میبخشید یه سوال داشتم
چرا من نمیتونم رزولوشینی در اون حد رندر بگیرم آیا از رم من هستش یا چیز دیگه؟
خوب رم خیلی خیلی مهم هست.. دستگاه من 8 گیگا بایت رم داره و با این تو بعضی صحنه ها تا نزدیک 100 درصد پر میشه..
استفاده از روش هایی مثل file referencing در مایا خیلی کمک میکنه.. ولی با این حال نمیشه از این قضیه در رفت..
در ضمن روشی وجود داره که در اون میتونید از Error مربوط به Renderer Mental Ray کلا" پرهیز کنید..
این روش به command Line Rendering مربوط میشه و بعضی از Flag ها که باید درست تنظیم بشند..
و البته درست کردن یک فایل .dat
بازم ممنون
مشخصه روی کار زحمت کشیدید ولی خوب چند نکته ای که بنظرم می رسه اینه که متریال ها اصلا خوب نیستن و به هیچ وجه مشخص کننده یک نمای معماری نیستن و رندر و نورپردازی هم به نظرم زیاد ایده ال از آب در نیومدن . بنظرم برای نمای روز بهتر بود از sun light منتال ری استفاده می کردید تا سایه ها هم با کیفیت بهتری در بیان .
در هر صورت با یک رندر بهتر می تونستید یک کار فوق العاده رو ارائه بدید . هرچند که این کار هم ارزش های خودش رو داره .
خوب سعی ما بر این بوده که کاره خوبی باشه.. با این حال این خواست سفارش دهنده بوده و ما میخواستیم که رضایت سفارش دهنده فراهم بشه و نه چیزه دیگه...
در مورد متریال ها میشه بسیار پیچیده تر کار کرد.. و در پست های قبلی بخشی از این پروژه ها رو آوردم و در آینده هم به مرور پروژه های دیگه ای رو که در اون تکسچر ها متفاوت و جذاب تر هستند رو نشون خواهیم داد..
و اینکه استفاده از sun light چندان نباید پیچیده تر باشه ..و ما هیچ مزیتی در استفاده ازش ندیدیم ...
اصولا" توی کار، 3D artist و یا سفارش دهنده به جاهایی میرسند که نهایتا" ممنکنه در نظر بعضی از منتقدین بسیار خوب و در نظر گرهی از منتقدین دیگه بد باشه..
( البته خوب حرف زدن همیشه و همیشه راحتتر از عمل کردنه .. چه بسا اگه معادل همون کار رو به منتقد برای انجام واگذار کنند نتایج کار خیلی ضعیفتر هم بشه )
در عین حال خوب میشه گفت مقتضیات اون پروژه به این ترتیب بوده و یا .. خیلی مسائل دیگه..
بنابر این فرق میکنه اینکه شما پروژه رو تو خونه نشستید برای دل خودتون انجام دادید یا برای کسی انجام داید که سلیقشو باید در نظر داشته باشید..
موفق باشید.