بی بی کد زیرزمین یک خانه ویلایی.

darklight

کاربر فعال
:paint:رندر دوم اضافه شد.:paint:

سلام
خیلی وقت بود که هیچ کاری نذاشته بودم (شاید نزدیک نه ماه) دیروز یکی از کارهایی رو که برای شرکت زده بودم گذاشتم تا شب با corona رندر بشه. (البته فقط یک شات) مدت زمان رندر ۱۴ ساعت شد.
سیستم 3770 با 8 گیگ رم.
قبلا کار رو با وی ری رندر گرفته بودم و چون عجله ای بود خیلی روی نویز و ... کار نکرده بودم. یه مدتی هم هست که رفتم توی نخ corona و این دومین کار داخلیم با این موتور رندر هست.
البته قبول دارم موتور سریعی هستش ولی اگر واقعا یه کار بدون نویز بخواید باید زمان زیادی رو برای رندر کنار بگذارید و بهتون بگم که هر چی بذارید نویز کمتر بشه تازه متریالها خودشون رو نشون میدن و به زیبایی کار افزوده میشه (در اصل با کم شدن نویز دیتیل کار هم به طرز قابل ملاحظه ای بهتر دیده میشه و به نظرم ارزش صبر کردن رو داره)
کار اول رو هنوز نمی تونم به اشتراک بذارم گرچه خیلی هم روش وقت نذاشته بودم. اما خوب این یکی چون مدتی ازش میگذره می تونم بذارم.

امیدوارم من رو از نظرات سازنده تون محروم نفرمایید. (طراحی محیط با من نبوده و فقط قسمت های مربوط به سه بعدی سازی و پست پرو رو در نظراتتون مد نظر قرار بدید.)
با تشکر فراوان.
 

پیوست ها

  • 2_0002.jpg
    2_0002.jpg
    678.1 کیلوبایت · بازدیدها: 96
  • 2_0001.jpg
    2_0001.jpg
    656.3 کیلوبایت · بازدیدها: 95
آخرین ویرایش:

archman3d

Member
سلام خسته نباشی واقعا عالی بود
چنتا سوال داشتم
اون اکواریوم رو کدل کردین یا آماده بود؟ اگه امادست از کجا میشه دانلودش کرد؟
این کار پست داره؟
به چه میزان از وی ری بهتره، منظورم رندر از نظر نزدیک بودن به واقعیت هستش
 

darklight

کاربر فعال
سلام خسته نباشی واقعا عالی بود
چنتا سوال داشتم
اون اکواریوم رو کدل کردین یا آماده بود؟ اگه امادست از کجا میشه دانلودش کرد؟
این کار پست داره؟
به چه میزان از وی ری بهتره، منظورم رندر از نظر نزدیک بودن به واقعیت هستش

آکواریوم از ترکیب تمام آکواریوم های آرچ مدل (اگه اشتباه نکنم) 84 هستش.
بله این کار پست پرو شده.
البته DOF رو خود corona حساب کرده ولی از نظر رنگ و نور و دمای محیط و برخی افکت ها مثل glareها و bloomها و vignetting با photolook و قسمت cammera raw filter نرم افزار photoshop CC انجام شده.

دوست من، هم با وی ری می شه یک کار در حد رئال زد (مثل کارهای Alex Roman) هم با تقریبا همه موتور رندرهای موجود دیگه. هر کدوم یه سری مزیتهایی دارن یه سری کمبودهایی. مثلا در مورد caustic رفکشن ها توی وی ری باید اون رو فعال کنی و جداگانه محاسبه میشه اونم از توی تنظیمات اصلی رندر اما توی corona خود به خود اون رو محاسبه می کنه. ولی باید برای رفرکشن اون رو توی هر متریال جداگانه فعال کنی. یا مثلا یکی توی پراکنده کردن نور از الگوریتم های طبیعی تر ولی کندتری استفاده می کنه و یکی از الگوریتم های سریع تر. البته میشه با هردوشون در نهایت به نتیجه مطلوب رسید.
ولی از اونجایی که وی ری خیلی تنظیمات زیادی داره شاید رسیدن به اون نتیجه علم و تجربه خیلی زیادتری بخواد تا مثلا با corona. خصوصا اینکه اگه زمان بی نهایت داشته باشی. (که البته منظورم این نیست که corona آسون تره بلکه اونم برای اینکه متریال ها و کامپوزیشن و ... خوبی داشته باشی به اندازه وی ری باید تجربه و مهارت کسب کنی)
(*احتمال وجود خطا در اطلاعات بالا وجود دارد دوستان در صورت دیدن اشتباه لطفا اصلاح بفرمایید.*)
اما اگه دوست داری کار یاد بگیری به نظرم یکی رو که شروع کردی تا تهش برو بعد برو سراغ بعدی. من هم فقط برای تفریح سراغ corona اومدم و اصلا به صورت حرفه ای بهش فکر نمی کنم. چون هنوز توی وی ری خیلی راه دارم که باید برم و اگه می پرسی چرا وی ری می گم چون از اول اون رو انتخاب کردم و تا آخرش باید برم. چون ابزار مهم نیست بلکه کاربر اون ابزاره که می تونه با اون ابزار درست کار کنه. از همین رندر بالا می تونی بفهمی که هنوز خیلی راه دارم تا بخوام نزدیک به استاد شدن بشم. (با اینکه مثلا با corona کار کردم اما خام بودن متریالها خیلی توی ذوق آدم میزنه و یا پست پروی نه چندان دلچسبش) پس خودت رو خیلی درگیر این قضیه نکن و تمرکزت رو بهم نزن و انرژیت رو صرف چیزای بی خودی و از این شاخه به اون شاخه پریدن نکن.

مخاطب این حرفم همه تازه کارهای مثل خودم هستند. اینم حرف من نیست بلکه حرف بزرگان این حرفه است.
 

darklight

کاربر فعال
سه تا سوال در مورد Corona دارم ممنون میشم جواب بدید.
اول اینکه برای ساختن فرشی مشابه با اون چیزی که با وی ری فور درست می کنیم توی کورونا باید چی کار کنم؟ از فور خود مکس که استفاده می کنم همش هنگ می کنه (مکس 2014 و کورونا A7) مشکل دیگه فور مکس اینه که پرزهاش حجم نداره و فقط سطح داره و این خیلی توی کار جالب نمیشه مگه اینکه پرزها رو نازک و تعدادشون رو زیاد کنیم که به خاطر بهینه نبودن حجم خیلی زیادی می خوره. (راستش رندرهای دیگه ای هم از این کار می خواستم بگیرم اما توی شاتهاشون فرش داشتن که به این خاطر نتونستم هنوز رندر بگیرم).
دوم اینکه وقتی بالای آکواریوم نور میذاشتم کورونا اون نور رو به طور کامل ندیده می گرفت و اصلا رندرش نمی کرد تا اینکه آب آکواریوم رو حذف کردم و فقط شیشه براش گذاشتم تا اینکه اون چیزی که می بینید رو تونستم در بیارم.
سوم اینکه من توی وی ری برای درست کردن کاستیک کف آکواریوم از یک نور صفحه ای دیرکشنال با یک بیت مپ کاستیک استفاده کردم ولی توی کورونا حتی در حاتی که دیرکشن نور رو یک میذاشتم اصلا نمی تونستم به اون مپ برسم و این برام خیلی عجیب بود. آیا برای اینکار راهی به نظر شما می رسه. (البته می خواستم که کاستیک به طور طبیعی محاسبه بشه اما مشکل سوال دوم پیش میومد.)
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
این تست های من در مورد سوال اولتون اگر مورد پسنده بگید تا توضیح بدم :





اینم ورژن ایرانیش :D ، این فرش پایین اصلیش 120 میلارد تومنــــه !!!!

76810475151662526194.jpg
 

darklight

کاربر فعال
این تست های من در مورد سوال اولتون اگر مورد پسنده بگید تا توضیح بدم :





اینم ورژن ایرانیش :D ، این فرش پایین اصلیش 120 میلارد تومنــــه !!!!

76810475151662526194.jpg
نیکی و پرسش عزیز من ...
خوب توضیح میداری دیگه ... (همشو توضیح بده) دستت درد نکنه
 

HR3D

کاربر فعال
سلام darklight جان با Hair and Fur خود مکس ، هم میشه با وی ری رندر گرفت و هم با کرنا و نتیجه ی خیلی خوبی میده به این صورت :

1- از پنل Modifire گزینه ی Hair and Fur رو به آبجکت اعمال میکنیم (البته میدونم شما اینجاهارو میدونی و خودت اینکاره ای ، برای تازه کار هایی که ممکنه بعدا به تاپیک سر بزنن ساده توضیح میدم ! )






2- دکمه ی 8 رو میزنیم و تب Effects رو انتخاب میکنیم یا از تب Rendering مکس گزینه ی Effects رو انتخاب میکنیم ، در تب Effects گزینه ی Hair and Fur رو انتخاب میکنیم





3- و گزینه ی Hairs رو از buffer به geometry تغییر میدیم ( برای رندر با وی ری mr prim رو انتخاب میکنیم )





4- و رندر !





دیگه مقادیر تنظیم hair and fur رو هم خودتون میدونید و اصلا زمان زیادی از رندر به خودش اختصاص نمیده اگه درست تنظیم بشن

موفق باشید :rose:

یا علی
 
آخرین ویرایش:

darklight

کاربر فعال
ممنون hr3d عزیز
خیلی خوبه البته من این مراحل رو طی کرده بودم اما مشکلم با میزان رم مصرفی این روش بود (رم من توی شرکت 8 گیگه و خود صحنه من 7 گیگ رو پر می کنه) برای همین روشی رو لازم داشتم که علاوه بر این که فرش مثل چمن به نظر نرسه و تو پر هم باشه میزان رم مصرفی کمی هم داشته باشه.
امروز به یه نتیجه نسبتا مناسب رسیدم.
با استفاده از کورونا اسکتر و ساختن چهارتا رشته و اسکتر کردن اون در سطح یک پلین. این روش از نظر سرعت رندر و میزان مصرف رم خیلی عالیه ولی در عین حال امکانات اسکتر بسیار محدوده و فقط به رندوم پخش کردن تعداد مشخصی آبجکت روی سطح یک جسم دیگه با رندوم کردن عددی اسکیل و روتیشن و جابجایی خلاصه میشه و نمیشه مثلا این کارها رو با مپ انجام داد. و یا نمیشه مپی رو به عنوان رنگ برای فرش مشخص کرد و یا نمیشه مثلا اسکتر رو بر اساس تعداد بر واحد سطح مشخص کرد. خلاصه محدودیت زیاد داره البته راه هم داره اونم اینه که از سطوح مختلفی برای اسکترینگ استفاده کنیم که این سطوح در کنار هم یک پترنی رو شکل بدن که خیلی دردسر داره.
در هر صورت دارم با استفاده از همین روش روی رندرش کار می کنم. ان شاءالله که جواب بده و بتونم کار خوبی به دست بیارم.
 

Ali.3D

کاربر متخصص
خسته نباشید
نورپردازی عالیه چوب و شیشه ها خوبن
آبی که موج داره و اون صندلی قرمز جلو کار جالب نیست
بند کاشیای کف هم باید باریکتر باشه
اون جاهایی هم که فوکوس شده نویز پیدا کرده
معماری کار هم دوست داشتنیه
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام علیکم.چه میکنه این محمدناظری.
درود بر تلاشت. درود بر پشت کارت. درود خدا بر تو
خیلی کار حرفه ای شده.
درمورد کاستیک فکرکنم آپشنی باشه خاموش بشه که زمان رندر صرفه جویی بشه
حرکت موج آب خیلی قوی شده آفرین
کار خیلی قوی شده. و اینکه بزرگترین انتفاد من به شما اینه که شما هم مثل خیلی ها دیگه کاراتون رو اینجا شیر نمیکنین و این زیاد قشنگ نیست. اینکه سایت از مجید آنلاین به مجید آفلاین تبدیل شده ما همه به نحوی مقصریم.
نمیخوام بحث حاشیه ای راه بندازیم اما خوب هست از بد اخلاقی های همدیگه نرنجیم. بتونیم جامعه مجازی خوبی رو اداره کنیم.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
darklight جان الان گفتی روشی پیدا کردی همون خوبه یا من توضیح بدم ؟ :D

منم با عارف موافقم ، کارهاتون رو شیر کنید ، اون کار گیمه که مثلا نباید کاراکتر ها قبل از دمو لو برند ، این کار ها که دیگه Secret کاری نداره :D بزار کیفور شیم .
 

darklight

کاربر فعال
خسته نباشید
نورپردازی عالیه چوب و شیشه ها خوبن
آبی که موج داره و اون صندلی قرمز جلو کار جالب نیست
بند کاشیای کف هم باید باریکتر باشه
اون جاهایی هم که فوکوس شده نویز پیدا کرده
معماری کار هم دوست داشتنیه

ممنون از لطف شما. موج آب در اصل با مدیفایر Ripple هستش و خوب می دونم با فیزیک خیلی فاصله داره اما دلم نیومد همینطوری خالی بمونه. آب تیره شده و سنگ های زیرش درست معلوم نیست (فکر می کنم علتش استفاده از مپ سفید برای رفرکشنه) وگرنه سنگها رو کلی سرش وقت گذاشته بودم و خیلی جالب شده بود. (البته توی رندر وی ری)
بند کشی ها هم به خاطر اینکه مجبور بودم تنظیمات وی ری رو پایین بذارم تا سریع رندر بشه وقتی بند کشی نازک بود توی رندر به صورت خطوط مقطع میشد برای همین ضخیم گرفته بودمشون اما وقتی بردم توی کرونا اونا رو درست نکردم. بعضی از چیزها هم کلا مشکل دار شدن مثلا اندازه نویز بامپ تایلهای شیری رنگ که یه نویز خیلی ریز بود ولی درشت شده و یا نویزی که به زوار شیشه ها داده بودم ولی انقدر بزرگ شده که انگار روی زوارها لکه افتاده. توی رندرهای بعدی یادم باشه درستشون می کنم.
نویز فوکوس هم دیگه شرمنده باید زمان رندر رو افزایش میدادم تا این نویز هم به طور کامل برطرف بشه. (البته اگه راه دیگه ای هم داره لطف کنید و بگید ممنون می شم.

سلام علیکم.چه میکنه این محمدناظری.
درود بر تلاشت. درود بر پشت کارت. درود خدا بر تو
خیلی کار حرفه ای شده.
درمورد کاستیک فکرکنم آپشنی باشه خاموش بشه که زمان رندر صرفه جویی بشه
حرکت موج آب خیلی قوی شده آفرین
کار خیلی قوی شده. و اینکه بزرگترین انتفاد من به شما اینه که شما هم مثل خیلی ها دیگه کاراتون رو اینجا شیر نمیکنین و این زیاد قشنگ نیست. اینکه سایت از مجید آنلاین به مجید آفلاین تبدیل شده ما همه به نحوی مقصریم.
نمیخوام بحث حاشیه ای راه بندازیم اما خوب هست از بد اخلاقی های همدیگه نرنجیم. بتونیم جامعه مجازی خوبی رو اداره کنیم.

شما لطف داری. خواهش می کنم هنوز انقدر حرفه ای نشده که لایق اینگونه تعریف و تمجید دوستان باشم.
انتقاد شما رو از یه جهت قبول دارم و از جهتی باید بگم که این چند وقته اصلا هیچ جایی کاری شیر نکردم که حالا مثلا اینجا رو مورد بی لطفی قرار داده باشم. در اصل یه مدت تصمیم گرفتم کارهام رو به یه حدی برسونم و بعد دوباره رو بیارم به شیر کردن کارام. این وسط از وقتی هم که توی این شرکت شروع به کار کردم خوب خیلی به من اجازه شیر کردن کارهای به روز رو نمیدن و این کاری هم که می بینید مال ۶ ماه پیشه (یعنی قبل و بعد عید داشتم انجامش میدادم). اتفاقا جدیدا کارهام رو خیلی دوست داشتم شیر کنم ولی خوب روند کاری شرکت خیلی این اجازه رو بهم نمیده.
ولی به امید خدا دارم کم کم از کارهای قدیمی رندرهای جدید می گیرم که بذارم روی سایت. توی این مدت هم به سایت سر میزدم و این ایراد که سایت رو ول کردم بهم وارد نیست چه اینکه کلی هم نظر میدادم.....

darklight جان الان گفتی روشی پیدا کردی همون خوبه یا من توضیح بدم ؟ :D

منم با عارف موافقم ، کارهاتون رو شیر کنید ، اون کار گیمه که مثلا نباید کاراکتر ها قبل از دمو لو برند ، این کار ها که دیگه Secret کاری نداره :D بزار کیفور شیم .

لطفا شما روشتون رو حتما بیان کنید. روش من به عنوان یه روش موقتی و فقط برای کارهای ساده خوبه اما اگه بخوام فرش طرح دار بذارم اصلا عملی نیست.
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام مجدد ... روش شما یک ایرادی داره و اون حس رندومایز بودن کار رو نداره و حتی اگر 10 اپشن هم تعریف کنید باز هم رندومایز یک چیز دیگست ... توی اسکاتر ممکنه داخل همدیگه برند اما با H and F نه !
خب من 3 راه رو امتحان کردم ، در اینجا روش استفاده از خود Hair And Fur رو برای Fur توضیح میدم که نتیجش رو میتونید در این عکس ببنید با 3 میلیون پلی و زمان رندر عالی :

72725529966129361007.jpg


اموزش ویدیویی در حال اپلود هست ، تا فردا اماده میشه که بریم سراغ سوال دوم ...
در همین پست قرار میگیره لینک دانلود .
 

darklight

کاربر فعال
سلام مجدد ... روش شما یک ایرادی داره و اون حس رندومایز بودن کار رو نداره و حتی اگر 10 اپشن هم تعریف کنید باز هم رندومایز یک چیز دیگست ... توی اسکاتر ممکنه داخل همدیگه برند اما با H and F نه !
خب من 3 راه رو امتحان کردم ، در اینجا روش استفاده از خود Hair And Fur رو برای Fur توضیح میدم که نتیجش رو میتونید در این عکس ببنید با 3 میلیون پلی و زمان رندر عالی :

اموزش ویدیویی در حال اپلود هست ، تا فردا اماده میشه که بریم سراغ سوال دوم ...
در همین پست قرار میگیره لینک دانلود .

هنوز منتظر آموزش شما هستم.....

رندر جدید اضافه شد.:paint::green:
 

HR3D

کاربر فعال
اوفف دمت گرم ، رندر جدیده خیلی عالیه ، خود من به شخصه این روز ها حوصله ی درست کردن کاری با این همه آبجکت های هماهنگ و زیبا رو با این نظم و حوصله رو ندارم ، متریال ها هم خیلی خوبن ، نورپردازی هم عالی ( این کار ها انرژی میده به آدم کار بزنه ! ):oops:
به نکته ی دیگه ای اشاره نمیکنم چون میدونم این کار مال 6 ماه پیشه !

واقعا دوست دارم باز هم کار های بیشتری از شما ببینم تا انجمن هم با این کار های خوب دوباره بازدید مورد نظرشو بدست بیاره
من هم دوست دارم کار شما رو توی تاپ گالری ببینم ! چون خیلی خلوت شده اونجا ها

موفق باشی

یا علی :rose:
 
آخرین ویرایش:

nafas7

New Member
کارتون خیلی خوب شده
فقط یه سوال دارم شما از متریال های آماده استفاده می کنید یا خودتون میسازید؟
ممنون میشم زودتر جواب بدین
 

darklight

کاربر فعال
کارتون خیلی خوب شده
فقط یه سوال دارم شما از متریال های آماده استفاده می کنید یا خودتون میسازید؟
ممنون میشم زودتر جواب بدین
من معمولا هم مپها و هم متریالها رو خودم می سازم. کم پیش میاد که از مپ آماده استفاده کنم و تا حالا از متریال آماده استفاده نکردم و راستش رو بخوای هنوز نمی دونم چطوری باید یه متریال لایبرری رو توی مکس لود و استفاده کنم.
 

nafas7

New Member
من معمولا هم مپها و هم متریالها رو خودم می سازم. کم پیش میاد که از مپ آماده استفاده کنم و تا حالا از متریال آماده استفاده نکردم و راستش رو بخوای هنوز نمی دونم چطوری باید یه متریال لایبرری رو توی مکس لود و استفاده کنم.

ممنونم برای این کار باید از منو customize-configure user path-exernall file ّ مسیری که متریال ها با فرمت map هست را بیار ی بعد m را بزن و متریال ها (matlib(ها را بیار
 

جدیدترین ارسال ها

بالا