بی بی کد زیرزمین یک خانه ویلایی.

nafas7

New Member
یه سوال
اکثر اوقات وقتی متریالی به آبجکت میدم معلوم نمیشه باید حتما رندر بگیرم تا ببینم خوب روش نشسته یا این که مقدار uvwmap را درست دادم یا نه .واقعا دردسر شده واسم.گزینه show to viewport را هم در صفحه متریال ادیتور میزنم ولی فایده نداره
چه کار کنم؟؟؟:sad:
 

darklight

کاربر فعال
در مورد مپهای procedural یعنی مپ هایی مانند Noise، Dirt و ... این مشکل تقریبا همیشه وجود داشته و هنوز حل نشده. اما برای preview این مپ ها می تونی از یک اسکریپت استفاده کنی که با این اسکریپت می تونی یه رندر خیلی سریع از آبجکت مورد نظر با مپ مورد نظرت بگیری (نه متریال بلکه فقط مپ).
یک مجموعه اسکریپت اسم soulburnscript هست که می تونی از سایت neilblevins.com اون رو دانلود و نصب کنی و بعد از نصب یک اسکریپت به نام textmapPreviewUI هست که از اون می تونی برای اینکار استفاده کنی. آموزش استفاده اون رو هم از همون جا بخون.
متاسفانه من خودم تا حالا ازش استفاده نکردم و برای همین نمی دونم دقیقا چطور کار می کنه و این قسمت قضیه رو خودتون باید پیگیری کنید.
 

HR3D

کاربر فعال
یه سوال
اکثر اوقات وقتی متریالی به آبجکت میدم معلوم نمیشه باید حتما رندر بگیرم تا ببینم خوب روش نشسته یا این که مقدار uvwmap را درست دادم یا نه .واقعا دردسر شده واسم.گزینه show to viewport را هم در صفحه متریال ادیتور میزنم ولی فایده نداره
چه کار کنم؟؟؟:sad:

شما توی صفحه ی مربوطه به تکسچر Show to viewport رو بزنید تا ببینید روی آبجکت نمایان بشه و اگه نشد بقیه آبجکت ها رو hide کنید و تنها از اون آبجکت رندر خالی بدون gi بگیرید تا نتیجه دستتون بیاد کاری که من میکنم
 

darklight

کاربر فعال
شما توی صفحه ی مربوطه به تکسچر Show to viewport رو بزنید تا ببینید روی آبجکت نمایان بشه و اگه نشد بقیه آبجکت ها رو hide کنید و تنها از اون آبجکت رندر خالی بدون gi بگیرید تا نتیجه دستتون بیاد کاری که من میکنم
این اسکریپت هم که در اصل به صورت یک پلاگین عمل می کنه دقیقا همین کارهایی رو که شما می گی انجام میده ولی خوب خیلی سریعتر و راحت تر ... ولی من خودم روش شما رو استفاده می کنم. :دی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا