زنبور!

mostafa_cs

Well-Known Member
به نام خدا
سلام،باز هم هویجوری یه طرح زدم
به غیر از زنبورش که از جایی بریدم(البته فکر میکنم یکمی بد بریده شده) بقیه کار رو همش خودم درست کردم!
نظرات شما=دلگرمی+پیشرفت من

 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
بک گراند طرحت خیلی خوب شده. مخصوصا اون پترن و اون حالت سیاهی که ایجاد کردی. منتها همون زنبور که خودت هم گفتی یکمی بد بریده شده.

در مورد اون حالت رفلکت مربوط به نوشته ها و اون لوگوی ویندوز هم باید بیشتر کار کنی. بازتاب مربوط به نوشته خوبه ولی برای لوگو باید کار بشه. هیچوقت بازتاب یه تصویر اینطوری دیده نمیشه. باید هر دو گوشه متصل به زمین به حالت بازتاب شده هم متصل باشن. الان گوشه سمت راست متصل هست ولی گوشه سمت چپ نه.
 

mostafa_cs

Well-Known Member
در مورد اون حالت رفلکت مربوط به نوشته ها و اون لوگوی ویندوز هم باید بیشتر کار کنی. بازتاب مربوط به نوشته خوبه ولی برای لوگو باید کار بشه. هیچوقت بازتاب یه تصویر اینطوری دیده نمیشه. باید هر دو گوشه متصل به زمین به حالت بازتاب شده هم متصل باشن. الان گوشه سمت راست متصل هست ولی گوشه سمت چپ نه.

میشه یه نمونه یا مثال قرار بدید تا بیشتر متوجه بشم! چون من همیشه توی این سایه زدن مشکل داشتم،مخصوصا حروفی که نصفشون از سمت پایین خط بیرون میاد در مورد لوگوی ویندوز هم اگه میشه بگید چطوری گوشه هاش رو به هم بچسبونم تا سایش با خودش فرقی نکنه!
تشکر فراوان...
 

arashonline

Well-Known Member
به نظرم من نه خيلي هم بد بريده نشده !
شما سعي خودت رو كردي ....

ميگم مصطفي جان حالا همچين ورژني هست ؟
 

royaieabi

Member
طرحه قشنگیه اما مفهومی ازش برداشت نکردم
شاید ایراد از من باشه و نگرفتم

در مورد اون حالت رفلکت مربوط به نوشته ها و اون لوگوی ویندوز هم باید بیشتر کار کنی. بازتاب مربوط به نوشته خوبه ولی برای لوگو باید کار بشه. هیچوقت بازتاب یه تصویر اینطوری دیده نمیشه. باید هر دو گوشه متصل به زمین به حالت بازتاب شده هم متصل باشن. الان گوشه سمت راست متصل هست ولی گوشه سمت چپ نه.

خوب اون سایه نیست بازتابه
و به نظر من درست بازتاب دادی
اگه تصویر را درست ببینیم سمت چپش روی زمین نیست
یه کمی هم مایل به عقبه
فقط در یک نقطه با زمین تلاقی داره که در اونجا با بازتابش تماس پیدا کرده
درسته دیگه!!!
فقظ اون آرم مایروسافت به درد یه فضای فانتزی میخوره با این فضای real مچ نیست
 

mostafa_cs

Well-Known Member
طرحه قشنگیه اما مفهومی ازش برداشت نکردم
شاید ایراد از من باشه و نگرفتم!
فقظ اون آرم مایروسافت به درد یه فضای فانتزی میخوره با این فضای real مچ نیست
در مورد هدف ، همونطور که اول گفتم هویجوری درستش کردم و هیچ هدف خاصی ندارم!
در مورد واقعی بودن هم باید بگم من از اول قصدم ایجاد کردن کار به صورت فانتزی بود ! حالا به نظر شما آرم ویندوزی که در طبیعت وجود داره و فانتزی نیست رو چطوری میشه درست کرد آیاا!؟


ميگم مصطفي جان حالا همچين ورژني هست ؟

البته که این ورژن وجود نداره!منتهی دارم بررسی میکنم که خودم درستش کنم و روی بیل گیتس رو کم کنم اساسی:wink: :cool:
 

Mandana

Active Member
عجب زنبوری!!!! آقا اول من از آب گل آلود ماهی بگیرم.این زنبوره عکس اصلیش چقدریه؟به منم میدی؟
shy.gif


در مورد زنبور هماونقدرها بد در نیاوردیش.اما خو یه ذره روش وقت بیشتر میذاشتی بیتر تر میشد.به نظر من وقتی عکس واقعی میذاری چون لوگوی ویندوز بصورت واقعی نداریم حداقل میتونستی از طرح سه بعدی اش استفاده کنی.بعدشم وقتی رفلکشن لوگو روی زمین هست پس باید یه رفلکشن از زنبور هم روی زمین باشه خو
1656.gif

بعد تر اش هم در کل "هویجوری" طرح خوشملی شده.موفق باشی
 

راورا

Member
سلام
به نظز من نکته هایی که دوستان اشاره کردن درسته
و یه نکته دیگه اینکه اگه به نظر من آرم مایکروسافت رو اگه یه جوری روش کار میکردی که از این حالت پلاستیکی در بیاد و شفافتر بشه و یه کم هم بهش حجم بدی بهتر میشه
موفق باشید
...
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
خوب اون سایه نیست بازتابه
و به نظر من درست بازتاب دادی
اگه تصویر را درست ببینیم سمت چپش روی زمین نیست
یه کمی هم مایل به عقبه
فقط در یک نقطه با زمین تلاقی داره که در اونجا با بازتابش تماس پیدا کرده
درسته دیگه!!!
بله منم عرض کردم که بازتابه. فکر کنم شما یکمی باید بیشتر به لوگو توجه کنی. ببین هر 2 گوشه پایینی لوگو روی زمین قرار داره. ولی سمت چپ لوگو یکمی به سمت عقب متمایل شده و باعث شده اینطوری بنظر بیاد که انگار 1 گوشه اون روی زمین قرار داره. پس در 2 نقطه با زمین تلاقی داره و سایه باید بصورت یه تیکه باشه.
 

royaieabi

Member
در مورد هدف ، همونطور که اول گفتم هویجوری درستش کردم و هیچ هدف خاصی ندارم!
در مورد واقعی بودن هم باید بگم من از اول قصدم ایجاد کردن کار به صورت فانتزی بود ! حالا به نظر شما آرم ویندوزی که در طبیعت وجود داره و فانتزی نیست رو چطوری میشه درست کرد آیاا!؟

خوب معلومه که آرم ویندوز در طبیعت وجود نداره
پس نباید از آرم ویندوز به عنوان یک عنصر در کار real استفاده بشه
ببین تو اون زنبور را نگاه کن بعد آرم ویندوز هم نگاه کن , تناقض احساس نمیکنی؟
1 مثال برات میزنم
حتما این کارتونی که میگم را دیدی
وروژک و آقای نجار:wink:
ببین الان نوشته ویندوز و اون آرم مایکروسافت با مکان و سایه ای که بهشون دادی تبدیل به عناصر طرح شدن
میشد اونها رو در طرح بکار بگیری اما تبدیل به عناصر طرح نشن
عین نوشتن کپی رایت توی طرح که کسی اونو عنصر طرح نمیدونه اما در شکل کلی طرح میتونه موثر باشه
نمیدونم منظورمو گرفتی یا نه

اما سارا هم که بحث بازتاب رو مطرح کرد
بله اگر اونجوری که شما گفتی ببینیم کاملا درسته که باید بازتاب در سمت چپ هم با آرم تلاقی پیدا کنه
اما به نظر من میشه سمته چپ آرم رو دارای ارتفاع از زمین دید (ما باید با توجه به تصویر و بازتاب position رو حدس بزنیم نه اینکه اول position رو تصور کنیم و بعد اونو با سایه یا بازتاب مچ کنیم)
 
خیلی عالی فقط به نظر من اگر زنبور را کم رنگ تر بود یعنی داخل تصویر بود بهتر بود
ولی خیلی عالی بود
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
ما باید با توجه به تصویر و بازتاب position رو حدس بزنیم نه اینکه اول position رو تصور کنیم و بعد اونو با سایه یا بازتاب مچ کنی
اینو شما مطمئنی؟!
1656.gif


یعنی شما وقتی میخوای یه طرح بزنی اول سایه و بازتابش رو ایجاد میکنی بعد با توجه به بازتاب طرح رو موقعیت شناسی میکنی؟!

راستش تو یه Demo از ویندوز که من دیده بودم اینطوری بود که اون آرم اول به حالت معمولی و با به زاویه از روبرو دیده میشد و دو گوشه اون روی زمین بود بعد یه مقداری سمت چپ اون به سمت عقب متمایل میشد و میشد شکل فعلی.
 

MAJOR

Well-Known Member
منم با این نظر سارا موافقم حتما یه سری به لرن ویندووز بزن می فهمی ولی رو هم رفته کار جالبی هست
 

royaieabi

Member
اینو شما مطمئنی؟!
1656.gif


یعنی شما وقتی میخوای یه طرح بزنی اول سایه و بازتابش رو ایجاد میکنی بعد با توجه به بازتاب طرح رو موقعیت شناسی میکنی؟!

راستش تو یه Demo از ویندوز که من دیده بودم اینطوری بود که اون آرم اول به حالت معمولی و با به زاویه از روبرو دیده میشد و دو گوشه اون روی زمین بود بعد یه مقداری سمت چپ اون به سمت عقب متمایل میشد و میشد شکل فعلی.

نه نه منظور منو نگرفتی
اولا دوباره اینو بگم که من نمیگم اونطوری که شما دیدین اشتباهه ,و حتی اعتقاد دارم که به واقعیت هم نزدیکتره
اما من میگم میشه اون شکل را با بازتابش مچ کرد و ایرادی بوجود نیاد در واقع اگر اونطوری که من گفتم(هرچند بد حالت میشه)تصور کنیم اونوقت بازتابش هم درسته پس نمیشه ایراد گرفت که بازتاب اشتباهه میشه گفت بهتر بود بازتاب به شکلی که شما گفتی داده بشه تا شکل از position بهتری برخوردار بشه
اما در مورد بحثی که من مطرح کردم و شما منظور منو متوجه نشدی
در بحث خطای دید یه سری مباحث مطرح میشه که خیلی جالب هستن
این مباحث در هنر در زمینه پرسپکتیو و در رشته های فنی در زمینه نقشه کشی های صنعتی تا حدودی دخالت کرده
یکی از اصول از این اصل نشات میگیره که هر اتفاقی دارای یه سری ویژگیها و صفات هست که از روی اونها شناخته میشه
مثلا بیننده 3D position (نحوه قرارگیری اجسام در فضا) را از روی سایه ,نورپردازی(تیرگی و روشنی),اندازه و کیفیت(تغییرات روشنی و وضوح تصویر) میتونه تشخیص بده و طراح بوسیله اینها میتونه مشخصش کنه
پس کسی که طراحی میکنه اول شی را در ذهن مجسم میکنه بعد جسم را با موقعیت مجسم شده طراحی میکنه و دست آخر ویژگیهای اشاره شده را با رعایت تناسب و اصول به جسم اصافه میکنه تا به هدفش برسه.
اما بیننده قبل از اینکه اقدام به تصور جسم بصورت منفرد بکنه باید به ویژگیها توجه کنه که البته در مواردی که حطای دید درش وجود نداره این کار بصورت غریضی انجام میشه.
مثلا در بحث راه رفتن یک شخص
شما فرضا در حال تماشای شخصی هستی که در فاصله بعید از شما در حال حرکته
اگر فضا تاریک باشه و فاکتور نور هم مزید بر علت شده باشه شما ممکنه در وهله اول در تشخیص جهت حرکت فرد دچار اشتباه بشین و نفهمین که اون فرد به سمت شما در حال حرکته یا داره دور میشه
اما بعد گذشت بازه زمانی و در اثر ایجاد تغییرات در اندازه و وضوح تصویر شخص قادر به شناسایی جهت حرکتش خواهید بود خوب ما این اتفاق را با نشانه هاش شناختیم
پس طراح اول position را تجسم میکنه و بعد بهش ویژگیهای لازم را اضافه میکنه ولی بیننده اول جسم و ویژگیهاشو میبینه و بعد position اون رو تجسم میکنه
وااااااااااااای چقد طولانی شد
واقعا عذر میخوام بحث جالبی به نظر اومد
دیگه چیزی نگم
شب بخیر
رویای آبی


ا
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
صحبتات رو کاملا قبول دارم و بنظر منم بحث خیلی قشنگی بود و به چیزای خوبی اشاره کردی. درسته پست اولت برام ابهام بود و سوء تفاهم شده بود ولی با این پستت کاملا متوجه شدم منظورت چیه و کاملا هم درست میگی.

مرسی و موفق باشی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا