سلام .
خوب شما با آموزشي ديدن اصول و روش هاي مختلف كار رو ياد مي گيريد . با كمي تمرين تجربه به مدل هاي ديگه هم بسط اش مي ديد .
من می خوام کار ریگم را مثل کارهای انیمیشن منتور انجام بدم
در زمينه ي نوع ريگ منتور ، اطلاعاتي ندارم متاسفانه ...
اما اگه كمكي از دستم بر بياد ، در حد آموزش هاي مبتديي كه ديدم ، در خدمت اتون هستم .
اگر روي مدل خاصي كار مي كنيد و گير كرديد ، كارتون رو با توضيحات بذاريد ، يا عكسي ازش ...
اگر بلد بودم كه كمك اتون كنم . . .
حالا اولین مشکل اینه که دستوری که برای یکی از کنترل کننده ها ایجاد کردم ،نمی تونم اسکیل ها رو بهش نسبت بدم تا کل توپ وکنترلرهاش بزرگ یا کوچک شه.دومین مسئله اینه که در اخر بایداز bindskin استفاده کنم یا نه؟
در مورد سوال اول : بايد از دستور scale در constrain استفاده كنيد . ( اگر جواب نميده ، آموزش اون تيكه رو ، از آموزش هايي كه داريد ، ببينيد )
در مورد سوال دوم هم ... بستگي به نوع مدل و خواسته ي شما داره ...
اگر مدل جوري بود كه انعطاف داشت و قسمت ها ي مختلف جدا از هم نبودن ... بله ، از bindskin استفاده مي كنيد .
اگر قطعات جدا بودن ، مثلا مثل robot ، ( مثلا بازو از آرنج و ساعد و ... جدا ست . ) اون موقع مي توني از دكمه ي p يعني parent هم استفاده كني .