ریگ توپ

rezai_cg

New Member
سلام برای ریگ کردن یک توپ احتیاج به کمک دارم،خوشحال میشم اگه کسی بتونه کمکم کنه:تصمیم گرفتم یک توپ را ریگ کنم از joint ,خط ودستورات constrain هم استفاده کردم ،حالا اولین مشکل اینه که دستوری که برای یکی از کنترل کننده ها ایجاد کردم ،نمی تونم اسکیل ها رو بهش نسبت بدم تا کل توپ وکنترلرهاش بزرگ یا کوچک شه.دومین مسئله اینه که در اخر بایداز bindskin استفاده کنم یا نه؟
 

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
سلام جطوری؟
کلا ریگ رو اینترنتی خیلی کم میشه یاد داد و یاد گرفت

بری آموزشای دیجیتال تیوتورز رو دانلود کنی بهتره

تنها بحث بدون جواب بود که با پست من شد تازه یدونه!:rose:
 

rezai_cg

New Member
سلام جطوری؟
کلا ریگ رو اینترنتی خیلی کم میشه یاد داد و یاد گرفت

بری آموزشای دیجیتال تیوتورز رو دانلود کنی بهتره

تنها بحث بدون جواب بود که با پست من شد تازه یدونه!:rose:
ممنون دوست عزیز من این اموزش ها رو دارم، من می خوام کار ریگم را مثل کارهای انیمیشن منتور انجام بدم:)
 

rezai_cg

New Member
سلام مجدد خدمت دوستان عزیز من هنوز هم منتظر جواب سوالم هستم!؟
خواهش میکنم در رابطه با ریگ کردن اجسام مختلف مثلا همان توپ یا... من را راهنمایی کنید :-?
من اموزش های مختلف را نگاه کردم حالا می خواهم به طور عملی وغیر کپی کار کنم.؟!؟:paint:
 

sharin

Member
سلام .
خوب شما با آموزشي ديدن اصول و روش هاي مختلف كار رو ياد مي گيريد . با كمي تمرين تجربه به مدل هاي ديگه هم بسط اش مي ديد .

من می خوام کار ریگم را مثل کارهای انیمیشن منتور انجام بدم

در زمينه ي نوع ريگ منتور ، اطلاعاتي ندارم متاسفانه ...

اما اگه كمكي از دستم بر بياد ، در حد آموزش هاي مبتديي كه ديدم ، در خدمت اتون هستم .
اگر روي مدل خاصي كار مي كنيد و گير كرديد ، كارتون رو با توضيحات بذاريد ، يا عكسي ازش ...
اگر بلد بودم كه كمك اتون كنم . . .

حالا اولین مشکل اینه که دستوری که برای یکی از کنترل کننده ها ایجاد کردم ،نمی تونم اسکیل ها رو بهش نسبت بدم تا کل توپ وکنترلرهاش بزرگ یا کوچک شه.دومین مسئله اینه که در اخر بایداز bindskin استفاده کنم یا نه؟

در مورد سوال اول : بايد از دستور scale در constrain استفاده كنيد . ( اگر جواب نميده ، آموزش اون تيكه رو ، از آموزش هايي كه داريد ، ببينيد )
در مورد سوال دوم هم ... بستگي به نوع مدل و خواسته ي شما داره ...
اگر مدل جوري بود كه انعطاف داشت و قسمت ها ي مختلف جدا از هم نبودن ... بله ، از bindskin استفاده مي كنيد .
اگر قطعات جدا بودن ، مثلا مثل robot ، ( مثلا بازو از آرنج و ساعد و ... جدا ست . ) اون موقع مي توني از دكمه ي p يعني parent هم استفاده كني .
 

rezai_cg

New Member
ممنون از شما دوست عزیز sharin
توضیحات شما کاملا درست هست . من حتما باز هم مزاحم شما میشم:)
همان طور که اشاره کردید من با دیدن اموزش های مختلف البته انگشت شمار ،تا حدی اصول کار را یاد گرفتم وحالا می خواهم همه اون چیزی را که بلدم روی کارکترهای ساده(مثلا توپ،زنجیرو..) اعمال کنم که متاسفانه با مشکل روبه رو میشم:-?
 

جدیدترین ارسال ها

بالا