رندرینگ مدل های سنگین

hvo

Member
سلام . دوستان یه سوال تخصصی داشتم اگه کسی دانشش رو داره لطفاً پاسخ بده . یک مدل سنگین ( با میلیون polygon ) رو چطوری باید رندر بزنیم تا زمان رندر خیلی وحشتناک نشه . منظورم اینکه کاراکترهای فیلم avatar رو چطور رندر می کنند . آیا شیوه یا تکنیک خاصی وجود داره یا اینکه مدل رو به همان حجم polygon رندر می کنند
 

maxscript

Well-Known Member
البته من تکنیک خاصی نمی دونم ولی اصولا افرادی هستند که سعی می کنند تا حد ممکن مدل رو Optimize کنن قسمتهایی که با چشم قابل دیدن نیست رو حذف می کنن که واقعا خیلی رو زمان رند تاثیر داره ولی در کل داشتن سیستمی با چند پردازنده خیلی تاثیر داره
 
  • Like
Reactions: hvo

Ultra3D

Well-Known Member
آواتار رو با سیستم خونشون رندر نکردند!!!

با یهترین کیفیت رندرش کردن ( فکر کنم 4k)

به غیر از تجربه و دانش متخصص هاش و اپتیمایز مدل ها کلکی در کار نبود !

مسئله اصلی این بود که این رندرها با یک ابر رایانه با 25 هزار هسته پردازشی و حدود 104 ترابایت رم پر سرعت به مدت 6 ماه شبانه روز رندر شد عزیز !!
 
آواتار رو با سیستم خونشون رندر نکردند!!!
راست میگه فیلم هایی مثل آواتار رو با سیستم های معمولی رندر نمی کنن . البته من فکر کنم منظور ایشون این است که چطور high polygon را رندر کنیم . که البته منم راه حل خاصی نمی دونم
 
  • Like
Reactions: hvo
سلام . دوستان یه سوال تخصصی داشتم اگه کسی دانشش رو داره لطفاً پاسخ بده . یک مدل سنگین ( با میلیون polygon ) رو چطوری باید رندر بزنیم تا زمان رندر خیلی وحشتناک نشه . منظورم اینکه کاراکترهای فیلم avatar رو چطور رندر می کنند . آیا شیوه یا تکنیک خاصی وجود داره یا اینکه مدل رو به همان حجم polygon رندر می کنند

شما برای اینکه بتونید یک مدل با پالیگان های زیاد رو رندر بزنی باید رم بالایی داشته باشی حداقل 8 گیگ
و برای اینکه زمان رندر رو پایین بیاری باید پردازنده بالایی داشته باشی حداقل 6 هسته ایی هر هسته 3.5ghz
و یه سری تکنیک هایی هم هست که یک مقدار زمان رندر رو کمتر میکنه
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
چرا مدل رو با اون همه Polygon رندر کنن؟ پس Displacement map چیکارست؟ من Making of و Break down فیلم های زیادی رو دیدم ولی تو هیچکدومش ندیدم چنین کاری

بکنن. اصولا بعد از اینکه رو جزئیات مدل در Zbrush ، Mudbox ، 3d coat یا نرم افزار هایی از این قبیل کار کردن مدل رو Retopology میکنن و جزئیات رو به صورت Displacement

Map و Normal Map خروجی میگیرن.

تو این لینک میتونی ویدیوهای زیادی از پشت صحنه فیلم ها رو ببینی

http://cgterminal.com/category/behind-the-scenes/
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
چرا مدل رو با اون همه Polygon رندر کنن؟ پس Displacement map چیکارست؟ من Making of و Break down فیلم های زیادی رو دیدم ولی تو هیچکدومش ندیدم چنین کاری

بکنن. اصولا بعد از اینکه رو جزئیات مدل در Zbrush ، Mudbox ، 3d coat یا نرم افزار هایی از این قبیل کار کردن مدل رو Retopology میکنن و جزئیات رو به صورت Displacement

Map و Normal Map خروجی میگیرن.

تو این لینک میتونی ویدیوهای زیادی از پشت صحنه فیلم ها رو ببینی

http://cgterminal.com/category/behind-the-scenes/

دقیقا موافقم با شهریار عزیز بله منم زیاد دیدم همش با Normal و Diplace انجا میشه من کار همون فیلم (حیوان فیل) رو با همین روش زدم _ تو امضام هست

و اینکه اضافه کنم معمولا این جور فیلمه Optimize نمیشن چون به Tri تبدیل میشن و Pert میشن توی بازی اینکار جواب میده نه تو فیلم ، اونها رندرفارم دارن که میلیارد ها میارزه تفاوت اصلی الان بین دیزنی و دریم ورکس سر همین رندرهاشونه !
موفق باشید
 

hvo

Member
چرا مدل رو با اون همه Polygon رندر کنن؟ پس Displacement map چیکارست؟ من Making of و Break down فیلم های زیادی رو دیدم ولی تو هیچکدومش ندیدم چنین کاری

بکنن. اصولا بعد از اینکه رو جزئیات مدل در Zbrush ، Mudbox ، 3d coat یا نرم افزار هایی از این قبیل کار کردن مدل رو Retopology میکنن و جزئیات رو به صورت Displacement

Map و Normal Map خروجی میگیرن.

تو این لینک میتونی ویدیوهای زیادی از پشت صحنه فیلم ها رو ببینی
از همه دوستان تشکر می کنم . به ویژه شهریار جان . راهنماییتون واقعاً موثر بود ( لااقل برای من ). جواب سوالم رو کامل گرفتم .
امیدوارم همیشه پیروز باشید .
:paint:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا