راهنمای خرید هارد اکسترنال

t@mir@t

New Member
تو دوره ای که با حجم عظیمی از اطلاعات و داده های مختلف روبرو هستیم، استفاده از یه حافظه جانبی برای همه ی کاربرهای تکنولوژی الزامی هست. همه ی ما تو لپ تاپ یا کامپیوترمون، اطلاعاتی از قبیل عکس، فیلم و … داریم که خیلی برامون مهم هستن. خیلی از کاربرا، برای نگهداری بهتر از اینجور فایل ها و کاهش خطراتی که تهدیدشون میکنه، یه نسخه از اونا رو تو یه هارد اکسترنال ذخیره میکنن. به علاوه، گاهی حافظه سیستم پر میشه و شما به یه هارد برای ذخیره کردن اطلاعاتتون نیاز دارین. مدل های مختلف هارد اکسترنال در بازار موجوده که علاوه بر ظرفیت ذخیره سازی، در ویژگی های دیگه هم تفاوت هایی با هم دارن. تنوع این محصول باعث شده که خرید هارد اکسترنال، نیاز به اطلاعات بالایی داشته باشه. اگه شما با نکات مهم خرید این محصول آشنایی نداشته باشین، قطعا نمیتونین هارد خوبی متناسب با سطح نیاز، بودجه و نوع کاربری تون خریداری کنین. برای آشنایی با مهم ترین نکات در مورد خرید هارد، مقاله ی امروز رو از دست ندین.
معیارهای خرید هارد اکسترنال
پیش زمینه ی خرید یه هارد اکسترنال خوب و مناسب، رعایت کردن معیارها و نکاتی هست که مهم ترین اونها عبارتند از:


ظرفیت هارد
خب یه نکته ای که قبل از خریدن هارد باید مشخص کنین، اینه که به چه میزان فضای ذخیره سازی نیاز دارین؟ اگه بخوایم چیزی که رایج و متداول هست رو بگیم، معمولا کاربرا هاردی با ظرفیت بین 500 گیگابایت تا حداکثر 4 ترابایت رو خریداری میکنن. در واقع شما باید ببینین که چه مقدار اطلاعات دارین. گاهی ممکنه با یه هارد 500 گیگی کارتون راه بیفته؛ بعضی از کاربرا هم ممکنه نیاز به ظرفیت بیشتری داشته باشن. از اونجایی که هرچی ظرفیت هارد اکسترنال بیشتر باشه، قیمتش هم بیشتره؛ بنابراین بهتره که قبل از خرید، مشخص کنین به چه ظرفیتی احتیاج دارین. برای این که بهتر بتونین جواب این سوال رو بدین، جالبه بدونین که فیلم ها و کلا فایل های ویدئویی معمولا بیشتری حجم رو اشغال میکنن. بنابراین اگه جزء کاربرایی هستین که برای ذخیره کردن فیلم هاتون قصد خرید هارد اکسترنال دارین، بهتره به فکر یه هارد با حداقل یک ترابایت حافظه باشین.
USB 3.0 یا USB 2.0
یکی دیگه از نکاتی که برای خریدن هارد پرتابل یا اکسترنال باید مورد توجه قرار بدین، اینه که محصول مورد نظرتون USB 3.0 هست یا USB 2.0 . این مورد، مربوط به نوع پورت هارد هست که در سرعت انتقال داده ها هم خیلی موثره. سرعت انتقال داده‌ های هارد های USB 3.، چیزی حدود ۵ گیگابیت بر ثانیه هست. البته خب خیلی عوامل و مسائل جانبی هستن که باعث میشن ما عملا این سرعت رو در اختیار نداشته باشیم.
تاندربولت (Thunderbolt)
تا به حال اصطلاح تاندربولت به گوشتون خورده؟ اگه نه، باید بدونین که این عبارت، یکی از معیار های مهم در خرید هارد اکسترنال هست و بهتره که باهاش آشنایی داشته باشین. درگاه جدید تاندربولت، در واقع سریع ‌ترین درگاه حال حاضر هست که استانداردهای اون توسط دو شرکت اینتل و اپل توسعه داده‌ میشه. این درگاه در دو نسخه‌ی Thunderbolt 1 و Thunderbolt 2 ارایه شده ‌و نکته ی جالب در مورد اونها اینه که سرعت انتقال نسخه‌ ی اول، ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و در نسخه‌ ی دوم، ۲۰ گیگابیت بر ثانیه هست.

ضد ضربه و ضد شوک
به جای قابلیت بی سیم، بهتره ضد ضربه بودن رو در خرید هارد اکسترنال مورد توجه قرار بدین. هارد های ضد ضربه، با استفاده از پلاستیک ‌های مقاومی که در بدنه ی اونها به کار رفته، کاری میکنن که در صورت سقوط ناگهانی هارد از ارتفاع، اتفاق ناگواری برای داده ‌های کپی‌ شده در اون به وجود نیاد. جالب تر این که در سالهای اخیر، هاردهای ضد شوک هم تولید و عرضه شدن. این مدل ها با استفاده از یک سنسور داخلی، تکان‌ های جزیی وارد شده به هارد رو تشخیص میدن و با برداشتن موقت هِد از روی صفحه‌های مغناطیسی، از آسیب ‌دیدن داده‌ها جلوگیری میکنن. در نهایت باید بگیم که اگه به همه ی نکات ذکر شده توجه کنین و همه ی معیارهای خرید هارد اکسترنال رو رعایت کنین، میتونین یه هارد مناسب خریداری و سالها ازش استفاده کنین.

منبع : مرکز بازیابی اطلاعات
 

جدیدترین ارسال ها

بالا