راهنمایی در مورد توابع Modify

benyamin_pc

Well-Known Member
اینکه این تاپیک واقعا" مفید جای تردید نیست و اینکه شما می خواهین یه تاپیک دیگه حالا در هر زمینه ای ایجاد کنید یه بحث دیگست و ربطی به ادامه کار این تاپیک نداره اگر هم دوست دارین کمک کنین تا این تاپیک سریعتر تموم شه فقط چندتا مدیفایر هست!که با کمک دوستانی چون شما زودتر تموم میشه
با تشکر
 

hamed-ddd

Well-Known Member
با اجازه بزرگترها سلام !
بنیامین جان فکر کنم که تو هر چی که در مورد مادیفایر لازم داشته باشی رو می تونی توی کتاب آموزش گام به گام 3ds max 7نوشته ی مهندش هانی محمدی پیدا کنی ....:wink: به نظر من اگه یک تاپیک مثل همین برای معرفی و طرز کار با پلاگین ها ساخته بشه به خیلی ها کمک کنه و حامد جان هم دیگه مجبور نیست این همه تایپ کنه :wink: :-? :idea:

و علیکم السلام و رحمته الله....پوریای عزیز
البته حق با شماست (البته اگر مثل help توضیح داده باشه که خیلی خوبه)ولی شاید یکی مثل من این کتاب رو پیدا نکرد ...
در مورد پلاگین (جای ساموئل لاو اینجا خالیه ....) یک تاپیک هست که مدتهاست داره خاک میخوره ....ها...اینهاش
مسئله اینه که حجم پلاگین هایی که برای مکس ساخته شده از حجم خود برنامه هم بیشتره ( و در زمینه های بسیار متفاوت) و آدم رو یاد ضرب المثل معروف میندازه ((همه چیز را همگان دانند))
به هر حال پیشنهاد خوبی کردی و پیشنهاد من برای اولین پلاگین V-RAY هست ...میدونم افراد زیادی دارن اینجا با ویری کار میکنن (و نمونه کارهای زیبایی هم گذاشتن) ...
واین تاپیک به کار خودش ادامه میده مگه وقتی که احسان خان قفلش کنه ......اگر مدیفایری بلد هستید در اینجا مطرح کنید (نگران ترتیب الفباییش هم نباشید یه فکری براش کردم)
 
آخرین ویرایش:

hamed-ddd

Well-Known Member
مدیفایر Camera Map

مديفاير CAMERA MAP به دو صورت در تري دي مكس موجود است ....
مديفاير معمولي و نوع WSM ......اينها تفاوت كمي باهم دارند كه توضيح داده خواهد شد.
هدف از استفاده از اين مديفاير محو كردن يك ابجكت در زمينه است ....اما چطور!!؟؟
در ابتدا بايد نحوه استفاده صحيح از هر دو نوع مديفاير رو ياد بگيريد.براي اينكار يك صحنه جديد ايجاد كنيد دو يا سه ابجكت مختلف در صحنه درنزديك هم ايجاد كنيد....در پنجره ديد پرسپكتيو كليدهاي CTRL+C رو بزنيد تا از زاويه ديد شما يك دوربين ساخته شود(اينم يه راه ساده براي درست كردن دوربين!!!)....يكي از ابجكتها رو به دلخواه انتخاب و مديفاير CAMERA MAP (نوع ساده ) رو به آن اعمال كنيد...همانطور كه در تصوير زير ميبينيد اين مديفاير بخشهاي زيادي ندارد...روي 1 كليك كنيد....و در يكي از پنجره هاي ديد دوربين را انتخاب كنيد(شما ميتونيد با فشردن كليد H به تمام اشيا در صحنه دسترسي داشته باشيد بنابراين پيدا كردن دوربين كار سختي نخواهد بود)

هنوز اتفاق خاصي نيافتاده...بقيه كار رو بايد در متريال اديتور ادنبال كنيد ...كليد M و متريال اديتور....
در متريال اديتور1 را بزنيد .و يك تكسچر دلخواه (و نه متريال ) انتخاب كنيد (مثلا طرح شطرنجي با ضريب تكرار UV 5 يا 6) از اين تكسچر در 2 جا استفاده خواهد شد اول بك گراند و دوم براي متريال ابجكتي كه مدبفاير CAMERA MAP رو داره...پس اين كارها رو انجام بديد..... بازدن كليد 8 روي كي برد بخش ENVIROMENT رو باز كنيد

طرح رو از متريال اديتور(با راست كليك بر روي 2) كپي و روي دكمه NONE (شماره4 در تصوير) past كنيد ...در كادر باز شده instance رو بايد علامت بزنيد و OK كنيد...
يك متريال خام انتخاب كنيد ....و اينبار طرح رو در قسمت diffuse بايد pastنماييد (دركادر باز شده copy برگزينيد!)...حالا متريال رو به ابجكت نسبت بديد و رندر كنيد ....بك گراند قاطي شده!!! ....شماره 3 (در طرحي كه ازش كپي گرفتيد) رو فعال و مجددا رندر كنيد...

اين مديفاير با نوع wsm خودش كمي تفاوت داره...به اين صورت كه كه نوع معمولي در يك فريم خاص كار محو كردن ابجكت رو انجام ميده (يعني در هر فريمي كه شما pick camera رو بزنيد و دوربين رو انتخاب كنيد) و نوع wsm اين كار رو در تمام مدت انيميشن انجام ميده
 

benyamin_pc

Well-Known Member
حالا که ترتیب الفبایی مهم نیست من می خوام به حامد جان کمک کنم :oops:
Melt
آیتم Amount میزان ذوب شدن جسم رو مشخص می کنه
آیتم Spread میزان گستردگی اجسام ذوب شده
آیتم Solidity نوع جسم را بر حسب چگالیش تعیین می کنه که باعث میشه مثلا" جسم مثل یک شیشه یا یک پلاستیک یا فلز یا .. ذوب شه که در قسمت Custom میتونین مقدار دلبخواهی رو به اون نسبت بدین
آیتم Axis to melt هم که واضحه صفحه ای که قرار رو اون ذوب شه رو بر حسب محور های مختصات تعیین می کنه Flip Axis هم بر عکسش می کنه
اما حالا که ترتیب مهم نیست کاش یکی میامد این مدیفایر Skin رو توضیح می داد :sad: ماهم دعاش می کردیم
 
آخرین ویرایش:

benyamin_pc

Well-Known Member
Taper
حالت مخروطی به جسم می ده
آیتم Amount میزان کار را افزایش یا کاهش می ده
آیتم Curve میزان انحنای بدنه را افزایش یا کاهش میده
Taper axis هم راستای عمود بر مخروط رو عوض می کنه
Symmetry یه Mirror از نیمه جسم در راستای محور Primary در قسمت Taper Axis می گیره و به جسم می چسبونه
 

benyamin_pc

Well-Known Member
Twist
این مدیفایر برای پیچاندان اجسام به کار می رود
آیتم Angel میزان پیچش را زیاد و کم می کنه
آیتم Bias جسم رو به دو قسمت فرضی تقسیم کرده و هر قسمت رو مجزا شروع به پیچاندن می کند
Twist Axis هم محور پیچش را تعیین می کند
 

pouria_ddd

Active Member
Displace

اصلاحگر Displace
با اعمال این مادیفایر می تونید سطح یک جسم رو بر اساس یک نقش یا عکس تغییر بدین و با توجه به نقاط تیره و روشن در حجم فرورفتگی یا برآمدگی ایجاد کنید.

پارامترها
1.گروهDisplacement
Strength :مقدار شدت جابجایی را تعیین می کنه.
Decay:باعث تنوع و تغییر در شدت جابجایی میشه.
2.گروه Image
Bitmap:برای انتخاب عکس مورد نظر برای تغییر شکل استفاده میشه.
Remove Bitmap:با این گزینه عکسی رو که انتخاب کردین رو حذف می کنید.
Map: با کلیک بر روی این دکمه کتابخانه ی مواد و نقوش باز میشه و میتونید یکی رو انتخاب کنین.
Remove map:نقش انتخاب شده را حذف می کنه
راستی این از توی همون کتابیه که گفتم ....:mrgreen: :D :D
 
آخرین ویرایش:

benyamin_pc

Well-Known Member
Spherify
این مدیفایر به جسمتون حات کروی میده آیتم Percent میزان این عمل را کم و زیاد می کنه امتحانش کنین تا بهتر متوجه شین
از دوستان خواهشمندم مدیفایر هایی که یکبار توضیح داده شده را دوباره ذکر نفرمایید چون ترتیبی در کار نیست پس کمی دقت کنین تا تکراری ذکر نشود
 

hamed-ddd

Well-Known Member
بابا ...ایول ...ترکونید اینجا رو....من پست اولم رو اصلاح میکنم و لیست مدیفایر هارو اونجا میزنم....
بعد در مورد اسکین بیاد بگم که بحثش خیلی گسترده است ولی سعی میکنم تا فردا یه چیز خلاصه که بدردت بخوره بزارم
 
آخرین ویرایش:

hamed-ddd

Well-Known Member
یه کتاب دارم از داریوش فرسایی(در اعماق مکس 6) که در مورد ساخت کارکتر با اسکین 7-8 صفحه توضیح داده اگه میخوای بگو تا برات اسکن کنم و بزارم اینجا ...البته عکسهاش رو از هلپ برنامه به صورت جداگانه میزنم
 
آخرین ویرایش:

benyamin_pc

Well-Known Member
آقا شما هر لطفی که بکنین ما متشکر میشیم اصلا" تو انجام یه کار خوب شک نکنین!
 

benyamin_pc

Well-Known Member
به سلامتی این تاپیکم خوابید :: هیشکی یه حالی به این تاپیک دیگه نمیده!
 

hamed-ddd

Well-Known Member
بنیامین جان
تازگی سرم خیلی شلوغ شده شاید تا یه هفته دیگه نتونم سر بزنم و مقاله بزارم
مدیفایر سیمتری رو هم به لیست اضافه کردم که خیلی برای مدل سازی کمک میکنه .......
تا یکی دو هفته دیگه خدا نگه دار
موفق باشید
 

NAKOOT

Well-Known Member
بنیامین جان
تازگی سرم خیلی شلوغ شده شاید تا یه هفته دیگه نتونم سر بزنم و مقاله بزارم
مدیفایر سیمتری رو هم به لیست اضافه کردم که خیلی برای مدل سازی کمک میکنه .......
تا یکی دو هفته دیگه خدا نگه دار
موفق باشید

حامد خان هرجا می ری به سلامت ...
منتظرت هستیم ...:wink:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا