راهنمایی در مورد توابع Modify

benyamin_pc

Well-Known Member
با سلام
اگه با همکاری هم کل توابعی که داخل Modify هست اینجا بصورت مختصر توضیح بدین مرجع خوبی میشه:oops:
با تشکر
 

hamed-ddd

Well-Known Member
مهم

بهتره قبلش کمی در مورد محیط کار صحبت کنیم

1. پانل مدیفای (modify Panel) :cool: :

از این قسمت برنامه در درجه اول برای دستکاری پارمترهای ابجکت خودتون و همچنین برای نسبت دادن یک تابع اصلاح و تغییر دهنده استفاده میکنید ...درضمن هر وقت دوباره خواستید تا مدیفایر رو تغییر بدید یا اصلاح کنید باید به همین جا برگردید.همانطور که میبینید برای یک باکس ساده شامل این قسمتهاست.

2.مدیفایر(یک تابع اصلاحی):cool: :
شما با نسبت دادن یک مدیفایر به ابجکت میتونید نغییرات مختلفی رو بهش بدید ...دقت کنید که بعضی از این مدیفایرها با بخشهای دیگر برنامه ارتباط نزدیک دارند....برای این کار پس از انتخاب ابجکت از لیست توابع با فشردن حرف اول نام مدیفایر روی کی برد(برای دسترسی سریع تر) مدیفایر مورد نظر خودتان را انتخاب میکنید ....مثلا حرف x برای مدیفایر xform

به عکسهای زیر نگاه کنید بیشتر اطلاعات لازم در مورد مدیفایر و بخشهای مختلفش داده شده...



راستی بهتره که دوستان از اصطلاحاتی که در عکسها برای هر قسمت نوشتم استفاده کنند تا بقیه سر در گم نشن
مدیفایر اول که در پست بعدی توضیح داده میشه affect region
امیدوارم با کمک سایر دوستان اینجا به محل مناسبی برای یادگیری مدیفایرها تبدیل بشه:lol:
 
آخرین ویرایش:

hamed-ddd

Well-Known Member
البته پیشاپیش عرض کنم که من آدم تنبلی هستم و اگر بخوام عکس بزارم ازهمین عکسهای هلپ برنامه استفاده میکنم.......

بسم الله......

مدیفایر اول

affect region

همانطور که از اسمش معلومه بر روی یک نا حیه برآمدگی یا فرو رفتگی ایجاد میکنه........
مزیت این مدیفایر کنترل راحت و سریع منطقه تاثیر برای ساخت انیمیشن میباشد.
برای استفاده از مدیفایر باید کنترلهای زیر رو بشناسید.
fall off : مشخص کردن شعاع عملکرد مدیفایر

ignor back facing: این عبارت رو در آینده زیاد خواهید دید ....فعال بودن تیک این قسمت مانع از عملکرد مدیفایر بر قسمتهای پشتی میشه (برای درک بهتر یک باکس با مشخصات طول و عرض 10 . ارتفاع 4 و سگمنتهای طولی و عرضی 10 ایجاد کنید و بعد این تیک رو فعال و غیر فعال کنید)

pinch: ارتفاع یک نقطه تیز رو در رو برآمدگی مشخص میکنه این ارتفاع از نقطه بالایی محاسبه میشه و نه ازپایین(یعنی بالا ثابته و انتها به سمت پایین میره!!!)

curve : یک حلقه برآمده یا فرو رفته (بسته به مقدار مثبت یا منفی) ایجاد میکنه

زیر مجموعه
point : اگر خوب دقت کنید دو تا مربع و یک فلش زرد که این دو تا رو به هم مرتبط کرده خواهید دید ...فلش به طور پیش فرض جهت اعمال نیرو رو در مدیفایر نشون میده و مربع ها کنترلهای شما برای جابجایی منطقه تاثیر مدیفایر هست ....یعنی شما میتنید با انتخاب یک یا هر دو مربع منطقه تاثیر رو مثل یک ابجکت ساده جابجا یا کج کنید...
این مدیفایر برای ایجاد کردن جلوه هایی مانند حرکت چیزی زیر پوست ...پتو ...پارچه و ....مفیده
 

ehsan_3dmax

Active Member
با تشکر از حامد عزیز که همیشه و همه جا با کمکاش همه رو شرمنده میکنه و تشکر از اونایی که با تشکر کردن(البته با دکمه ی تشکر!) از این گونه افراد، اونا رو تشویق میکنن به ادامه ی این کارشون.
تاپیک رو به اینجا یعنی زیر مجموعه ی مقالات منتقل کردم تا بتونید بهتر به کارتون ادامه بدید.
راستی از بقیه ی دوستان هم میخوام تا اونجایی که در توانشون هست حداقل هفته ای یک تابع رو معرفی کنند.
موفق باشید.
 

hamed-ddd

Well-Known Member
احسان جان ممنون ..دشمنتون شرمنده باشه ...امیدوارم شاهد فعالیت بچه ها باشیم.

مدیفایر Attribute Holder قسمت اول

شاید خیلی ها تا بحال سر و کارشون با این مدیفایر ساده(فلفل نبین چه ریزه!!!) نیافتاده باشه ...
یه قوری درست کنید و مدیفایر رو بهش بدید...نه اتفاقی نیافتاد.......
این در حقیقت یه مدیفایر نیست بلکه شما باید براش پارامتر درست کنید
بزارید کمی بیشتر توضیح بدم....تصور کنید که شما یک ماشین (منظورم وسیله ای که مثلا ارتباطهای مکانیکی توش داره) طراحی کردید...میخواهید هر بخش (یا چند بخش باهم) تحت مکانیسم خاصی کار کنند و شما مثل یک مهندس کنترل این ماشین رو دردست داشته باشید این مدیفایر یک صفحه کنترل خالی به حساب میاد...

خب حالا چطور این مدیفایر کار میکنه:
برای شروع شما باید با سه مفهوم آشنا بشید
Wire Parameters
Reaction Controllers
Expression Controller

در مورد دو تای آخر نمیتونم توضیح زیادی بدم (بلد نیستم!!!:roll: )

wire parameter:
یکی از قسمتهای جالب تری مکس متصل کردن پارامترها به یکدیگر است.یعنی شما میتونید مثلا چرخش یک استوانه رو به حرکت در راستای محور x یک باکس وصل (وایر) کنید.
با یک تمرین ساده براتون توضیح میدم....در اینجا میخواهیم یک ساعت درست کنیم و عقربه هاش مانند یک ساعت واقعی منظم حرکت میکنند و بعد برای همین ساعت پارامتر میسازیم و درAttribute Holder استفاده میکنیم...
مواد لازم :
دو عدد استوانه >>
**1. شعاع 32 ارتفاع 0
**2. شعاع 3 ارتفاع 6
چهار عدد باکس >>
>>>مکعب به ابعاد 2
>>>lenght:1 و wide: 1 و height : 27 که به نام S مخفف ثانیه
>>> lenght:1 و wide: 2 و height :25 که به نام M مخفف دقیقه
>>> lenght:1 و wide: 2.5 و height :17 که به نام H مخفف ساعت

حالا با دادن مختصات صفر به استوانه ها اونها رو در وسط هم و در مرکز صفحه قرار بدید
مکعب کوچک را به به مختصات X:31 منتقل کنید(یعنی بقیه Y , Z صفر)
بعد مانند شکل زیر مراحل را دنبال کنید یعنی اول ابزار چرخش دوم ابزار اسنپ چرخش سوم با کلیک و نگه داشتن انتخاب گزینه آخر و چهارم کلیک روی زبانه و انتخاب گزینه PICK ....

بعد از این کار موس شما آماده انتخاب میشه که شما باید روی یکی از استوانه ها کلیک کنید ...حالا مکعب حول مرکز ساعت دوران میکنه ...با نگه داشتن کلید SHIFT مکعب رو 30درجه حول محورZ بچرخونید (چون اسنپ چرخش فعال شده شما این کار رو با نهایت دقت میتونید انجام بدید) و در کادر باز شده تعداد کپی ها رو 11 تا انتخاب و روی OK کلیک کنید.

باکس H رو انتخاب کنید (دقت کنید که حالا بایداز ابزار انتخاب و حرکت استفاده کنید) و به Z:1 منتقل کنید (باز هم میگم که وقتی نامی از بقیه برده نمیشه یعنی همه صفر هستند ) ...حول محور X -90 درجه بچرخونید تا به حالت خوابیده در بیاد همین کار رو برای M و S انجام بدید با این تفاوت که به ترتیب در موفعیت ها Z:3 و Z :5 قرار بگیرند ...چون چرخش باکس ها رو مرکزاستوانه ها تعیین شده شما موقتا گزینه 3 ( تصویر بالایی) رو روی اولی قرار بدید ...تا راحت اونها رو در مرکز ثقل خودشون بچرخونید .. که .بعد از چرخش باکسها باید روی حالت اول قرار بگیره...
شما باید چیزی شبیه به این داشته باشید.

برای اینکه راحتتر کار کنید مکعبهای کوچک و استوانه ها را با راست کلیک و انتخاب گزینه FREEZ منجمد کنید تا مزاحم کارتان نشوند.
روی باکس S راست کلیک و گزینه WIRE PARAMETER رو انتخاب کنید.... یک کادر کوچک باز میشه در اینجا مسیر TRANSFORM >>> ROTATION >>>Z ROTATION یک خط .......چین پشت سر موس که از باکس S شروع میشه نشان دهنده درستی کار شماست روی باکس M کلیک کنید(برای دقت و اطمینان بیشتر کلید H کی برد رو بزنید و انتخاب کنید و در نهایت PICK رو میزنید)
خب بازهم یه کادر کوچک مثل قبلی باز میشه و شما مراحل قبلی رو باید تکرار کنید
بعد از این کار پنجره ا ی مانند شکل زیر میبینید.
این پنجره اصلی برای وایر کردن پارامترهاست و کلید میانبرش روی کیبرد ALT+5 میباشد.
به شکل نگاه کنید

در قسمتهای 1 و 2 شما میتونید پارامترهای خودتون رو که قراره وایر بشه ببینید
برای اینکار باید شما یکی از سه دکمه قسمت 3 رو انتخاب کنید دکمه اول یک ارتباط دو طرف ایجاد میکنه (یعنی چرخش باکسهای S و M باهم انجام میشه)
دکمه دوم باعث میشه تا پارامتر سمت راست پارامتر سمت چپ رو کنترل کنه یعنی شما میتونید باکسS رو بچرخونید و شاهد چرخش باکس M باشید و لی این عمل به صورت معکوس امکان پذیر نیست و باکس M قفل میشه)
دکمه سوم همین کار رو معکوس انجام میده
خب مد نظر ما دکمه اول هست پس روش کلیک کنید . در قسمت پایین در قسمت 6 شما دکمه CONNECT رو مشاهده میکنید (البته در شکل UPDATE هست چون من قبلا کانکت کردم ) روش کلیک کنید و بدون اینکه پنجره رو ببندید در ویوپورت باکس S یا M رو بچرخونید بله با هم میچرخند ...ولی ساعت که اینطور نیست!!!UNDO کنید تا عقربه ها به محل اول برگردند به قسمتهای 4 و 5 نگاه کنید این قسمتها بعد از کانکت ایجاد شدند... چون نسبت حرکت عقربه دقیقه شمار به ثانیه شمار 1/60 هست پس من در مقابل مقدار چرخش یک ضریب گذاشتم به این صورت *1/60 (اون علامت ستاره علامت X هستش) شما هم این کار رو بکنید ..البته تغییرات اعمال نخواهد شد مگر اینکه شما روی UPDATE کلیک کنید ....نتیجه جالبه!!! امتحان کنید ...
برای اینکه یک وایر قطع کنید اول باید دو سر سیم !!! رو پیدا کنید و روی DISCONNECT کلیک کنید تا ارتباط بین دو پارامتر قطع بشه....
چطوری دو تا پارامتر متصل رو پیدا کنید (حتی بعد از بستن این پنجره) ساده است روی قسمت 11 کلیک کنید تا اولین پارامتر وایر شده رو پیدا کنید ببینید که آیا پارامتر مد نظر شماست ...این کار رو با دقت کردن در شاخه ای که پارامتر قرار داره انجام بدید ...یعنی دقت کنید ببینید که آیا نام ابجکت درسته مثل شماره 9 و دوم اینکه آیا نام پارامتر درسته مثل شماره 1
بعد از حصول اطمینان روی علامت مشابه قسمت 11 در سمت راست یعنی 12 کلیک کنید تا فورا اولین پارامتر متصل به پارامتر سمت چپ رو ببینید...مانند قبل بررسی کنید تا مطمئن شوید که درسته ...
در مرحله بعدی باکس M انتخاب کنید و مراحل وایر کردن را تکرار کنید درست مانند قبل فقط با این تفاوت که باکس M رو به باکس H وایر کنید و اون ضریب رو برای چرخش باکس H باید 1/12 در نظر بگیرید...

بسیار خوب ساعت آماده است!!!
راستی دو تا چیز داشت یادم میرفت اول تنظیم اسنپ برای چرخوندن عقربه هاست ...روی اسنپ چرخش راست کلیک کنید و در پنجره باز شده در TAB مربوط به OPTION و در کادر GENERAL مقدار اسپینر ANGLE رو به 6 تغییر بدید...
دوم فایل MAX همین تمرین ..مشاهده پیوست TIME.zip
 
آخرین ویرایش:

hamed-ddd

Well-Known Member
بخش پایانیAttribute Holder

در مبحث قبلی شما با نحوه وایر کردن آشنا شدید....البته مثال من کمی نا مناسب بود و برای این قسمت هر کاری کردم جواب نداد:cry: .....مجبورم از مثال help استفاده کنم....(خلاصه ببخشید)

1. در ابتدا یک باکس کوچک در ابعاد 20 درست کنید...
2. مدیفایرهای زیر رو به ترتیب اعمال کنید اول taperو دوم Attribute Holder
3. روی Attribute Holder در مدیفای استک کلیک کنید تا فعال بشه و در منوی animation به parameter editor بروید....کلید میانبر alt +1
به تصویر زیر نگاه کنید
para.JPG
به ظاهرش نگاه نکنید زیاد پیچیده نیست....شمادر اینجا میتونید پارامترهای مختلف درست کنید...در قسمت 1 تعیین میکنید که پارامتر ها به کجا اضافه بشوند.....به مدیفایر یا پارامترهای فعلی ابجکت.....به متریال فعلی ابجکت ....یا به هر قسمتی دیگه....
در بخش 2 بعد ازاینکه کارهای قسمتهای 4 تا 9 رو کامل کردید با کلیک روی دکمه add پارامتر رو اضافه کنید...
با کلیک روی 3 پنجره ای باز میشه که به شما لیستی از پارامترهایی که اضافه کردید میده تا در صورت تمایل، حذف یا اصلاح کنید( در آخرتوضیح داده خواهد شد )
در بخش 4 نوع پارامتر رو تعیین میکنید....با توجه به اینکه پارامترهایی که قرار است وایر بشوند از انواع مختلف هستند در اینجا هم انواع مختلفی برای شما در نظر گرفته شده:
angel : یک پارامتر با 360 قسمت(مثلا برای وایر کردن با چرخش ابجکت)
array : یک پارامتر با قابلیت لیست کردن(مثلا برای وایر کردن با مدیفایر اسکین)
boolean: تیک (برای وایر کردن با بخشهایی که تیک دارند)
fRGBA.... color:رنگ ....تفاوت؟؟؟؟ (مثلا برای وایر کردن با رنگ نور )
integer ....world unit ...float ...percent:این چهار تا تفاوت چندانی با هم ندارند....فقط نوع integer اعداد صحیح وارد میکندو world unit واحد مربوط به سیستم (مثلا سانتیمتر) را درج مینماید!!
material و texture map: هر دو یک دکمه در اختیار شما قرار میدهند که به ترتیب به انتخاب متریال و یا تکسچر منتهی میشوند
node: یک دکمه برای انتخاب چیزی از داخل صحنه
string:یک فضای خالی برای تایپ کردن

تمام انواع پارامترهایی که در بالا ذکر شد قابلیت وایر شدن دارند و هر پارامتر باید با مشابه خودش وایر بشه
در بخش 5 حالتهای یک پارامتر رو تعیین میکنید (هر کدام از موارد بالا میتوانند با 2 ---3 تا تیپ مختلف وارد شوند) البته تمام این حالتهای مختلف برای اینه که شما در انتخاب یک پارامتر مناسب مشکل نداشته باشید..(پس نگران نباشید و پارامتر خودتون رو مشابه پارامتری که قرار است وایر بشه درست کنید اینها امکاناته و نه تنظیمات )
6 نام پارامتر
در بخش زیر اندازه ....محل ...بازه و کلا هر چیزی که مربوط به پارامتر باشه تنظیم میکنید...
برای پارامترهایی از نوع angel.... integer ....world unit ...float ...percent با حالت spiner شما قسمتهای زیر رو میبینید....
در7 ...اندازه ظاهری پارامتر
و8 ....مقدار پارامتر (بیشینه و کمینه!!! فارسی را پاس بدیم!!!)
و9...مقدارپیش فرض
و10..در اینجا محل پارامتر رو معلوم میکنید(امتحان کنید)
و سرانجام 11 .. میتونید تغییراتی که اعمال کردید ببینید ....

خیلی از بحث دور شدیم
برمیگردیم به Attribute Holder

4. پارامتری به این مشخصات ایجاد کنید
Add to Type=Selected Object's Current Modifier

Parameter Type=Float

UI Type=Slider

Name=Box Height
در تنظیمات به چیز دیگری دست نزنید و سرانجام روی ADD کلیک کنید.
5. یکی دیگر بامشخصات زیر اضافه کنید
Add to Type=Selected Object's Current Modifier

Parameter Type=Integer

UI Type=Spinner

Name=Box Height Segs

Integer UI Options > Range=From 1 to 50.
6.دو تای دیگه مانند زیر درست کنید
Add to Type=Selected Object's Current Modifier

Parameter Type=Float

UI Type=spiner

به نامهای Taper Amount و Taper Curve

7. حالا روی باکس راست کلیک کنید و از منو wire parameter انتخاب نمایید . در پنجره باز شده مسیر زیر را دنبال کنید...
.Modified Object > Box (Object) > Height
یک خط چین که پشت موس کشیده میشود ظاهر میشه و شما با کلیک بر روی باکس و باز شدن پنجره مسیر زیر را دنبال کنید.....
Modified Object > Attribute Holder > Custom Attributes> Box Height
پنجره مربوط به وایرینگ بازمیشه .........بر روی ارتباط دو طرفه(فلش دو سر) و بعد بر روی connect کلیک کنید...
8.بعد ازاین کار شما باید سه پارامتر باقی مانده را نیز متصل کنید ...
دو راه در اختیار دارید
یکی راست کلیک و تکرار عملیات قبلی (منتها با مسیر متفاوت)
دوم زدن کلیدهای alt+5 پیدا کردن پارامترها در دو طرف
Box Height Segs به تعداد سگمنتهای عمودی باکس height segs
Taper Amount به مقدار مدیفایر taper قسمت amount
و taper curve به مقدار curvature مدیفایر taper

9.آزمایش کنید حالا شما چهار مولفه را در یک مدیفایر جمع کرده اید....
در انتها ممکن است که متوجه شوید امکان تغییر مقادیر کمتر از صفر نیست(در مورد curve و amount )
برای این که بازه پارامتر رو تغییر بدید ...ابتدا باکس رو انتخاب کنید ...مدیفایر Attribute Holder را انتخاب کنید .....به بخش پارامتر ادیتور بروید....روی edit/delet کلیک کنید یک پنجره باز میشه
ed.JPG
خیلی ساده:
1 پارامترهای شما رو نشان میده
2 ترتیب قرار گیری یک پارامتر در لیست و مدیفایر Attribute Holder مشخص میکنه (با کلیک بر روی پارامتر مورد نظر و بعد کلیک روی فلشها جابجا کنید)
3تغییرات رو تا این لحظه ثبت میکنه
4پارامتر مربوطه رو حذف میکنه
5.تمام پارامتر ها رو حذف میکنه (نترسید کلیک کنید )
6 به خاطر این گفتم نترسید تمام تغییرات کنسل میشه
7تمام تغییرات ثبت میشه
وقتی شما یک پرامتر رو در لیست انتخاب کنید در پنجره پارامتر ادیتور تنظیماتش ظاهر میشه .و شما میتونید چیزهایی مثل نام ...بازه ...و مکان و حالت پارامتر رو عوض کنید ....در آخر بعد از تغییرات رو ی7 کلیک کنید و پنجره رو ببندید
خوب تمرین کنید تا یاد بگیرید و اگر مشکلی داشتید بگید ....:lol:
 

benyamin_pc

Well-Known Member
اگه به مدیفایری رسیدید که کسی بلد بود بیاد توضیح بده که این تاپیک سریع جلو بره لصفا"
منم در همین حدی که می دونم هر کدوم رو بلد بودم توضیح می دم بقیه دوستانم این کار رو انجام بدن خیلی خوب میشه
Bend
مدیفایری که اکثرا" همه بلدن
تنظیمات اصلی با دکمه های Angle و directione
Angel زاویه پیچیدن شی را مشخص می کنه Direction همون خمیدگی رو به صورت دورانی حول محور Bend Axis می چرخاند از Bend Axis برای جهت خمیدگی اصلی یعنی Angle هم می شود استفاده کرد به این صورت که خمیدگی در راستای این محور انجام می شود
 

hamed-ddd

Well-Known Member
بد نیست این پلاگین رو که نوع پیشرفته ای iاز مدیفایرbend هست نصب کنید(فایل رو از حالت فشرده خارج ودر پوشه plugins کپی کنید)

دریافت فایل برای ورژن 8 به بالا
تفاوت این پلاگین با مدبفایر استاندارد bend در تعیین تعداد خمشهاست...
 
آخرین ویرایش:

NAKOOT

Well-Known Member
حامد کاش اونقدر بلد بودم که می تونستم کمکت کنم ...
ولی من خودم دارم از لطف تو اینا رو یاد می گیرم ...
من نمی دونم چرا دوستان دیگه همکاری نمی کنن ...
باز گلی به جمالت که با این که وقت زیادی ازت می گیره ولی چراغ این تاپیک رو روشن نگه داشتی ...
 

hamed-ddd

Well-Known Member
سلام
شهرام جان این حرفارو نزن(آب شدم از خجالت!!!)...همینقدر که نفر اول مسابقه فوتوشاپ اینجاست خودش کلی دلگرمیه ....بعد من خودم بعضی از این مدیفایر ها رو یادم رفته ولی با گذاشتن این مقالات خیلی چیزهای جدیدی یاد گرفتم...
خوب علاوه بر گذاشتن مقاله سعی میکنم روزی 7-8 بار دعا کنم تا شاید اثری از بچه ها اینجا ببینیم!!!!
 

hamed-ddd

Well-Known Member
مدیفایر bevel

مديفاير Bevel

براي برجسته سازي اشكال دوبعدي كاربرد دارد و اين كار را در سه مرحله انجام ميدهد ...اين سه مرحله در مديفاير به level هاي 1و 2 و 3 موسومند.
به شكل توجه كنيد...

1.نوع درپوشي كه براي ابتدا و انتها ساخته ميشود معلوم ميكند (براي مورف يا گريد...نوع گريد در رندر كيفيت بهتري دارد و نوع مورف براي مديفاير مورفر منعطف تر است؟؟؟؟البته مطمئن نيستم)
2.با توجه به اينكه عملكرد مديفاير روي يك پايه دو بعدي است ابتدا و انتهاي آن باز ميماند بنابراين با فعال كردن اين دو تيك به ترتيب ابتدا و انتهاي كار را ببنديد...
3.شما ميتوانيد سه مرحله برجسته سازي را به دوصورت انجام دهيد
حالت خطي:
حالت پيوسته (منحني)

4.تعداد سگمنت: تفاوت را به خوبي در شكل ميبينيد ....در هر مرحله تعداد سگمنت مشخص است

5.سايه زني نرم : همانطور كه مشخص است فعال بودن اين بخش محل اتصال دو مرحله را محو ميكند

6.فعال بودن اين تيك مانع از تداخل خطوط ميشود(با تغيير عدد outline در مراحل سه گانه مشكل تداخل بوجود مياد) ...عدد Separation مقدار فاصله خطوط را از هم معلوم ميكند...تصويري كه از help برنامه گرفته شده كاملا گوياست

7.ميزان بازشدن شكل اوليه در شروع مرحله 1
8.مراحل سه گانه (براي فعال شدن مراحال 2 و 3 بايد تيك هاي مربوطه رو فعال كنيد)

در آخر يك نكته:
در ساخت متنهاي سه بعدي از دستور زير استفاده كنيد(يك استاندارد پذيرفته شده)...
Start Outline معمولا صفر
Level 1 Outline مقادير مثبت
Level 2 Outline صفر
Level 3 Outline منفي
 

hamed-ddd

Well-Known Member
مدیفایر Bevel Profile

مديفاير bevel profile
محدود بودن مراحل سه گانه در مديفاير bevel باعث بوجود آمدن اين مديفاير شد ...با داشتن يك شكل دوبعدي ديگر ميتونيد عمليات bevel رو به راحتي كنترل كنيد ...
براي استفاده از اين مديفاير يك شكل دو بعدي ايجاد كنيد (مثلا يك متن) و اين مديفاير را نسبت دهيد.. بعد شكل و مسيري كه ميخواهيد برجسته شود را را با يك اسپيلاين رسم كنيد ...در مديفاير روي pick كليك كنيد و اين مسير را انتخاب كنيد ...
زير مجموعه:
Profile gizmo: با جابجا كردن محل عملكرد مديفاير نتيجه كمي تغيير ميكنه ...امتحان كنيد

نكته1 :
عملكرد مديفاير براي مسيرهاي باز يا بسته متفاوت خواهد بود
تصويري زيبا از help برنامه

نكته 2:شما با رفتن به زير مجموعه اسپلايني كه مربوط به مسير ميشه ميتونيد با جابجا كردن و يا تغيير تعداد ورتكسها به راحتي تغييرات لازم رو اعمال كنيد
 

benyamin_pc

Well-Known Member
دیگه داشتم نا امید میشدم گفتم دیگه این تاپیک خوابید
اما Ey vool حامد 3D
حامد خان خودت ناراحت نکن هر مدیفایری که یادت نیست یا نمیدونی یا می بینی خیلی وقتترو می گیره ول کن بقیش رو بگو
با سپاس فراوان از Hamed 3D
 

pouria_ddd

Active Member
با اجازه بزرگترها سلام !
بنیامین جان فکر کنم که تو هر چی که در مورد مادیفایر لازم داشته باشی رو می تونی توی کتاب آموزش گام به گام 3ds max 7نوشته ی مهندش هانی محمدی پیدا کنی ....:wink: به نظر من اگه یک تاپیک مثل همین برای معرفی و طرز کار با پلاگین ها ساخته بشه به خیلی ها کمک کنه و حامد جان هم دیگه مجبور نیست این همه تایپ کنه :wink: :-? :idea:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا