دعوت از همگان، جهت همكاري_ چند صحنه از يك داستان

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
سلام خدمت دوستان گل مجید آنلاینی

دوستان من اومدم کمک کنم ولی من نمیخواهم اصلا توی قسمت فنی کار کنم
من فقط فیلمنامرو نوشتم و اگه دوستان بخوان من براتون دکوپاژ کاملا حرفه ای انجام میدم
با توجه به اینکه این داستان رو قبلا همه شنیدن باید یک سری موضوعات مهم باشه
اول اینکه این فیلمنامه باید کاملا ریل ساخته بشه
دوم اینکه باید دکوپاژ خاص داشته باشه
و سوم اینکه اکثر پلان ها باید از دیوم شات به بالا باشه
با اینکه فول شات باشه
برای رسیدن به این اهداف من میکم که کاراکتر کاملا باید زیبراشی باشه
و اینکه دیتل بالایی داشته باشه و ریگ قوی شده باشه مخصوصا صورتش
چونکه حالتهای کوهنورد میدونید تعیین کننده ی اینه که فیلم خوبه میشه یا اینکه بد میشه
در رابطه با انیمیت هم اگه با موشن کپچر ضبط بشه بهتره

شاید یکم تند رفتم
اما اینارو باید تو ذهن نگه داشت

مخلصیم
 

sharin

Member
دوستان فكر كنم قرار شد ديگه پستي نزنيد ها ... ، لطفا پستاتون رو پاك كنيد كه بقيه ي بچه ها و بازديد كننده ها سر در گم نشن .

زمان شروع كار رو ، هر وقت كه وقت اش برسه اعلام مي كنم ... ، عجله نكنيد ... .
هنوز بعضي ها آموزش ها رو نديدن و يا شروع به تكميل دانسته هاشون نكردن ... ( ظاهرا )
و باز تكرار مي كنم ، اگر مدلي كه مي زنيد شرايط لازم رو نداشته باشه ، بايد اونقدر روش كار كنيد تا از ديد ما مشكلي نداشته باشه ... ( علت هم اين هست كه بعدا ما رو دچار مشكل نكنه ... ).
كار ها رو قرار در تاپيكي كه زمان شروع كار زده مي شه به صورت wip انجام دهيد ( كه شرايط و نحوه ي كار رو بعدا مي گم ... )
اينطوري كار رفع اشكال مي شه و ... .

پس عجله نكنيد ... ، زمان شروع و ... رو بسپاريد به ما .

وقتي پست هاتون رو پاك كرديد ، منم اين پست رو پاك مي كنم . ( اون هايي رو كه tanx نزدم )
پيشاپيش از همكاريتون ممنونم .
 

rezaoptic

Well-Known Member
منم آماتوره مایا هستم گفتین باید یه سری آموزش هارو کار کنم بعد بیایم خب اون آموزش ها کدومن.
 

::reza::

کاربر VIP
منم آماتوره مایا هستم گفتین باید یه سری آموزش هارو کار کنم بعد بیایم خب اون آموزش ها کدومن.

دوست عزیز از اینکه اعلام همکاری میکنید ممنونم
در این تاپیک ما یکسری آموزشهای نرم افزار 3D max که توسط آقامهدی Mehdi_Lover3dsmax تهیه شده اند را قرار داده ایم.
http://forum.majidonline.com/t153518-post1015754.html
------------------
ولی برای مایا شما میتونید از آموزشهایی که در بخش مایا موجود است استفاده کنید.
http://forum.majidonline.com/f53.html
 

shobair133

Active Member
سلام به تمام دوستان :)
اگه ممکن باشه حقیر هم یکم میتونم کمک کنم ...
photoshop , max ,
البته مدلینگ مکسم زیاد جالب نیست :)
چون بیشتر با sketchup کار میکنم ...
 

pendesign

Member
آشنايي سطحي با برنامه ي Uvlayout : ( همراه با ويدئو )

براي تغيير وضعيت : rotate : كليك چپ ( براي تغيير وضعيت چرخش ، همراه با ctrl / و move , pan: دكمه وسط ماوس ، zoom : كليك راست و درگ يا چرخش دكمه وسط ماوس


مراحل كار :
مدل رو از برنامه به صورت منفرد export كرده و روي آيكون برنامه مي كشيم ، بعد از پنجره ي كوچك ظاهر شده ( load options ) گزينه هاي SUBD , New رو فعال مي كنيم و از قسمت UVLayout Load ، دكمه ي Load رو مي زنيم .



اگر مدل متقارن باشه ، براي استفاده از Symmetry ( براي اينكه روي 1 قسمت كار كنيم و در سمت ديگر Auto اعمال شود )
از قسمت symmetry گزينه ي find رو مي زنيم و بعد روي مرز متقارن كليك چپ كرده و space رو از روي KeyBoard مي زنيم.
c : براي انتخاب مرز ها براي برش ( بريدن_جدا كردن ) .
back space : براي پاك كردن مرز هاي انتخاب شده ، توسط C
ٍEnter : بعد از تعيين مرز ها براي برش استفاده مي شه كه ماوس بايد روي مدل باشه و بعد دكمه زده بشه .
بعد دكمه ي D رو روي تك تك قطعات مي زنيم .
فلش كنار Display رو مي زنيم و بعد روي UV مي زنيم .
با اين كار به صفحه ي UV مي رويم و قطعات UV رو مشاهده مي كنيم .
براي Unfold كردن UV ها ، ماوس را روي قطعات قرار مي دهيم و بعد از تركيب كليد هاي Shift و f استفاده مي كنيم .
اين مرحله ي اوليه ي Unfold هست ، وقتي UV ها به اندازه ي كافي باز شدن ، دكمه ي Space رو از روي keyBoard مي زنيم ، بعد از باز شدن نهايي به حد مورد نياز ( در حدي كه رنگ قرمز نداشته باشيم ) ، دوباره space رو مي زنيم و كار Unfold تمام مي شود.
براي فهميدن سطح كيفيت UV اي كه گرفتيم ، face ها در اين قسمت به رنگ هاي مختلفي ديده مي شوند ( قرمز = بدتر اين حالت و نياز به اصلاح دارد قرمزخيلي كمرنگ و سبز كمرنگ = حالت نرمال و مناسب آبي = كشيدگي بيش از حد و نياز به اصلاح )

براي اين كار روي vertex ها ( رئوس ) ماوس را نگه مي داريم با استفاده از دكمه ي ctrl+Middle mouse botton ( دكمه ي وسط ماوس ) و محل اش رو تغيير مي دهيم تا به رنگ مورد نظر مون در بياد . اين كار رو مي تونيم با گرفتن دكمه ي Shift و كليك كردن و درگ كردن به صورت دسته جمعي انجام بديم . اين كار را در قسمت روشن تر انجام مي ديم ( اگر از symmetry استفاده كرده باشيم. بعد دكمه ي s را زماني كه روي قسمت روشن است مي زنيم تا در سمت تيره تر تغييرات اعمال شود. )

توجه : نتايج در سمت روشن تر ، تغييرات در سمت تيره تر را بدنبال دارد ، از تركيب Shift+s براي جابه جايي محيط تيره و روشن استفاده مي كنيم .

براي جابه جايي قطعات UV ، ماوس را روي يكيشون نگه مي داريم ، space رو نگه مي داريم و با دكمه ي وسط ماوس drag مي كنيم .

در نهايت UV ها رو بايد در صفحه ي 0 تا 1 UV قرار بديم .
براي اين كار ، كار رو save مي كنيم و به برنامه اي مثل مايا انتقال مي ديم و با scale كردن قطعات UV ، آنها رو در قسمت 0 تا 1 جمع مي كنيم و كار را دوباره export مي كنيم .
و كار تمام مي شود.
______________________________________________________________________________

يه ويدئو هم ضبط كردم بعد از خوندن موارد بالا ، بدقت نگاه اش كنيد . چند بار موارد بالا رو بخونيد و چند بار ويدئو رو ببينيد تا كامل بفهميد چي شد ، بعد هم تمرين كنيد تا كامل ياد اش بگيريد.

________________________________

Uvlayout.swf
________________________________

همگي ياد اش بگيريد ها ... ، خيلي سادست .

اين هم لينك دانلود خود برنامه كه داش ممد زحمت اش رو كشيدن :

http://www.4shared.com/file/pZGi-isn/HEADUS_UVLAYOUT_V20600D.htm

موفق باشيد.
يا علي.

ویدئو یافت نشد!
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا