درخواست راهنمايي در مورد اين تكسچرها؟

JEYDI7

Active Member
دوستان سلام در مورد اين مپ ها - تكسچر ها يكم برام توضيح بديد كه هر كدام چرا و در كجا مورد استفاده قرار مي گيرند ؟ تشكر
 

پیوست ها

  • BWom0001-M3-Head-S.jpg
    BWom0001-M3-Head-S.jpg
    44.3 کیلوبایت · بازدیدها: 2
  • BWom0001-M3-Head-N.jpg
    BWom0001-M3-Head-N.jpg
    70 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • BWom0001-M3-Head-D.jpg
    BWom0001-M3-Head-D.jpg
    60 کیلوبایت · بازدیدها: 0
سمت چپی که برای diffuse استفاده میشه و رنگ اصلیه جسم اینجا همون صورت انسانه . سمت راستی هم معمولا برای bump استفاده میشه استفادش برای صورت انسان هم ، برای چینو چروک ها یا سوراخ ها یا همون دون دون های روی پوست استفاده میشه .
اما وسطی که اسمش normal bump map هستش استفادش برای low مدل هاست ینی اول مدل کامل و با تمام جزئیات و mesh smooth را درست میکنی بعد آنوارپ بهش میدی و این normal bump map رو ازش رندر میگیری و بعد mesh smooth ها رو کم میکنی یا حذف میکنی و از این normal bump map استفاده میکنی برای شبیه سازی همون مدل با پلیگان های کمتر اما تقریبا با همون جزیئات ولی صحنه سبکتر !!
البته یکم کارای دیگه ای هم باید بکنیا ولی خب من کلی گفتم دیگه :green:
 
آخرین ویرایش:

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
در اینجا تصویر سمت چپ همونطور که دوستمون گفتن Diffuse یا رنگ اصلی اون انسان هست، وسطی برای ایجاد برجستگی روی سطح جسم بکار میره و سمت راستی برای مشخص کردن میزان براق بودن قسمت های مختلف صورت، که میشه به Specular و Glossines داد.
 

behzad999

Member
سمت چپی که برای diffuse استفاده میشه و رنگ اصلیه جسم اینجا همون صورت انسانه . سمت راستی هم معمولا برای bump استفاده میشه استفادش برای صورت انسان هم ، برای چینو چروک ها یا سوراخ ها یا همون دون دون های روی پوست استفاده میشه .
اما وسطی که اسمش normal bump map هستش استفادش برای low مدل هاست ینی اول مدل کامل و با تمام جزئیات و mesh smooth را درست میکنی بعد آنوارپ بهش میدی و این normal bump map رو ازش رندر میگیری و بعد mesh smooth ها رو کم میکنی یا حذف میکنی و از این normal bump map استفاده میکنی برای شبیه سازی همون مدل با پلیگان های کمتر اما تقریبا با همون جزیئات ولی صحنه سبکتر !!
البته یکم کارای دیگه ای هم باید بکنیا ولی خب من کلی گفتم دیگه :green:

دوست عزیز میشه کامل توضیح بدی که normal bump mapدقیقا چطوری درست میشه؟
 

JEYDI7

Active Member
دوستان تشكر از راهنمايي هاتون ، اگه يه آموزش خوب در اين رابطه سراغ داشتين لينك شو بذارين .
 
خودم دارم سعی میکنم آموزشش رو درست کنم . آماده که شد برات میذارم . خب البته یه چند روزی طول میکشه !!!! فعلا با همون لینکی که دادم فک کنم کارت راه میوفته !!!
 

behzad999

Member
دوست عزیز طبق آموزشی که تو اون سایت داده.یعنی اول باید حجم رو درست کنیم و بعد ازش normal map بگیریم؟!!!!اگه اینجوری باشه که خیلی سخته
 
دقیقا همینطوره دیگه !! خب اصل موضوع نرمال بامپ شبیه سازی high poly ها با رزولیشن و جزئیات بالا روی low poly هاست دیگه . ینی شما یه جسم با جزئیات بالا داری خب این جسم خیلی رم اشغال میکنی و کلا خیلی میتونه سنگین باشه برای کامپیوتر . با این روش از سنگینی کار کم میشه . این کار مخصوصا برای بازی ها خیلی مفیده که کاراکتر رو خیلی سبک میکنه . همینطور برای خود کار با مکس ، رندر گیری و کلا سبک کردن کار خیلی مفیده .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا