
سمت چپی که برای diffuse استفاده میشه و رنگ اصلیه جسم اینجا همون صورت انسانه . سمت راستی هم معمولا برای bump استفاده میشه استفادش برای صورت انسان هم ، برای چینو چروک ها یا سوراخ ها یا همون دون دون های روی پوست استفاده میشه .
اما وسطی که اسمش normal bump map هستش استفادش برای low مدل هاست ینی اول مدل کامل و با تمام جزئیات و mesh smooth را درست میکنی بعد آنوارپ بهش میدی و این normal bump map رو ازش رندر میگیری و بعد mesh smooth ها رو کم میکنی یا حذف میکنی و از این normal bump map استفاده میکنی برای شبیه سازی همون مدل با پلیگان های کمتر اما تقریبا با همون جزیئات ولی صحنه سبکتر !!
البته یکم کارای دیگه ای هم باید بکنیا ولی خب من کلی گفتم دیگه![]()









