درخواست آموزش ازشما ياددادن آن از من

saeed_22

Banned
محسن جان
من شرمندم اگه جوابام یک کم دیر میشه به خدا سرم یک کم شلوغه
من بههت قول میدم این چیزایی که میخای را تا آخر هفته جوابش را بههت بدم
مطمین باش
با اجازه داداشی
 

cs_mohsen

Member
اختیار داری داداشی
هر موقع وقت کردی جواب بده اگر هم عشقت نکشید اصلا جواب نده

من فقط ازت درخواست می کنم اگر میل داشتی به من جواب می دی اگر هم نداشتی جواب نمی دی

خیلی خیلی ممنون از آموزشت صد در صد به کارم میاد اگر هم نیومد به کار میارمش
من هر سوالی می کنم هر وقت که دوست داشتی جواب بده
 

saeed_22

Banned
داش محسن
من چاکرتم جوابم بلد باشم مطمئن باش دریغ نمیکنم
از میلتم ممنون
یک ایمیلم دارم برات میزن یک چکش بکن
قربونت
سعید
 

cs_mohsen

Member
داش سعید چاکری از ماست

لطف داری

آقا من وقتی یک انیمیشن رو می خوام Batch Render کنم این ارور رو می ده :
Error: Cannot find an available port
چیکار کنم؟

یک سوال دینامیک :

من می خوام یک فشنگ روی زمین بیفته و بالا پایین و کج و راست شه و آخرش ثابت بشه مثل حرکت عادی افتادن فشنگ روی زمین و بالا پایین رفتن (منظورم اینه که وقتی یک فشنگ میفته روی زمین تقریبا کاشی مانند بعد از افتادن یک دفعه ثابت نمی شه و انرژی خالی می کنه مثل افتادن روی ماسه و خاک نیست)

من از دینامیک هیچی نمی دونم یعنی صفر
اگر احیانا هر وقت جواب دادی سطح پایین بگو

چند سوال مدلینگ:

این سوال خیلی سطح پایینه ولی ...
چطوری Nurbe ها رو میشه گروپ کرد مثل فرمان Combine در پلیگان
و در آخر چطور میشه Nurbs ها و Polygon ها و سایر ... همه رو با هم گروپ کرد ؟
اگر نرب ها رو به پلیگان تبدیل کنم درب های تبدیل شده رنگ و ماده و تکسچر نمی گیرند یعنی می گیرند ولی رنگشون اصلا درست معلوم نمی شه

همچنین وقتی چند تا کپی (داپلیکیت ) از یک جسمی تهیه میشه دسته های جابجایی و اسکیل و چرخاندن از اون جسم فاصله داره و با جسم حرکت می کنه چیکار کنم این دسته ها روی خود جسم باشه ؟

همچنین وقتی مثلا چند پلیگان رو داریم و یک پلیگان دیگه رو میاریم بین چند پلیگان با اینکه سطح همشون محور Y شون تو یک سطحه به راحتی معلومه که یک پلیگان وسطشونه یعنی این پلیگان ها یک پلیگان دیده نمی شن

همچنین ما یک نرب یا هر چیزی داریم این نرب ما مربع است بر فرض مثال
من هم می خوام این مربع رو به صورت دایره ببرم از وسط یعنی وسط این مربع به صورت یک دایره سوراخ بشه یا هر شکل دیگه ای مثلا شکل صورت یک آدم

همچنین چطور میشه یک فیلم رو به یک جسم نسبت داد یک با توضیح داده بودی و گفته بودی که به جایی که یک عکس به جسم نسبت بدی یک سری عکس نسبت بده ولی عملی نیست یا من متوجه نشدم

و سوال های بعدیم همون سوال های قبلیمه یعنی سطح متالیک و نقره و . . .

ببخشید سرت درد گرفت این ها فعلا مشکلات اصلی من تو مایا هست

هر موقع که عشقت کشید یا اصلا
خیلی ممنون ازت رفیق:wink:

قربونت
محسن
 
آخرین ویرایش:

cs_mohsen

Member
سعید
دمت گرم
بریل 3 رو با موفقیت انجام دادم


اما اگه کرو ها به این شکل باشند چطور سطح بین کرو ها شکل می گیرند ؟

1200.jpg
 

hamidak

Member
آقا محسن میرم بگردم برات در مورد اون داینامیک ها ببینم چطوریه ولی هر چی هست با rigid body هاست احتمالا تا فردا برات میگم.


در مورد اون دسته ها که گفتی موقع داپلیکیت مشکل پیدا میکنی اول اون جسم کپی شده رو انتخاب کن و بعد:
modify > center pivot
 

amin_abdi6

New Member
salam man 14 salame va be soorate herfei maya kar mikonm vali ye moshkel daram.farz konid ye sathe ab ba yek plane va baft sakhtim hala mikhaym in ab dar mogabele barooni ke ba particle sakhtim vakonesh neshoon bede hala bayad chi kar konim?albatte midoonam in kar ba softbody anjam mishe vali che joory?mamnoon
 

saeed_22

Banned
آقا پسر بابا جون میدونیم 14 سالهته مگه گفتیم 70 سالته که تو هر پستی تکرار میکنی ناراحت که نشدی شوخی کردم :wink:
قبلا هم گفتم برا برخورد باران با آب باید اونا را
میک کالیدیت کنی
اگه پلنت یا آبت را ساختی دیگه نیازی به سافت بادی نداری
اگه هم منظورت چیزه دیگه است
قشنگ با حوصله فارسی بنویس کارایی که کردی را بگو تا بعدببینم تو چی میگی
چون یک جا تو سوالت میگی من ذرات آب را درست کردم
بعد جای دیگه میگی باید از سافت بادی استفاده کنم
اگه آب را درست کردی نیازی به اون نداری
اگه هم درست نکردی نگو آب شبیه سازی شده عزیزم
فعلا
 

corel

Active Member
منحنی ها

با سلام خدمت آقا سعید و دوستان

بنده مدتهاست که با مایا کار می کنم و مدت خیلی بیشتری است که کلا گرافیک کار می کنم.

من با منحنی های بزیه تو برنامه های مختلف( FreeHand و CorelDRAW و ...) می تونم کار کنم و قبلا چون تو MAX هم اینا کاربرد داشتند، باهاش راحت بودم.

اما این منحنی های عجیب و غریب مایا گاهی کلافم می کنن.

یعنی گاهی از ایجاد یه شکل هر چند ساده تو مایا عاجز می شم(به خاطر همین منحنی ها)

در حالی که فکر می کنم این غول گرافیک سه بعدی جهان حتما باید از پسش بر بیاد.

اگه ممکنه یه نمه توضیح در این مورد بدین.
 

saeed_22

Banned
سلام از ماست جناب corel
قربان اگه میشه توضیح بیشتری بدید
از مشکلتون چون به صورت کلی فرمو دید من زیاد متوجه منظورتون نشدم
 
سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه
خواستم ببینم امکانش هست که متحرک سازی چرخای ماشین رو با استفاده از دینامیک توضیح بدید؟
خیلی ممنون
 

corel

Active Member
با سلام

این منحنی های بزیه همون هایی هستند که تمام نقاط ایجاد اون روی منحنی هست(که تو مایا می شه Edit Point)

و هر نقطه یکی یا دوتا خط مماس داره که وضعیت انحنا رو تو اون نقطه تعیین می کنند.

توی مایا همچین خطوط مماسی رو من فقط تو Curve Editor که ویرایشگر انیمیشن هست دیدم که البته ربطی به کار ما نداره.

حالا منحنی های تولید شده به روش CV باز یه سری مزایا دارن، اما این روش EP من واقعا نمی دونم به چه دردی می خوره؟ به جز اینکه خطوط صاف(یعنی منحنی درجه یک) باهاش تولید کنی.

چون اصلا قابل پیش بینی نیست که نقطه بعدی رو که کلیک می کنی، شکل منحنی چی می شه؟

مثال:
مثلا شما اگه می تونین علامت استاندارد ایران رو با EP Curve تولید کنین!


فعلا.
 

saeed_22

Banned
خب عزیزجون
شما اول باید در نظر داشته باشید که این نرم افزا مایا است و قرار نیست مثل مکس باشه
تو مایا خیلی سریعتر امکان ویرایش این کروها وجود داره
بعدم اینکه منحنی دو نوع در مایا
سیوی کرو و ای پی کرو
و در نظر داشته باشید که این دو کاربردهای مختلفی دارند
و همونطور که اشاره کردید کنترل سیوی کروها آسونتر و نسبتا کلیشه ای تر
اما لازم در برخی پروژه ها برا نتیجه بهتر این دو منحنی را با هم ترکیب کنید یا
فقط از ایپی کرو ها استفاده کنید

همچنین نکته ای که اینجا هست اینه که کی گفته نمیشه شکل علاکت استاندارد را با ایپی کرو ها ساخت
خیلی خوبم میتونم کلا کار برا من نشد نداره عزیزم :twisted:

شما هم اگه اینکار را بکنید میتونید :wink:
شما باید در جه منحنی را برا ایپی کرو رو ی 3cubic

تنظیم کنید و کارتون را ادامه بدید
دیدید تونستم

اما یک مطلب دیگه هم هست و اون اینکه برا ساختن ای پی کرو شما حداقل به دو ادیت پوینت
برا ایجاد منحنی نیاز داریم ود روش سی وی کرو ها به 4 ادیت پوینت نیاز داریم
برا درک این مطلب
شما برا سی وی کرو و ای پی کرو
در حالت 3 cubic

قرا بگیرید
برا ای پی کروها با ایجاد د و ادیت پوینت وقتی کلید اینتر را بزنید منحنی تشکیل میشه
ولی برا سیوی کرو این کار انجام شدنی نیست
.موفق باشی
 

corel

Active Member
با سلام

بنده بحث شما رو کامل می کنم با این توضیح که اگه این CV Curve ها از درجه 2 باشند، قبل از چهار نقطه یعنی نقطه سوم منجنی رویت می شه و همین طور برای درجه مثلا 7 در نقطه هشتم منجنی رویت می شه.

اما علامت استاندارد رو بعید می تونم بشه با EP Curve تولید کرد.

ضمنا من نمی دونم این Cubic چه معنی و اهمیتی می ده که فقط در مورد درجه 3 میاد و آیا در هنگام ایجاد تکنیک دیگه ای غیر از کلیک کردن برای هر نقطه باید به کار برد؟!!

اگر نه پس علامت استاندارد با دقت کاملش چی می شه؟(یادم با شه سری بعد که اینجا سر می زنم اگه زنده بودم البته، یه شکل علامت استاندارد مشتی طراحی کنم و بذارم اینجا(با برنامه های گرافیک ویکتور) و ببینم کی می تونه اونو ایجاد کنه؟

تمرین:

یک علامت استاندارد با جزئیات با استفاده از EP Curve تولید کنید و عکس آن را اینجا بگذارید(عکس از صفحه کاری Maya)
 

saeed_22

Banned
دوست عزیز
گفتم که کار برا من نشد نداره
شما یک عکس از آرم استاندارد بزارید منم
اونا درست میکنم
تا ثابت بشه کی میشه و شک شما هم کمتر بشه
فکر کنم شما هنوز شک داری یا به قدرت مایا یا من :razz:

درضمن طراحیو کتور
چه ربطی به مایا دارد که
ادعا های اونچنانی میکنی :wink:
فعلا
 

hamid1365

New Member
سلام د.ست عزیز
کارت خیلی باهاله
من میخام به طور حرفه ای با مایا کار کنم
میتونه کمکم کنی
 

saeed_22

Banned
hamid1365 گفت:
سلام د.ست عزیز
کارت خیلی باهاله
من میخام به طور حرفه ای با مایا کار کنم
میتونه کمکم کنی

lممنون حمید جان
خوبه از اینکه میخای تریدی را با مایا شروع کنی
اونم حرفه ای اما نباید از خود زیادی توقع داشته باشی حداقل برا شروع

اول ش بگم این کار از بیرون قشنگه برا حرفهای شدن باید خیلی سختی بکشی
حداقل من که اینجور بودم نه سختی کار را نه اون اصلا لذتشه
بلکه وقتی که باید صرف اینکار کنی
من روزی حداقل 10 ساعت دارم کار میکنم
و میدونی که وقت کمی نیست یعنی باید تحملت زیاد باشه
غرو لند و نمیدونم ....و حرفهای دیگران شلت نکنه
یک کم کار کنی بهتر میفهمی چی میگم
اگه هستی بیا اگه نه برو سر یک کار دیگه

چون گفتی میخای حرفه ای کار کنی گفتم
که خوب بدونی را ه چیه چاه چیه تو اینکار

در هر حال من درخدمتم
به صورت هم خصوصی هم عمومی :)
یعنی شرکت تو کلاسام یا کمکهای معمولی
موفق باشی
 

corel

Active Member
با سلام

سعید خان!

بنده هیچ ادعایی نکردم، و اگه شک داری برو دوباره نوشته هام رو بخون.

و بهتره احترام متقابل رو از بین نبرین.

منظور من فقط این بود که من با منحنی ها تو برنامه های گرافیک دو بعدی، خوب کار می کنم برخلاف بعضیا که فقط از اشکال پیش فرض مثل مستطیل و دایره استفاده می کنند.

هر چند این منحنی ها تو Max هم هست(اینم از گرافیک سه بعدی)

در ضمن خیلی هم ویکتور با مایا بی ربط نیست( می دون که یک نوع از خروجی های رندر اون هم همینه)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا