درخواست آموزش ازشما ياددادن آن از من

نه ديگه مگه دسته خودشه كه كرك بيخواد حل شود . فقط اينكه در هنگام اجراي برنامه بايد كارت شبكه نصب باشه؟

بله بايد كارت شبكه نصب و فعال باشد (اون زير يك علامت تعجب مي رنه) در غير اين صورت دوباره مشكل ژي مياد، من براي خودم اومدم كلك بزنم نشد!
 
سلام،
آقا چجوري مي شه يك فيلم Production Quality براي آخر كار گرفت از مايا؟ من از Playblast كه استفاده مي كنم هم كيفيتش ژايين هست ، هم افكت ها رو مثل آتش رو نشون نميدهد (به صورت سبز نشان مي دهد) و هم محيط كاز مايا رو هم نشان مي دهد! اگر راهنمايي كنيد ممنون مي شوم!

سلام دوست عزیز
خوب بهترین راه استفاده از ایمیج سکوانسه
افکتهایی مثل آتش-باد و... که با ذرات میسازی را باید جداگانه رندر بگیری با هاردوار رندر
و سایر تصاویرت را با منتل ری-سافت وار رندر-رندر من یا وی ری
بعد اونا را تو یک برنامه
تلفیقی -ترکیبی مثل افتر افکت کامبوزشن
رو هم قرار بدی
اما یادت باشه بهترین راه اینه فریمهات را به صورت ایمیج سکوانس تو مایا رندر بگیری
اینطوری هم زمان رندر را کاهش دادی هم کیفیت کارت را بالا بردی
هم میتونی راحتتر تصاویرت را ادیت کنی
بعد این عکسهای پشت سر هم را تو برنامه های فوق با هر فرمتی
که میخای مثل avi-mov,....
خروجی بگیری
تا اینکه بخای مستقیم تو مایا avi رندر بگیری یا از پلی بلاست استفاده کنی
این ابزار موقعی خوبه که مثلا یک کارکتر طراحی کردی مثلا داره را میره و...و اگه پلی کنی سرعت سیستمت پایین میاد
بیشتر یک تسته برا این که ببینی کارکترت در ریال تایم چه حرکتی داره و آیا حرکاتش طبیعی هست یا نه
تا یک رندر واقعی

موفق باشی
سلام
دستت درد نكنه منو خلاص كردي از اين جستجو، منتها مشكل من اينجاست كه افتر افكتس ندارم.
آقا مي شه اينو با ادوبي پريمير درستش كرد؟
چون اين براي من حياتي هست و بايد يك كاريش كنم!
يك مشكل ديگه هم كه دارم اين هست كه اين سيكوانس رو چجوري مي شه فعال كرد؟
بعدش چه مودل رندر خوبه؟ (مثلأ Maya Software, Hardware Rendering, Maya VEctor, mental ray)
البته من ميگه كه نمي تونم هاردور رندرينگ كنم جون گرافيكم ساپورت نمي كنه.
ممنون مي شوم جوابم رو بدهيد!
 

saeed_22

Banned
خواهش
ببین افتر افکت باشه بهتره ولی با پریمایرهم میشه
و ایمیج سکوانس باید تصاویرت را با فرمت

tif-jpeg-png ,..سایر فرمت های تصویری مجاز که بهت داده شده ذخیره کنی
بعدم اینکه نوع رندر بستگی به کاری که میخای بکنی داری
ولی بهترینش به نظر من به ترتیب رندر من منتل ری و سافت واره
وکتورم که بیشتر رندر های کارتون مانندبهت میده
ولی خب باید مهارت خوبی تو رندرینگ داشته باشی تا یک رندر خوب بگیری
علی الخصوص برای منتل ری و رندر من
در کل رندر خوب یک هنر است
و آخر اینکه
مگه کارت گرافیکت چیه که نمیتونی هاردوار بگیری؟
 
ببين گرافيك من ضعيفه ، Radeon 9200 هست.
راستي نگفتي اين سكوانس رو چجوري تنظيم كنم؟
اگر مي شه فرق اين رندر ها رو هم به من بگو.
ممنون!
 

saeed_22

Banned
ببین عزیزم
گرافیکت هرچی هم پایین باشه مثلا 64 مگ
خوب نباید مشکلی تو هاردوار رندر داشته باشی
اما متعجبم چه طوری با این گرافیک مایا اجرا میشه :shock:
سرعتت پایین نمیاد هنگام کار
من گرافیکم 256 بعضی وقتا کم میاره چه برسه به تو :neutral:
===================
واینکه من رندر من و منتل ری را توصیه میکنم و در آخرم مایا سافت وار
رندر من که یک برنامه جداست و به طور پیش فرض
رو مایا نصب نیست و کرکشم خیلی سخته
و تصاویر واقعی بهت میده
و همینطور منتل ری این دو موتور رندر از بهترین و قوی ترین و پیچیده ترین
موتور های رندر هستند و کمتر فیلم یا تصویر با کیفیت بالاو
واقعی میتونی ببینی که بایکی از این ها ساخته نشده باشه
تخصص تو هریک از اینها حداقل به 2-3 سال کار مداوم
نیاز داره تا بتونی صاحب سبک بشی و تازه کار اصلیت
از اون موقع شروع میشه
اما با کمی تمرین میتونی در حد نیاز های روزانه از اونا استفاده کنی
و شما با این سیستمت
کارت سختر هم میشه حتی باسیستمهای قویتر هم
ممکنه ساعتها رندر چند فریم طول بکشه
چه برسه با این سیستمهای 500-600 تومنی ما
===============
و تو ایمیج سکوانس نیازی نیست که بخای هر فریم را جدا گانه سیو کنی
اصلا اسمش روشه دیگه
رندر با تصاویر پشت سر هم
اگه میخاستیم هر فریم را جدا گانه رندر بگیریم و سیو کنیم
که داغون میشدیم
همینطوریشم وقت آدم تلف میشه
و راجع به
چگونگیشم همونطور که گفتم تصاویرت با فرمت jpeg-tif ,...
باشه دیگه
یعنی تو قسمت رند فرمت تصاویرت را یکی ازاینا انتخاب کن
و نوع فایلتم درست انتخاب کن و رندر بگیر
مشلی بازم بود بگو با عکس توضیح بدم
============
خوش باشی :oops:
 
ببين من كارت گرافيكم 128 مگابايت هست ولي مثل اينكه ضعيفه!
البته من بگم فكر كنم اين مايا گرافيك منو شايد نشناخته؟ نمي دونم شما نظرت در اين مورد چيه؟
در ضمن نوع فايل رندر رو بايد چي بگذارم؟
راستي رندر شما چيه؟ لينك دانلودش رو داري؟ كركش رو چي؟
ممنون مي شوم جوابم رو بدي!
 

the_rock

New Member
سلام دوستان ..من مي خوام مايا (7) رو از صفر آغاز كنم ولي نمي دونم از چه كتابي استفاده كنم كه مطالبش آموزنده باشد.
با سپاس از همه دوستان
 

the_rock

New Member
با سلام.. مي بخشيد كه اين گونه صحبت مي كنم من اصلا كاره اي نيستم ولي تا اونجايي كه من مي دونم براي درست كردن پروژهها انيمشني تا مي توانيد Ram و Cpu كامپيوترتان بالا ببريد. بد ترين اتفاق اين است كه كامپيوتر شما از ديسك سخت به عنوان حافظه Ram مجازي استفاده كند .يك نكته را هميشه به ياد داشته باشيد كه سريعترين
Cpu اگر حافظي Ram فيزكي كافي نداشته باشد بيسيار كند عمل مي كند.
 

Hamed_8

Member
سلام
من می خوام یه توپ بسازم که آتیش گرفته (که ساختم ) و می خوام روی یک خط حرکتش بدم طوری که آتیش هم دنبالش روی همون خط بسوزه چطوری می تونم این کار رو انجام بدم ؟؟
 
سوال در مورد Animation

سلام
من یه کاراکتر درست کردم و میخوام سره جای خودش بمونه و همونجا به صورت درجا راه بره (یعنی به سمت جلو حرکت نکنه،چون میخوام توی Instancer از اون استفاده کنم.) . برای این کار یک سیکل حرکت رو از فریم 1 تا 30 خودم انیمیشن کردم و میخوام این سیکل مثلا تا فریم 1000 ادامه داشته باشه .همونطور که خودتون میدونین برای اجرای این روش از Graph Editor و
Curves---->Post Infinity---->Cycle باید استفاده کرد.اما وقتی من* بعد از انتخواب قسمتهایی که اونها رو Animation کردم* ، این گزینه رو انتخواب میکنم ، یه مشکل پیش میاد. به این صورت که :
حرکات تا فریم 30 معمولی و صحیح هستن اما از فریم 30 به بعد، در هم و پیچیده میشن ،یعنی حرکات اون سیکل ،
به صورت نامنظم در میاد.(من از مایا 7 استفاده میکنم).
به نظر شما مشکل از کجاست ؟
متشکرم.
 

cs_mohsen

Member
سلام
من می خوام یه توپ بسازم که آتیش گرفته (که ساختم ) و می خوام روی یک خط حرکتش بدم طوری که آتیش هم دنبالش روی همون خط بسوزه چطوری می تونم این کار رو انجام بدم ؟؟

باید از پارتیکل استفاده کنی و امیتر رو به توپت متصل کنی به صورت مناسب
 

corel

Active Member
سلام
من می خوام یه توپ بسازم که آتیش گرفته (که ساختم ) و می خوام روی یک خط حرکتش بدم طوری که آتیش هم دنبالش روی همون خط بسوزه چطوری می تونم این کار رو انجام بدم ؟؟

با سلام

شما گفتین که توپ رو ساختین. خیلی خوب، اگر آتیش اون رو هم با سیستم ذره ای(Emit from Object) ساختین که به مرحله بعد برین و اگه نساختین، خوب بسازین!!!!

برای تنظیم رنگ آتیش هم بهتره از Ramp استفاده کنین که یکی از مجموعه پارامترهای سیستم ذره ای هست.


مرحله بعد:

حالا پس از انتخاب شی ء particle یه Field از نوع Air ایجاد کنین و اونو با Motion Path به همون مسیری که توپ روش حرکت می کنه(ایشا الا که یه منحنی ایجاد کرده باشین!) متصل کنین و زاویه ها رو پس از تست انیمیشن، تنظیم کنید.

موفق باشی.
 

ali@bahal

Banned
مي خوام توپ بسکتبال بسازم خط سياهش را چگونه بکشم؟
مي خوام دقيق باشه
 

corel

Active Member
مي خوام توپ بسکتبال بسازم خط سياهش را چگونه بکشم؟
مي خوام دقيق باشه

با سلام

در مورد خطوط اصلیش که به صورت نصف النهار های زمین هستند، من دو روش به شما پیشنهاد می کنم.

در فایل پیوست، یک عکس توپ بسکتبال گذاشتم.

فرصت نیست تصویری بفرستم. ضمنا نهایتا به ابتکار شما بستگی داره و کارهای متفاوتی می تونین روش انجام بدین.

روش 1(روش نقاشی):
در این روش شما روی یه کره ساده در Maya نقاشی می کنین و حدود خطوط رو می کشین. بعد طرح اونو به فتوشاپ

اکسپرت می کنین و اونجا با ابزارهای فتوشاپ، خطوط دقیق رو رسم می کنین و دوباره برمی گردونین به Maya.

جزئیات کار رو اگه خواستین، بگین بذارم.


روش 2(روش تغییر ژئومتری):

در این روش، باید حتما کره رو از جنس Polygon بسازین.بعد به تعداد خطوط یا دو برابر اون(برای گرد تر شدن توپ) براش خطوط عمودی در نظر می گیرین.

حالا با استفاده از ابزارهای Bevil و Extrude Edge یا Extrude Face بخشهای خط دار رو مشخص یا حتی برجسته سازی می کنین.

بعد یک ماده جدید به رنگ مشکی می سازین و با انخاب Face های روی خط و کلیک راست و انتخاب ماده سیاه از زیر منوی Material/Existing Material رنگ خطوط رو هم تعیین می کنین.


در کل روش اول، علمی تر هست و حجم فایل کمتری رو هم ایجاد می کنه و امکان طراحی خطوط بالای توپ رو هم فراهم می کنه.

اما خوب، سخت تر هم هست!
 

پیوست ها

  • basketball_ball.jpg
    basketball_ball.jpg
    52.1 کیلوبایت · بازدیدها: 2

corel

Active Member
با سلام

اینجا چقدر سوت و کور شده؟!

خب به هرحال...

عرض کنم که من یه سوالی دارم:

من برای یه کاراکتر انسان، دو تا لباس دوختم، بلوز و شلوار.(در Maya 6)

اما اونا با کاراکتر انیمیت نمی شن و جای خودشون ثابت می مونن.

کسی می دونه علتش چیه و اگه نکته ای داره که من احتمالا نمی دونم توضیح بده؟!

ممنون می شم.
 

(MRE)

Well-Known Member
كاراكتر را select كن و در منوي cloth گزينه create collision object را كليك كن.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا