داوری مسابقه exterior honda wing **************

شروع موضوع توسط *farshid* ‏26 آگوست 2011 در انجمن مسابقات کوچک

  1. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام خدمت دوستان عزیز مخصوصا شرکت کنندگان محترم

    داوری بلاخره تموم شد ... به خاطر تاخیری که داشتیم ازتون معذرت میخوام :rose:
    امیدوارم کارای بعدی به مراتب بهتر از اینها باشه ...


    تبریک میگم به افشین جان (3d Art) به خاطر کسب مقام اول :rose:

    مقام اول 3d Art:rose:

    مقام دوم gs-graphic:rose:

    مقام سوم abbasi-0912:rose:

    مقام چهارم hesam-sn:rose:

    مقام پنجم bright:rose:

    مقام ششم saeed magic:rose:

    مقام هفتم b2009
    :rose:
    مقام هشتم 3drack:rose:

    مقام نهم ssevil:rose:


    جدول نهایی داوری

    [​IMG]

    [​IMG]


    کار شماره 1 hesam-sn
    [​IMG]

    کار شماره 2 saeedmagic
    [​IMG]

    کار شماره 3 abbasi-0912
    [​IMG]

    کار شماره 4 gs-graphic
    [​IMG]

    کار شماره 5 3d Art

    [​IMG]

    [​IMG]
    شماره 6 behzad=b2009
    [​IMG]

    کار شماره 7 3d-rack
    [​IMG]

    کار شماره 8 ssevil
    [​IMG]

    کار شماره 9 bright
    [​IMG]
    و رندر از زاویه دیگر
    [​IMG]


    honda big wing / vaslab architecture
    http://www.archdaily.com/146543/honda-big-wing-vaslab-architecture/

    [​IMG]

    میتونید از آرکدیلی نقشه ها و تصاویر کامل رو جمع آوری کنید ...
    www.archdaily.com
    قوانین نحوه ارسال و شرایط داوری رو تو بخش تاپیک اصلی بخوانید
     

    پیوست ها:

    آخرین ویرایش: ‏8 سپتامبر 2011
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏26 آگوست 2011
    AREF، Farrokh، Lord Voldemort و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    1-زیبایی کلی اثر( یا همون ایجاد حس مناسب در مخاطب)20 نمره

    2-همخوانی جنس اثر با نوع پرزانته (رنگ بندی و ایجاد حس مناسب در فضا)10 نمره

    3-توجه به off screen (باز تاب ها و سایه های اجسام خارج از کادر . بازتاب HDRI , بک گراند و تاثیرات نوری ) 15نمره

    4-دیتیل پردازی در مدل سازی+تناسبات صحیح و صحت مدل سازی 15نمره

    5-دیتیل پردازی در تکسچرینگ 10 نمره

    6-کیفیت رندر نهایی (کیفیات مربوط به تنظیمات و ...) 10 نمره

    7-کمپوزوسیون ،کادربندی و انتخاب زاویه ی دید مناسب و متناسب با ماهیت اثر 10 نمره


    8- تنظیم شیدر ها 10
     
    آخرین ویرایش: ‏29 آگوست 2011
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏26 آگوست 2011
    AREF، Farrokh، 3D Art و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام خدمت دوستان عزیز
    از همه عزیزانی که شرکت کردند تشکر میکنم و امیدوارم این مسابقه سر آغازی باشه برای کار های اکستریور بهتر...


    کار شماره 1


    تناسبات مدل خیلی خوب رعایت شده ولی جاهایی که نیاز به دیتیل بیشتر احساس میشد دیتیلی افزوده نشده.یه جاهایی هم با رفرنس تفاوت داره که از نظر من مشکلی نداره. یکی از دیتیلهای مدلینگ این پروژه شیشه های مجزا هستند که تو بعضی نقاط با یه زاویه مختصر کنار هم قرار گرفتن و این باعث شده رفلکتها تو مدل رفرنس شکسته شکسته دیده بشن البته به غیر از یکی از دوستان کسی به این مورد توجه نکرده شاید هم نادیده گرفتینش.
    بزرگترین مشکل این کار عدم توجه به موضوع مسابقس .. مسابقه معماری ... سوژه باید معماری باشه ... عناصر دیگه شامل درخت پرسوناژ و ماشین برای بستن کادر استفاده میشن. تو این کار ما بیشتر بوته فورگراند رو میبینیم تا سوژه ی اصلی . ماشین هم درست تو نقطه طلایی کادر قرار گرفته و کاملا توجه رو به خودش جلب میکنه ... و چیز دیگه ای که خیلی جلب نظر میکنه افکت هاله و اشعه های خورشیده که کاملا رندر رو تحت تاثیر قرار داده. من به شخصه ازاین افکت خوشم میاد ولی ترجیح میدم خیلی نامحسوستر! این افکتو رو کارم داشته باشم.
    یکی از تقاط مثبت رندرتون چمنیه که برای کار استفاده شده ...به نسبت بقیه قسمت ها حس بهتری ایجاد میکنه ولی دو تا مشکل داره ... اولا رنگش خیلی اشباعه ثانیا گوشه ها رفتن تو بتن و انگار چمن از بتن روئیده. در کل چمنش خوبه.
    تکسچر آسفالت بافت درشتی داره بافت مناسب 3 تا 4 برابر باید کوچیکتر از این باشه.
    تکسچر بتنی بدنه ساختمان خوبه ... خیلی خوبه ولی عالی نیست ... یه مقدار کثیفیش زیاده . در کل خوبه
    نرده کنار پله ضمخت شده بهتره یه مقدار ظریفتر باشه.
    با توجه به سایه ها محل خورشید تو پست پروداکشن نباید اینجوری باشه. خیلی بالاتر باید قرار بگیره اونقدر بالاتر که تو کادر دیده نشه ... از روی سایه های ایجاد شده میتونیم زاویه تقریبی خورشید (آلتیتیود) رو 70 تا 80 درجه تخمین بزنیم که این زاویه ساعت 12 روز رو شبیه سازی میکنه از یه طرف دیگه مود رنگی و بکگراند و انعکاسهای روی شیشه زمان غروب رو تداعی میکنن ...بهتر بود خورشید رو افقی تر تنظیم میکردین.


    کار شماره 2


    این کار هم یکی از بهترین هاست ولی در کل چند تا مشکل داره ...
    من خودم این پروژه رو تا حدودی مدل کردم ... لنزی که برای ارائه این کار مناسبه یه لنز واید هست و در واقع اون عکس رفرنس با یک لنز واید 15 میلیمتری عکاسی شده ...لنزی که شما استفداه کردین لنز معمولی 35 یا 50 میلیمتریه هر چند تناسبات بنا رو بهتر نشون میده ولی به نظرم بهتر بود از لنز واید استفاده میکردین (البته در این مورد خاص).
    نکته مثبت کارتون شیشه ها آسفالت و چمن هستن ... البته چمن میتونسی یه مقدار کوتاهتر باشه الان شبیه علف شده. شیشه هم خوبه ولی بهتره یه مقدار فاگ کالر متعادلتری میداشت.
    شاید تناسبات مدلینگ درست به نظر نیاد ولی اینجوری نیست ...مدل کاملا منطبق بر رفرنسه ...
    تنها مشکل مدل اینه که بستهای اسپایدر خیلی بزرگ مدل شدن و خیلی تو چشم هستن.
    تکسچر بتن هم بخوبی ساخته شده و شره های آب رو خیلی خوب در آوردی .
    به آف اسکرین کار زیاد توجه نکردی و قسمت راست رو خالی گذاشتی میتونستی با ایجاد یه دیوار دید به افق رو مسدود کنی
    دوربین هم بهتر بود یه مقدار بره پائینتر.



    کار شماره 3


    کار قشنگیه تناسبات مدلینگ به خوبی رعایت شده ... متاسفانه سه چهار تا مشکل داره که کیفیت کار رو شدیدا تحت تاثیر قرار داده ...
    مشکل اول آسمونه ... آسمون به این حد آبی و و رزولیشن پایین برای این کار مناسب نیست ... این کار یه آسمون ساده و کمرنگ تر لازم داره آسمون و محیطی که معماری خشن و ضمخت بنا باهاش هماهنگ باشه .
    مشکل دوم رنگ اشباع چمنه ... همون مشکلی که آسمون هم داشت.
    و بزرگترین مشکل هم درختیه که نصف ساختمون رو ماسک کرده.
    مدلینگ یکی از بهترین هاست ... تناسبات کاملا با رفرنس هماهنگی دارن و دیتیل ها به خوبی ساخته شدن مخصوصا دیتیل های قسمت ورودی و المان های فولادی و ...
    محیط پیرامونی بنا به خوبی ساخته شده و یکی از کاملترین کار هاست (محیط اطراف کارتون رو دیده بودم قبلا)
    تکسچر بتن خوبه و نکته ای که بخوبی رعایت شده اشل بتنه که تو کار اکثر بچه ها این مورد مشکل داره.
    متریال شیشه خیلی خوبه ولی یه مقدار رفلکتش به رفرکت غلبه کرده و ما بیشتر انعکاس محیط رو میبینیم. در کل شیشه ی خوبی شده دلیلشم اینه که محیط کاملی داره... هم از نظر مدلینگ هم از نظر HDRI.
    زیاد از اون حصاری که کشیدی خوشم نیومد مثل حصار مزرعه شده .
    در کل کار خوبیه و اگه اون سه تا مشکل رو نداشت جز دو تا کار برتر بود.


    کار شماره 4


    کار خوبیه و به نظرم جز 3 تا کار اوله ...
    تناسبات مدلینگ عالیه و هم چیز سر جاشه فقط اون نرده سمت چپ چسبیده به ساختمون و فاصله باغچه فروگراند و ساختمون خیلی کمتر از رفرنسه ...
    تکسچر بتن خوبه ... مترال شیشه هم خوبه کلا همه چی خوبه ولی عالییییی نیست . تکسچر آسفالت هم خوبه و اشل مناسبی داره .
    پرنده های بکگراند خیلی برزگن با یه حساب سر انگشتی میشه سایزشون رو حساب کرد ... در حد عقاب بزرگن ... یه مقدار میتونستی کوچیکتر بگیری سایزشون رو.
    همه چیز سر جاشه و نور محیط و رفلکت روی شیشه ها و ...به خوبی شبیهسازی شدن
    مشکل اینجاس که روی شیدر ها کار نشده و به نظر میاد فقط تکسچر برای متریالت در نظر گرفتی ...
    در کل کار خوب و متعادلی شده .


    کار شماره 5


    چیزی که تو این کار جلب نظر میکنه توجه به هماهنگی ویژگیهای بنا و نحوه ارائه ... ساختمون شخصیت خشن و روحیه ای سرد و مرده ای داره تاثیر این ویژگی ها رو میتونیم تو اتمسفر رندر هم ببینیم . هر انسان عاقل و بالغی با دیدن این صحنه دپرس میشه و من اینو به عنوان یه امتیاز برای این کار در نظر میگیرم .
    چمن شیشه تکسچر بتن همگی عالی... و توجه به دیتیل مدیلنگ عالیتر ... همچنین توجهی که رو دیتیل تکسچر داشتی تحسین بر انگیزه ... رندری که دیتیل های بست هاس اسپایدری رو نشون میده کاملا نشون میده که این کار یه سر و گردن از بقیه کار ها بالاتره . حتی اعوجاج شیشه های و زاویه کوچیکی که بینشون وجود داره هم شبیه سازی شده ... جایی برای نقد کردن باقی نیست . ولی
    درخت میتونست بهتر باشه
    رنگ نور خورشید میتونست سردتر باشه
    تکسچر آسفالت بافت درشتی داره ... چمن عالیه ولی خیلی یکدسته ...
    در کل کار بینهایت زیبایی شده .
    موفق باشی


    کار شماره 6


    کار خوبیه و برای شروع عالی هم هست
    مهمترین نکته مثبی کار تناسبات خوب مدلینگ و توجه به جزئیاته (مخصوصا قسمت ورودی که از دست خیلی ها در رفته بود!)
    مهمترین مشکل این کار عدم وجود کنتراست نوریه ...نه کنتراستی که تو پست پروداکشن ایحاد میشه ... بلکه کنتراست سایه و روشنایی.
    معماری بازی سایه-روشن هاست ... ولی اینجا خبری از سایه و روشنایی نیست همه چیز و همه جا در یک حد روشن هستند ... این وضعیت رو در حالتی میتونیم قبول کنیم که هوا ابری یا بارونیه ... ولی آسمون تو کار شما روشنه همه جا روشنه و این نشون میده که آسمون آفتابیه ...
    اکه نور خورشید به این کار اضافه بشه کیفیت کار بالاتر میره.
    رفلکت روی شیشه ها خیلی خوبن و بینقص به نظر میرسن. تکسچر بتن خوبه ولی برای اشل های کوچیکتر مناسبتره.
    ولی چمن زیاد خوب نیست ...
    در کل کار خوبیه و با رفع مشکلاتش میتونی یه کار خیلی خوب ارائه بدی.


    کار شماره 7


    بزرگترین ضعف کار تکسچرینگ ضعیفشه ... هم از نظر اشل و هم از نظر تکسچرسازی. شره های آب بیشتر شبیه شره های قیر هستند خیلی اغراق آمیز ساخته شدن ... مقیاس بافت هم رعایت نشده .
    هیچ گونه رفلکتی رو کف و روی ستون بتنی دیده نمیشه و میشه گفت کار شیدر های مناسبی نداره.
    تناسبات ساختمان به خوبی رعایت شده . ولی ستون های طبقه فوقانی یه مقداری جابجا دیده میشن ... یا مدلش مشکل داره یا شیشه هاش ior refraction زیادی دارن. شیشه رفلکت زیادی از محیط اطراف رو نشون نمیده و این هم برمیگرده به روشنایی کم hdri . بکگراند هم خیلی سادس بهتر بود یه ابری چیزی داشته باشه آسمونت.
    تو مرحله پست پروداکشن میتونستی افکت های مختلفی رو کارت ایجاد کنی ولی متاسفانه به شبیه سازی عمق میدان بسنده کردی. البته کارت یه نکته جالب داره ... تنها شرکت کننده ای هستی که پرسوناژ گذاشتی تو کارت و این خیلی خیلی مهمه ... چمن تو بحث اکستریور خیلی مهمه وقتی تو فورگراند چمن داری باید دیتیل بیشتری توش ببینیم ... بهترین راحش اینه که چمن های دونه دونه مدل بشن و با اسکریپت های مخصوص یا vrayscatter رو زمین پخش بشن ... اگه فاصله با دوربین بیشتر باشه بهتره از دسپلیسمت استفاده کنی ...
    در کل کار خوبیه ... مهمترین مشکلش تکسچرینگ ضعیفه.


    کار شماره 8


    اساسی ترین مشکل این کار به حاشیه روندن اصل معماریه ... تمایلت برای نشون دادن گلکاری های محوطه اونقدر زیاد بوده که کادر بندی رو کاملا فرامیش کردی . عناصر الحاقی لنداسکیپ کوچیکترین همخوانی با خط و خطوط معماریمون ندارن. انتخاب زاویه دوربین اصلا مناسب نیست بهتره دید انسانی داشته باشیم ... دید الان یه چیزیه بین دید پرنده و دید انسانی که اصلا خوب نیست. الان لبه بالایی ساختمون که خط آسمون رو تعریف میکنه تبریل شده به یه خط صاف ...
    در کل اشل کار مشخص نیست یعنی معلوم نیست ساختمون یه ساختمون بزرگه یا یه ماکت یک دهم... دلیلش اشل بزرگ بوته ی گلی هست که تو فورگراند کارتون دیده میشه. اصلا مشخص نیست این بوته چقدر با ساختمون فاصله داره و همه اینها چشم رو به اشتباه میندازه و دلیلشم عدم انتخاب زاویه مناسب هستش ...
    تکسچر هم اشل درستی نداره ...یعنی تکسچر مربوط به یه سطح 20سانتیمتر در 20 سانتیمتر رو برای یک سطح با مساحت خیلی خیلی بیشتر نسبت دادین.
    چمن خوب شده . ولی رندر اونقدر بیکیفیته و تار شده که جاهای خوبش به چشم نمیاد ... فکر کنم یا رزولیشنش خیلی خیلی پایینه یا فوکوس دوربین درست تنظیم نشده. تو ایمپورت کردن کارتون هم عجله کردین ...منحنی ها شکسته شکسته وارد مکس شدن. شیشه هم عملا شیشه نیست چون هیچ رفلکتی توش نمیبینیم ...
    در کل بهتون پیشنهاد میکنم کاملا رو یه موتور رندر مسلط بشین بعد ازش برای رندر گرفتن استفاده کنید ... به هیچ وجه نتونستین از امکانات فرای رندر بهره ببرید.
    تناسبات بنا به درستی رعایت شده و نور محیط و نسبت نور آسمون به خورشید کاملا متعادله ... کاش رندر تایم بیشتری داشتی و رو پست پروداکشن هم کار میکردی.
    مهمترین مشکل کارتون هم کیفیت خیلی کم رندرتونه ... هم نویز داره و هم رزولیشنش خیلی پایینه . + کادر بندی نه چندان مناسب.


    کارشماره 9


    کار شماره 9 چند تا ویژگی خیلی خوب داره ... یکیش توجه به دیتیل فورگراند کاره درخت و دیسپلیسمنت نسبتا خوبی تو کار دیده میشه .
    تکسچر بتن خوبه و مشکل اشل نداره. ولی تکسچر آسفالت اصلا جالب نیست و تایل تایل شدنش مشخصه .
    مشکل اساسی کار رنگ صورتی ایجاد شده رو کارتونه ...نمیدونم دلیلش چیه ؟ یا به خاطر hdri یه که استفاده کردین و یا به خاطر white balance نا مناسبه.
    رفلکت روی شیشه رنگ و روشنایی مناسبی داره ... مشکل اینجاس که رفلکت ایجاد شده کاملا بلور شده ... و این زیاد طبیعی نیست ... شیشتون که گلاسینس نداره (و نباید هم داشته باشه) ... میشه نتیجه گرفت که رفلکشن مپتون مشکل داره ... چرا بلورش کردین؟ نمیدونم؟ شاید کیفیتش پائین بوده ...به هر حال کار اشتباهی بوده .
    من یا رندر دومتون یه مقداری مشکل دارم ... لنز به حدی وایده که تناسبات بنا رو کاملا به هم زده ... انگار این یه ساختومن دیگس و اصلا شبیه رفرنسمون نیست .
    مشکل بعدی اوربریت شدن کارتونه ...ما تو طبیعت اوربرایت داریم ولی نه در این حد .
    بکگراند خوبه و تناسبات بنا به نحو احسن رعایت شده و میشه گفت دقیقا منطبق با عکس رفرنسمونه.
    آبی که تو رندر دوم استفاده کردین بیشتر شبیه یک فلز مایع شده ... مثل جیوه ...یعنی رفلکت بر رفرکت کاملا غلبه کرده و ما فقط انعکاس میبینیم ... بهتره ior reflection رو کم کنید و به جاش ior refraction رو افزایش بدین ... مقادری مربوط به ior هر یک از متریال ها رو میتونید از سایتهای مختلف بدست بیارید.

    این هم امتیازات کار دوستان از نظر من
    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    • farshid.jpg
      farshid.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 102.1
      نمایش ها:
      147
    آخرین ویرایش: ‏7 سپتامبر 2011
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏29 آگوست 2011
    Lord Voldemort، 3D Art، .:BehzAd:. و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    با سلام خدمت همه
    قبل از هر چیزی یه عذر خواهی بزرگ به همه ی شرکت کننده ها بدهکارم که یه مقدار زیادی تاخیر داشتیم توی داوری که همش تقصیر من بود
    یه سری مشکلات شخصی نسبتا بزرگ داشتم که درگیر اونها بودم و حسابی شرمندتون شدم


    نقدمو روی کارا می نویسم
    یه نکته رو اول بگم که سعی می کنم زیاد تعریف و تمجید نکنم و تعارف رو هم کنار بذارم .
    امیدوارم کسی از دستم دلخور نشه و کامنتی که می دم بتونه توی بهبود کیفیت کار های بعدیتون موثر باشه

    یه نکته ی دیگه اینکه سه تا از پارامتر های داوری کمپوزیسیون و ترکیب بندی بوده + تنظیم شیدر ها + off screen . و من این سه رو به همه صفر دادم مگر اینکه احساس کنم واقعا بهش فکر شده بوده و روش کار شده بوده



    بریم سراغ کار ها :

    کار شماره 1 :
    بگذارید اینجوری بگم که این رندر یه گیاه آماده هست که یه ساختمون هم در دور دست ها افتاده توی کادر :wink:
    ترکیب بندی کار به شدت ضعیفه و سعی شده با جنگولک بازی پست پروداکشنی کار رو جلا بده . که اصلا جالب نیست
    پست نباید در جهت محو شدن اثر باشه باید در جهت رئال تر و گویا تر شدن کار باشه

    در این زاویه ی دوربین باید بازتاب های روی شیشه ها رو هم بتونیم ببینیم
    چند تا درخت بلند و این جور چیزها مثلا . . .

    کار شماره 2 :
    مهم ترین موضوع آزارنده بی رمق بودن رنگ ها و رندر هست
    ضمنا کیفیت درختچه هایی که به صورت تکسچر استفاده کردید به شدت کم هست
    لنز واید تری رو باید برای این کار استفاده می کردید تا فرم تیز و کشیده ی اون رو تشدید کنه و پرسپکتیو های زیبا تری رو بهمون بده
    دیتیل های شره ی آب توی تکسچر ها بد نیست اما به شدت بی رمق هست و زیادی و در همه جا ازش استفاده شده
    کلا کار بی حالی هست . . .

    کار شماره 3 :
    کار جالبی می تونست بشه اگر اینقدر از رنگ های جیغ در اون استفاده نمی کردید
    ترکیب بندی اون درخته هم خیلی بده و کل کادر رو پوشونده
    مدل سازیتونو دوست داشتم نسبتا . مخصوصا اینکه حتی تیر های سقفی داخل رو هم درست کردید

    تکسچرینگ هم به شدت ضعیف بود . مخصوصا اون دیوار تهی


    کار شماره 4 :
    این کاره جنس خوبی داره و اگه یکم کمپوزوسیون بهتری داشت و این گیاه توی حلق کادر نبود خیلی کار خوبی می شد
    ضمنا اون پرنده ها هم به نظرم خیلی بزرگند ولی ایده ی خوبی بودند
    بازتاب اون درخت های نخل هم توی شیشه ها عالی بود
    یکمی تکسچرینگ و متریالینگ و رندر ضعیفه و توی فور گراند هم تکسچر داغونی هست و هم over شده
    شیشه ها هم فکر کنم یک پوسته ای هستند و باعث می شه بزرگنمایی داشته باشند و خیلی بد هست

    کار شماره 5 :
    این کار به جرات می تونم بگم تنها کار خوب مسابقه هست
    با جرات بالا ترین نمره ها رو هم بهش دادم

    رنگ های سرد و خشن
    درخت خشک . باز تاب های پر اعوجاج شیشه ها همه و همه در خدمت تشدید ماهیت تیز و خشن اثر هستند و این عالیه
    دیتیل پردازی توی تکسچر و مدل سازی و متریال ها عالی هست
    تکسچر کف می تونست بهتر باشه
    متریال چمن هم همین طور
    یکم هم نیاز بود آبجکت های اضافی توی فور گراند باشه که کار رو شلوغ کنه و از حالت خامی درش بیاره

    اون درخت گوشه ی کادر هم خیلی تیز مدل شده و طبیعی نیست . یه جورایی پله پله هست
    ولی کلا کار خوبی از آب در اومده


    کار شماره 6

    همه چیز در بی حال ترین وضعیت ممکن
    تناسبات اشتباه در مدل سازی و یا شاید لنز دوربین بسیار معمولی . . .

    تکسچر ها یه جاهایی روی دیواره های کج کشیده شده اند .
    شره ی آب بسیییییار بزرگ هست
    چمن هم خیلی غیر طبیعی شده
    آف اسکرین هم که . . . هیچی . . .


    کار شماره 7
    تکسچر ها بسیار درشت و بد تناسب و بد قواره هستند
    چمن در فور گراند هیچ گونه حجمی نداره
    شیشه ها بازتاب ندارند
    آدما هم کاملا دو بعدی و تخت بودنشون مشخصه و باید عمود به محور دید دوربین بشن

    اون چها تا برگی هم که عین دم موش از گوشه ی کادر زده بیرون خیلی بد هست . خیلی ! ! !


    کار شماره 8

    من نمره ی پرزانته ی متناسب با جنس اثر رو به این کار صفر دادم
    کار به اون مدرنی و خشنی رو با کلی گل و بلبل آرایش کردند . نمی دونم چرا

    باغچه های منحنی هم پله پله هستند
    متریال ها هم به شدت مریض هستند

    زاویه ی خوش پرسپکتیو تر می تونست کار رو خیلی رو بیاره

    توجه به آف اسکرین یکی از مهم ترین کمبود های این اثر هست
    در کل تشویقتون می کنم که به دنیای اطرافتون بهتر و با دقت تر نگاه کنید و انگیزتون رو از دست ندید
    تلاش کنید و حتما موفق خواهید شد



    کار شماره 9
    توجه به َآف اسکرین خیلی پایین بوده و این توی بازتاب های بزرگی که روی شیشه ها افتاده به وضوح قابل دیدن هست

    متریال آب بیشتر شبیه به ورق آلومینیومی شده :دی
    تناسبات کار رو اگر ببینید متوجه میشید که اون نیمکت های گوشه ی کار به شدت کوچک هستند و اون پله ها به شدت بزرگ هستند


    جدول داوری

    [​IMG]


    خطاب به همه ی شرکت کنندگان :

    چیزی که مشخص هست اینه که مدلسازی اکثر بچه ها خیلی خوبه و این می تونه به دلیل سابقه ی چندین دوره مسابقات مدلینگ در سایت باشه
    اما کار ها از نظر نور پردازی و رندر و تنظیم شیدر های خاص و زیبا به شدت نیاز به بهبود دارند
    کار ها از نظر ترکیب بندی به شدت نیاز به صرف ذوق و سلیقه دارند و زوایا و پرسپکتیو های بهتری رو باید برای کار ها انتخاب کرد

    من فکر می کنم که با اینکه کیفیت مسابقه از مسابقه ی اینتریور پایین تر بود ولی دست آوردش بزرگتر بود چرا که ایراد های بزرگتری توش پیدا شد و امیدوارم در مسابقات بعدی این ایراد ها پله پله برطرف بشه
    همگی خسته نباشید . شاد و سر افراز باشید
     

    پیوست ها:

    • farrokh.jpg
      farrokh.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 101.3
      نمایش ها:
      139
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7 سپتامبر 2011
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏6 سپتامبر 2011
    pakzad_saeed، AREF، Lord Voldemort و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    خانوم نادمی نتونستند اینجا کامنت بذارند و نظرشونو برای من ایمیل کردند و منم اونو عینا میگذارم اینجا :


    سخنی با شرکت کننده ها و یوزر ها :
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏6 سپتامبر 2011
    AREF، Lord Voldemort، 3D Art و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. Majid CG

    Majid CG کاربر متخصص مدلینگ

    ارسال‌ها:
    1,622
    تشکر شده:
    5,116
    امتیاز دستاورد:
    113
    ممنون از فرشید و فرخ و خانوم نادمی و تمامی بچه ها

    من نفهمیدم کدوم کار ماله کیه راستیتش :green:
     
    نوشته شده توسط Majid CG در ‏7 سپتامبر 2011
    .:BehzAd:.، 3D Art و *farshid* از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. .:BehzAd:.

    .:BehzAd:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,751
    تشکر شده:
    4,069
    امتیاز دستاورد:
    36
    با احترامی که برای هر دو داور عزیز قائل هستم ولی حرف هاتون با هم نمیخونه از یه طرف فرشید میگه مدلسازی خوبه و off screen خوبه از طرف دیگه فرخ میگه تناسبات اشتباه در مدلسازی و off screen بسیار بد و نمره 0 رو میده


    یه ذره انگیزه داشتیم برای مسابقه بعدی اونو ازدستدادیم نه به خاطر داوری بلکه به خاطر مسائلی که به وجود اومد
     
    آخرین ویرایش: ‏7 سپتامبر 2011
    نوشته شده توسط .:BehzAd:. در ‏7 سپتامبر 2011
    sallarmelli از این پست تشکر کرده است.
  8. saeedmagic

    saeedmagic Member

    ارسال‌ها:
    770
    تشکر شده:
    2,710
    امتیاز دستاورد:
    16
    مرسی فرخ و فرشید و خانم نادمی بسیار زحمت کشیدین
    فقط فرخ جان توی ایمیل خانم نادمی نوشتن یه سری آنالیز آماده کردن ،که اونارو فکر کنم یادتون رفتش بزارین
    به افشین هم تبریک می گم بخاطر مقام اولیش کارش یه سرو گردن از همه بالاتره:rose:
     
    نوشته شده توسط saeedmagic در ‏7 سپتامبر 2011
    AREF، .:BehzAd:.، 3D Art و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. 3D Rack

    3D Rack Member

    ارسال‌ها:
    54
    تشکر شده:
    133
    امتیاز دستاورد:
    6
    آقا افشین تبریک.........:rose:وتشکر از داوران مسابقه.......:?:
     
    نوشته شده توسط 3D Rack در ‏8 سپتامبر 2011
    3D Art از این پست تشکر کرده است.
  10. ssevil

    ssevil Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    799
    تشکر شده:
    3,735
    امتیاز دستاورد:
    93
    ممنون از داوری
    به خصوص لطف ها و زحمت های اقای فرشید:rose:
    به هشت نفر قبل خودم تبریک می گم:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:
    یه تبریک ویژه ی ویزه به رضا که بازم کارش جز کارای اول:oops:
    تبریک می گم رضاااااااااا:rose::rose:
     
    نوشته شده توسط ssevil در ‏8 سپتامبر 2011
    AREF، *farshid* و 3D Art از این ارسال تشکر کرده اند.
  11. Lord Voldemort

    Lord Voldemort Banned

    ارسال‌ها:
    1,889
    تشکر شده:
    2,613
    امتیاز دستاورد:
    36
    خانوم نادمی گفتن برای پورتفولیو
    این یعنی چی؟
     
    نوشته شده توسط Lord Voldemort در ‏8 سپتامبر 2011
    .:BehzAd:. از این پست تشکر کرده است.
  12. maryamnademi

    maryamnademi تیم داوری مسابقات مجیدآنلاین

    ارسال‌ها:
    25
    تشکر شده:
    125
    امتیاز دستاورد:
    1
    نمونه کارها=portfolio :)
     
    نوشته شده توسط maryamnademi در ‏9 سپتامبر 2011
    pakzad_saeed، AREF، Farrokh و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  13. maryamnademi

    maryamnademi تیم داوری مسابقات مجیدآنلاین

    ارسال‌ها:
    25
    تشکر شده:
    125
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام آقا بهزاد،

    به این زودی جا خالی‌ میکنی‌؟! اینه آخر اون تلاشی که می‌خوای برای کارت بذاری؟! ;)

    بچه‌ها ماها هیچکدوم با هم مشکل شخصی‌ که نداریم، کارمون هم نشون دهندهٔ توانایی هامون نیست، همه خیلی‌ خیلی‌ قابل تر و با استعداد تر هستیم. بعضیها زودتر و بعضی‌‌ها دیرتر به یک کیفیت خوب تو کار می‌رسن، و مطمئن باشید که تلاشتون جواب میده، اصلا باورش رو نمیکنید!

    من میدونم تک تک‌ کسانی‌ که تو مسابقه شرکت کردن، میخوان که اشکالات کارشون درست بشه و کارشون به بهترین سطح برسه، پس باید تحملتون هم بالا بره و ضد ضربه باشید. بیشترین و سخت گیر‌ترین انتقاد، بهترین لطف به کسایی هست که واقعا بخوان پیشرفت کنن. ناراحت و عصبانی‌ باشید و به خودتون بگیرید( اینجوری به خودتون فشار میارید که بهتر کار کنید، یه جوری انگیزه می‌شه)، چونکه به کارتون اهمیت میدید و میخواید پیشرفت کنید، ولی‌ ولن کن نباشید! هدفتون طولانی‌ مدت باشه.

    من به شخصه خیلی‌ دلم میگیره وقتی‌ کسی‌ رو میبینم که زود ناامید می‌شه.

    موفق باشید و خیلی‌ ممنون که تو مسابقه شرکت کردید.:rose:
     
    نوشته شده توسط maryamnademi در ‏9 سپتامبر 2011
    pakzad_saeed، AREF، airbos و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  14. maryamnademi

    maryamnademi تیم داوری مسابقات مجیدآنلاین

    ارسال‌ها:
    25
    تشکر شده:
    125
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام،

    من شرمنده کامپیوترم فونت فارسیش به هم ریخته تو نرم افزارم کار نمی‌کنه، تا یکی‌ دو روز دیگه که درست بشه پیوستش می‌کنم.
    :)
     
    نوشته شده توسط maryamnademi در ‏9 سپتامبر 2011
    AREF، Farrokh، 3D Art و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  15. 3D Rack

    3D Rack Member

    ارسال‌ها:
    54
    تشکر شده:
    133
    امتیاز دستاورد:
    6
    سلام خانم نادمی منتظر انتقاد سازندتون هستیم.....ممنون از لطفتون.
     
    نوشته شده توسط 3D Rack در ‏9 سپتامبر 2011
    .:BehzAd:. از این پست تشکر کرده است.
  16. .:BehzAd:.

    .:BehzAd:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,751
    تشکر شده:
    4,069
    امتیاز دستاورد:
    36


    سلام خانم نادمی

    مرسی که انقدر به فکر بچه های و براشون زحمت میکشی.

    من تو همین مسابقه که تازگی ها جوابش اومد یه نقد ینوشتم و تا اونجای که تونشتم اشکال ها و ایراد های کار ها رو گفتم ولی یکی از بچه ها که اسمش رو نمیگم ولی همه میدوند که منظورم کی هست برگشت و تا تونست متلک بارم کرد و هی مسخره کرد با اینکه همه بچه ها با نظر من موافق بودن و تایید میکردن اون هی میگفت ما مبانی هنر پاس کردیم و شما هم بجای نفد باقی کارها برو کار خودت رو نقد کن و .... به خدا برای نقد پنج ششش ساعت وقت گذاشتم ولی آخرش اینجوری شد نقد کار و گفتن ایرادها و مشکلات باعث پیشرفت میشه من از زاویه دیده خودم به کاره بچه ها نگاه کردم و تا جای که سوادم میرسید از کار ها گفتم و از بچه ها هم خواستم که از کاره خودم بگم و تو برطرف کردن اشکالاتم بهم کمک کنند ولی افسوس من چی فکر میکردم و چی شد!!!!!!!!!!


    الانم از شما میخوام که پست های من رو ببینید و هر جا که حس کردید اشتباه میگم بهم بگید تا پستم رو ویرایش کنم.

    من نا امید هم نشدم فقط یه کمی اعصابم بهم ریخته بود و از دست اون یه نفر دلخور شده بودم که به قول شما ول کن بیخیال النم به خاطر حرف های شما با تمام توان و جودم تو مسابقه جدید شرکت میکنم و از شما هم تشکر میکنم
    پست های من


    نقد


    و اینام باقی حرف هام اینم بگم من با فرشید جان هیچ مشکلی نداشتم و ندارم فقط راجب نقد کار خوده ادم رو کار خوش صحبت میکریم فقط و فقط

    1

    2

    3

    4

    5

    6
     
    نوشته شده توسط .:BehzAd:. در ‏9 سپتامبر 2011
    maryamnademi از این پست تشکر کرده است.
  17. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36

    ببینید . نظر داوران می تونه با هم متفاوت باشه . نظرشونه دیگه . حالا یکی ممکنه تناسبات به نظرش اوکی باشه یکی به نظرش غلط بیاد
    حتی ممکنه یه داوری اشتباه کنه . انسانه دیگه !

    مهم ترین چیز اینه که شما بتونید از نظرات چهار تا آدم که داوری مسابقات رو بر عهده گرفتند استفاده کنید ولی فکر نکنید وحی منزل هست
    من خیلی لذت بردم که شما توی پیغام خصوصی از من در مورد پارامتر های داوری سوال پرسیدید و می خواستید ببینید چجوری کارتون رو پیشرفت بدید
    ولی ناراحت شدم که برای یه مساله ی بدیهی (اختلاف نظر داوران ) بخواهید انگیزتون رو از دست بدید
    اگر قرار بود نظر داوران یکی باشه که چند داوره بودن و میانگین امتیازات معنایی نداشت . درسته ؟
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏9 سپتامبر 2011
    AREF، Lord Voldemort و .:BehzAd:. از این ارسال تشکر کرده اند.
  18. .:BehzAd:.

    .:BehzAd:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,751
    تشکر شده:
    4,069
    امتیاز دستاورد:
    36
    هم خودت رو هم حرف هات رو قبول دارم درسته درسته فرخ جان.این اختلاف نظر هم کاملا عادی هست و چیزی هست که باید باشه شاید من منظورم رو بد گفتم و شما بد متوجه شدین من راحت تر بگم که بعد از نقد گیج شده بودم و نمیدونستم چیکار کنم ولی الان فهمیدم که با تلفیق نقد و نقطه نظر های داوران یه رفرنس برا خودت درست میکنی که بعد ها هم خودت بتونی توسعش بدی و از شما و فرشید عزیز و خانم نادمی برای نقد و داوری و اداره مسابقه تشکر فراوان دارم

    اینم بگم من که گفتم برای اختلاف نظر داوران انگیزه ام رو از دست ندادم به خطر یه سزی مسائلی که به وجود اومد که به قول خانم نادمی بیخیال خودم رو ضده ضربه کردم و اون یه نفر هم بزار برا خودش هی بگه و ادامه بده
     
    آخرین ویرایش: ‏9 سپتامبر 2011
    نوشته شده توسط .:BehzAd:. در ‏9 سپتامبر 2011
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید