با سلام خدمت همه
قبل از هر چیزی یه عذر خواهی بزرگ به همه ی شرکت کننده ها بدهکارم که یه مقدار زیادی تاخیر داشتیم توی داوری که همش تقصیر من بود
یه سری مشکلات شخصی نسبتا بزرگ داشتم که درگیر اونها بودم و حسابی شرمندتون شدم
نقدمو روی کارا می نویسم
یه نکته رو اول بگم که سعی می کنم زیاد تعریف و تمجید نکنم و تعارف رو هم کنار بذارم .
امیدوارم کسی از دستم دلخور نشه و کامنتی که می دم بتونه توی بهبود کیفیت کار های بعدیتون موثر باشه
یه نکته ی دیگه اینکه سه تا از پارامتر های داوری کمپوزیسیون و ترکیب بندی بوده + تنظیم شیدر ها + off screen . و من این سه رو به همه صفر دادم مگر اینکه احساس کنم واقعا بهش فکر شده بوده و روش کار شده بوده
بریم سراغ کار ها :
کار شماره 1 :
بگذارید اینجوری بگم که این رندر یه گیاه آماده هست که یه ساختمون هم در دور دست ها افتاده توی کادر
ترکیب بندی کار به شدت ضعیفه و سعی شده با جنگولک بازی پست پروداکشنی کار رو جلا بده . که اصلا جالب نیست
پست نباید در جهت محو شدن اثر باشه باید در جهت رئال تر و گویا تر شدن کار باشه
در این زاویه ی دوربین باید بازتاب های روی شیشه ها رو هم بتونیم ببینیم
چند تا درخت بلند و این جور چیزها مثلا . . .
کار شماره 2 :
مهم ترین موضوع آزارنده بی رمق بودن رنگ ها و رندر هست
ضمنا کیفیت درختچه هایی که به صورت تکسچر استفاده کردید به شدت کم هست
لنز واید تری رو باید برای این کار استفاده می کردید تا فرم تیز و کشیده ی اون رو تشدید کنه و پرسپکتیو های زیبا تری رو بهمون بده
دیتیل های شره ی آب توی تکسچر ها بد نیست اما به شدت بی رمق هست و زیادی و در همه جا ازش استفاده شده
کلا کار بی حالی هست . . .
کار شماره 3 :
کار جالبی می تونست بشه اگر اینقدر از رنگ های جیغ در اون استفاده نمی کردید
ترکیب بندی اون درخته هم خیلی بده و کل کادر رو پوشونده
مدل سازیتونو دوست داشتم نسبتا . مخصوصا اینکه حتی تیر های سقفی داخل رو هم درست کردید
تکسچرینگ هم به شدت ضعیف بود . مخصوصا اون دیوار تهی
کار شماره 4 :
این کاره جنس خوبی داره و اگه یکم کمپوزوسیون بهتری داشت و این گیاه توی حلق کادر نبود خیلی کار خوبی می شد
ضمنا اون پرنده ها هم به نظرم خیلی بزرگند ولی ایده ی خوبی بودند
بازتاب اون درخت های نخل هم توی شیشه ها عالی بود
یکمی تکسچرینگ و متریالینگ و رندر ضعیفه و توی فور گراند هم تکسچر داغونی هست و هم over شده
شیشه ها هم فکر کنم یک پوسته ای هستند و باعث می شه بزرگنمایی داشته باشند و خیلی بد هست
کار شماره 5 :
این کار به جرات می تونم بگم تنها کار خوب مسابقه هست
با جرات بالا ترین نمره ها رو هم بهش دادم
رنگ های سرد و خشن
درخت خشک . باز تاب های پر اعوجاج شیشه ها همه و همه در خدمت تشدید ماهیت تیز و خشن اثر هستند و این عالیه
دیتیل پردازی توی تکسچر و مدل سازی و متریال ها عالی هست
تکسچر کف می تونست بهتر باشه
متریال چمن هم همین طور
یکم هم نیاز بود آبجکت های اضافی توی فور گراند باشه که کار رو شلوغ کنه و از حالت خامی درش بیاره
اون درخت گوشه ی کادر هم خیلی تیز مدل شده و طبیعی نیست . یه جورایی پله پله هست
ولی کلا کار خوبی از آب در اومده
کار شماره 6
همه چیز در بی حال ترین وضعیت ممکن
تناسبات اشتباه در مدل سازی و یا شاید لنز دوربین بسیار معمولی . . .
تکسچر ها یه جاهایی روی دیواره های کج کشیده شده اند .
شره ی آب بسیییییار بزرگ هست
چمن هم خیلی غیر طبیعی شده
آف اسکرین هم که . . . هیچی . . .
کار شماره 7
تکسچر ها بسیار درشت و بد تناسب و بد قواره هستند
چمن در فور گراند هیچ گونه حجمی نداره
شیشه ها بازتاب ندارند
آدما هم کاملا دو بعدی و تخت بودنشون مشخصه و باید عمود به محور دید دوربین بشن
اون چها تا برگی هم که عین دم موش از گوشه ی کادر زده بیرون خیلی بد هست . خیلی ! ! !
کار شماره 8
من نمره ی پرزانته ی متناسب با جنس اثر رو به این کار صفر دادم
کار به اون مدرنی و خشنی رو با کلی گل و بلبل آرایش کردند . نمی دونم چرا
باغچه های منحنی هم پله پله هستند
متریال ها هم به شدت مریض هستند
زاویه ی خوش پرسپکتیو تر می تونست کار رو خیلی رو بیاره
توجه به آف اسکرین یکی از مهم ترین کمبود های این اثر هست
در کل تشویقتون می کنم که به دنیای اطرافتون بهتر و با دقت تر نگاه کنید و انگیزتون رو از دست ندید
تلاش کنید و حتما موفق خواهید شد
کار شماره 9
توجه به َآف اسکرین خیلی پایین بوده و این توی بازتاب های بزرگی که روی شیشه ها افتاده به وضوح قابل دیدن هست
متریال آب بیشتر شبیه به ورق آلومینیومی شده :دی
تناسبات کار رو اگر ببینید متوجه میشید که اون نیمکت های گوشه ی کار به شدت کوچک هستند و اون پله ها به شدت بزرگ هستند
جدول داوری
خطاب به همه ی شرکت کنندگان :
چیزی که مشخص هست اینه که مدلسازی اکثر بچه ها خیلی خوبه و این می تونه به دلیل سابقه ی چندین دوره مسابقات مدلینگ در سایت باشه
اما کار ها از نظر نور پردازی و رندر و تنظیم شیدر های خاص و زیبا به شدت نیاز به بهبود دارند
کار ها از نظر ترکیب بندی به شدت نیاز به صرف ذوق و سلیقه دارند و زوایا و پرسپکتیو های بهتری رو باید برای کار ها انتخاب کرد
من فکر می کنم که با اینکه کیفیت مسابقه از مسابقه ی اینتریور پایین تر بود ولی دست آوردش بزرگتر بود چرا که ایراد های بزرگتری توش پیدا شد و امیدوارم در مسابقات بعدی این ایراد ها پله پله برطرف بشه
همگی خسته نباشید . شاد و سر افراز باشید