دانلود کاراکتر جادوئی ریتون

sayehaye3d

New Member
سلام دوستان یک سال پیش دموی کاراکتر ریتون رو گذاشتم که دوستان دیدند و خیلی ها پیشنهاد دادن که اگه ممکنه واسه دانلود بزارید تا توی دموریل های کاری از اون استفاده کنیم.
یک توضیح مختصر : ریتون یک کاراکتر نیست بلکه هر تعداد که بخواید کاراکتر میشه. ریگ کاراکتر طوری طراحی شده که قابل تبدیل شدن به صدها کاراکتر را داره در ضمن UI داینامیکی ریتون یک ابزار بسیار قوی هستش که وقتی تعداد این کاراکترها در صفحه زیاد میشه تازه کارائی اونو متوجه میشید که بصورت اتوماتیک قابل تبدیل شدن به UI هر کدام از کاراکتر ها صحنه که بخواید هست . IK و FK ریتون بصورت اتوماتیک در یک نقطه بهم تبدیل میشن و پرش و جابجایی ندارن همچنین دست در حالت IK قابلیت لینک شدن به سه قسمت از بدن رو داره در مورد صورت یک UI خیلی خوب طراحی شده که کلا کارو راحت میکنه و بهترین قضیه این که شما میتونید روی صورت کاراکتر sculpt کنید یا موقعیت vertex های اونو جابجا کنید بدون این که مورف های کاراکتر خراب بشن و خیلی از امکانات دیگه که ایشالا توی فیلم آموزشی سعی میکنم کامل توضیح داده بشه
این کاراکتر و برنامه نویسی اون بیش از یک سال وقت منو گرفت و توی ورژن جدیدش (Ritoon rig v1,0,6) خیلی امکانات بیشتری اضافه شد که یک ابزار خیلی قوی برای انیماتورا شده که اونو واسه دانلود توی سایت
www.movahhedi.com آپلود کردم . حتما دموی کار رو دانلود کنید و ببینید تا بهتر کارائی این ابزار رو متوجه بشید ایشالا تا یکی دو روز دیگه هم یه فیلم آموزشی کامل از نحوه استفاده کردن از اونو واسه دانلود میزارم . امیدوارم ازش لذت ببرید
توضیحات بیشتر توی سایت هست می تونید بخونید.
www.movahhedi.com


 

پیوست ها

  • 00.JPG
    00.JPG
    43.8 کیلوبایت · بازدیدها: 22
  • 01.jpg
    01.jpg
    28.2 کیلوبایت · بازدیدها: 19
  • 04.jpg
    04.jpg
    16.6 کیلوبایت · بازدیدها: 17
  • 07.jpg
    07.jpg
    14.9 کیلوبایت · بازدیدها: 11
  • 05.jpg
    05.jpg
    14.7 کیلوبایت · بازدیدها: 15
آخرین ویرایش:

sayehaye3d

New Member
ممنون از همه. میخواستم یه آموزش خوب از کار کردن باهاش بسازم ولی تایم های کاریم خیلی پر بودن نشدن اما سعی میکنم یه چیز مختصر از روند استفادش رو بسازم آپلود کنم. در مورد شبیه بودن اون به bishop باید بگم حق با شماست base بدن تا حدی از bishop بود ولی سر کاملا ساخته شد و بیش از 120 مورف برای سر زده شد و کلی امکانات جدید به بدن اضافه شد مثل snap IK/FK و لینک شدن دست به قسمت های مختلف بدن و ... ولی هدف کلی از ساخت این کاراکتر برنامه نویسی و ساخت یک پلاگین با ++C بود که وابسته به این کاراکتر میشد و من بعدها این پلاگین رو تا حدی به mel script تبدیل کردم و ساخت یک UI داینامیک که در صورت وجود هر تعداد از این کاراکتر بصورت اتوماتیک برای UIشناسایی بشن و همچنین save و load کردن کاراکتر های مختلف ساخته شده که همه اینها کد نویسی خیلی پیچیده ای داشت و من قصد این رو نداشتم تایم زیادی رو از لحاظ کاری صرف ساخت بدن کنم و قرار نبود این کار مثل الان پخش بشه و یک پروژه شخصی بود ، واسه همین base بدن رو تا حدی از bishop گرفتم که تا حدی در زمانم صرفه جویی بشه. البته یک ورژن 2 از همین کاراکتر دارم آماده میکنم(فعلا در مراحل ابتدایی کاره) که دیگه body هم هیچ شباهتی به bishop نداره و deformation های خیلی خیلی زیادی روی سر و چشم ها و دهان داره اضافه میشه که اونو تبدیل به یک کاراکتر فوق العاده ایده آل برای کارای انیمشن میکنه
 
آخرین ویرایش:

sayehaye3d

New Member
سلام دوستان EQ اسم کاراکتر جدیدی هست که تازه ریگش تموم شده با کلی ابتکارات جدید که تازه وارد کاره ریگم کردم ولی قطعا نظر شما خیلی واسم مهمه و مثل همیشه برای بهتر شدن کارم در آینده مفیده خوشحال میشم اگه نظرتون راجب کار رو بگید
می تونید از لینک زیر demoReel کارو دانلود کنید
کیفیت SD حجم 9M :
http://movahhedi.com/demoReel.htm
 
سلام دوست من
میشه همچین سیستمی را روی هر کارکتری پیاده کرد؟ فرضا به صورت پلاگین در اختیار داشته باشیم و بتونیم هر کارکتری را با همین امکانات ریگ بسازیم ؟
همچین سیستمی هست ؟ مثل پلاگین های ریگ ؟
 

sayehaye3d

New Member
قطعا شدنی هست تنها تفاوت این نوع ریگ با بقیه ریگ ها در ریگ spine کاراکتر هست که قابلیت این رو داره که بزرگ و کوچیک بشه البته کاراکتر ریتون فقط در صورتی که spine اون در حالت FK باشه قابلیت بزرگ و کوچیک شدن رو داره بقیه گزینه ها رو معمولا راحت میشه اجرا کرد. الان شرکت پیکسار چندتا تیپ کاراکتر public ساخته با همین روش ولی حرفه ای تر که از روی اونها صدها کاراکتر رو می سازه. در مورد اینکه پلاگینی هست یا نه زیاد اطلاعی ندارم همه چیزهایی که به این کاراکتر اضافه کردم کاملا دستی بود.
 
آخرین ویرایش:

sayehaye3d

New Member
اگر فایل RitoonGUI.mel را باز کنید اونجا توضیح دادم.


// install:
// 1.Quit Maya if it is running
// 2.copy all of the Ritoon_UI folder content into the C:\Program Files\Autodesk\Maya(version)
// 3.Copy all the Ritoon_v1,0,6\project files to their folders in the project you have set up. Textures to source sourceimages, Ritoon_v1,0,6 rig file to scenes, and so on.


 
آخرین ویرایش:

mohammad@er

Well-Known Member
عالی ...

آفـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرین ....
 

mahd2d3d

Member
سلام مجدد .

1 - آیا برای تمام نسخه مایا کاراکتر قابل باز شدن
2 - خط سوم میشه یک توضیح بدهید پوشه riton که چندین note داره کجا کپی کنیم
3- و اگر ما کاراکتر دیگری داشته باشیم که نحوه ریگ شما را بخواهیم برای آن پیاده کنیم چطور می توانیم از کمکتان اگر لطف کنید استفاده کنیم
باز هم کمال تشکر دارم
 

sayehaye3d

New Member
1- بله دوست عزیز برای تمام نسخه های مایا کار می کنه
2- اون پوشه ritoon رو باید دقیقا داخل پوشه پروژه ای که واسه مایا تعریف کردید کپی کنید اینا در واقع همون preset هایی هستن که من تنظیم کردم . وقتی این plugin برای اولین بار اجرا میشه بطور اتوماتیک مسیر پروژه تعریف شده برای مایا رو شناسایی میکنه و یک فولدر به نام ritoon داخل اون می سازه که اون پوشه در واقع محل ذخیره preset هایی هستش که شما برای ساخت کاراکترتون تنظیم میکنید. پس ممکنه اگر الان وارد مسیر پروژه تعریف شدتون بشید این فولدر ritoon موجود باشه شما محتویات داخل پوشه ritoon که دانلود کردید رو داخل این فولدر ritoon ساخته شده در مسیر پروژتون کپی کنید.
3- در مورد ریگ کاراکتر خودتون هم با من تماس بگیرید تا اطلاعات کامل ازتون بگیرم ، در خدمتم
 

mahd2d3d

Member
سلام دوست گرامی
یه سوال داشتم چطور میشه این دو روش توی مایا ساخت میشه لطف کنید راهنمایی کنید باز هم متشکر
test 2.jpgtest 1.jpg
 

sayehaye3d

New Member
سلام اگر منظورتون به ui کار هستش در مورد تصویر سمت راست که یه pose library هستش و اسکریپت های زیادی توی نت هستن که کارشون اینه
در مورد تصویر سمت چپ هم این یه UI هستش و کسی که این کاراکتر رو داره ریگ میکنه واسش می سازه و کاملا با ریگ کاراکتر در ارتباطه اگر بعد از ریگ شدن یه کاراکتر خودتون قصد طراحی اون رو دارید تا حدی مشکل سازه که همه کنترلر های کاراکتر رو یه جا جمع کنید .این کار تا حدی نیاز به یک طراحی دقیق در زمان ریگ داره ولی در کل این روش جزء ساده ترین نوع طراحی UI برای ریگ یه کاراکتر هستش که نیازی به کد نویسی هم نداره
فک کنم توی آموزش های شرکت digital tutors هم تا حدی این تکنیک رو توضیح می ده.
موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا