حقوق یک انیماتور در تهران چقده؟

Ragbar

Member
سلام
در امد یه visual effector چقدره؟
اگه کار کسی تو این زمینه خوب باشه میتونه بره اون ور آب؟؟؟؟ مطمئنا درآمد اونجا بهتره، نه؟!
 

taghi abbas

Well-Known Member
سلام دوستان من مدلسازی کار میکنم آیا روی اون موضوع کار کنم میتونم آینده ی خوبی داشته باشم؟ چه از نظر کاری چه از نظر درآمدی ؟ من تازه کارم
 

keylid

New Member
سلام ... من تقریبا حقوق تمام شرکتهای تولید انیمیشن رو می دونم ... اگر خواستید بگید تا با سطح کاری براتون بفرستم ...

مثلا حقوق یک انیماتور و مدل سا ز و طراح استوری برد و مدل شیت من و از این کارا در حور بین 500000 تا 700000 هزارتومن هست ... البته مثل ... ازشون کار می کشن ...

در شرکتهای تجاری ( تبلیغات و غیره ) بین ماهی 500 تا 1000000 و در شرکتهای تجاری بزرگ تا 2000000 هم میرسه ولی تا سرحد مرگ ( جای سه نفر ) ازتون کار می کشن ...

مدلسازها : هرمدل آماده همراه با متریال و ریگ و غیره آماده انیمیشن 400000 هزارتومن ... ساخت یک لوکیشن ... بطور کامل متوسط از نظر سختی هم همینقدر قیمت داره ...

کار پروژه ای خیلی متفاوته ... از کارای در پیت آسون گرفته تا کارای حرفه ای ... البته در ایران اصلا کسی آدم حرفه ای نمیخاد ... یا متوسط باشین و یا اگر حرفه ای هستین باید حداکثر پول آدم متوسط رو بگیرین مگرنه کسی بهتون کار نمی ده ...
 

Ragbar

Member
سلام ... من تقریبا حقوق تمام شرکتهای تولید انیمیشن رو می دونم ... اگر خواستید بگید تا با سطح کاری براتون بفرستم ...

مثلا حقوق یک انیماتور و مدل سا ز و طراح استوری برد و مدل شیت من و از این کارا در حور بین 500000 تا 700000 هزارتومن هست ... البته مثل ... ازشون کار می کشن ...

در شرکتهای تجاری ( تبلیغات و غیره ) بین ماهی 500 تا 1000000 و در شرکتهای تجاری بزرگ تا 2000000 هم میرسه ولی تا سرحد مرگ ( جای سه نفر ) ازتون کار می کشن ...

مدلسازها : هرمدل آماده همراه با متریال و ریگ و غیره آماده انیمیشن 400000 هزارتومن ... ساخت یک لوکیشن ... بطور کامل متوسط از نظر سختی هم همینقدر قیمت داره ...

کار پروژه ای خیلی متفاوته ... از کارای در پیت آسون گرفته تا کارای حرفه ای ... البته در ایران اصلا کسی آدم حرفه ای نمیخاد ... یا متوسط باشین و یا اگر حرفه ای هستین باید حداکثر پول آدم متوسط رو بگیرین مگرنه کسی بهتون کار نمی ده ...

مهم ترین دلیل این اوضاع و احوال چیه؟؟ به نظر من یکی از بزرگترین مشکلات انیماتور های ایران شرکت صبا هست.

اگه یه انیماتور واسه خودش جداگانه کار کنه بیشتر در نمیاره؟؟
 

keylid

New Member
اینجا تمام راهها به صبا ختم می شه ( اگه بخواین پول در بیارین ) ... برای خودت کار کنی یعنی چی ؟... به کی می خوای بفروشی ؟...
 
سه موضوع

مسئله اول
دوستان من منظور شما از این لحاظ که میگید اگه مثلا کارتون متوسط باشه برجی یک پانصد هزار تومان یا اگه حرفه ی باشید ماهی یک میلیون یا اگه کارتون عالی باشه مای دو میلیون از شرکتها میتونسد در بیلارید متوجه نمیشم
خوب کسی که وارد یک شرکت میشه برای کار حتما ب اید به انیمیشن سازی مسلط بشه مثلا نمیشه گفت کارش متوسطه اگه این طور باشه وسط یک کار میگه من مثلا نمیتونم انفجار کره زمین رو توی هوا قطعاتش رو و ذرات
معلق در هوا رو به مدت سه ثانیه ثابت نگه دارم و بعد دوباره به حرکت در بیان و کار روی هوا می مونه و انجام نیمشه

موضوع دوم
این که من دیدم آقایی باری یک فریم صد هزار تومامان تا سیصد میگرفت و برای کارای با زمان بالاتر که دیگه یه باره
اون یک کسی که مثلا نرم افزار مکس یا مایا رو خوب بلده وگه دیونست بیاد برای برجی پانصد هزارتومان کار کنه
ببخشید حمالیش مال انیماتوتور و مدل ساز پول تو جیب شرکت میشه همچین چیزی

من خودم مکس رو کامل کار کردم ولی دیدم آموزشگاه ها برای آموزش سطح گذاشتن سطح اول-سطح دوم - سطح سوم تا سطح نهم
یا بعضی جاها نوشتن آموزش مکس مرحله اول عمومی مرجله دوم تخصصی به این صورت که میگن در مرحله اول به هه یک جور آموزش میدن - و در مرحله تخصصی پارتیکل سیستم رو تخصصی به یه نفر و مثلا متریال و تکسچر رو تخصصی به یکی دیگه
این ها بر چه مبنایی آموزش میدن چه استانداری هست ایا استانداردی وجود داره یا از خودشون
چون میخام تدریس رو شروع کنم برام مهمه
 

keylid

New Member
خیلی ساده تر از اونی هست که فکر کنی ... منظور از سطح کیفی کار مهارت ا نیماتور در تکنیک نیست بلکه در آرت است ... اگر موضوعی را ( چه کاراکترینگ و یا انیمیت ) به دو نفر بدهند دو کار کاملا متفاوت در خروجی خواهیم داشت ... خوب هر کدوم که بهتر باشه از ادم حرفه ای تر است ...
با اینکه ممکنه سطح تکنیکی دو نفر یکسان یا حتی نزدیک به هم باشد ( حتی بهتره کمتر وارد باشه ) ... برا ی اینکه متوجه بشی کارهای برونو بزتو که در باره ایتالیا و اروپا و آره و نه و چیزهای دیگه با فلش ساخته رو نگاه کن و کارهای دوستان وطنی خودمون که با فلش کار می شه رو هم نگاه کن ... البته این مثال خیلی بزرگی بود ولی فکر کنم متوجه شدی ... در کارهای هنری حرف اصلی و آرت می زنه Art...


در مورد تدریس که سوال کردی و سطح در واقع یکجور پکیج بندی است که هنرجویان بعد از گذراندن یک سطح و اطمینان از اینکه می تونن اون کارها رو انجام بدن وارد سطح بعدی می شن ... مثلا تا یکی نتونه آبجکت بسازه اگه بره متریال یاد بگیره عملا بدردش نمی خوره و برا ش فایده ای هم نداره و درکی از متریال نخواهدداشت ( حالا فرض کن در مورد متریال آی دی بخوای براش توضیح بدی ! یا مولتی متریال ) ... این کار استاندارد مشخصی نداره و به روش مدرس مربوط می شه که این روشهاست که اساتید خوب رو از بد متمایز می کنه ...

البته من نزدیک به 15 سال است که هم کار می کنم (2D - 3D) و هم تدریس می کنم ... هیئت علمی در دانشگاههایی مثل تربیت مدری - آزاد و جهاد دانشگاهی وچند دانشگاه دیگه ... ولی در س دادن باید تو خونت باشه و کمی هم تجربه داشته باشی ( از کلاسهای خصوصی شروع کن مگرنه جلسه اول هنرجوات با تیپا از کلاس پرتت می کنن بیرون ) و روابط عمومی خوبی هم داشته باشی ... شجاع باشی و اعتماد به نفس داشته باشی ... به موضوع کاملا مسلط باشی و بیان خوبی داشته باشی ... یک جورایی هم باید تاتر بلد باشی و وقتی می ری سر کلاس فکر کنی رو سن تاتر ایستادی ... هر وقت دیدی یکی از شاگردات خمیازه کشید ول کن برو سراغ یک کار دیگه ! ...
 

keylid

New Member
ببخشید راجب به کاراکترینگ و انیمیت باید بگم من درباره کار خوب حرف می زنم یک کاراکترحداقل بین 15 تا 30 روز طول می کشه ( این بستگی به سرعت کاراکتر من داره ... من حتی دیدم سرعت پوست کندن سیب زمینی در افراد مختلف متفاوت است !) و این مبلغ یعنی 400 هزار تومن برای ساخت کارکتر رقم خیلی قابل توجهی نیست ...
 

hdnsoft

Well-Known Member
سلام
عذر میخوام من تو تاپیک ها متوجه شدم که اگر کسی بخواد خصوصی کار کنه و خودش شرکت داشته باشه
بدون پوشش صبا نمیتونه؟
یا مثلن مشتری هاش رو نداره ؟
چطوریاس که میگین همه چی به صبا ختم میشه؟
 

keylid

New Member
این یک کنایست ....


ببین شما باید قبل از شروع کار از یکجایی یک سفارشی بگیری ... تو ایران ما پخش آزاد نداریم ( یا هنوز اونقدر صنعت انیمیشن خوب نشده که بتونیم سینمایی مستقل برا ینمایش انیمیشن داشته باشیم مثل فیلمهای سینمایی که ساخته می شوند و در سینماها اکران می شن ) ... پس این بودجه البته در ایران دولتی است ( یعنی از پول مفت نفت است ) ... جاهایی که سفارش می دن یکی صبا است یکی حوزه هنری یکی انجمن سینمای مستند و تجربی است و یا ارگانهایی مثل آتشنشانی و آب و برق و گاز و نمی دونم از این جور جاها ...

خوب حالا شما یک شرکت داری و به فرض اینکه آدم زرنگی هستی و مخ ملت رو خوب بلدی بزنی می ری یکی از این جاها و می خوای ازشون سفارش بگیری :

حداقل دو سال طول می کشه که فیلمنامت به پای کار برسه !

اگه وسط کاری کلا کنسل نشه

بودجش اونقدر کمه که باید خودت مجانی کار کنی و به بقیه همکارات بدهکار بشی

بعد هم وقتی کار تموم می شه بهت می گن چرا این مثل والت دیزنی نیست ؛ بلد نیستی ؟!!!



ممکنه در اولین کارتون بودجه های میلیونی چشماتونو چپ کنه و بگید به به پولدار شدم ولی این بزرگترین اشتباه کاریتونه ... بودجه هایی که این موسسات برای کار به شما می دن در حد در قنددونه !!!....
 

Ragbar

Member
این یک کنایست ....


ببین شما باید قبل از شروع کار از یکجایی یک سفارشی بگیری ... تو ایران ما پخش آزاد نداریم ( یا هنوز اونقدر صنعت انیمیشن خوب نشده که بتونیم سینمایی مستقل برا ینمایش انیمیشن داشته باشیم مثل فیلمهای سینمایی که ساخته می شوند و در سینماها اکران می شن ) ... پس این بودجه البته در ایران دولتی است ( یعنی از پول مفت نفت است ) ... جاهایی که سفارش می دن یکی صبا است یکی حوزه هنری یکی انجمن سینمای مستند و تجربی است و یا ارگانهایی مثل آتشنشانی و آب و برق و گاز و نمی دونم از این جور جاها ...

خوب حالا شما یک شرکت داری و به فرض اینکه آدم زرنگی هستی و مخ ملت رو خوب بلدی بزنی می ری یکی از این جاها و می خوای ازشون سفارش بگیری :

حداقل دو سال طول می کشه که فیلمنامت به پای کار برسه !

اگه وسط کاری کلا کنسل نشه

بودجش اونقدر کمه که باید خودت مجانی کار کنی و به بقیه همکارات بدهکار بشی

بعد هم وقتی کار تموم می شه بهت می گن چرا این مثل والت دیزنی نیست ؛ بلد نیستی ؟!!!



ممکنه در اولین کارتون بودجه های میلیونی چشماتونو چپ کنه و بگید به به پولدار شدم ولی این بزرگترین اشتباه کاریتونه ... بودجه هایی که این موسسات برای کار به شما می دن در حد در قنددونه !!!....

اگه اینطوریه هر کسی که 3d کار میکنه بیخیالش میشه میره دنبال یه شغل دیگه. دیگه تو مملکت انیماتور نمیمونه که!
کسی که میتونه یه کار مثل دموی assassins creed بده بیرون باید واسه مدل سازی "اتزیو" 300 تومن پول بگیره؟!! آخه یعنی چه؟ :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

راستی اون طرف آب اوضاع چطوره؟ واسه رفتن به اونجا(یه شرکت خوب) باید چی کار کرد؟؟؟
 

keylid

New Member
دقیقا درست فهمیدی !... یا می ری دنبال یه کار دیگه و یا اینکه باید با همون دستمزد کم بسازی ...

زیاد از اونطرف خبر ندارم ولی می دونم که چیزایی که ما می دونیم خیلی بدرد اونوریا نمی خوره ... اونا متخصص می خوان در یک زمینه مشخص ... مثلا اگر کسی رو بخوان بعنوان تکسچر طرف باید خدای تکسچر باشه ... ته تکسچر رو در بیاره و خلاقیت در ساخت داشته باشه ... من مطمئنم که آدم اینجوری نداریم همه همه چیز می دونن ولی یه خورده !... بعد هم باید اطلاعات و آگاهی کاملی از انیمشن داشته باشه که این آدما هم تو ایران کمن ... بیشتر نرم افزار می دونن تا انیمیشن ...
 

ehsun3d

Member
با keylid موافقم. من خودم رشته انیمیشن رو تو انگلیس تموم کردم و وقتی دنبال کار گشتم دیدم مشکلی که هست اینه که همه کم‍پانی ها یا وصل اند به هالیوود یا اون یکی دوتای مستقل هم چنان رقابتی با هالیوود دارند که هر ثانیه از کارشون باید در حد غیرقابل تصور عالی باشه. واسه همین خود من که یعنوان تنها انیماتور کل دانشگاهمون که مسلط به خلق انواع انیمیشن کارتونی. واقعی . کاراکتر و حیوانات و وسایل نقلیه هستم. با هزار زحمت و حقوق ابتدایی باید کار پیدا می کردم و تازه کارم هم باید در حد هالیوود عالی بود که استخدام بشم. واسه هین پا شدم اومدم ایران و رفتم صدا و سیما و گفتم که میتونم واسشون کارتون بسازم. نه پارتی داشتم و نه کسی رو میشناختم ولی کلی تحویلم گرفتن و کارامو با دقت دیدن ولی بهم گفتن شک دارن که شاید این کارها رو مثلا دادم انگلیسی ها برام بسازن و شاید کار خودم نیست و می خوام یه پولی بگیرم و در برم. واسه همین گفتن برو یه سی ثانیه یا یه دقیقه یه نمونه کارتون از طرحی که داری برای ما بساز و بیار. من هم اینکار رو کردم و با یه هزینه چند ملیونی و وسایلی که از انگلیس آوردم یه نمونه سه دقیقه ای ساختم و الان هم دادم بهشون تا بررسی کنن و اگه بهم بودجه ای بدن که بعد ساخت کارتون یه چیزی هم واسه خودم بمونه قبول می کنم و براشون میسازم. مشکل اینجاست که تو صدا و سیما واقعا از انیمیشن چیزی نمیدونن و فقط نگاه می کنن که لذت ببرن. واسه همین نمیدونم چطور می خوان بدونن ده ثانیه از طرح من ده برابر این کارتونهای آبکی که خودشون میسازن هزینه بره و واسه همینم هست که کارتونهایی که خودشون میسازن هیچ کودکی رو نمیتونه جذب کنه. خودم هم موندم اینو چطور میتونم بهشون توضیح بدم و خلاصه اینکه به احتمال زیاد پولی هم که پیشنهاد بکنن به قول دوستمون در حد در قندون خواهد بود که در اینصورت باید برگردم انگلیس و اونجا یه شرکت انیمیشن بزنم و یا برم به یکی از کشورهای همسایه مثل ترکیه که سطح انیمیشن آنچنانی نداره و بودجه و امکانات بهتری هم به نسبت صداوسیمای ایران در اختیار انیماتورها میذاره. فعلا که سفرم به ایران هم فاله و هم تماشا تا ببینیم میشه تو کشور خودمون کار کنیم و از اونچیزی که با چنگ و دندون از دست اجنبی ها گرفتیم تو وطن خودمون استفاده کنیم یا اینکه خیر و استفادمون هم باید بره تو جیب اجنبی ها. البته خیلی ها بهم میگن که کار اشتباهی کردم اومدم اینجا و دوستهای انگلیسیم هم میگن برم لوس آنجلس. ولی ایرانو خیلی دوست دارم و نمی خوام دور از ایران باشم. ببینیم نتیجه چی میشه.
 

animations

Active Member
با keylid موافقم. من خودم رشته انیمیشن رو تو انگلیس تموم کردم و وقتی دنبال کار گشتم دیدم مشکلی که هست اینه که همه کم‍پانی ها یا وصل اند به هالیوود یا اون یکی دوتای مستقل هم چنان رقابتی با هالیوود دارند که هر ثانیه از کارشون باید در حد غیرقابل تصور عالی باشه. واسه همین خود من که یعنوان تنها انیماتور کل دانشگاهمون که مسلط به خلق انواع انیمیشن کارتونی. واقعی . کاراکتر و حیوانات و وسایل نقلیه هستم. با هزار زحمت و حقوق ابتدایی باید کار پیدا می کردم و تازه کارم هم باید در حد هالیوود عالی بود که استخدام بشم. واسه هین پا شدم اومدم ایران و رفتم صدا و سیما و گفتم که میتونم واسشون کارتون بسازم. نه پارتی داشتم و نه کسی رو میشناختم ولی کلی تحویلم گرفتن و کارامو با دقت دیدن ولی بهم گفتن شک دارن که شاید این کارها رو مثلا دادم انگلیسی ها برام بسازن و شاید کار خودم نیست و می خوام یه پولی بگیرم و در برم. واسه همین گفتن برو یه سی ثانیه یا یه دقیقه یه نمونه کارتون از طرحی که داری برای ما بساز و بیار. من هم اینکار رو کردم و با یه هزینه چند ملیونی و وسایلی که از انگلیس آوردم یه نمونه سه دقیقه ای ساختم و الان هم دادم بهشون تا بررسی کنن و اگه بهم بودجه ای بدن که بعد ساخت کارتون یه چیزی هم واسه خودم بمونه قبول می کنم و براشون میسازم. مشکل اینجاست که تو صدا و سیما واقعا از انیمیشن چیزی نمیدونن و فقط نگاه می کنن که لذت ببرن. واسه همین نمیدونم چطور می خوان بدونن ده ثانیه از طرح من ده برابر این کارتونهای آبکی که خودشون میسازن هزینه بره و واسه همینم هست که کارتونهایی که خودشون میسازن هیچ کودکی رو نمیتونه جذب کنه. خودم هم موندم اینو چطور میتونم بهشون توضیح بدم و خلاصه اینکه به احتمال زیاد پولی هم که پیشنهاد بکنن به قول دوستمون در حد در قندون خواهد بود که در اینصورت باید برگردم انگلیس و اونجا یه شرکت انیمیشن بزنم و یا برم به یکی از کشورهای همسایه مثل ترکیه که سطح انیمیشن آنچنانی نداره و بودجه و امکانات بهتری هم به نسبت صداوسیمای ایران در اختیار انیماتورها میذاره. فعلا که سفرم به ایران هم فاله و هم تماشا تا ببینیم میشه تو کشور خودمون کار کنیم و از اونچیزی که با چنگ و دندون از دست اجنبی ها گرفتیم تو وطن خودمون استفاده کنیم یا اینکه خیر و استفادمون هم باید بره تو جیب اجنبی ها. البته خیلی ها بهم میگن که کار اشتباهی کردم اومدم اینجا و دوستهای انگلیسیم هم میگن برم لوس آنجلس. ولی ایرانو خیلی دوست دارم و نمی خوام دور از ایران باشم. ببینیم نتیجه چی میشه.

امیدوارم موفق باشی دوست عزیز... فقط توصیه می کنم زیاد از آدمهایی که توی شرکت های دولتی کار می کنند انتقاد نکنی، وگرنه دیگه تحویلت نمی گیرند و به عنوان یه اجنبی خود فروخته مروج فرهنگ غربی بهت نگاه می کنند!! اگه اونها آدمهای منطقی بودند، وضعیت انیمیشن ایران بهتر از این بود.
 

ehsun3d

Member
زیاد از آدمهایی که توی شرکت های دولتی کار می کنند انتقاد نکنی، وگرنه دیگه تحویلت نمی گیرند و به عنوان یه اجنبی خود فروخته مروج فرهنگ غربی بهت نگاه می کنند!!

منظورم انتقاد نبود. اتفاقا بهم گفتن که علاقه ای هم ندارن که بدونن داخل انیمیشن چه خبره و ترجیح میدن دنبال کسایی بگردن که همه کار رو تحویل بگیرن و یه محصول کامل آماده استفاده رو بذارن کف دستشون. فکر کنم اینجوری برای انیماتور هم بهتر باشه. چون انیماتور کار خودشو انجام میده و اسپانسر هم سرمایه شو میذاره و محصولش رو تحویل می گیره.
 

animations

Active Member
منظورم انتقاد نبود. اتفاقا بهم گفتن که علاقه ای هم ندارن که بدونن داخل انیمیشن چه خبره و ترجیح میدن دنبال کسایی بگردن که همه کار رو تحویل بگیرن و یه محصول کامل آماده استفاده رو بذارن کف دستشون. فکر کنم اینجوری برای انیماتور هم بهتر باشه. چون انیماتور کار خودشو انجام میده و اسپانسر هم سرمایه شو میذاره و محصولش رو تحویل می گیره.

کاش اینطوری باشه... ما رو از روند کارهات با صدا و سیما بیخبر نذار. :wink:
 

keylid

New Member
ببین احسان جان اون دوستات که بهت گفتن اشتباه کردی برگشتی کاملا درست بهت گفتن ... حالا اون صدا و سیمایی ها هم یه چیزی بهت گفتن و گذاشتنت سرکار ... من بیشتر از 15 ساله که با تلویزیون کار می کنم و تقریبا دو سال تو خود صدا و سیما بودم ... از زندگی پشیمونت می کنن چه برسه به ساختن انیمیشن ... بزرگترین مشکل موضوعهایی است که بهت میگن بساز ... هالیوودی هم بسازی بازم هیچکس نگاش نمی کنه ... ولی برام از خودت بنویس چه کار می کنی و چی خوندی برام جالبه شاید یک کار با هم کردیم دوتایی باهم بدبخت شدیم !... ایمیل من... اونجا آی دی فیس بوکمو بهت می دم ...

ویرایش توسط انیمیشنز :
گذاشتن ایمیل و شماره تماس توی پست ها ممنوعه. برای این کار، می تونید از پیغام خصوصی استفاده کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

pclord

کاربر متخصص
با keylid موافقم. من خودم رشته انیمیشن رو تو انگلیس تموم کردم و وقتی دنبال کار گشتم دیدم مشکلی که هست اینه که همه کم‍پانی ها یا وصل اند به هالیوود یا اون یکی دوتای مستقل هم چنان رقابتی با هالیوود دارند که هر ثانیه از کارشون باید در حد غیرقابل تصور عالی باشه. واسه همین خود من که یعنوان تنها انیماتور کل دانشگاهمون که مسلط به خلق انواع انیمیشن کارتونی. واقعی . کاراکتر و حیوانات و وسایل نقلیه هستم. با هزار زحمت و حقوق ابتدایی باید کار پیدا می کردم و تازه کارم هم باید در حد هالیوود عالی بود که استخدام بشم. واسه هین پا شدم اومدم ایران و رفتم صدا و سیما و گفتم که میتونم واسشون کارتون بسازم. نه پارتی داشتم و نه کسی رو میشناختم ولی کلی تحویلم گرفتن و کارامو با دقت دیدن ولی بهم گفتن شک دارن که شاید این کارها رو مثلا دادم انگلیسی ها برام بسازن و شاید کار خودم نیست و می خوام یه پولی بگیرم و در برم. واسه همین گفتن برو یه سی ثانیه یا یه دقیقه یه نمونه کارتون از طرحی که داری برای ما بساز و بیار. من هم اینکار رو کردم و با یه هزینه چند ملیونی و وسایلی که از انگلیس آوردم یه نمونه سه دقیقه ای ساختم و الان هم دادم بهشون تا بررسی کنن و اگه بهم بودجه ای بدن که بعد ساخت کارتون یه چیزی هم واسه خودم بمونه قبول می کنم و براشون میسازم. مشکل اینجاست که تو صدا و سیما واقعا از انیمیشن چیزی نمیدونن و فقط نگاه می کنن که لذت ببرن. واسه همین نمیدونم چطور می خوان بدونن ده ثانیه از طرح من ده برابر این کارتونهای آبکی که خودشون میسازن هزینه بره و واسه همینم هست که کارتونهایی که خودشون میسازن هیچ کودکی رو نمیتونه جذب کنه. خودم هم موندم اینو چطور میتونم بهشون توضیح بدم و خلاصه اینکه به احتمال زیاد پولی هم که پیشنهاد بکنن به قول دوستمون در حد در قندون خواهد بود که در اینصورت باید برگردم انگلیس و اونجا یه شرکت انیمیشن بزنم و یا برم به یکی از کشورهای همسایه مثل ترکیه که سطح انیمیشن آنچنانی نداره و بودجه و امکانات بهتری هم به نسبت صداوسیمای ایران در اختیار انیماتورها میذاره. فعلا که سفرم به ایران هم فاله و هم تماشا تا ببینیم میشه تو کشور خودمون کار کنیم و از اونچیزی که با چنگ و دندون از دست اجنبی ها گرفتیم تو وطن خودمون استفاده کنیم یا اینکه خیر و استفادمون هم باید بره تو جیب اجنبی ها. البته خیلی ها بهم میگن که کار اشتباهی کردم اومدم اینجا و دوستهای انگلیسیم هم میگن برم لوس آنجلس. ولی ایرانو خیلی دوست دارم و نمی خوام دور از ایران باشم. ببینیم نتیجه چی میشه.

سلام دوست عزیز، منم برات آرزوی موفقیت میکنم. من شنیدم صدا و سیمای عراق پول خوبی میده برای تیزر وتبلیغات و انیمیشن خواستی یه تحقیق کن شاید راست باشه و بتونی بری اونجا که نزدیک تر هم هست.

ممنون میشم اگه در مورد تحصیلت تو خارج کمی توضیح بدی دوستان زیادی هم هستن که میخو.ان بدونن.

دبیرستان تو ایران درس خوند؟ چه رشته ای تو دبیرستان خوندی؟
کنکور چی امتحان دادی؟ تو دانلگاه چی خوندی ؟ کی رفتی خارج؟ اول یه مدرک مثل فوق دیپلم یا لیسانس گرفتی رفتی یا یسره خارج خوندی؟ کلا یه توضیح بدی ممنون میشم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا