ثابت نگه داشتن حرکت ابر

delcoock

Active Member
سلام خدمت دوستان
من ابری را با پلاگین پارتیکال ساختم و یک دوربین دارم. مشکل اینکه من میخوام ابرها از خودشان دارای حرکت نباشند و بیحرکت باشند، من وقتی توی تایم‌لاین حرکت میکنم ابرها شروع به رشد و حرکت میکنند. من میخوام بعد از طراحی ابر آنها هیچ حرکتی نداشته باشند و این دوربین باشد که دور آنها حرکت میکند (در واقع توی فقط و فقط یک فریم این اتفاق می‌افتد ولی وقتی بخوام به دوربین افکت حرکتی بدم دیگه یک فریم ندارم و چند فریم دارم.) چطوری میتونیم کاری کنم که ابر ها حرکت نداشته باشند؟
 

delcoock

Active Member
بله
شما وقتی از اون پلاگین استفاده میکنید تمام ذرات دارای حرکت هستند. ولی من میخوام ذرات (ابر) توی جای خودشان ثابت باشند.
 

delcoock

Active Member
ببخشید یه سوال دیگه
اگر بخوام ذرات (پارتیکال) توی یک مسیر مارپیج (سه بعدی) حرکت کنند (منبع تولید ذرات ثابت باشه) چطور میتونم؟
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
سلام دوست عزیز.
شما میتونی با استفاده از Preset های Andrew Kramer مثلSure Target که جدیدا ورژن جدیدش اومده ، حرکت مارپیچ یا حرکت دیگه ای رو درست کنی که در واقع به یه Null Object اختصاصی میده ، بعد میتونی Position افکت Particle رو با Parent به اون Null Object وصل کنی:wink:
موفق باشی:rose:
 
آخرین ویرایش:

delcoock

Active Member
سلام دوست عزیز
ببخشید من نمیدونم این Andrew Kramer چی هست
توی همین پارتیکال نمیشه این کارو کرد؟
اگر نمیشه، امکان داره توضیحات بیشتری در خصوص Andrew Kramer بدید که چی هست؟
شرمنده
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
دوست عزیز Andrew Kramer شی نیست :)آدمه... شما تا حالا آموزش های سایت Videocopilot.net رو دیدی؟؟ مدیر اون سایت هست. البته این 2 روشی که من میگم منبع Particle ها یا همون Emitter هم حرکت میکنه ولی شاید بدردبخوره برای حرکت کردن Particle ها بدون حرکت منبع هم میتونی از Form استفاده کنی هم از آموزش های Videocopilot.net برای مثال آموزش شماره 47 شاید به دردت بخوره ، البته پیشنهاد میکنم همه آموزش ها رو ببینی...
خوب راجع به این کار تو خود Paticular که فکر نمیکنم پیشفرض همچین چیزی داشته باشه ، ولی با استفاده از Shape نسبتا میشه. شیوه کار به این صورت هست که شما مسیری رو که میخوای به صورت یه Shape که تو فتوشاپ یا Illustrator میکشی و Copy میکنی بعد تو افتر تو لایه ای که بهش Particular دادی دکمه E رو میزنی که افکت Particular رو بیاره و اونو باز میکنی و میری داخل قسمت Emitter و روی Position X,Y قرار میگیری و Paste میکنی ، البته احتمالا بازم به مشکل برمیخوری چون به Z چیزی اختصاص داده نشده و راه حل درستش رو خودمم نمیدونم... ولی راه بی دردسرش همون استفاده از Preset های آماده Video Copilot هست. مثل 3D Orbit یا Sure Target برای دانلود تمامی Preset ها ( اگه نداری) و برای دانلود پلاگین Sure Target ورژن جدید اینجا کلیک کن. راجع به شیوه کار این Preset ها هم شما تو هین سایت Videocopilot.net که بری تو قسمت آموزش ها ، آخرین عنوان ، آموزش کار با ورژن جدید Sure Target هست که یه Plugin هست... خودش تو این آموزش و آموزش های شماره 82 و 83 کامل توضیح میده که اینا چی هستن و چه استفاده هایی میشه ازشون برد ، ولی سادش اینه که همون حرکتی که بالا دستی درست میشه و به لایه داده میشه رو این آماده داره و به یه Null Object اخصاص میده که بعد میشه لایه رو به Null Object با Parent وصل کرد ولی با کنترل خیلی خیلی بیشتر... امیدوارم متوجه شده باشی...:rose:
موفق باشی:oops:
 

dj_fred

Member
سلام دوست عزیز
ببخشید من نمیدونم این Andrew Kramer چی هست
توی همین پارتیکال نمیشه این کارو کرد؟
اگر نمیشه، امکان داره توضیحات بیشتری در خصوص Andrew Kramer بدید که چی هست؟
شرمنده

کلا منظور بچه ها از Andrew Kramer شخصی هست که تو این سایت آموزش های بسیار مفیدی در ضمینه افتر افکت داره شما میتونید با رفتن به این سایت و استفاده از آموزش هاش لذت ببرید :wink:
http://www.videocopilot.net/
 

جدیدترین ارسال ها

بالا