تنظیم سایز مووی کلیپ

kar1000

Member
با سلام
لظفا مرا راهنمایی کنید.
فرض کنید که یک عکس را به عنوان یک فرزند برای یک مووی کلیپ اضافه کردیم(عکس خارج از فایل فلش قرار دارد)
حال با بدست آوردن سایز عکس چطور می توان سایز والدش را با آن تنظیم کرد بطوریکه سایز خودش تغییری نکند آیا این فرض شدنی است؟
من خیلی سعی کردم اما با تغیرر سایز مووی کلیپ(والد) سایز عکس(فرزند) هم دچار تغییر می شد.
 

++Hadi++

Active Member
سلام
اولش یه عکس رو با استفاده از کلاس Loader لودش می کنید و بعد از Complete شدن لود،می تونین با دستور myLoader.width و myLoader.height به طول و عرضش دست پیدا کنین ...
بعدش اونو تو یه مووی کلیپ یا Sprite با دستور addChild اضافه می کنید و بعدش می تونین width و height اون مووی کلیپ قاب رو برابر با width و height اون لدر کنید...البته فرض ما بر اینه که اسم نمونه ای شی Loader ما هست myLoader
 

kar1000

Member
خیلی ممنون با راهنمایی شما مشکلم حل شد.
اما زمانیکه سایز موی کلیپ با سایز عکس یکی شد پس از ان هر تغییری در موی کلیپ باعث تغییر سایز عکس هم میشود.کدش در زیر گذاشتم
[PHPS]

mc.width=myload.content.width
mc.height=myload.content.height
کد بالا باعث تنظیم سایز موی کلیپ با عکس میشود//
در کد زیر با تغییر سایز موی کلیپ سایز عکس هم تغییر می کند//
mc.width=myload.content.width-500
mc.height=myload.content.height+100

[/PHPS]

من می خواهم موی کلیپ والد طول و عرضش کمی بزرگتر از طول وعرض فرزندش باشد تا به عنوان یک فریم بتوان از آن استفاده کرد
من در سایت های خارجی جستجو کردم و یک نمونه پیدا کردم که سایز فرزند ثابت ولی سایز پدرش تغییر می کند.
لطفا اگر وقت آزاد داشتید یک نگاهی به این نمونه بیاندازید.
http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=190b5de659195315a00524a893ea3f71
 

++Hadi++

Active Member
به این مثال توجه کنید.توش به جای اون مووی کلیپ قاب ،یه اسپرایت جدید ساختیم و اونو parent بقیه کردیم وتوش هم ثاب تغییر سایز شده و هم اون عکسو اضافه کردیم ...البته روش هایی هم برا اون کاری که گفتید هست منتها این یکی بهتره...البته راههایی هم برا اینکه تو خود قاب اضافه بشه هست ولی این یکی راحت تره و بار پردازشی کمتری داره...
PHP:
import flash.display.Loader;
import flash.events.Event;
import flash.net.URLRequest;
import flash.display.Sprite;

var margins:int=5;
var Parent:Sprite=new Sprite();
var container:Container=new Container();
var loader:Loader=new Loader();


addChild(Parent);
Parent.addChild(container);
Parent.addChild(loader);
Parent.x=Parent.y=100;
loader.contentLoaderInfo.addEventListener(Event.COMPLETE,comp);
loader.load(new URLRequest("undertaker.jpg"));

function comp(evt:Event):void
{
    trace(loader.content.width+" "+loader.content.height);
    container.width=loader.width+2*margins;
    container.height=loader.height+2*margins;
    loader.x=loader.y=margins;
}
 

پیوست ها

  • pic container.rar
    19.3 کیلوبایت · بازدیدها: 3

جدیدترین ارسال ها

بالا