بی بی کد تمرین شیدر سازی و نور

سلام به همه اساتید دوستان آشنایانو......(سلام مخصوص به عارف عزیز)
z7.jpg
این کارم خودمم میدونم چقدر افتضاس لطفا بگید چه کارایی انجام بدم که واقعی بشه.
کفو مثلا میخواستم مثل یه کفپوش چوب خالص واقعی(از این pvc ها نه)در بیارم که نمیشه نمیدونم چرا.یک روز کامل سر همین کف بودم.
سطح صافه که با دیسپلیسو بامپ و اسپکیولر ساختمش.که خودم تکسچراشو ساختم
disp.jpgnorm2.jpg
مثلا این کار آقا میلاد معرکس:Scene 01.jpgاین کف خیلی عالیه.یا این از آقا سعیدps33.jpg
این کار من دقیقا هیچ جاییش نقطه قوت نداره.همش ضعفه.میخوام خودکشی کنم از بسس بی استعدادم.خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
لطفا همه اشکالات همراه با راه حل رو بفرمایییییییییییییید مثل دوست عزیزم آقا عارف گل.وگرنه اشکال گرفتن که خیلی راحته.
 
آخرین ویرایش:

Mehran coyote

Well-Known Member
ببین دوست عزیز من تو این مدت یه چیزو متوجه شدم
اینکه از مپ های Specular,AO و..... استفاده میکنیم سر جاش

ولی ساخت همین مپ ها هم باید دقیق باشه تا یه متریال عالی بهت بده. فقط این نیست که مثلا برای بامپ دیفیوس رو سیاه سفید کنیم و تمام .نه سیاه سفیدش باید تنظیم شده و خاص این کار بشه
نرم افزارهای زیادی برای این کار ها اومدن ولی ظرافت کافی رو ندارن بهترینشون از نظر من crazybump هست
ولی بهترین روش ساخت این مپ ها توسط خودت با نرم افزارهای ویرایش عکس مثل فتوشاپ هست.

بعد از اینها توی خوده وی ری درست تنظیم کردن اعداد تکسچرها هست که کمک زیادی به طبیعی شدن متریال میکنه

پیشنهادم اینه که تمرین کنید و چند تا making of ببینید .
ماشالله making of ها هم زیاد شده
الان این کار شما دیسپلیس زیادی داره و اسپکیولرش خوب نیست واسه همین اینطوری شده


یا علی
 

madmaster_3d

Well-Known Member
اتفاقا کارت خوب شده. حالا شیاد مثل اونها نشده باشه ولی برای خودش قشنگه. در مورد کف هم یک پلاگینی اسکریپتی چیزی هست که کف رو میسازه من دیدم بچه ها از اون استفاده می کنن
در مورد استعداد شما استعداد داری. یکمی اعتماد به نفست شاید پایین باشه که بیخودی پایینه.بیخودی گردن خدا ننداز.

ما آدمها خاک میخوریم کوریش رو خودمون میکشیم
هرچیزی هم که بهش برسیم خدا نداده خودمون زحمت کشیدیم :lol:
اینم یکجورشه دیگه.

ولی شما این سایت سر بزن یکیمی این آموزش ها رو ببین کارت راه میفته.
http://www.aleso3d.com/

بازم میگم کارت قشنگ شده. یک شگردی هم بهت بگم. وقتی شما از یک خیار رندر بگیری اینجا بزاری . اگر فلانی ها باشی اصلا کارت نقص نداره. اگر هم عادی باشی نباید تو سرش بزنی . یکمی کارت رو ببر بالا.بچه ها میان میارنش پایین. حالا تو خودت میاری پایین. دیگه کارت میره زیرزمین. :lol:

منظورم رو امیدوارم گرفته باشی.
پست پروداکشن هم کارت رو می تونه خوشگل ترش کنه.

برای نورپردازی هم یک وری سان بزار بیرون.
پشت پنجره هم می تونی از وری پلان با tempory 5000 این ها استفاده کنی. یا اینکه از یک وری دوم با hdri
کلی نتیجه کارت عوض میشه

من همیشه هم یک چیزی میگم یکی شنا رو 1 روزه یاد میگیره. یکی مثل من هنوز تو کف دوچرخه زدن تو آبم :lol:
 
مهران جان دقیقا خودم خیلی زوم کردم رو تکچر سازی /خیلی با دقت.باید بیشتر تمرین کنم.متشکر از نظر سازندت
mad master عزیز مرسی از اعتماد به نفسی که بهم دادی.با نظر لائیک گونتم حالی کردم.
خیلی سایت خوبیه .حتما با این این نورپردازی که میگی یه امتحانی میکنم.فقط تنظیمات color mapping با environment چی باشه؟
 

madmaster_3d

Well-Known Member
با نظر لائیک گونتم حالی کردم.
این رو لطفا ترجمه کن

شما تو تنظیمات مکس برو و اونجا رو که همه رو 2.2 بزار. color mapping رو هم 2.2 بزار. اینکه روی چی باشه. بعضی ها من دیدم روی expotional میزارن. ولی برای داخلی مثل اینکه liner یا بیشتر reinhood میزارن. حالا بچه های معماری بهتر می تونن کمکت کنن. ولی این سایت هم سایت فوق العاده ای هستش. حتما سر بزن


Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid

هر شخصی یک نابغه است ، اما اگر شما در مورد یک ماهی ، بر اساس توانایی اش در بالا رفتن از درخت قضاوت کنید ، اون تمام زندگی اش را با این باور که یک احمق است خواهد گذراند!
آلبرت انیشتن


 

max vray

کاربر VIP
سلام دوست عزیز
همه یک نقطه شروعی دارند و همه تو اون نقطه شروع برابرند اما یکی استعدادش بیشتره یکی تمرینش یکی امکاناتش ...پس نگو بی استعدادی که بنظر من تمرینت کم هستش.
دوتانمونه کار گذاشتی که خود صاحبین اثر هم میتونند ازش ایراد بگیرند اما یک نگاه به کار خودت بنداز ببین چند درصد فضا خام بدون متریال و بدون سناریو رها شده.دید فوق العاده پایین بدون فوکوس روی جسم خاصی و نورپردازی خاصی و متریال های نصف و نیمه کارت خراب کرده.
اول به کل اجسام متریال بده بعد اگه رازیت نکرد متریال های چند لایه بساز وگرنه خسته میشی و مثل الان بقیه ابجکتارو سفید رها میکنی.به رنگ بندی هم دقت کن.
در هر صورت اول راهی با پشتکار استاد میشی نه با نا امیدی.
بای.
 
بعد از تنظیمات مجدد نور پردازی به شیوه آقای madmaster عزیز به این شکل شد.با max vray هم کاملا موافقم خیلی بی سناریو رها کردم.ولی تو این ویو که گرفتم خواستم شومینه بیشتر سوژه باشه.نمیدونم دیگه چی به کار اضافه کنم که همه چیز به حال خودشون رها نشن.
ممنون از دلگرمی که بهم میدید.
z8.jpg
خیلی کنترست کمی داره.مخصوصا شیدر های چوب روی دیوار اصلا مشخص نیست
بعد از فوتو شاپ و گلو بصورت زیر شدن(یکم بهتر شد)exposure و bright(تو curves)
z8curve.jpgz8exposurew.jpgz8glow.jpg
اینم تنظیمات کل فایل:
camera.jpg
لطفا دقیق بگید دیگه چیکار کنم که نتیجه ایده آلو بده دارم کلافه میشم.:-?
تشکر تشکر تشکر
 
آخرین ویرایش:
vray sun.jpgvray.jpg
و این چیری که تو light cache نشونم میده کنتراست و جزئیات بهتری نشونم میده ولی تو رندر نهایی اینطور نمیشه/دلیل خاصی داره؟
light cash1.jpgبرای مثال رنگ سبز گلدونو ببینید چقد تو light cache واقعی تر و زنده تره!!!!!!
 
آخرین ویرایش:

dr.hashemi

کاربر فعال
کار بدی نشده خیلی ها کار های بدتر از این میزارن و با اعتما به نفس کاذب هیچ نقدی رو هم قبول نمیکنن
به نظرم اصلا رو بامپ ها و گلاسینس ها دقت نمیکنی
به قول برتراند بنویت که میگه برای ساخت متریال فکر نکنید که میشه اونو از توی یه عکس یا کاری که دیدید بسازید بلکه حتما باید از نزدیک ببینیدشو تفکر کنید که از چند لایه تشکیل شده و اون چند لایه چیا هستند و چجوری هرکدوم ساخته میشن . . .
برای ساختن کف های خاص اگه ray fire بلد باشی میتونی کف های حیرت انگیزی درست کنی . . .
موفق باشی . . .
 

dr.hashemi

کاربر فعال
بازم میگم کارت قشنگ شده. یک شگردی هم بهت بگم. وقتی شما از یک خیار رندر بگیری اینجا بزاری . اگر فلانی ها باشی اصلا کارت نقص نداره. اگر هم عادی باشی نباید تو سرش بزنی . یکمی کارت رو ببر بالا.بچه ها میان میارنش پایین. حالا تو خودت میاری پایین. دیگه کارت میره زیرزمین

این به این معنی نیست که بچه ها ضد و نقیض اند بلکه یه پیام داره که میگه تو این مسیر:
. . .You Are All Alone. . .
 

madmaster_3d

Well-Known Member
این به این معنی نیست که بچه ها ضد و نقیض اند بلکه یه پیام داره که میگه تو این مسیر:
. . .You Are All Alone. . .

دکتر منظورت رو میشه واضح تر بگی؟ چون من این قضیه رو زیاد دیدم که کاری اشکال داشته ولی چون فلانی بوده هیچکی ایراد رو نگرفته.
 
کسی نیست بررسی کنه اشکال کارموووووووووووووووووووووووووووو؟بگه دقیقا کجا رو باید تغییر بدم به چه صورت؟
 

Ronalix

Member
درود بر شما دوست عزیز شما کاملاً واضح است که در ساخت متریال مشکل دارید ! فقط کافیست یک آموزش با این موضوع مشاهده کنید Creating realistic Wood Material
چنانچه آموزش ویدیوی باشه که خیلی بهتره ! یا اصلاً Creating realistic Material سرچ کن !
در مورد کار شما بهتره یه مقدار رفلکت رو سفیدش کنی ، رفلکت رو 100 بزاری بهتر بشه شاید ! مقدار بامپ رو هم بیار پایین دیگه مشخصه خیلی زیاده ! اگه دیدی خیلی رفلکت ها شیشه ای شده تیک fresnel reflection رو بزن ولی حتماً اموزش نگاه کن .
دوم اینکه ویو برای نشان دادن فقط فضای خالی خوبه ! میخواستی فضای خالی نشون بدی دیگه ؟!
آها یه چیز دیگه هم اینه که این ستون وسط الان من نمیفهمم چوبه یا سنگ ؟ تکسچرت خیلی ضعیفه ! در ضمن من اگه خودم بودم normal map با displacement باهم استفاده میکرم یا اگه یکی رو میخواستم انتخاب کنم با normal map بیشتر حال میکردم خیلی راحت با فتوشاپ هم میتونی بسازی این لینک هم خوبه http://www.cgtextures.com/content.php?action=tutorial&name=normalmap
بازم یه عکس از تنظیمات متریالت بزار ببینیم چه کردی !
 
درود بر شما دوست عزیز شما کاملاً واضح است که در ساخت متریال مشکل دارید ! فقط کافیست یک آموزش با این موضوع مشاهده کنید Creating realistic Wood Material
چنانچه آموزش ویدیوی باشه که خیلی بهتره ! یا اصلاً Creating realistic Material سرچ کن !
در مورد کار شما بهتره یه مقدار رفلکت رو سفیدش کنی ، رفلکت رو 100 بزاری بهتر بشه شاید ! مقدار بامپ رو هم بیار پایین دیگه مشخصه خیلی زیاده ! اگه دیدی خیلی رفلکت ها شیشه ای شده تیک fresnel reflection رو بزن ولی حتماً اموزش نگاه کن .
دوم اینکه ویو برای نشان دادن فقط فضای خالی خوبه ! میخواستی فضای خالی نشون بدی دیگه ؟!
آها یه چیز دیگه هم اینه که این ستون وسط الان من نمیفهمم چوبه یا سنگ ؟ تکسچرت خیلی ضعیفه ! در ضمن من اگه خودم بودم normal map با displacement باهم استفاده میکرم یا اگه یکی رو میخواستم انتخاب کنم با normal map بیشتر حال میکردم خیلی راحت با فتوشاپ هم میتونی بسازی این لینک هم خوبه http://www.cgtextures.com/content.php?action=tutorial&name=normalmap
بازم یه عکس از تنظیمات متریالت بزار ببینیم چه کردی !

دوست گلم دستت واقعا درد نکنه.خیلی بهم کمک کرد راهنماییات.خودم خیلی تقریبا راضی شدم از تنیجه.مفهومشو بهتر متوجه شدم.
viz broad .jpgviz broad ps .jpg
antik.jpg
 

webxyz

Member
یه ضرب المثل قدیمی میگه: کار نیکو کردن از پر کردن است. اگه به تلاشت ادامه بدهی مطمئن باش به خواسته ات می رسی.:green:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا