بی بی کد تقدیم به معلم خوبم فرشید

goodzila46

Active Member
با سلام خدمت همه ی بزرگا ، مخصوصاً استاد اعظم ، آقا عارف گل. با خودم گفتم چیکار کنم چیکار نکنم که اومدم منم میون جمع بزرگا هم یه ارز ادبی (نمی دونم ارز درسته یا عرض :lol:) بکنیم ، هم یه چهار تا ایرادم ما بگیریم :)).

1- توی تصویر دوربینی که مجله ی روی میز هم درش قرار داره :الف) بین دو تا مبل ، اگه اشتباه!! نکنم یه روشنایی هست که فکر می کنم باید sss داشته باشه که نداره ، بیشتر به نظر خام می رسه تا دارای متریال!!.
ب) ضریب شکست انعکاس یا همون ior reflect میز شیشه ای به نظرم صحیح نیست!!. ج) توی پست پروداکتی که انجام دادید، رنگ بدنه مبل سمت چپ از دست رفته!! د) موکت خز داری که جلوی مبل و زیر میز قرار داره ، خز هاش خیلی سیخ واستاده!!، فکر می کنم برای طبیعی بودن باید یکم chaos یا همون بی نظمی داشته باشه. ه) درختچه ای که توی تصویر وجود داره برای اینکه یک گیاه آپارتمانی باشه ، خیلی بزرگه!! و اصلاً حالت طبیعی نداره ، و فکر می کنم علت طبیعی نبودن رنگش هم این باشه که توی پست پروداکت از بین رفته!!، و نکته ای که من درک نمی کنم، عدم وجود صحیح سایه از درختچه بر روی دیوار و یا مبل هست!!، خ) امبینتی که توی گوشه های دیوار ها و یا جاهای دیگه تصویر دیده می شه ، با وجود ورود نور اونهم با این شدت به درون محیط فکر نمی کنم صحیح باشه!! ، و به مصنوعی دیده شدن کار کمک می کنه.

و مورد آخر برای این تصویر اینکه ( دیگه خیلی دارم ایراد می گیرم فکر کنم دلم تو دهنی می خواد :lol:) دسته های پلی استیشنی که روی میز و پشت مجله قرار داره ، بصورت یک دست طوسی هست، اگه اشتباه نکنم و فقط دکمه های به رنگ مشکی !!، فکر می کنم اینهم نباید به اینصورت باشه ، و اگر هم بوده ، به نظر من که خیلی زشتن!! که البته زشتی از خودمه.

استاد من مابقی کارهای شمارو هم می شینم با دقت نگاه می کنم تا چیز یاد بگیرم، درسته که نقاط قوِت کار شما رو نگفتم اما دیگه همه می دونن که کارهای شما نقص نداره!! حالا ما یکم پررو ایم می آیم عیب روی کار می زاریم.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.ممنون از نقدتون.اما به نظرم اینقدر ریز بینی خب یه خرده توقع بیش از حد هست. این کار مال چندماه پیش هست.بالاخره ممنون
 

goodzila46

Active Member
سلام.ممنون از نقدتون.اما به نظرم اینقدر ریز بینی خب یه خرده توقع بیش از حد هست. این کار مال چندماه پیش هست.بالاخره ممنون

استاد از ما دلگیر نشید، عرض کردم که قصد جسارت نداشتم، قصدم هم این نبود که ارزش کار شما رو پایین بیارم، من نمی دونم متاسفانه یا خوشبختانه ، از اون آدمایی هستم که دوست دارم حتی به اونی که ازش چیز یاد گرفتم!! هم چیز یاد بدم، دست خودم نیست ، حالا نه اینکه من به شما بخوام چیزی یاد بدم ها !! نه. اما ریز بین بودن من رو بزارید به حساب طرف دار بودنتون. وگرنه هیچموقع وقتم رو نمیگذاشتم که بخوام کارتون رو نقد کنم. اصولاً کاری که واقعاً ارزش نقد کردن داشته باشه رو منتقد ها نقد می کنن و این یعنی اینکه کار شما اونقدر برام عزیز و ارزش مند بوده که نقدش کردم. اگر توی کل سایتهای گرافیکی پست های من رو با همین یوزر یه زمانی برخورد کنید ، می بینید که به هیچ عنوان کاری که در نظرم پر محتوا نبوده رو نقد نکردم. البته ما با شرت ورزشی!! عکس نداریم ، ولی کتاب های گرافیکی زیاد می خونیم و کارهای خیلی حرفه ای هم زیاد می شینیم می بینیم. بنده هم سعی می کنم سطحم رو از نظر هنری و عملی اونقدر بالا ببرم که نقدهای بنده رو هم بپذیرند دوستان.

البته یه بحثی من در مورد ریزبین بودن توی پستهایی که توی انجمن های مختلف راجع بهش صحبت کردم، بحث ضمیر ناخود آگاه و چگونگی تشخیص مغز برای تمیز دادن بین تصاویر مصنوعی و غیر مصنوعی بوده، که اگر مایل بودید می تونم بیشتر در موردش صحبت بکنم. بطور کل چیزهایی که ما اونها رو به قول شما ریز می دونیم و ایراد بنی اسرائیلی ، همون چیزهایی هست که ضمیر ناخود آگاه ما تشخیصش می دند و ما وقتی به یک تصویر هر چند خوب مثل کارهای شما نگاه می کنیم، متوجه غیر طبیعی بودنشون می شیم، مثل سایه ها ، رفلکت ها و غیره که در زندگی روزمره به ندرت نظر ما رو به خودشون جلب می کنند، اما این ضمیر ناخود آگاه ما هست که اونها رو می بینه و درخودش ثبت می کنه!!. به هر جهت توی نقد، من نه به تاریخ کار شما و نه هیچ هنرمند بزرگ دیگه ای نگاه نمی کنم، صرفاً سعی می کنم نقد و نظر خودم رو بگم تا کسانی که این مطلب رو می خونند چیز یاد بگیرند!! ، کما اینکه خود شما حتی خیلی بهتر از من از این موضوعات آگاه و مطلع بودید، اما به هر دلیلی سعی در واقعی تر کردن کار ، و یا رفع مشکلاتش نکردید.

باز هم عذر خواهی بنده رو بپذیرید.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام مجدد.ممنونم که من رو جزء دوستتون قرار دادید.
:rose:
در مورد نقد و ریز بینی باهاتون موافقم.اما یه جوابی هم دارم واسه این
اما به هر دلیلی سعی در واقعی تر کردن کار ، و یا رفع مشکلاتش نکردید.
مهمترین دلیلش انگیزه هست.
خیلی از کارهایی که گذاشتم برای کارفرماها هست.همین رو ببینن براشون کفایت میکنه.
من این ریز بینی شما رو در مورد بعضی کارهام انجام دادم که هنوز کامل نشده.کاری هست که قراره تو کتاب focal press سال 2013 چاپ بشه.توی اون کار حتی ریش صورت کاراکتر ها رو با vray fur و سیستم unwarp درست کردم.حتی ترگ پیاده رو و علف هرزی که توی پیاده رو در میاد.
ممنون از وقتی که گذاشتین


 

goodzila46

Active Member
عارف خان بنده همچنان طرفدار ناچیز و پرو پا قرص شما هستم و خواهم ماند، کاشکی من یه استاد خوب مثل شما داشتم که می تونستم هم شاگردیش رو بکنم هم ازش چیز یاد بگیرم.
متاسفانه بنده از اون آدمهای خود ساخته هستم که به هیچ عنوان تو هیچ کلاسی شرکت نکردم و تحصیلاتم هم دیپلمه، اما وقتی کارهای شما رو می بینم واقعاً لذت می برم.
مشکل اساسی من در حال حاضر سخت افزاره که حسابی دست و پام رو بسته!!
بسوزه این پدره سخت افزار آقا بسوزه!! :lol:
ایشالا که همیشه موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا