تفاوت کامیون‌های تک محور با کامیون‌های دو محور

tehranyadak

New Member

حمل و نقل و باربری بین شهری، از شهری به شهر دیگر، با خودروهای مختلفی نظیر انواع وانت، نیسان، کامیون و غیره صورت می‌گیرد. بنابراین خودروها باید بر اساس بارهای موجود بررسی شوند. دانستن تفاوت بین کامیون تک محوری و کامیون دو محوره برای صاحبان بار و همچنین برای افرادی که می خواهند کالاهای خود را ارسال کنند بسیار مفید است. به همین منظور در ادامه این مقاله تفاوت های این دو مدل را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با فروشگاه لوازم یدکی ماشین سنگین کامیون تهران یکتا همراه باشید.




کامیون تک محوری به چه معناست؟​

از وسایل نقلیه مختلفی در فرآیند جابجایی کامیون در شهرهای مختلف ایران استفاده می شود. یکی از آنها کامیون تک محور است. این مدل کامیون از جمله محبوب ترین کامیون هایی به شمار می‌آید که در زمینه حمل و نقل و باربری مورد استفاده قرار می‌گیرد. کامیون تک محوری در واقع وسیله نقلیه ای است که توسط یک چرخ با یک محور در عقب وسیله نقلیه رانده می شود. مزیت اصلی کامیون های تک محور این است که می توانند بارهای سبک تری را حمل کنند. در واقع می توان گفت که تفاوت کامیون تک محور با کامیون دو محور در حجم و ظرفیت قابل باربری آنهاست. چرخ های کمکی کامیون های تک محور به آنها کمک می کند تا مانور بیشتری داشته باشند.

منظور از کامیون دو محور چیست؟​

این کامیون یک مدل دو محوره می باشد به همین دلیل انتخاب بسیار مناسبی برای حمل بارهای سنگین می باشد. با توجه به ظرفیت بیشتر کامیون های دو محور در حمل و نقل بار می توانید با هزینه کمتری کالای خود را حمل کنید. زیرا کامیون های دو محوره بار بیشتری را نسبت به کامیون های تک محور حمل می کنند.

بررسی تفاوت بین کامیون های تک محور و کامیون‌های دو محور​

از مختصر توضیحی که در مورد کامیون های تک محور و دو محور ارائه کردیم، ممکن است متوجه تفاوت این دو در قسمت بار شده باشید. اما در این قسمت از نوشتارمان به تفصیل، تفاوت ها را بررسی خواهیم کرد.

ظرفیت خودرو برای حمل و نقل و باربری​

همانطور که اشاره کردم، یک مدل تک محوری فقط یک محور دارد. در واقع این مدل کامیون‌ها دارای تنها یک مجموعه چرخ می باشند. در حالی که یک کامیون دو محور دارای دو مجموعه چرخ است. یک کامیون تک محور را می توان در واقع مدلی از کامیون یدک کش در نظر گرفت که می تواند بارهای سبک را حمل کند. چون ظرفیت کمی دارند. در حالی که کامیون های دو محور به دلیل ظرفیت بیشتر می توانند بارهای سنگین تری را راحت تر حمل کنند. توجه داشته باشید که حمل بیش از ظرفیت وسیله نقلیه می تواند باعث آسیب جدی شود. به همین دلیل، شما باید همه‌ی جزئیات مربوط به قابلیت های خودرو و ظرفیت قابل حمل آن را بدانید.

مسافت طی‌شده و توان گاز خودرو​

تفاوت بین کامیون تک محوری و کامیون دو محوره فقط در ظرفیت حمل و نقل نیست. با توجه به تک محور بودن این مدل از کامیون ها تنها می تواند مسافت های کوتاه را جابجا کند. زیرا قدرت گاز آن بسیار کمتر از مدل کامیون‌های دو محوره است. با این توصیفات می توان گفت بدلیل ظرفیت پایین در حمل و نقل و باربری کالاها و اینکه چرخ‌های این مدل خودروها، قدرت گازشان را از آن‌ها می‌گیرند، کامیون های تک محور برای حمل بار در مسیرهای کوتاه‌تر و آسان‌تر، مناسب‌تر و بهتر می‌باشند.

قیمت​

شاید مزیت اصلی کامیون های تک محور قیمت آنها در زمان خرید باشد که بسیار کمتر از کامیون های دو محوره است. البته باید توجه داشت که خودروهای دو محور به دلیل ظرفیت بیشتر می توانند بار را با هزینه کمتری حمل کنند. زیرا می توانید بیش از یک محموله را جابجا کنید.

ایستایی و پایداری خودرو​

نکته مهمی که در تفاوت این دو مدل خودرو به چشم می خورد، توزیع وزن در کامیون دو محوره است. این بدان معنی است که وزن بار را می توان در سراسر وسیله نقلیه توزیع کرد. این موضوع باعث می شود کامیون های دو محور در جاده بسیار پایدار باشند. البته باید توجه داشته باشیم که اندازه بزرگتر این تریلرها رانندگی در جاده های کوتاه یا شیب دار را دشوارتر می کند.



کلام آخر

اطلاعاتی در مورد تفاوت کامیون های تک محور و کامیون های دو محور از نظر خریداران این وسیله نقلیه که زمینه‌ی فعالیتشان به حمل و نقل و باربری مربوط می‌شود و همچنین به اشخاصی که قصد جابجایی بار خود را دارند، کمک می کند. به همین دلیل است که در این مقاله به بررسی جزئیات مهمی مانند ظرفیت، پایداری، هزینه و غیره این دو مدل وسیله نقلیه پرداختیم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا