تشخیص وجود موی کلیپ

benyamin_pc

Well-Known Member
وقتی موی کلیپی نباشه و براش برنامه بنویسیم فلش ارور میده و آیا میشه کاری کرد که بگیم اگه موی کلیپه وجود داشت فلان کارو بکن و اگه نیست کاری نکنو رور نده؟
ای بابا عنوان تاپیکو نمیشه ویرایش کرد؟ :-?
 
آخرین ویرایش:

JavidFlasher

کاربر فعال
خب اینجوری
مثلا چک میکنیم ببینیم موی کلیپی به نام mcتعریف شده یا نه .

PHP:
trace(MovieClip(this)["mc"]==undefined)
 

benyamin_pc

Well-Known Member
راه حلتون باحال بود اما به محضی دوباره بخوایم موی کلیپو حذف کنیم ارور میده
کد زیر ی نمونه
کد:
if(MovieClip(this)["a"]==undefined){trace("h")}else{a.x=50;}

در واقه کاری نداره دیگه تو else میره و مشکلی نیست و بازم ارورشو میده
حالا اصلا اگه به ارورش محل نذارم و کامپایل کنم نمیشه؟ چون منطقا اگه موی نباشه تو else نمیره و مشکل نباید پیش بیاد اما ارورش رو کامپایلو مابقی کد تاثیر نمیذاره؟
 
آخرین ویرایش:

JavidFlasher

کاربر فعال
شما چطوری موی کلیپ رو حذف میکنین ؟
بعد هم فکر نکنم تاثیری داشته باشه تست کنین
 
آخرین ویرایش:

benyamin_pc

Well-Known Member
روش کلیک می کنم و دکمه دلیلتو میزنم !!
تست کردم و برنامه داره اجرا میشه اما ارور میده !! اما نمیدونم تا چه حد میشه بهش اعتماد کرد که قطعا مشکل قرار نیست پیش بیاره آخه وقتی هم ارور نمیده بعضی وقتا از این کارا فلش می کنه که فعلا مشکلی نیست اما بعدا کم کم مشکله بروز میده مثله اون موردی که تو تاپیکه باگها نوشتم
 
آخرین ویرایش:

JavidFlasher

کاربر فعال
من حرفای شما رو نمیفهمم دقیقا
ببینین اگه موی کلیپ حذف کنی باید تریس کنه not found
اگه هم باشه باید بگه found
دیگه متوجه منظورتون نشدم:
PHP:
if (MovieClip(this)["mc"]!=undefined) {
	trace("there is !")
}else {
trace("not found ! ")	
}

تست کردم و برنامه داره اجرا میشه اما ارور میده !! اما نمیدونم تا چه حد میشه بهش اعتماد کرد که قطعا مشکل قرار نیست پیش بیاره آخه وقتی هم ارور نمیده بعضی وقتا از این کارا فلش می کنه که فعلا مشکلی نیست اما بعدا کم کم مشکله بروز میده مثله اون موردی که تو تاپیکه باگها نوشتم

خب چیزی طبیعی هستش
مثلا یه داده nullیا تعریف نشده نمیتونه متد داشته باشه یا بوسیله متدی دیگه مدیریت شه
خب بی شک ارور میده.
در واقع این یه نوع دور زدن و پیچوندن کامپایلره .
 
آخرین ویرایش:

++Hadi++

Active Member
در عین حال اگه از documentClass استفاده کنین می تونین کلاس اصلی برنامه تونو از نوع dynamic تعیین کنین تا اگه یه چیزی رو تعریف نکردین ، مثل اکشن 2 خود به خود تعریف شه . مثل اکشن 2 که اگه متغیری تعریف نشه ، خود به خود جا می گیره.
 

JavidFlasher

کاربر فعال
سلام هادی جان
چطور میشه documentClassرو dynamicقرار داد ؟؟
من یادمه هر کاری میکردم باز میگفت staticه.
بعدش فکر کردم اگه extendموی کلیپه پس باید خصوصیت dynamicش رو هم ارث ببره.
اما مثل اینکه نمیبره. . ..
میشه یه مثال بزنین از این که گفتین ؟
 

JavidFlasher

کاربر فعال
دوستان یکی بگه چطور میشه ducumentClassرو به صورت dynamicاستفاده کرد ؟؟؟
 

++Hadi++

Active Member
اینو چک می کنم شاید من از همپوشانی یه مووی کلیپ و یه کلاس یه همچین کاری کرده بودم...
 

++Hadi++

Active Member
در ضمن می تونی تمام اشیای داخل صحنه نمایشتو تو یه مووی کلیپ بزاری و اونو زیر کلاس یه کلاس داینامیک کنی و این بلا رو سرش بیاری...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا