ترجمه رسمی ریز نمرات دانشگاهی

چه افرادی به ترجمه ریز نمرات دانشگاهی و دانشنامه نیازمند هستند ؟

شاید بتوان دو گروه را ملزم دانست تا حتما ریزنمرات و دانشنامه دانشگاهی خود را ترجمه کنند:



دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند.

کسانی که قصد مهاجرت و گرفتن ویزا جهت اقامت در کشورهای خارجی را دارند.

مراحل ترجمه ریزنمرات دانشگاهی چیست؟

گام اول: دریافت دانشنامه + ریز نمرات دانشگاهی + برگه تسویه حساب

بعد از اتمام تحصیلات و انجام تسویه حساب مالی با دانشگاه می توانید روند دریافت مدارک را با توجه به مقررات طی کرده و مدرک خود را برای ترجمه دریافت کنید.



گام دوم: دریافت مهر تأییدیه توسط مرجع مربوطه

بعد از دریافت مدارک خود لازم است مدارک مهر سازمان صادر کننده را داشته باشد.



گام سوم: دریافت کد صحت برای دانشگاه سراسری و تأییدیه تحصیلی برای دانشگاه آزاد:

بعد از دریافت ریزنمرات خود اگر فارغ التحصیل دانشگاه سراسری هستید باید از سامانه سجاد کد صحت دریافت کنید، اگر فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستید باید تأییدیه تحصیلی از سامانه دانشگاه آزاد دریافت کنید. ( این مرحله برای کسانی است که نیاز به مهر دادگستری و امور خارجه دارند)



گام سوم: مراجعه به دارالترجمه رسمی و ترجمه با مهر مترجم

شما می توانید بعد از دریافت مهر دانشگاه، مدارک خود را برای ترجمه توسط مترجم رسمی قوه قضاییه به دارالترجمه رسمی مورد نظر خود ببرید. ترجمه ای که مهر مترجم رسمی را نداشته باشد قابل تأیید برای وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه نمی باشد.



گام چهارم: دریافت مهر دادگستری و وزارت امور خارجه برای ترجمه ریز نمرات

بعد از ترجمه رسمی ریز نمرات، اگر نیاز به مهر دادگستری و امورخارجه داشته باشید، این کار هم می تواند توسط نماینده دارالترجمه و هم خود صاحب مدرک انجام شود. لازم است که همراه ترجمه ریز نمرات، اصل مدرک + کد صحت+ اصل دانشنامه ارائه شود.

ترجمه ریز نمرات مقاطع تحصیلی مختلف چگونه است؟

نکته: اگر شما قصد دارید در دانشگاهی در مقطع کارشناسی تحصیل کنید لازم است ترجمه ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی خود را به دانشگاه مقصد ارائه دهید. اگر قصد دارید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید لازم است ریز نمرات لیسانس خود را ترجمه کنید.



نکته: اگر شما دانشجوی ترم آخر هستید و هنوز تحصیلات خود را تمام نکرده اید و قادر به دریافت دانشنامه خود نیستید و می خواهید در دانشگاه مقصد ثبت نام کنید شما بر اساس قوانین دانشگاه مقصد ترجمه ریز نمرات خود را به آنها تحویل دهید.



نکته: دانشجویانی که هنوز فارغ التحصیل نشده اند و دانشنامه آن ها صادر نشده است. از نظر زمانی باید مدارک خود را به دانشگاه مقصد ارائه دهند. می توانند از دانشگاه خود ریز نمرات غیررسمی انگلیسی با مهر دانشگاه را دریافت کنند و با همان اقدام کنند زیرا اکثر دانشگاه های خارجی ترجمه ریز نمرات انگلیسی که مهر دانشگاه مبدا را داشته باشد به جای اصل مدرک خود (دانشنامه) قبول می کنند.



یکی از مهم ترین و حساس ترین مدارک برای دانشجویان جهت گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارج ترجمه رسمی ریز نمرات دانشگاهی می باشد، اکثر دانشگاه ها در دنیا ترجمه مدارک تحصیلی را معیاری برای تصمیم گیری قرار می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله ترجمه رسمی ریز نمرات دانشگاهی سر بزنید.

منبع: ترجمه رسمی ریز نمرات دانشگاهی به انگلیسی (فوری)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا