تجربیات seo/سئو من !!!

وضعیت
موضوع بسته شده است.

asheri

Member
صحبتهای شما تمام و کمال صحیح . اتفاقا من در آخرین کارم که تو گوگل با 12 کلمه اوله و کلی امتیاز دیگه همش از جدول استفاده کردم چون ساختار سایت قدیمی بود و مجبور بودم از همان روش قدیمی رو تو قالب کلی استفاده کنم
منظور من از اون پست اول این بود که بگم جدول زیادی خوب نیست و ... خوب نیست دیگه
ممنون از همه شماها
 

rivioo

New Member
تقریبقا هر روز رو تو اینترنت دنبال مطالب جدید درباره سئو جستجو میکنم , تو سایتهای فارسی زبان سایت زیر را بهتر از بقیه سایتها دیدم که مطالبش رو خوب ارائه میکرد و به روز بود البته یک چیز بگم که بی مایه فتیره , برای استفاده از خدمات نهایی هر دو سایت که گرفتن اطلاعات به صورت کامل و جامع است باید مبالغ ناچیزی بپردازید که از نظر من این ارزش رو داره
www.modiresite.com
و
modiresabz.com
در آینده چند سایت انگلیسی زبان نیز معرفی میکنم

بحث جالبیه، شما چی می خوایی بهم بگو من بهت می گم.
من برای سایت خودم تو یه کلمه کلیدی کاری کردم که تو 7 میلیون نتیجه گوگل اول میاد. البته کلمه زیاد سختی نیست اما بازم خیلیه. در ضمن سایتم هنوز راه نیوفتاده که بخواد مطلبی توش باشه. حتی اون تایتل رو هم نداشت. از کلمه کلیدی 3 کلمه ای فقط یه کلمش تو سایت به کار رفته. الکی پول ندین. سئو یک شبه اتفاق نمی افته. اگه این جوری بود گوگل باید جمع می کرد می رفت پی کارش. راز سئو معنی نداره. فقط باید حدس زد و تست کرد و نتیجه رو دید. بهترین جا هم وبلاگ رسمی گوگل وبمستر هست نه جای دیگه!
 

rivioo

New Member
در ضمن در سایت مدیر سایت تو این صفحه امدن یه تصویری رو از سر چ این کلمه کلیدی گذاشتن که مقام اول رو دارن. "آموزش بازاریابی اینترنتی"
البته الان دومن تو این لغت.
یکی ندونه میگه وای چه کار وحشتناکی کرده. نه عزیزم کار سختی نیست. این کلمه کلیدی ماهانه زیر 100 بار تو گوگل جستجو میشه و عملا بازدید از این کلمه کلیدی نداره.
البته نمی خوام بگم سایتش از نظر سئو بده. نه خیلی هم خوبه. مخصوصا تو لینک بیلدینگ که انگار فوق العاده است.
اما اگه همین فرد همه چیو بدونه امکان نداره همه چیو به همه بگه. پس بهتره خودتون دنبال راه حل بگردین نه این که سایت رو بدین یکی براتون سئو کنه. اونم با هزینه های وحشتناکی که سئو کارا می گیرن که البته حقشونه! با گارانتی ها رو می گم.
 

phpweb

Active Member
یه سوال

من همه لینکهام رو به شکل http://localhost/manage/paper/1 در می یارم. یعنی همه لینکهام سئو شدن و همیشه دارای عدد هستن.

آیا استفاده از عدد برای تفاوت بین مقاله ها کار درستی هست یا باید از حروف و کلمات استفاده کنم؟
 

rivioo

New Member
دقت کنین به این لینک.
در این جا سایت من در نتیجه 7 جستحو هست.
اگه دقت کنین گوگل لینک من هم در قسمتی که نوشته موتورولا آتریکس میاره.
پس بی تاثیر نیست. اما شاید کم تاثیر باشه.
 

asheri

Member
سلام
دوستان من یه مشکل یا شاید سئوال دارم
یک وبسایت دست گرفتم که قبلا تو الکسا, گوگل,یاهو و بینگ ثبت شده و کدهای آن سایتها در متا تگهای آن هست,حالا من با یک ساب دامین جدید چند صفحه ساختم به یک زبان روسی, حالا من بایدهمون کدهای قبلی رو به همین صفحات اضافه کنم و یا باید برم تو سایتها و یک کد جدید بگیرم ؟؟؟؟
 

echessdesign

مدیر انجمن طراحی وب
درود بر شما
نیازی به کد جدید نیست، برای هر دومین یک کد میدن، نه برای هر subdomain
 

asheri

Member
سلام
دوستان ما تلاش میکینم سایتمان را به رتبه های بالا میرسانیم و رتبه صفحه را افزایش میدیهیم, اما ممکن است اتفاق بیافتد که رتبه ما نزول پیدا کند و جایگاهمان را ازدست دهیم , آن وقت است که ما(من) نمیدانم در این شرایط باید چکار کنم
در اینترنت جستجو کردم چیز خاصی پیدا نکردم, میتوانید من را راهنمائی کنید که برای این زمانها چه پلنی میتوانیم داشته باشیم و یا منبعی به من معرفی نمائید
 

rivioo

New Member
برای بهبود همیشه تلاش کنید. اگر سایتی واقعا مفید باشد حتی اگر از سئو خوبی برخوردار نباشد از گوگل بازدید می گیرد. من در وبلاگ سایتم وقتی مطلب آموزنده ای را ترجمه می کنم و خودم آن را تهیه می کنم مخصوصا در موارد کاربردی روزانه بالای 20-30 بازدید حداقل از گوگل دریافت می کنم.
روی محتوا کار کنید و تلاشتان این باشد که ارزشی را خلق کنید و مفید باشید. اونوقت موفقیت خودش دنبالتون میاد. اما اگه فقط فکر موفقیت باشین شاید بهش نرسین.
 

clikcp

Member
سئو

برای بهبود همیشه تلاش کنید. اگر سایتی واقعا مفید باشد حتی اگر از سئو خوبی برخوردار نباشد از گوگل بازدید می گیرد. من در وبلاگ سایتم وقتی مطلب آموزنده ای را ترجمه می کنم و خودم آن را تهیه می کنم مخصوصا در موارد کاربردی روزانه بالای 20-30 بازدید حداقل از گوگل دریافت می کنم.
روی محتوا کار کنید و تلاشتان این باشد که ارزشی را خلق کنید و مفید باشید. اونوقت موفقیت خودش دنبالتون میاد. اما اگه فقط فکر موفقیت باشین شاید بهش نرسین.


این آخرین مورد رو خیلی خوب اومدی انصافا و جای بسیار تشکر داره

من به عنوان یک استفاده کننده از گوگل نظرم رو میگم و خداییش سر از سئو و این چیزا در نمیارم :-?

ببینید من از اون دسته ادمایی نیستم که همیشه روی اولین لینکی که ببینم کلیک کنم مثلا اگر یه چیزی برای دانلود

بخوام اگر اولین لینک فروم باشه نمیرم توش چون حس و حال فعالسازی اکانت و بعضی سوالهای مسخره رو ندارم

و اما نکته بعد تو سایتی هم که ته آدرسش زده باشه tag نمیرم چون همیشه بهم ثابت شده که این سایتها بازدید میخوان و مطالب کاملی ندارن

و اما در مورد توضیحات این هم بسیار برام مهمه مثلا اگر تو توضیح کوتاهی که زیر لینک سایت میاد ببینم تک کلمه ای باشه نمیرم چون میدونم الاف میشم

و در آخر هم بگم سایتهای نیازمندیها و تبلیغات هم خیلی اسماشون تابلو هست و رفتن توشون سر در گمی میاره و از موضوع دورتون میکنه

البته اینا عقاید من به زبان سادست و تجربه شخصیم تو گوگل که حتما اکثر افراد میدونن

خوب اگر سایتی غیر اینها گیرم بیاد حتی اگر صفحه دهم هم باشه میرم توش

با تشکر :oops:
 

rivioo

New Member
تمام تلاش موتور جستجو اینه که بازدید کننده (جستجو کننده) وقتی چیزی رو جستجو می کنه به نتیجه برسه و بام بیاد که جسجو کنه. ها یکی، دو تا، صد تا یا شایدم هزاران الگوریتم رو قرار داده که سایت ها دورش نزنن. در جایی خوندم حتی کسانی که تو خود شرکت گوگل رو این موارد کار می کنن از الگوریتم اصلی خبر ندارن و یه رازه.
حالا مثلا از تگ اچ 1 و اچ دو میایم استفاده می کنیم. گوگل با خودش می گه حتما این چیزی که نوشته به این بزرگی زده تو صفحه سایتش مهمه و به عنوان تیتر یا زیر-تیتر به حسابش میاره. وقتی کسی جستجو کرد همون رو براش میاره.

---------------------------------------------------------------------------
مثلا:

آموزش آشپزی:

این آخرین مورد رو خیلی خوب اومدی انصافا و جای بسیار تشکر داره.
من به عنوان یک استفاده کننده از گوگل نظرم رو میگم و خداییش سر از سئو و این چیزا در نمیارم :-?
ببینید من از اون دسته ادمایی نیستم که همیشه روی اولین لینکی که ببینم کلیک کنم مثلا اگر یه چیزی برای دانلود بخوام اگر اولین لینک فروم باشه نمیرم توش چون حس و حال فعالسازی اکانت و بعضی سوالهای مسخره رو ندارم و اما نکته بعد تو سایتی هم که ته آدرسش زده باشه tag نمیرم چون همیشه بهم ثابت شده که این سایتها بازدید میخوان و مطالب کاملی ندارن و اما در مورد توضیحات این هم بسیار برام مهمه مثلا اگر تو توضیح کوتاهی که زیر لینک سایت میاد ببینم تک کلمه ای باشه نمیرم چون میدونم الاف میشم .
و در آخر هم بگم سایتهای نیازمندیها و تبلیغات هم خیلی اسماشون تابلو هست و رفتن توشون سر در گمی میاره و از موضوع دورتون میکنه.
البته اینا عقاید من به زبان سادست و تجربه شخصیم تو گوگل که حتما اکثر افراد میدونن.
خوب اگر سایتی غیر اینها گیرم بیاد حتی اگر صفحه دهم هم باشه میرم توش.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

خوب این گوگل بنده خدا نمی تونه این متن رو ترجمه کنه. البته شاید بعدا بتونه. میاد می بینی عنوان به اون بزرگی اشپزیه پس وقتی کسی سرچ کرد آموزش آشپزی این صفحه رو میاره. البته این در مورد 2-3 سال پیش صادق بود. اگه 2-3 سال پیش کسی این جوری صفحات رو می چید میاورد. اما الان اگه تو متن کلمه اشپزی دیده نشه گوگل می گه تو بدرد نمی خوری. چه عنوانیه که تو متن نوشته به کار نرفته؟ البته الان هم میشه گوگل رو دور زد اما خیلی کمتر از قبل. مثلا یادتون میاد چند وقتی بود هر چی سرچ می کردین الکی تگ میومد؟ اطلا صفحه وجود نداشت؟ همین 2 ماه پیش. الان اون صفحات رو می بینین؟ اگه باشن هم خیلی کمن.
شما آمار سایت من رو چک کنین. البته فقط وبلاگش راه افتاده و بخشی از فوتوبلاگ که خیلی رو فوتوبلاگ کار نکردم. بیشتر بلاگ. این بلاگ موش آزمایشگاهی من بوده. همین جورم دارم روش کار می کنم. به امار موتور جستجو نگاه کنین.
http://www.alexa.com/siteinfo/rivioo.com
روزی 50 تا- 60 تا حتی بعضی روزا تا 100 تا ورودی از گوگل داشتم. اما 12 روز پیش این آمار به چند هزار ورودی از گوگل رسید. و تا حدی پیش رفت که الان هر چی تو بلاگ می زارم در عرض 60 ثانیه تو گوگل ایندکس میشه و در صفحات اول میاد. البته بازم دست کاریش کردم 3 روز یه دفعه امار پایین امد. اما در کل می خوام اینو بگم. اگه برای چیزی زحمت بکشین مزدتون رو می گیرین. البته همیشه مسیر انتخابیتون هم مهمه. مشخصه از بی راهه به جایی نمی رسین.
من سایت های زیادی رو سئو کردم که فقط یکی دو تاش موفق شدن. به غیر از سایت خودم. دلیلش هم خود افراد بودن. من هر چی بیام سایت رو برای موتور جستجو بهینه کنم وقتی خود فرد نخواد نمی شه.

با احترام،
آرش رادمهر
 
آخرین ویرایش:

asheri

Member
سلام
به یک نرم‌افزار ساخت sitemap نیاز دارم که رایگان هم باشه, هرچی تو این سایتهای ایرانی گشتم چیزی پیدا نکردم که درست کار کنه

ممنون میشم
 

hamedmax73

Member
يك تجربه ي شخصي من از گوگل و سئو اينكه

وقتي مثلا شما تويه گوگل سرچ ميكنيد

اشپزي

گوگل براي شما 10 تا نتيجه مياره حالا شما از بين اين دهتا ميريد و 8 رو انتخواب ميكنيد

اينجاست كه گوگل ميفهمه كه شما به عنوان يك انسان عاقل تمام شرايط رو برسي كرديد و نتيجه گرفتيد كه گزينه ي هشتم از تمامي موارد پيدا شده بهتره پس امتياز خيلي بالايي ميگيره و به رتبه ي بالاتري ميره البته در صفحات 10 به بعد ممكنه حتي يك صفحه بياد جلو


پس حالا ما بايد خودمون برسي كنيم كه اگر موضوع سايت من اشپزي هست چه چيزي بنويسم كه اگر تويه گوگل منو نشون داد حتما كليك بشم و البته در اين مورد تيتر و نحوه ي توضيح متن خيلي مهمه.


اين تجربه رو از اونجايي بدست اوردم كه من هميشه امارمو كاملا اناليز ميكنيم و در مواردي ميديدم كه مثلا از گوگل به سايت من امدند وقتي همون ادرس گوگل رو كليك ميكردم مثلا صفحه ي 4 رو به من نشون ميداد ولي لينك سايت من نبود وقتي ميرفتم صفحه ي 3 ميديدم سايتم اينجاست (مواردي هم بوده كه رفته صفحه ي 5 البته به عنوان مثال).

فكر كنم از نظر منطق هم كاملا منطقيه.
 

echessdesign

مدیر انجمن طراحی وب
hamedmax73 عزیز
تجریه شما کاملا اشتباه است، گوگل نسبت به موقعیت جغرافیایی شما، نتیجه جستجو کاملا متفاوتی ارائه میده، این مورد برای زمانی که شما لاگین کرده باشید نسبت به علاقه مندی های جستجو شما کاملا متفاوته...
 

chimikhay

Member
hamedmax73 عزیز
تجریه شما کاملا اشتباه است، گوگل نسبت به موقعیت جغرافیایی شما، نتیجه جستجو کاملا متفاوتی ارائه میده، این مورد برای زمانی که شما لاگین کرده باشید نسبت به علاقه مندی های جستجو شما کاملا متفاوته...

کاملا درسته، اگر میخواید دقیق متوجه وضعیتتون بشید اول لاگ اوت کنید بعد نتیجه رو ببینید یا آنالیز کنید. مثلا سایت من، با کیورد طراحی سایت وقتی لاگ اینم صفحه 6 و وقتی لاگ اوتم صفحه 13 میاد. صفحه 13 معیار درستیه
 
آخرین ویرایش:

coder

Member
يك تجربه ي شخصي من از گوگل و سئو اينكه

وقتي مثلا شما تويه گوگل سرچ ميكنيد

اشپزي

گوگل براي شما 10 تا نتيجه مياره حالا شما از بين اين دهتا ميريد و 8 رو انتخواب ميكنيد

اينجاست كه گوگل ميفهمه كه شما به عنوان يك انسان عاقل تمام شرايط رو برسي كرديد و نتيجه گرفتيد كه گزينه ي هشتم از تمامي موارد پيدا شده بهتره پس امتياز خيلي بالايي ميگيره و به رتبه ي بالاتري ميره البته در صفحات 10 به بعد ممكنه حتي يك صفحه بياد جلو


پس حالا ما بايد خودمون برسي كنيم كه اگر موضوع سايت من اشپزي هست چه چيزي بنويسم كه اگر تويه گوگل منو نشون داد حتما كليك بشم و البته در اين مورد تيتر و نحوه ي توضيح متن خيلي مهمه.


اين تجربه رو از اونجايي بدست اوردم كه من هميشه امارمو كاملا اناليز ميكنيم و در مواردي ميديدم كه مثلا از گوگل به سايت من امدند وقتي همون ادرس گوگل رو كليك ميكردم مثلا صفحه ي 4 رو به من نشون ميداد ولي لينك سايت من نبود وقتي ميرفتم صفحه ي 3 ميديدم سايتم اينجاست (مواردي هم بوده كه رفته صفحه ي 5 البته به عنوان مثال).
فكر كنم از نظر منطق هم كاملا منطقيه.


به نکته بسیار مهمی اشاره کردی که متاسفانه کسی متوجه نشد، لاگین کردن و وارد اکانت شدن که مبحثش جداست و خلط مبحث کردن دوستان، البته اگر داخل کیوردهای آنچنانی ـه عنوان و توضیحات زیاده روی بشه و داخل متون هم نایاب تقلب محسوب میشه و نتیجه هم معکوس خواهد بود..
 

hamedmax73

Member
من تا اونجايي كه يادم بود اون موقع ها كه زياد رويه اين دقت كرده بودم لوگين نبودم.

گفتم كه تجربه ي شخصيمه حالا اگر ميگيد اشتباهه پس اشتباهه

مرسي كه تذكر داديد
 

phpweb

Active Member
من تا اونجايي كه يادم بود اون موقع ها كه زياد رويه اين دقت كرده بودم لوگين نبودم.

گفتم كه تجربه ي شخصيمه حالا اگر ميگيد اشتباهه پس اشتباهه

مرسي كه تذكر داديد
دوستان یه سوال: آیا گوگل به متا تگ های دسکریپشن و کی ورد اهمیت می ده؟

شمیدم که جدیدا گوگل برای ایندکس کردن اهمیت زیادی به این متا تگها نمی ده.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا