تایپیک تازه کار های مایا (همه چیز سوال،آموزش و...)

سلام به همه دوستان

ببخشید من تازه کارم دو تا سوال داشتم خوشحال میشم کمک کنید

1. وقتی که ما یک شخصیت "مثلا انسان یا جنگیدن دو انسان در حال مبارزه با شمشیر با یکدیگر"رو در مایا مدلسازی میکنیم و حالا میخوایم حرکتش بدیم آیاد به غیر از نرم افزار مایا به چیز دیگری هم نیاز داریم،اگه اره جه چیزایی!؟
2. اگه میشه یه چند تا منبع خوب برای مدلسازی در مایا رو معرفی کنید فقط مدلسازی،اگه انگیلسی هم هست اشکالی نداره."باور کنید خودم هم میگردم اگه شما هم میشناسید معرفی کنید.".

ممنون.
دوست عزیز برای ساختن یک همچین جنگیدنی شما با مراحل زیر رو طی کنی( البت اگه بخوایم اصولی صحبت کنیم!)
1- بعد از بحث فیلمنامه و استوری، ابتدا طراحی های لازم اعم از (دو کاراکتر انسان که به طرح اونا میگن Blue Print) طراحی اجزا مثل شمشیر و طراحی Back ground یعنی در چه مکانی میخوای مبارزه کنن
2- مدلسازی از روی طراحی ها
3- تکستچر و متریال دهی به مدلها
4- ریگ بندی
5- انیمیت
6- نورپردازی
7- رندر
8- تدوین و صداگذاری
 

javaweb

Member
با سلام دوستان
من می خوام با استفاده از متور یونیتی بازی بسازم برای مدل هام می تونم از هر دو نرم افزار Maya و 3DMax استفاده کنم؟
با تشکر
 

Hamed_8

Member
با سلام دوستان
من می خوام با استفاده از متور یونیتی بازی بسازم برای مدل هام می تونم از هر دو نرم افزار Maya و 3DMax استفاده کنم؟
با تشکر

سلام
حتی برای انیمیت هم میتونید از این نرم افزارها استفاده کنید چه برسه به مدل و تکسچر
 

javaweb

Member
با سلام و تشکر
پس من می تونم مدل هامو با چندین نرم افزار بسازم مثلا آدمو با مایا و ماشینو با 3DMax
 

tiptooop

Well-Known Member
سلام. تو مایا چطور میشه مپی رو از متریالی به متریال دیگه کپی کرد؟؟ تو مکس روش راست کلیک می کنیم و Copy. تو مایا هرکاری کردم چنین چیزی پبدا نکردم. :-?
 
برو منوی window>Rendering Editor>Hyper shade بعد متریالی که میخوای تکستچرت رو روی اون کپی کنی انتخاب کن. بعد توی پنجره Hyper shade توی قسمت Texture اون تکستچری که میخوای کپی کنی رو انتخاب کن و با کلیک وسطی ماوس اون رو دراگ کن بنداز روی متریالی که میخوای.
 

NARANJTORANJ

Well-Known Member
سلام
در انیمیت کارکتر وقتی که یک هندل رو انتخاب میکنم با ابزار rotate هندل های زیرین با گرفتن shift دیگه سلکت نمیشن مگر این که با دکمه - کوچیکش کنم تا از روی اون هندل بره و بعد ...
این هم تصویر برای درک بیشتر
Snapshot_2013-07-28_180603.png همون طور که توی تصویر می بینید با انتخاب سر کارکتر هندل لپ زیر ابزار rotate قرار گرفته و با گرفتن shift هم انتخاب نمیشه

با تشکر
 

m_gh_120

New Member
با سلام محمد
مدتی مایا کار میکنم چرا قسمت (مدلینگ پالی گان رو به سابدیوژن تبدیل میکنم) از همون آجکت کپی میکنه و دقیقنه روی هم میفته اما در آموزشی که من نگاه مکنم چنین اتفاقی نمی افته لطفا راهنمای کنید.
 
سلام
در انیمیت کارکتر وقتی که یک هندل رو انتخاب میکنم با ابزار rotate هندل های زیرین با گرفتن shift دیگه سلکت نمیشن مگر این که با دکمه - کوچیکش کنم تا از روی اون هندل بره و بعد ...
این هم تصویر برای درک بیشتر
مشاهده پیوست 98674 همون طور که توی تصویر می بینید با انتخاب سر کارکتر هندل لپ زیر ابزار rotate قرار گرفته و با گرفتن shift هم انتخاب نمیشه

با تشکر
دوست عزیز، متاسفانه توی مایا زمانی گیزمو (گیزمو به همون شکل ابزار rotate ، move و scale میگند) رو به این بزرگی میشه دیگه نمیشه چیزی زیر اون انتخاب کرد. مگر اینکه به همون روش خودت عمل کنی و یا اینکه تو حالت select قرار بگیری (دکمه Q) .
 

ALI V8

Active Member
چطوری میزی به این شکل رو UV اونرو باز کنیم برای تکسچر...کسی میتونه؟

9vznd5152i9fk8swhrb.jpg
 

amirz1376

Well-Known Member
سلام

یه سوال چجوری میتونم با کلید میانبر یه کی رو کپی و پیست کنم . ؟

ممنون
 

javaweb

Member
سلام
دوستان،یه آموزش رندر انیمیشن بدید
با تشکر فراوان
 
آخرین ویرایش:
سلام
دوستان،یه آموزش رندر انیمیشن بدید
با تشکر فراوان

توی آموزش های digital tutors آموزشی رو که می خواید میتونید پیدا کنید هر ساله این شرکت آموزشی مجموعه ای از یک پروژه رو ارائه می کنه از همون اول که مدل سازی هست تا آخرش که به رندر انیمیشن میرسه برای شروع آموزش های خوبی هستند این هم آدرس این آموزش ها اما اگه آموزش های حرفه ای تری می خواید می تونید در آموزش های gnomon workshop جستجو کنید
در مورد سوال آقای ALI V8
سوالتون رو به درستی متوجه نشدم منظورتون از uv باز کردن چی هست اگه می خواید uv جسم مورد نظر رو داشته باشید و در برنامه ای مثل فوتوشاپ تکسچر بدید باید قبل از اون پروسه uv mapping رو در خود مایا انجام بدید و سپس یه uv snapshot از uv خودتون بگیرید تا در فوتوشاپ روی اون کار کنید اگه بلدید که هیچی اگر هم نه آموزش های زیادی هست که می تونید با خوندشون با پروسه uv mapping آشنا بشید
مثلا این آموزش از پایه به شکل صحیح آموزش میده

اگر سوالتون چیز دیگری بوده من متوجه نشدم معذرت می خوام
 

jesper_kyd

New Member
راهنمایی در زمان خروجیه انیمیشن

سلام دوستلن.من می خوام یه کار رو خروجی انمیشن بگیرم (batch render) ولی زمانش،بیشتر از یه فریم رندره که تست می کنم!چرا؟! مثلا اگه من توو فریم اول رندر می گیرم،تایمش میشه 3 دقیقه،ولی وقتی batch render می کنم فریم اول 7-8 دقیقه طول می کشه! اینطوری که پدر آدم در میاد....اصلا راهی هست که بشه تایمش رو کمتر کرد؟!
من با پسوند Targa دارم بچ می کنم،و فرقی با پسوند jpeg نداره زیاد! و سایز تصویرم 800*600 ه،و با منتال ری ه،یعنی کلا کار خاصی نکردم،فقط یه تیک final gathering رو فعال کردم با quality رو تقریبا روو 1 گذاشتم...الان این کاری که رفتیم آزمایشی از روو یه فیلم انجام بدیم،خیر سرمون گفتیم تایمش رو بیشتر کنیم (550 فریم) باحال بشه،با کوله باری از مشکل زمان مواجه شدیم :d راستی اصلا با چه پسوندی باشه بهتره؟!
دوستان من مبتدی هستم و حواهشا یه جور توضیح بدین،حالیمون بشه.
راستی با چه برنامه ای این فریم ها رو به هم بچسبونم؟ adobe premier خیلی حجمش بالاس! یه برنامه ی کم حجم تری،ساده تری،چیزی نیست بشه این فریم هارو به هم چسبوند؟!
 
احتمالاً تنظیمات batch render و رندر عادی باهام یکی نیست و یا در قسمتی در حال تغییر است بعدش اون final gathering خودش زمان رندر رو کلی میاره بالا ( برای حالت های final gathering می تونی خودت نور های بازخورد رو مدل دهی کنی با اینکار کلی زمان میخری ) به نظر من دقبق نگاه کن جایی تغییری وجود نداشته باشه ( بین batch render و رندر تک فریم ) برای افزایش زمان رندر حتماً و حتماً BSP رو تنظیم کن همچنین filter کلی تاثیر داره
 

jesper_kyd

New Member
ببخشید دوست من،یه مقدار آماتورم،الان بچ رندر تنظیماتش با رندر جداس؟ :d کجا هست حالا؟ :d
BSP چه صیغه ایه؟ :d
گزینه های فیلتر رووی دیفالت بودن! و اینه اونجایی که گفتین نورا رو خودم مدل کنم،یعنی final gathering رو غیر فعال کنم،بعد نور بدم؟! پس من عجب کاری کردم،من هم final gathering رو فعال کردم،هم directional light-ambient light گذاشتم :d

راستی،توروخدا راجب این مورد هم راهنمایی کنین:
راستی با چه برنامه ای این فریم ها رو به هم بچسبونم؟ adobe premier خیلی حجمش بالاس! یه برنامه ی کم حجم تری،ساده تری،چیزی نیست بشه این فریم هارو به هم چسبوند؟!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا