بهترین 5 کنترل پنل وب هاستینگ

maryamhost

New Member
یکی از مهمترین ویژگی یک وب هاستینگ طرح کنترل پنل آن میباشد. بعضی از اشخاص برای انتخاب یک وب هاستینگ اساسا تصمیم خود را بر کنترل پنل آن وب هاست می گذارند. هدف اصلی از کنترل پنل وب هاستینگ ارائه مدیریت آسان به کاربر برای حساب هاستینگ خود و میزبانی وب سایت او بر روی سرور میباشد . در واقع هر جنبه از یک حساب هاستینگ را از مدیریت برای میزبانی وب سایت گرفته تا پایگاه داده ایمیل ارسالی برای نصب اسکریپت ها و همه چیز رامی توان از داخل کنترل پنل انجام داد . چندین نوع مختلف از کنترل پنل وب هاستینگ امروزه توسط تعداد زیادی از وب هاست های مختلف استفاده می شود و هر کدام از آنها منافع و ویزگی های خاص خودش را دارد .در این مقاله برخی از آنها را برای شما بیان می کنم:
1 – cPanel – شایع ترین و محبوب ترین نوع کنترل پنل:
مانند بسیاری از طراحان اینترنتی و صاحبان وب سایت ما فکر می کنیم که سی پنل بهترین نوع کنترل پنل وب هاستینگ در صنعت میزبانی و هاستینگ میباشد. سادگی سی پنل همرا با ویژگی های متعدد آن باعث می شود که بهترین انتخاب برای بسیاری از مردم باشد. رابط سی پنل ساده و آسان برای کاربران جدید میباشد و همچنین تعداد بسیاری از ویدئو های آموزش سی پنل در اینترنت موجود میباشد. سی پنل برای وب مسترهای باتجربه تر هم ویژگی های پیشرفته ای برای انجام کارهای که آنها می خواهند هم دارد .
با مزایای زیادی که سی پنل دارد از جمله رابط های کاربری ساده تعجب آور نیست که بسیاری از میزبانان وب سی پنل را به عنوان پیش فرض برنامه های میزبانی خود ارائه می دهند. سی پنل برای صاحبان وب سایت بسیار عالی و ساده میباشد مورد پسند تمام کاربران اینترنتی میباشد.
2 – Plesk - بهترین کنترل پنل هاستینگ اتوماتیک
پلسک ( plesk ) بر هر دو سرور هاستینگ ویندوز و لینوکس در دسترس میباشد. این به آنها مزیتی کمی بیشتر از سی پنل می دهد . رابط پلسک به نظر می رسد کاملا شبیه به ویندوز XP با تمام آیکون های که شما ممکن است نیاز داشته باشید میباشد . در برخی از مناطق پلسک برتری بیشتری نسبت به دیگر کنترل پنل های میزبانی وب دارد برای مثال برای پشتیبانی . 4 سطح ورد به پلسک وجود دارد و هر سطح نقش و مسئولیت خودش را دارد . نام این 4 سطح Administrator, Client/Reselle, Domain Owner, and Mail User. میباشد.
هر چند به طور گسترده ای به عنوان سی پنل استفاده نمی شود اما بسیاری از ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب پلسک را منحصرا برای گروه زیادی از مدیران سایت بروی پلت فورم ویندوز ارائه می دهند.
3 – vDeck – کنترل پنل وب هاستینگ برتر
ویدک کنترل پنل چند منظوره میباشد که یک رابط بسیار خوب بین کاربری ساده و بهترین کاربردی میباشد. در حال حاضر نسل چهارم وی دک به نام vdeck4 موجود میباشد. وی دک کنترل کامل برای کاربران با طراحی جدید فراهم کرده است. وی دک همچنین رابط آسان برای استفاده کاربران و شامل جدول بندی و همچنین بنرهای کشویی و یک کلید پشتیبانی میباشد.
استفاده از وی دک برای مبتدیان هم بسیار آسان میباشد . تعداد بسیار زیادی از نرم افزارهای آموزشی در وی دک موجود میباشد. همچنین می توان در فروم هلپ وی دک با دیگر کاربران وی دک چت و گفتگو انجام داد. از آنجا که وی دک بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب می کنند بسیاری از متخصصان وب بر این باورند که وی دک در نهایت جایگزین سی پنل در وب هاستینگ میزبانی وب خواهد بود.
4 –DirectAdmin – کنترل پنل آسان برای استفاده
دایرکت ادمین به زیبایی طراحی و آیکون های منظمی مثل سی پنل و وی دک نمیباشد. با این حال رابط تمیز و بسیار ساده برای استفاده کردن دارد . در واقع دایرکت ادمین یکی از ساده ترین کنترل پنل ها برای استفاده میباشد. از دیگر مزایای دایرکت ادمین سرعت بالا و ثبات آن میباشد . دایرکت ادمین به طور معمول مورد انتخاب وب هاست های ارزان بدلیل انعطاف پذیر بودن کنترل پنل و هزینه آن میباشد.
5 – H-Shpere - کنترل پنل اتوماسیون وب هاستینگ
اچ شفر یک کنترل پنل اتوماسیون وب هاستینگ است که در ژانویه سال 1998 توسط شرکت positive software توسعه و منتشر شد . اچ شفر بر نسخه های ویندوز و لینوکس پلت فورم وPostgre SQL و MySQL و همچنین بر Microsoft SQL Server datebase در دسترس میباشد .
اچ شفر به خاطر ویژگی های پیشرفته آن به ویژه مناسب برای نصب چندین ست آپ سرور شناخته شده است . با توجه به تجربه من اچ شفر یکی از سخت ترین کنترل پنل برای استفاده میباشد . دارای بسیاری از ویژگی های پیشرفته میباشد که برای خیلی از کاربران لازم نمیباشد.
نتیجه
این بهترین 5 کنترل پنل وب هاستینگ میباشد که البته بر اساس تجربه شخصی بنده میباشد. تعداد بسیار زیادی از دیگر کنترل پنل وب هاستینگ ها مانند ، Baifox ، Hosting ، Controller ، ispCP ، ISPConfig ، Kloxo ، SysCP و Webmin وجود دارند . برخی از انها منبع باز برخی GPL و برخی دیگر تجاری میباشند.
منبع:
5 کنترل پنل وب هاست
 

جدیدترین ارسال ها

بالا