بررسی روندهای نوین در صنعت بسته بندی.

erfangroup

New Member
صنعت بسته بندی در حال گذار از یک صنعت سنتی به یک صنعت نوآور و پویا است.این تحول به واسطه ظهور فناوری های جدید،افزایش آگاهی های زیست محیطی و تغییر در نیاز های مشتریان به وجود آمده است .در این وبلاگ ما به بررسی برخی از روند های نوین در صنعت بسته بندی میپردازیم.
Artboard 24-100.jpg
  • بسته های هوشمند : پیشرفت تکنولوژی دریچه ای نو به سوی بسته بندی های هوشمند گشوده است،این نوع بسته بندی ها به موردی فراتر از نگهداری میپردازد و به مصرف کننده علاوه بر ویژگی های کیفی مواد غذایی درباره ویژگی های محصول اطلاع رسانی میکنند.از این مدل بسته بندی ها میتوان برای اکثر مواد غذایی استفاده کرد.
smart_packaging.jpg

  • بسته بندی های پایدار : با افزایش آگاهی عمومی از مسائل زیست محیطی تقاضا برای بسته بندی های پایدار یا به عبارتی بسته بندی های دوستدار طبیعت افزایش یافته است،چرا که این نوع از بسته بندی تمرکز بر استفاده از مواد اولیه تجدید پذیر و بازیافتی یا اصطلاحا زیست تخریب پذیر دارد.در این نوع بسته بندی ها هدف حفظ محیط زیست و کاهش ضایعات است.از مزایای آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  • طراحی و ساخت بسته بندی هایی با قابلیت استفاده مجدد.
  • تولید زباله کمتر.
  • استفاده کمتر از بسته بندی.
  • استفاده از موادضایع تجدید پذیر.
download (2).jpg

  • بسته بندی های شخصی سازی شده : مصرف کنندگان امروزی به دنبال بسته بندی هایی هستند ک نیازها و سلیقه آنها را بطور کامل برآورده کند.با استفاده از چاپ دیجیتال و فناوری های دیگر میتوان بسته بندی ها را متناسب با نیاز ها و سلیقه مشتریان طراحی و تولید کرد،که علاوه بر جلب اعتماد مشتری و تمایز میان رقبا باعث فروش سریعتر محصول نیز میشود.


8 Ways Custom Packaging Benefits Your Products - PakFactory Blog.jpg

  • بسته بندی های نانویی : نانوتکنولوژی به عنوان یکی از پیشگام ترین فناوری های نوین درحال دگرگونی بسیاری از صنایع از جمله صنعت بسته بندی است.استفاده از نانو ذرات و نانو مواد در صنعت بسته بندی مزایای متعددی مانند ماندگاری محصول،بهبود خواص مکانیکی و کاهش ضایعات را به همراه دارد.
Automation-of-complex-synthetic-biological-molecules-enabled-by-robotics.jpg

بسته بندی به سبک نوین مزایای متعددی را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و همچنین محیط زیست به ارمغان می آورد.از جمله مزایای آن علاوه بر افزایش راندمان و بهره وری، میتوان به بهبود کیفیت و ماندگاری محصول اشاره کرد.همچنین ایجاد فرصت های جدید برای کسب و کارها و افزایش رضایت و وفاداری مشتریان نمونه هایی از مزیت های بسته بندی نوین است.

در این مسیر چالش هایی نیز وجود دارد ک ممکن است با آن برخورد کنیم مانند هزینه های بالای برخی از فناوری های نوین و یا محدودیت های زیرساختی،در نتیجه نگرانی های مربوط به امنیت و حفظ حریم خصوصی باعث میشود که دقت بیشتری نسبت ب انتخاب یک تیم حرفه ای با دانش تخصصی داشته باشیم.

گروه طراحان عرفان با بیش از 16 سال تجربه در صنعت بسته بندی همواره به عنوان پیشگام در ارائه راه حل های نوین و خلاقانه شناخته شده است.ما با درک عمیق از نیازهای مشتریان و تعهد به ارائه بهترین خدمات همواره در تلاشیم تا با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و مواد اولیه،بهترین و با کیفیت ترین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهیم.

نتیجه گیری :

صنعت بسته بندی در حال تجربه تحولات بزرگی است.روندهای نوین این صنعت فرصت های جدید برای ارتقا کیفیت،راندمان و پایداری آن به وجود آورده اند.با وجود چالش هایی که پیش روی این صنعت وجود دارد انتظار میرود که شاهد رشد و توسعه روز افزون آن در سال های آینده باشیم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا