باگهائی از فلشو که تاحالا باهاش مواجه شدین اینجا بگین

شروع موضوع توسط benyamin_pc ‏16 آگوست 2011 در انجمن Action Script 3

  1. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    کاملا درسته منتها اگه انقدی مسلط باشین ، دیگه واستون کار نشد نداره. ولی نه همه جا...
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏21 آگوست 2011
  2. sabersoft

    sabersoft Active Member

    ارسال‌ها:
    114
    تشکر شده:
    39
    امتیاز دستاورد:
    28
    من به باگهای زیادی برخوردم
    آخرین اینطور بود که یک button ساختم و توی کتابخانه روش راست کلیک می کردم تا duplicate رو می زدم فلش هنگ می کرد و بسته می شد!
     
    نوشته شده توسط sabersoft در ‏22 آگوست 2011
  3. benyamin_pc

    benyamin_pc Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,160
    تشکر شده:
    516
    امتیاز دستاورد:
    113
    آره مشابه اینو من دارم . وقتی که اکشن باز می کنم و از سمت چپ که لیست فریم هائی که روشون اکشن نوشته شده هست اگه یکی رو کلیک کنم که اکشن هاش دیده شه هنگ میکنه فلش
     
    نوشته شده توسط benyamin_pc در ‏23 آگوست 2011
  4. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    در ضمن خیلی وقت ها وقتی یه بازه از فریم ها رو select و هایلای کنین و کپی کنین و تو پروژه دیگه ای که مشابه همون هست(بک آپ) و دقیقا همونجا paste کنین و از شما سوال بشه که می خواهین rename کنین یا replace ، و شما replace رو بزنین ، بعد فلش انقدی هنگ می کنه که وقتی رو یه فریم هستین ، اون فریم رو خالی نشون می ده در صورتیکه پره و اگه شی داخلیشو درگ کنین ، بعد پر نشون می ده تا اینکه نهایتا مجبور می شین یه فایل فلش خالی رو new کنین و همه فریم های تایم لاین اصلی و همه symbol هایی که linkage and export for as شدن رو تو فایل جدید کپی کنین تا بالاخره بعد از کلی تنظیمات publish setting و ....... همون تنظیمات قبلی مطلوب رو با تنظیمات جدید تر داشته باشین...موفق باشید...
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏23 آگوست 2011
    armanbm از این پست تشکر کرده است.
  5. JavidFlasher

    JavidFlasher کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    901
    تشکر شده:
    792
    امتیاز دستاورد:
    93
    یکی دیگه هم اگه از illustratorبیه طرحی رو وارد فلش کنیم تو فلش ادیتش مشکل میشه.موقع ریسایزش خیلی برنامه کند میشه و گیر میکنه.ودر آخر یه قسمت ریسایز میشه یه قسمت نمیشه . . .
    بعد از خودش نکته های کوچیک جا میزاره و لبه هاش بریده در میاد.انگار از حالت وکتور خارج شده.
    اینو ببینین:
    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    • Untitlhed.png
      Untitlhed.png
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 11.8
      نمایش ها:
      16
    نوشته شده توسط JavidFlasher در ‏23 آگوست 2011
    armanbm از این پست تشکر کرده است.
  6. arjmand200

    arjmand200 Member

    ارسال‌ها:
    235
    تشکر شده:
    311
    امتیاز دستاورد:
    16

    هر دوی این دو ایراد رو که فرمودید من تست کردم ولی واسه من اتفاق نیفتاد

    این ایراد میتونه از Public cache باشه با یه بار پاک کردن Public catch ایراد برطرف میشه و نمیشه گفت یه باگ هست واسه نرم افزار

    در مورد ایراد اول در ویندوز 64 بیتی اتفاق نیفتاده واسه من
    ایراد دوم در مورد cpu احتمال داره به خاطر باز کردن یک پروژه سنگین اتفاق بیفته


    این ایراد هم مثل موارد قبلی تست شد و همچین اتفاقی نیفتاد اگه نمونه دارین بذارین

    flash cs4 یادم نمیاد اما تو flash cs5 و flash cs5.5 همچین مورد هنگام ایجاد یه tlf به وجود میاد چند دفعه واسه خودم اتفاق افتاده .

    این مورد احتمالش خیلی زیاده و امکان داره همه این باگها از همین مود باشه (گفتم امکان داره)

    حجم پروژه از چه نظر مد نظرتون هست از نظر کد یا asset ؟؟
    من چندتا پروژه سنگین داشتم به قول شما همچین موردی هم یش نیومد



    این مورد اتفاق اقتاده اما اگه پروژه رو ببندی و باز کنی ایراد برطزف میشه (احتمالا) این مورد تو ورژنهای قبلی فلش نبود فکر کنم به خاطر تغییراتی که جدیدا از ورژن cs5 به این ور روی ادیتور ایجاد شده بوجود میاد

    منظورتون از تایپ اگه tlf هست همچین موردی بوجود نمیاد



    اگه منظورتون اینه که با یه instance از کلاس Loader 2 تا فایل فلش تحت as3 لود کنی این ایراد پیش میاد من چند دفعه تست کردم ولی چیزی ندیدم نمونه دارین بذارین

    این مورد به فلش ربطی نداره و منظور شما خطاهای زمان اجراست که کاملا به برنامه نویس ربط داره


    این مورد که گفتی هادی جان درسته اما همیشه نمیشه هر کاری رو خودت انجام بدی امکانات Native فلش رو نمیشه دسته کم گرفت ، حالا مثلا این Sprite که خود اونا ساخت از چی ساختن مطمئنا باید از کلاسهای parent اسفاده شده باشه مثل DisplayObject یا DisplayObjectContiner یا باز parent های اینا در غیر اینصورت واسه من تصورش سخته اونا بتونن وراثت رو تو AS3 تغییر بدن

    اگه منظورتون کلاس File تو Air هست این مورد رو تست کردم اصلا پیش نیومد

    این مورد تو cs5 و cs5.5 تست شد و موردی پیش نیومد

    اره این مورد زیاد اتفاق میفته که فکر میکنم مشکل از محاسبات مجددی هست که اجرا میشه این مورد و موارد مشابه تو نرم افزارهای دیگه ای هم مثل AfterEffect اتفاق افتاده و مختص فلش نیستش

    شما هنگام وارد کردن فایل وکتور اون ایین تو فلش تیک BITMAP رو برمیدارین تا فایل به صورت BITMPA نیاد؟؟
     
    آخرین ویرایش: ‏24 آگوست 2011
    نوشته شده توسط arjmand200 در ‏24 آگوست 2011
  7. benyamin_pc

    benyamin_pc Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,160
    تشکر شده:
    516
    امتیاز دستاورد:
    113
    جناب ارجمند عزیز ببینین باگ یعنی چیزی که میتونه در شرایط خاص رخ بده و در شرایط خاص رخ نده . من و بچه هائیم که اینجا باگی رو مطرح کریدم به شما و دوستان دیگه دروغ نگفتیم و مطمئن باشین همشون رخ دادن که گفتیم . اگرم هرکس بخواد دونه دونه از پستهارو بگه برا من رخ داد این یکی رخ نداد که زود این تاپیک میره بالای 100 صفحه . اینجا لطف کنین فقط اگه باگی یا مشکلی تو فلش بهش برخوردین همراه با ورژن و ورژن اشکن اسکریپتش بگین . اون موردم که فرمودین به برنامه نویس ربط داره مطلقا این طور نیست و اگه از روندی که به صورت راه حل توصیه شد پیروی نکنین توی cs5 و اکشن 3 احتمال داره به مشکل برخورد کنین
    اون مورد 64 بیت هم در مورد پروژه سنگین نیست و زیاد برام رخ میده که توی پست هم اشاره شده بود احتمال داره مشکل از ویندوز یا کرک یا مشکل رجیستری توی regedit ویندوز باشه
    این ایراد میتونه از Public cache باشه با یه بار پاک کردن Public catch ایراد برطرف میشه و نمیشه گفت یه باگ هست واسه نرم افزار : توی این مورد هم وقتی در هنگام کامپایل شما با ایرادهای الکی برخورد کنین . به هر دلیل که باشه دقیقا یک باگ محسوب میشه که توسعه دهنده فلش بهش فکر نکرده و داره در شرایط خاص مشکل پیش میاره و همونی که شما به عنوان راه حل توصیه میکنین تازه اگه همیشه کار کنه همون چیزیه که توسعه دهنده فلش بهش فکر نکرده بوده که الان باهاش مشکل پیش میاره
     
    نوشته شده توسط benyamin_pc در ‏24 آگوست 2011
    JavidFlasher و armanbm از این پست تشکر کرده اند.
  8. benyamin_pc

    benyamin_pc Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,160
    تشکر شده:
    516
    امتیاز دستاورد:
    113
    ی چیزم در نظر بگیرین . اونم اینکه حالا اینجا نمیخوایم این مشکلاتو دقیقا از لحاظ فنی و علوم مرتبط که میتونه یکیش طراحی کامپایلر باشه و یکیش pl و یا ساختمان داده و یا خیلی چیزهای دیگه و بعضا حتی بسیار پیشرفته تر و حتی از لحاظ بعضی استانداردها بیایم ریشه یابی کنیم و بگیم دقیقا به کدوم باید بگیم باگ
    اینجا فقط اگه موردی به اشتباه های منطقیه خودمان مربوط بود مثله اینکه تو برنامه نوشتیم A=2+Z و Z نام یک کلاس بوده و به مشکل خوردیم مشکله منطقیه و از خود ماست و مطرح نکنیم ولی در غیر اینصورت مطرح کنیم حالا باگ یا هر اسمی که شما روش میذارین چون اگه زمانی کسی باهاش درگیر شه میتونه کلی جلوی وقت تلف شدنشو بگیره
     
    نوشته شده توسط benyamin_pc در ‏24 آگوست 2011
    JavidFlasher از این پست تشکر کرده است.
  9. benyamin_pc

    benyamin_pc Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,160
    تشکر شده:
    516
    امتیاز دستاورد:
    113
    مورد فایل رفرنس هم دوستمون برای فلش مطرح کردن نه ایر
     
    نوشته شده توسط benyamin_pc در ‏24 آگوست 2011
    JavidFlasher از این پست تشکر کرده است.
  10. armanbm

    armanbm کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    517
    تشکر شده:
    462
    امتیاز دستاورد:
    16
    فکر کردم از طرز نوشتنم معلومه منظورم معلومه.
    منظور من تعداد زیاد کلاس هست. تا الان بالای 300 تا فایل .as تو پروژه هست. که بخاطر استفاده از موتور های مختفله. به زودی بیشتر هم میشه.
    دوست گلم. یک باگ قرار نیست تو تمام سیستم ها رخ بده. مکنه مثلا تو بعضی ریلیز های یک ورژن باشه.
    در مورد باگی که بنه گزارش دادم هم میتونی به این آدرس مراجعه کنی و ببینی چند ساله داره روش بحث میشه! برو اونجا یک پست بده بگو من تست کردم این باگ نبود:
    http://www.actionscript.org/forums/showthread.php3?t=161118

    الان فکر کنم شما تسلط خوبی روی فلش داری. پست بعدی من رو شما لطف کن ببین این 28 تا باگ رو که بعضی هاشون تو انجمن خود انجمن ادوبی هست ببیبن.
     
    نوشته شده توسط armanbm در ‏24 آگوست 2011
  11. armanbm

    armanbm کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    517
    تشکر شده:
    462
    امتیاز دستاورد:
    16
    خوب حالا یک پست در مورد باگ های لود!
    تو لینک زیر تعداد زیادی باگ معرفی شده که میتونین ببینن.:
    http://www.greensock.com/loadermax

    خوب حدود 30 تا اشکال رو معرفی کرده که خیلی هاشون باگ های خفنی در cs5 هستند! و راه حل هم سادست! استفاده از کلاس خود LoaderMax که من برای بازیم استفاده کردم تاحالا که راضی بودم.

    دوستانی که میگن فلش باگ نداره. این 30 تا فقط مربوط به لودر هست!!!
     
    نوشته شده توسط armanbm در ‏24 آگوست 2011
    benyamin_pc و JavidFlasher از این پست تشکر کرده اند.
  12. JavidFlasher

    JavidFlasher کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    901
    تشکر شده:
    792
    امتیاز دستاورد:
    93
    شما به هر نحو چندتا فایل فلش پیپری تو فلش لود کنین مشکل پیش میاد.

    منظورم همینه که گفتم کلاس FileReferenceتو فلش نه ایر.

    بله !اصلا بحث روی وکتوره.گفتم که نقطه به جا میزاری و بریده در میاد . . .

    بعد همینطور که آرمان جان گفتن ممکنه همه باگ ها تو همه شرایط و همه سیستم ها اتفاق نیفته.
    پس دلیل نمیشه برای شما اتفاق نمیفته یعنی بچه های اینجا دروغ گفتن.
    حالا اسمشو باگ نزاریم بلاخره مشکل غیر عادی هستش دیگه.
    که با مطرح شدنش ممکنه خیلی رو کمک کنه.
     
    نوشته شده توسط JavidFlasher در ‏24 آگوست 2011
    benyamin_pc از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید