ايا مي دانيد...؟(کولاک 1)

به نظر شما سری اول کولاک مفید بود؟

  • خوب بود...

    رای: 0 0.0%
  • اصلا جالب نبود..فقط برای افزایش پست بود...

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    8

Maxton

Active Member
ايا مي دانيد کریستال مایع چيست؟

:یک تر کیب مایع که دارای ساختار مولکولی قطبی است و تحت تاثیر یک میدان الکتریکی مولکول های ان تشکیل یک ارایش شفاف را می دهند
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Back Bone چیست؟
اصطلاحی برای بایوس می باشد که ارتباط اصلی است و نود ها رو به هم وصل می کند..
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید full duplex چیست؟
به معنی ارتباط داده به صورت دو طرفه و همزمان می باشد.به عنوان مثال ارتباط تلفنی از نوع full duplex می باشد.
 

Maxton

Active Member
100چیست؟ Base-T ایا می دانید
یک استاندارد شبکه که انتقال داده با سرعت 100 مگابیت در ثانیه را پشتیبانی می کند. این این استاندارد اصطلاحا Fast Ethernet نامیده می شود.روش دسترسی به ان به صورتCD/SMAC می باشد.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید GPI چیست؟
مخفف General Public License می باشدو به همراه نرم افزارهای open source می اد و جزییات مجانی بودن کپی و مجاز بودن در کد برنامه را بیان می کند.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Kerberos چیست؟
یک مکانیزم برای تعیین هویت کاربران است.روش کار ان به این صورت است که نشانه منحصر به فردی به نام ticket به هر کاربر که وارد شبکه می شود داده می شود.این ticket داخل پیغام های کاربران جا داده می شود تا ارسال کننده شناسایی شود.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید MMX چیست؟
مخفف توسعه های مالتی مدیا(Multimedia Extensions) می باشد.در اصل یک API می باشد.مجموعه ای از 57 دستورالعمل که در 57 دستورالعمل که در پردازنده های اینتل و سازگار با X86 گنجانده شده و پردازنده را قادر می سازد که بسیاری از اعمال متداول در مولتی مدیا را انجام دهد.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید POP چیست؟(قسمت اول)
مخفف Protocol ficePost Of می باشد.پروتکلی برای گرفتن ایمیل از اکثر برنامه های کاربردی ایمیل از این پروتکل یا پروتکل جدیدتر "دسترسی به پیغام اینترنت"(IMAP)(Internet Message Access Protocol)"استفاده می کنند.دو نسخه از pop وجود دارد:pop2 که برای کار به SMPT احتیاج دارد ولی POP3 مستقل از SMPT هست.
 

Maxton

Active Member
چشم سالار جان افتخاری نصیب من شد که شما تو تاپیکم نظر دادی می خواستم بگم قفلش کنند اما به خاطر حرفت چشم حتما ادامه می دم...
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Access Time چیست؟

زمان دسترسي ، زماني است كه يك برنامه و وسيله جانبي لازم دارد تا محل يك واحد از اطلاعات را تعيين كرده و آنرا براي پردازش قابل دسترسي كند . زمان دسترسي در چيپ هاي حافظه (DRAM) در كامپيوترهاي شخصــي بين 50 تا 150 نانو ثانيه مي باشد. در حافظه SRAM زمان دسترسي 10 نانو ثانيه مي باشد. بطور ايده آل زمان دسترسي بايد بقدري كم باشد تا با پردازنده مطابقت داشته باشد. درغير اين صورت چندين چرخه ساعت در پردازنده بدون انجام هيچ كاري تلف مي شود . زمان دسترسي همچنيني براي بيان سرعت درايوها بكار مي رود . در اين صورت اين زمان برحسب ميلي ثانيه محاسبه مي شود . اين زمان براي درايوهاي كامپيوترهاي شخصي بين 9 تا 15 ميلي ثانيه مي باشد. اين زمان براي درايوها در واقع مدت زماني است كه طول مي كشد تا هد درايو سكتوري كه اطلاعات در آن قرار دارد را پيدا كند كه اصطلاحاً ″ زمان جستجو″ (seek time) ناميده مي شود .
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Active Directory چیست؟

يك سرويس شبكه كه تمامي منابع در يك شبكه را شناسايي كرده و آنها را براي كاربران و برنامه هاي كاربردي قابل دسترسي مي سازد. اين منابع شامل آدرسهاي email ، كامپيوترها و وسايل جانبي نظير چاپگرها مي باشند . بطور ايده آل ، سرويس دايركتوري بايد توپولوژي فيزيكي شبكه و پروتكل ها را شفاف بطوريكه كاربر بتواند با هر منبعي بدون اينكه بداند به كجا متصل مي باشد ، ارتباط برقرار كند .
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید ADSL چیست؟

فن آوري است كه اجازه مي دهد تا داده هاي بيشتري از طريق سيم هاي مسي تلفن ارسال شود. نرخ سرعت دريافت داده در ADSL از 1.5 تا 9Mbps است و سرعت ارسال آن از 16 تا640Kbps مي باشد.
 

a Truth Seeking

Active Member
ممنون مهدي جان.
من معني خيلي از اين واژه هارو نمي دونستم.
اي كاش با بازشدن انجمن واژه هاي علوم رايانه و فن آوري اطلاعات در اين سايت موافقت مي شد.
 

Maxton

Active Member
خواهش می کنم..بزار اینشالله اینجارو مثل یه انجمن پربار می کنم...
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید ASCII چیست؟

كد استاندارد آمريكايي براي جابجايي اطلاعات مي باشد. اين كد براي نمايش حروف انگليسي به صورت اعداد بكار مي رود كه براي هر حرف يك عدد بين Ø تا 127 در نظر گرفته شده است . فايلهاي متني با اين فرمت ذخيره مي شوند . براي ذخيره هر كاراكتر 7 بيت استفاده مي شود ولي فرمت 8 بيتي آن هم وجود دارد كه از 128 كاراكتر اضافي براي نمايش كاراكترهاي غير انگليسي علائم گرافيكي و رياضي استفاده مي شود.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید AGP چیست؟

خلاصه 3 كلمه پورت پر شتاب گرافيكي Accelerated Graphic Port مي باشد كه توسط شركت اينتل عرظه گرديد. AGP بر اساس خصوصيات PCI كار مي كند ولي بطور ويژه براي پاسگويي به نيازهاي گرافيكي سه بعدي طراحي شده است.
 

Maxton

Active Member
ايا مي دانيد ASIC چيست؟

Application Specific Integrated Circuit يا مدار مجتمع ويژه برنامه كاربردي كه يك چيپ مي باشد كه براي يك برنامه كاربردي خاص طراحي شده است.ASIC ها با اتصال مدارهاي موجود و ايجاد بلوكهاي جديد ساخته مي شوند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا