ايا مي دانيد...؟(کولاک 1)

به نظر شما سری اول کولاک مفید بود؟

  • خوب بود...

    رای: 0 0.0%
  • اصلا جالب نبود..فقط برای افزایش پست بود...

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    8

Maxton

Active Member
ایا می دانید Use Net چیست؟

Use Net يکي از سرويسهاي اينترنت ميباشد و به آن سيستمي از گروههاي مباحثه ميگويند که در آنها عناوين مجزا در تمام جهان توزيع ميشوند. Use Net سرنام User Network ميباشد و در ابتدا براي فراهم نمودن سرويس تابلوي اعلانات الکترونيکي برپا شد و بر روي آن مقاله ها و نوشته ها ارسال ميشدند. به همين دليل بسياري از کلمات که براي گفتگو دراره يوزنت استفاده ميشدند به اخبار اشاره دارند. گروههاي مباحثه اي اغلب گروههاي خبري ( News group) ناميده ميشوند.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید وب جهاني چیست؟

وب جهاني ( World Wide Web) محبوبترين سرويس اينترنت است. وب جهاني مجموعه اي از صفحات ( Pages) متصل به هم ميباشد که نشان دهنده سايتهاي وب در سراسر جهان هستند. اين صفحات از پيوند ( Link) هاي ويژه استفاده ميکنند که شکل متن متمايز شده يا گرافيک را به خود میگيرند. نکته قابل توجه اين است که صفحه های گوناگون ميتوانند بر روي هر کامپيوتري در اينترنت باشند با موس بر روي پيوند کليک کرده و از محل فعلي تان به صفحه وب جديدي برده ميشود که ممکن است بر روي کامپيوتري که در طرف ديگر کره زمين است واقع باشد.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید صورتک ها و اينترنت چه هستند؟

صورتک ( Emoticon ) ها رشته اي از کاراکتر هاي متني هستند که اگر از طرفين به آنها نگاه کنيد چهره اي را تداعي ميکنند. صورتک ها اغلب در پيام هاي پست الکترونيک و يا گروههاي خبري مورد استفاده قرار گرفته و هر يک پيامي را در بر دارند.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Data Transfer Rate چیست؟

سرعتي ميباشد که مودم ميتواند اطلاعات را منتقل کند که معمولاً برحسب تعداد بيتها در ثانيه ميباشد . هر قدر رقم مربوطه به سرعت انتقال داده بالاتر باشد سرعت مودم بالاتر خواهد بود که به طبع آن قيمت آن نيز بيشتر خواهد شد. سرعت مودمهاي امروزي معمولاً 28800 bps يا 57600 bps معروف به 56k ميباشد.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Ethernet چیست؟

از روشهاي معمول در شبکه هاي کامپيوتري جهت اطلاعات ميباشد و به شما اجازه ميدهد که کامپيوتر ها و ابزارهاي جانبي مثل پرينتر را به هم متصل کند.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید IRC- Internet Relay Chat چیست؟

محلي که افراد ميتوانند در آن به چت و گفتگو بپردازند IRC گفته ميشود. در دنياي اينترنت راهها و نرم افزارهاي ديگري نيز جهت Chat کردن وجود دارند ولي IRC از اولين ها ميباشد. در IRC کانالهاي گفتگوي مختلفي وجود دارد که در هر کدام موضوعات گوناگون به بحث گذاشته ميشوند.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Anonymous FTP چیست؟

پروتکلي که از طريق آن کامپيوتر ها ميتوانند به دنبال فايلها بر روي اينترنت بپردازند FTP ناميده ميشود. منظور از Anonymous به مفهوم ناشناس بودن کاربر ميباشد. يعني هرکسي با بکار بردن اين شناسه وبا دادن رمز عبور ميتواند به کامپيوتر ميزبان متصل شود. اغلب دانشگاهها و شرکتهاي روسي و آژانسهاي مختلف معمولاً فايلهايي جهت دسترسي عموم به اشتراک گذاشته اند.. جهت استفاده از پروتکل FTP شما به نرم افزارهاي سرويس دهنده مانند WSFTP نياز داريد. Cute FTP و FTP Voyager نيز نمونه هاي ديگري هستند
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Network Adapter چیست؟

به کارتي که داخل کامپيوتر شما نصب ميشود و وظيفه اتصال شما به شبکه کامپيوتري منزل يا محل کار شما را بر عهده دارد آداپتور شبکه ميگويند. براي اين کار شما نياز به يک آداپتور شبکه براي اتصال به يک شبکه Ethernet يا Token Ring داريد. معمولاً اين کارتها بر اساس نوع رسانه ( سيم ) متصل به آن داراي سرعت 10 mbps يا 100 mbps ميباشد.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Network Administrator چیست؟

شخص متبحری که اطلاعات کافي از شبکه هاي کامپیوتري و نحوه عملکرد آنها دارد. اين شخص مسئول نگهداري از شبکه و عيب يابي و تصحيح شبکه خواهد بود. حتي نصب نرم افزار ها بر روي سرور و يا تعريف نامهاي کاربري به عهده اين شخص ميباشد و بالاترين سطح دسترسي به شبکه را خواهد داشت. نگهداري از اين شبکه ها کار مهمي است.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید New Bie چیست؟

به فرد تازه کار که هنوز به دنياي اينترنت و نحوه تبادل اطلاعات و خريد و فروش در اينترنت آگاه نيست New Bie اطلاق ميشود. و برخي سايتها بخشي به نام New Bie دارند که به تازه کاران کمک ميکند
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Protocol چیست؟

به مجموعه قوانيني که بين دو کامپيوتر بيان کننده نحوه تبادل اطلاعات بر روي شبکه ميباشد پروتکل ميگويند. اين قوانين و قراردادها به ما کمک ميکنند که روشهاي انتقال اطلاعات را به طور کامل از نظر تکنيکي تعريف کنيم. اغلب پروتکل ها داراي RFC مخصوص به فرد هستند که ميتوانيد جزئيات آنها را با خواندن RFC مربوط به آن از روي اينترنت بخوانيد.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Internet Broad Casting- پخش اينترنت چیست؟

پخش صدا يا تصور يا سيگنالها توسط اينترنت
پخش اينترنت شامل ايستگاههاي سنتي پخش امواج از طريق فضا است که سيگنالهاي خود را به اينترنت انتقال ميدهند. ايستگاههاي خاص اينترنت نيز به ايستگاههاي پخش اينترنت تعلق دارند. شنوندگان نرم افزار صوتي اينترنت مانند Real Audio را به کار میبرند.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Traffic چیست؟

به حجم اطلاعاتي که بر روي يک شبکه منتقل ميشود ترافيک اطلاق می شود. دقيقاً مانند يک بزرگراه اگر تصور کنيد هر قدر قدرت ترافيک بالاتر باشد مدت زمان بيشري طول ميکشد که به مقصد خود برسيد . اين مفهوم در شبکه هاي کامپيوتري وجود دارد . يعني هر قدر که ترافيک بالاتر باشد اطلاعات کند تر منتقل خواهند شد.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Internet Gateway چیست؟

وسيله اي که ستون فقرات اينترنت و شبکه ديگري مانند LAN را به هم متصل میکند. معمولاً اين وسيله کامپيوتري است که که به يک کار يا مسير دهنده اختصاص يافته است. دروازه اينترنت معمولاً کارهايي مانند تبديل پروتکل بين شبکه و ستون فقرات اينترنت ، ترجمه يا تبديل داده ها و بکار گيري پيام تلفن را انجام ميدهد.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Internet Security چیست؟

عنوان گسترده اي که با تمام جنبه هاي اعتبار ، خصوصي بودن ، درستي و اصلاح داده موجود در شبکه اينترنت سروکار دارد. مثلاً خريد کارتهاي اعتباري که مرورگر شبکه جهاني وب انجام ميدهد نياز به توجه در موارد امنيتي اينترنت دارد تا به اين وسيله شماره کارت اعتباري از سوي افراد غير مجاز سوء استفاده نشود يا سرويس دهنده اي که شماره کارت در آن قرار دارد آن را کپي نکند و تعيين شود که شماره كارت اعتباري ارسال، به شخص مدعي ارسال آن تعلق دارد.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Internet telephone چیست؟

ارتباط نقطه به نقطه که به جاي به کارگيري شبکه عمومي ارتباطات راه دور ، از اينترنت استفاده ميشود. هم فرستنده و هم گيرنده به يک کامپيوتر ، مودم ، ارتباط اينترنت و بسته نرم افزاري تلفن اينترنت براي گفت و شنود نياز دارند.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید تلويزيون اينترنت Internet Television چیست؟

انتقال سيگنالهاي صوتي و تصويري تلویزيون از طريق اينترنت
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Internet account- حساب اينترنت چیست؟

اصطلاح فراگير براي ثبت نام کردن در ( فراهم کننده دسترسي به اينترنت ) حساب اينترنت از طريق نام کاربر و کلمه عبور آن قابل دسترسي است . سرويسهايي مانند دسترسي تلفني به اينترنت و پست الکترونيکي توسط ISP ها براي صاحبان اينترنت فراهم ميشوند.
 

Maxton

Active Member
ایا می دانید Internet Access چیست؟

توانايي کاربر در اتصال به اينترنت ، اين اتصال عموماً از طريق يک يا دو روش صورت ميگيرد. اولين روش اتصال از طريق شماره گيري تامين کننده سرويس اينترنت یا تامين کننده سرويسهاي اطلاعاتي آماده بوسيله يک مودم متصل به کامپيوتر کاربر صورت ميگيرد. روش دوم از طريق خط اختصاصي مانند کاربر T1 انجام ميشود که به شبکه محلي کامپيوتر کاربر متصل است. اين روش توسط سازمانهاي بزرگ که داراي گره اختصاصي در اينترنت هستند انجام ميگيرد . روش سومي نيز وجود دارد که کاربران از تلويزيونهاي خاص استفاده ميکنند که ميتوانند مستندات شبکه جهاني اينترنت را در اختيار کاربر قرار دهند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا