انیمیشن Tehran 2121

موفقیت انیمیشن تهران 1500 در سی امین جشنواره فیلم فجر

  • زیاد

    رای: 11 50.0%
  • متوسط

    رای: 4 18.2%
  • کم

    رای: 7 31.8%

  • مجموع رای دهندگان
    22

koochoo

Member
:wink:

این mp3 آخری در مورد تهران 1500 واقعا خنده دار بود /حتمآ گوش بدید ../(ربطی به انیمیشن نداره البته سوهاتوفاهم نشه /

سلام...

این تم موسیقی احتمالا برای تیتراژ پایانی انیمیشن در نظر گرفته شده چون بیشتر شباهت داره شاید هم نه. کلا توی ساخت موسیقی این انیمیشن از چندین آهنگساز استفاده کردند که علی میرآقاسی سازنده و صدابردار اصلی همان سازنده موسیقی بخش تریلر و هوتن پرزکیِ،هومن جاوید و شهرام شرباف و گروه سیگنال و ...متفرقه هستند.

البته به نظرم این بحث ها باشه برای بعد از اکران چون هنوز هیچ چیز مشخص نیست...ممنون
 

hosienmax100

3D Artist
بحثی در کار نیست من این mp3 رو گفتم که هیچ ربطی به این انیمشن هم نداره صرفآ بخاطر یکسری جمله باحال که توش گفته میشه ا

ایران صدا: شما فکر می کنید ایران در 1500 سال آینده چه تغییری می کنه؟

کارشناس/مهمان: سيد حميد رضا محتشمي - مدرس مهارتهاي زندگي, بهرام عظميمي کارگردان انيميشن و کاريکاتوريست

در تهران 1500 سال آینده کسی آبگوشت می خوره؟ یا به نظر شما کسی عاشق می شه؟


سردبیر: ناتاشا برادر
تهیه کننده اینترنتی: مريم حسيني
گروه اجتماعی و اقتصادی
 

koochoo

Member
بحثی در کار نیست من این mp3 رو گفتم که هیچ ربطی به این انیمشن هم نداره صرفآ بخاطر یکسری جمله باحال که توش گفته میشه ا

سلام...

بله اين برنامه اي از ايران صدا بيش نيست در ارتباط با انيميشن تهران 1500 هست فقط همين به هر حال از زبان کارگردان و کارشناس و مردم هست...چرا ربطي نداره!؟...ولي فکر ميکردم موسيقي آخر ساخته هوتن پورزکي رو گفتي به هر حال ببخشيد...
 

koochoo

Member
سلام بچه ها...

به گفته یکی از عوامل ساخت احسان عظیمی تا چند روز آینده پیش نمایش اصلی انیمیشن تهران 1500 با کیفیت full hd به نمایش گذاشته می شه.

به زودی..دانلود در همین تاپیک
 

koochoo

Member
تصاویر اختصاصی پژدوگیم از پشت صحنه و عوامل تولید انمیشین سینمایی تهران 1500


تهران 1500 اولین انمیشن سینمایی 3 بعدی ایران است که با هزینه ای بالغ بر 2 میلیار تومان در حال تولید است.در این انیمیشن بازیگرانی چون هدیه تهرانی ، مهران مدیری ، حسام نواب صفوی ، گوهر خیر اندیش ، بهرام رادان و چند بازیگر

دیگر ایفای نقش میکنند.



منتظر پخش ویدئو HD از این انیمیشن زیبا باشید.










 
آخرین ویرایش:

koochoo

Member
جمعه ، 18 شهریور 1390

دوبله تهران 1500 نهایی می شود
مهرداد رئیسی مدیر دوبلاژ انیمیشن تهران 1500 از دوبلاژ و روتوش نهایی صدای این انیمیشن درهفته های آتی خبر داد.

tehran1500.jpg


رئیسی که کاراکتر ساخته شده از چهره خود او نیز بصورت انیمیشن در داستان تهران ۱۵۰۰ حضور دارد با اشاره به جلسه اخیرش با کارگردان تهران ۱۵۰۰ مبنی بر روتوش نهایی صدا پس از پایان ساخت انیمیشن اظهار داشت به درخواست بهرام عظیمی تغییراتی در جهت بهبود هرچه بیشتر دیالوگ های طنز و همچنین سینک ایزوکرونی و فیزیکی صدای کاراکتر ها در دوبلاژ این اثر اعمال خواهد شد تا درخشش آن در حضور مخاطب ایرانی و بین المللی دوچندان شود.
رئیسی همچنین از دوبله و صداگذاری آثار انیمیشن هشدار دهنده مناطق مین گذاری شده ساخته بهرام عظیمی به گویش های کردی ، کرمانشاهی وآذری علاوه بر فارسی اطلاع داد.
 

Miladbat

Well-Known Member
مقاله ای کامل از میر توحید درباره 1500


انیمیشن بلند تهران ۱۵۰۰ – Tehran 2121
نوشته شده توسط میر توحید رضوی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ با 1 بازدید

در سومین روز نخستین همایش Iran GDS که به همت بنیاد ملی بازی های رایانه ای از اول تا سوم آذر ماه در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد ؛ عوامل سازنده انیمیشن بلند ۱۵۰۰ از جمله کارگردان خوش ذوق آن ، آقای بهرام عظیمی و طراح کانسپت حمید بهرامی شرکت داشتند و به بررسی این فیلم جذاب که قرار است بازی رایانه ای آن نیز به زودی تولید گردد ؛ پرداختند.

بهرام عظیمی: انیمیشن ۱۵۰۰ با نیت تحقق یک کار بزرگ شکل گرفت تا مردم را به سینما هدایت کرده و ثابت کند که ایرانی ها نیز قادر به ساخت یک انیمیشن بلند سینمایی هستند. البته این کار بیشتر از رویکرد بازاریابی و تجاری مورد توجه قرار گرفت. خیلی وقتها کارایی مد نظر ، یک شعار بیش نیست؛ در حالی که تهران ۱۵۰۰ یک انیمیشن صنعتی و هنری است که در صورت موفقیت ، هم تیم سازنده و هم تمام دستندرکاران صنعت انیمیشن در ایران را با سود زیادی روبرو خواهد کرد و در حقیقت می توان ثابت کرد که صنعت انیمیشن در ایران می تواند صنعتی پولساز باشد که در کنار آن ، شغل های زیادی نیز وجود دارد ؛ همانطور که ما در این فیلم ، حدود هشتاد نفر را درگیر کارهای تخصصی نمودیم. چنانکه برخی نظیر آقای حمید بهرامی به طور مقطعی و برخی نظیر آقای شادانفر به صورت دائم در پروژه درگیر تخصص های خود بودند. لذا صنعت انیمیشن تعداد افراد متخصص را که اکثراً جوان نیز هستند، به خود جلب می کند. می توان گفت صنعت انیمیشن ، کاری پر رونق و با کلاس است که در کنار آن می تواند به صنعتی پولساز بدل گردد.

Tehran-1500.jpg

طی چندین سال اخیر شاهد حضور گروه زیادی از جوانان در این عرصه و حوزه های وابسته به آن بوده ایم. با این وجود تولید انیمیشن بسیار دشوار است . شاید بتوان به سادگی با در دست گرفتن یک دوربین هندی کم ساده و تدوین آن ، یک فیلم غیر حرفه ای و بد تولید کرد . اما حتی برای ساخت یک انیمیشن بد ، باید از دانش خوبی برخوردار بوده و در کنار آن ،به نوعی یک هنرمند نیز باشیم.
البته حرفه ای که در کنار انیمیشن مایلم به آن بپردازم ؛ ساخت بازی رایانه ای است. گرچه به نظر می رسد ساخت یک انیمیشن بلند نسبت به ساخت بازی رایانه ای ، دشوارتر و حساس تر باشد. ولی تقریباً عوامل درگیر ساخت انیمیشن نیز می توانند به ساخت بازی نیز بپردازند. معهذا در بازی رایانه ای ، مباحث فنی از اهمیت زیادی برخوردار است و می توان گفت که در بازی رایانه ای ، هنرمندان در خدمت عوامل فنی ، و در انیمیشن ، به نوعی عوامل فنی در خدمت هنرمندان هستند.

tehran-2121-34.jpg

آقای علمداری ، فیلمنامه نویس اصلی این پروژه هستند. اگرچه ایده اولیه این کار در ذهن من شکل گرفت. پیش از حضور آقای علمداری با تهیه کننده این پروژه یعنی آقای ابوالحسنی صحبت شد. به زعم من ایشان با سرمایه گزاری بر این هنر سینمایی ، جرأتی به خرج دادند که نتیجه آن تا زمان اکران آن مشخص نیست. زیرا تا پیش از تهران ۱۵۰۰ هیچ تهیه کننده ای تجربه سرمایه گزاری بر یک چنین پروژه بزرگی را برعهده نداشته است. جالب است بدانید هزینه ساخت انیمیشن تهران ۱۵۰۰ سه چهار برابر ساخت یک فیلم سینمایی معمولی با بازی سوپر استارهایی نظیر خانم هدیه تهرانی و بهرام رادان بوده است.
آقای علمداری ،در نوروز ۱۳۸۷ چهارچوب اصلی کار را تعیین کردند. آقای حمید بهرامی ساکن آمریکا بوده و در شرکت Cartoon Network مشغول به فعالیت هنری هستند. ما حقیقتاً مایل بودیم که پروژه تهران ۱۵۰۰ را با هنرمندان شاخص ایرانی تهیه کنیم. با این وجود می دانیم این هنری است که به غرب تعلق دارد و ما وامدار این هنر در ایران هستیم. معهذا می خواستیم انیمیشنی تولید کنیم که بعنوان یک ایرانی به آن افتخار کرده و در عین حال ، در هنگام اکران آن در سایر کشورها ، هویت مان نیز محفوظ بماند. اینچنین تمام عوامل سازنده فیلم را از میان هنرمندان شاخص ایرانی برگزیدیم . گرچه سه چهار نفر ایشان از جمله آقای حمید بهرامی خارج از ایران هستند . ایشان از جلمه ایرانی های وطن دوستی هستند که اگر چه مبلغ پیشنهادی ما بسیار کمتر از درامد شان در آمریکا بود ؛ ولی پذیرفتند که در این پروژه باما همراه باشند. اینچنین تمام کانسپت ها از طریق اینترنت به دست ما می رسید.

1.jpg

حمید بهرامی : خوشحالم که در جمع هنرمندان ساخت بازی رایانه ای هستم. گرچه تصور می کردم که تنها تولید کنندگان بازی در این جمع حاضر باشند ؛ اما از خوش اتفاق دوستان عزیزم آقای دادگر ، آقای فصیحی و آقای دانش اشراقی نیز در این محفل حضور دارند.
از اینکه تا چه اندازه توسعه و تولید کانسپت های تهران ۱۵۰۰ می تواند برای شما جذاب باشد ؛ آگاهی ندارم. اما این طرح ها و تصاویر، گویای کل اتفاقات موجود در صحنه های فیلم هستند. همانطور که آقای عظیمی نیز اشاره داشتند ؛ من یک ماه قبل از تولید پروژه در جریان کار قرار گرفتم.برای من نیز بسیار جذاب بود و خوشحالم که برای اولین بار در ایران در یک پروژه وسیع و بهره مند از یک تیم حرفه ای شرکت دارم.

6.jpg

معمولاً برای کسی که قرار است از یک متن نوشتاری ، یک فضای تصویری را بوجود آورد ؛ اولین اتفاق رجوع به فیلمنامه است. طی صد سال آینده شاهد یک سری شلوغی ، ازدحام ، معماری منسجم و وارداتی ، و در کنار آن طراحی مختلف از سبک کلاسیک ، مدرن و حتی پست مدرن هستیم که ناشی از نگاه تنوع طلبانه جامعه ایران است. بی نظمی از جمله فاکتورهای خاص برای شهر بزرگی نظیر تهران بشمار می آید و با در نظر گرفتن آن ، ماهیت امروزی تهران را برای بیننده فیلم تداعی می کند. در عین حال ، از وسایلی که باید به شکلی متأثر از طراحی آینده باشد ؛ استفاده کردیم : از روبات ها گرفته تا اتومبیل های پرنده ، مسیرهای هوایی و تک تک مواردی که در فیلم بدان اشاره شده بود. در مجموع ، این فیلم تولید شد . گرچه خود به شخصه معتقد بودم که برای تهیه کانسپت های آن باید زمان بیشتری صرف شود. چیزی که حاصل شد ؛ نتیجه گفتگو با کارگردان بود که ایشان نیز اغلب ، ایده های زیادی برای مباحث فیلم در نظر داشتند.

2.jpg

بهرام عظیمی : فیلم تهران ۱۵۰۰ ، آینده تهران را در ژانر کمدی به تصویر می کشد. یکی از چیزهایی که در آن زمان مشاهده می کنید ؛ طول عمر ۱۶۰ ساله برخی افراد است . علت این امر آن بود که می خواستیم فرد خاصی را تا آنزمان زنده نگاه داریم و اینکه ، خوب یک سری از صحبتها نیز به زمان حال استناد می یافت. دوم اینکه روبات ها با انسان ها زندگی می کنند و سوم اینکه ، ماشین های پرنده وجود دارد. نقدی که براین موضوع است ؛ این است که چرا ما ماشین پرنده را از نمایش فیلم های انیمیشنی دیگر اتخاذ کرده ایم و بطور کلی از یک کلیشه بهره برده ایم؟ حال آنکه پیش بینی بسیار از افراد بر این است که در زمان آینده ، شاهد حضور اتومبیل های پرنده خواهیم بود. حتی بسیاری از کانسپت ها و نقاشی های ما ایرانی است . بطوری که یکی از این کانسپت ها به مدل پیکانی اختصاص دارد که تلوزیون ال سی دی پشت آن برای به نمایش گذاشتن تمام شعارهایی است که در پشت اتومبیل های امروزی می بینید. حتی برای این ماشین ، ما منبع انرژی که باعث به پرواز در آمدن آن می شود نیز بر روی آن تعبیه کرده ایم تا به هر چه واقع گرایانه تر سازی آن نزدیک شویم.

علمداری : ما فکر کردیم که یک کار انیمیشن موفق زمانی حاصل می آید که از یک طنز برخیزد. طبیعتاً پشت یک طنز ، درد و حقیقتی نیز وجود دارد . در واقع پیام اصلی ما ، حفظ هویت فرهنگی مردم ما در نسل های آتی است . اگر چه فیلم فانتزی است ؛ اما در صدد بیان این حقیقت بوده ایم که اصالت فرهنگی و هنری مان چه در زمان حال و چه در زمان آینده ،با وجود تحولات فناورانه ، همچنان پایدار و ماندگار خواهد ماند.

tehran-2121-15.jpg

بهرام عظیمی : تهران ۱۵۰۰ ، تنها نشانه ای که از زمان حال دارد ؛ همان ترافیک تهران امروزی است. در کل ، ما در تک تک اجزای فیلمنامه خود ، از هویت ایرانی اسلامی مان برخورداریم . تمام برجها و بناها با توجه به مقبره ها و بناهای تاریخی شهرمان به همت آقای حمید بهرامی طراحی شد.تهران ۱۵۰۰ ، نمادی از یک هویت معماری ایرانی اسلامی است . وقتی بخشی از فیلم را در کشورهایی نظیر ایتالیا نمایش دادیم ؛ کارشناسان بر این عقیده بودند که با دیدن این فیلم به یاد ایران می افتند و نه به یاد کشورهایی نظیر افغانستان و عراق و غیره.
خیلی از کارها به موازات یکدیگر پیش رفت. یعنی همزمان با تهیه کانسپت از روی فیلم نامه ، با برخی از بازیگر ها نیز صحبت شد. استفاده از بازیگر های مطرح ، هزینه ها را به شدت افزایش می داد ؛ هرچند بسیاری از بازیگران حرفه ای از میان افرادی نظیر مهران مدیری ، هدیه تهرانی ، حسام نواب صفوی ، مهتاب نصیر پور ، گوهر خیر اندیش ،محمد رضا شریفی نیا و بهرام رادان از دریافت پول امتناع می کردند ؛ اما ما می خواستیم از همان ابتدا بدعت گذار استانداردی در صنعت انیمیشن ایران باشیم تا از این پس مورد توجه سایر تهیه کنندگان این حوزه نیز قرار گیرد و کار ، تنها با سلام و صلوات پیش نرود .

9.jpg

پس از عقد قرار داد ، از این بازیگران دعوت شد تا از زوایای مختلف چهره ایشان و با حالات حسی متفاوت عکسبرداری شود. همانطور که می دانید ، بهترین حالت در انیمیشن زمانی است که Lip sink را مد نظر قرار داد ؛ بطوری که صدا روی لبهای کاراکتر به خوبی بنشیند. این مستلزم آن بود که دوبله این عزیزان را پیش از ساخت انیمیشن حاصل آوریم. هرچند ما یک دوبله اصلاحی نیز در زمان آتی داشتیم. اینچنین ، دو دوربین در زمان دوبله وجود داشت که در هنگام ادای کلمات از حالات چهره ایشان عکس برداری می شد تا در هنگام تولید کاراکترهای سه بعدی، میمیک چهره شان کاملاً شبیه آنها گردد. زیرا خیلی ها برای دیدن بازیگر محبوب خود به صورت انیمیشنی به سینما خواهند آمد ؛ لذا ما به اصل چهره ایشان کاملاً وفادار ماندیم.
در مورد صداها نیز وضعیت اینچنین بود و بازیگر قبل از تولید فیلم ، با راهنمایی من دیالوگ ها را بیان می کرد.حتی گاهی بازیگران به طور منفرد حاضر شده و دیالوگ ها را بیان می کردند و سپس در هنگام تولید ، من این صدا ها را در کنار هم چیده ام.

3.jpg

در تهران ۱۵۰۰ ، هنوز به تمام سنت ها و روابط اجتماعی خود وابسته ایم. شاید ۹۵% این فیلم ، نمایش نکات مثبت و خوب ایرانی ها باشد. در این فیلم ، همچنین به کرات از بزرگان به ویژه بزرگان حاضر در صنعت سینما صحبت می شود. به طور مثال اینکه قرار است آقای کیارستمی از جلمه افراد ثروتمند این فیلم باشند که ۱۶۰ سال عمر کرده اند و با توجه به نگرش روشنفکرانه شان در ساخت فیلم ، در آن زمان نیز فیلمی با زمان ۲۴۸ ساعت بسازند که با اشاره به دختر و پسری جوانی که صم البکم و بدون هیچ دیالوگی در طی این مدت کنار هم نشسته اند؛ عدم ارتباط موفق نسل جوان را به تصویر کشد . در واقع شوخی های ما در این فیلم بدین شیوه اتخاذ شده است.

wr.jpg

کیوان شادانفر : منطق گروه فنی همان صفر و یک است که هیچ حاشیه ای نیز ندارد. نکته مهم آن است که مسئله فنی به روند داستان کمک می کند. در هنگام طراحی کاراکتر ها ما یک اصل را در نظر گرفتیم مبنی بر اینکه چه چیزی را در انیمیشن سه بعدی می دانیم و چه چیز را نمی دانیم. و اینچنین ، بر حسب دانسته های خود به چیدمان مسیر پرداختیم و ساختار بومی گذشته را در مدل سازی و رندرینگ مد نظر قرار دادیم. پروژه را به صورت بسیار آهسته شروع کردیم و اینچنین در طول پروژه شاهد تحولات کیفیتی مدل بودیم ؛ بطوری که مدل ها واقع گرایانه تر شدند . از آنجا که پتانسیل کافی برای اجرای کامل کار در مدت زمان تعیین شده پروژه وجود نداشت ؛ لذا سطح کار به یک تعادلی رسید که تقریباً توانستیم در اکثر بخش های مختلف از جمله Location ، انیمیت و رندر ، این تعادل کیفیتی را حفظ کنیم.حداقل چیزی که می توان در مورد این فیلم گفت آن است که سطح کیفی این انیمیشن نسبت به محصولات موجود در ایران ، بیشتر است.
مدل سازی ما از طریق نرم افزار ۳d Max تحقق یافت و در طول پروژه تکمیل شد . همچنین ابزارهایی نیز از طریق برنامه نویسی بوجود آمد تا به رندرینگ و نورپردازی آن کمک کند. انجینی که برای رندرینگ مورد استفاده قرار دادیم ، Mental ray بود که همانطور که می دانید برای انیمیشن های بلند کارایی ندارد و باید از RenderMan بهره جست. اما خوشبختانه دوستان در بخش نورپردازی و رندرینگ این اعتماد را به ما دادند که کار را تا حد امکان به صورت قابل قبولی پیش ببرند. گرچه باید اذعان داشت که اصولاً نرم افزار ۳d Max دارای ضعف هایی نیز هست که باعث عدم تطبیق Mental ray با آن می شود . بعلاوه نرم افزار ۳d Max یک Multicore نیست و اینچنین لازم شد تا از سری دوستان در حوزه Maya و Soft Image نیز دعوت به همکاری کنیم.

در مدل سازی صورت ، از عکس هایی که پیش از این از تمام رخ و نیم رخ بازیگران تهیه شده بود ؛ استفاده کردیم و تکسچر را به صورت بافت بر چهره سه بعدی قرار دادیم. اولین تست ها ی ما Facial بود که تقریباً پاسخ تولیدی مناسبی به ما نداد و اینچنین مجبور شدیم که به ساختار سنتی گذشته یعنی Morph رجوع کنیم. چیزی حدود ۳۰ تا ۳۷ مورف برای هریک از چهره ها وجود دارد . برای مدلینگ نیز به فیگورهای طراحان مان استناد کردیم.
Rig های ویژه و اخصی وجود ندارد ؛ اما از آنجا که نزدیک به صد کاراکتر باید انیمیت می شد ؛ ملزم به استفاده از یک Base استانداردی بودیم تا به باگ های کمتری برخورد کرده و اینچنین اصلاحات نیز تا حد لازم کاهش یابد.
نورپردازی برای آبجکت های درون صحنه از پیش تعریف شده و یک بار پردازش شد ؛ یعنی برای هر فریم ، نورپردازی انجام نمی شد. در کل ، با امکاناتی که تهیه کننده در اختیار ما قرار داد ؛ توانستیم این انیمیشن را تا بدینجا برسانیم.

بهرام عظیمی : ما در این فیلم سعی کرده ایم تا تمام جزئیات را در طراحی کاراکتر ها مد نظر قرار دهیم. از نکات جالب توجه در این فیلم ، این است که مهران مدیری روی ویلچر پرنده می نشیند . نیروی انتظامی را بسیار هوشمند و برخوردار از یک سفینه به تصویر کشیده ایم. آنزمان هم همانند امروز با ممنوعیت برخی موارد از جمله مشاهده تلوزیون های خارجی و پخش آهنگ های رپ روبرو هستیم. جالب است بدانید ورژن اصلی فیلمنامه ۱۵۰۰ در حدود ۱۵۰ دقیقه بود که ما با حذف ۳۰ دقیقه ، این فیلم را به ۱۲۰ دقیقه کاهش دادیم.
منبع : انیمیشن دیتا

عوامل این انیمیشن عبارت اند از :

کارگردان:بهرام عظیمی فیلم نامه: امیرمسعود علمداری ، بهرام عظیمی مجری طرح:محمد ابوالحسنی مدیر تولید: اسماعیل شرعی انتخاب بازیگران: حبیب رضایی طراحی فضا و وسایل: حمید بهرامی استوری برد: مانی وطن‌دوست طراحی لباس: فائز علیدوستی سوپروایزر هنری و لی اوت: بهرام ارجمندنیا سوپروایزر جانبخشی:حمید حقانی سوپروایزر جلوه های بصری: کیوان شادانفر مدیر دوبلاژ: مهرداد رئیسی موسیقی با کلام:استودیو سیگنال استودیو عکاسی: مینا نقی‌لو، شرکت هفت هنر هفت آسمان عکاس: میلاد پیامی مدیریت شبکه و فن آوری اطلاعات:مهندس فرهاد کاظمی کارشناسان شبکه و فن آوری اطلاعات: مهندس مازیار سلیمانی،مهندس محمد ستوده،مهندس محمد کاظمی،مهندس امیر پرکار،مهندس محمد زاهد مدیر مالی: سید مهدی عطار تبدیل فیلم:احسان عظیمی دستیار تولید:حامد تاجیک اسکن:بهنام عظیمی مترجم:لاله نقی لو

مدل‌سازی،لی اوت ،جانبخشی ،نورپردازی،رندر: لیلا شعبانی نژاد ، فرهاد صفی خانی، یاشار خانپور، حسینعلی طهماسبی، امیر محمد، فرزاد ملکی، احمد اخلاقی، میرتوحید رضوی، مبر امید رضوی، امید جعفری،ندا کافی، امید افروغ، ، محمد فرجام فرد،ناصر نجفیان،آرش احمد سهی،حسام آقاجانی،حسین ادیب، میلاد بطحایی،ابراهیم علوی زاده، امیر فیض،امیرنکوهمت،مرتضی قمری،مرتضی مقدم،محمدرضا عرب یارمحمدی،مهدی فرحدل مشاورین فیلمنامه: محمد رحمانیان، پیمان معادی،حبیب رضایی مشاورین معماری: دکتر شهاب کاتوزیان، مهندس شهرام گل‌امینی، مهندس رامین صفری‌راد، مهندس رضا دانشمیر، مهندس محمد مجیدی بازیگران استوری بورد:سیروس کهوری نژاد،امیر کربلایی،الهام جعفر نژاد،زهرا اکرمی،حجت شرقی پور،مینا مقدم حصاری بازیگران: هدیه تهرانی، بهرام رادان، مهران مدیری، گوهر خیراندیش ، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی، حسام نواب صفوی و مرحوم محسن رسول اف تهیه کننده: “مؤسسه نسل اندیشه”،عبدالحسین ابولحسنی
به اشتراک بگذارید و حلقه دانایی را بسط دهید...


منبع:
http://puyanama.ir/1389/981.html
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

koochoo

Member
خلعتبري: ساخت موسيقي «تهران 1500» بيش از تكنيك به فكر نياز دارد

1313570761.jpg


فردين خلعتبري در حال ساخت موسيقي براي انيميشن «تهران ۱۵۰۰» اثر بهرام عظيمي است.
به گزارش سینما تجربی، به نقل از ایسنا، اين آهنگساز در‌باره‌ي موسيقي اين انيميشن سينمايي توضيح داد: اين كار را يك همكاري خيلي خوب با بهرام عظيمي مي‌دانم و همراهي با او برايم بسيار ارزشمند است.
خلعتبري كه براي فيلم و سريال‌هاي ماندگاري آهنگسازي كرده، معتقد است: براي ساخت موسيقي «تهران ۱۵۰۰» بيش از تكنيك نياز به فكر است چرا كه من سعي مي‌كنم از كليشه‌هاي رايج در ساخت انيميشن‌هاي سه بعدي دوري كنم، همانطور كه «تهران ۱۵۰۰ » به لحاظ ساختار با ساخت كليشه‌اي اين‌گونه انيميشن‌ها تفاوت دارد.
وي با بيان اين‌كه موسيقي «تهران ۱۵۰۰» براساس فضاي نمايشي ساخته مي‌شود، افزود: از بهمن سال گذشته در جريان ساخت انيميشن «تهران۱۵۰۰ »قرار گرفتم و بر روي سكانس‌هايي كه در اختيارم قرار گرفت مشغول نوشتن موسيقي هستم. ضبط موسيقي با اركستر سمفونيك پس از اتمام كار تصوير فيلم انجام خواهد شد.

 

amirz1376

Well-Known Member
اینو با چی ساختن ؟

مایا؟ اگه با مکس باشه بازم انیمیتش ضعیفه:mad:
 

koochoo

Member
8/8/1390

بهرام عظیمی در غرفه خبرگزاری سینمای ایران:

IMAGE634555880104555519.jpg


بهرام عظیمی گفت: فردین خلعتبری موسیقی تهران 1500 را می سازد. بهرام عظیمی انیماتور با حضور در غرفه خبرگزاری سینمای ایران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: انیمیشن تهران 1500 در مراحل پایانی رندر قرار دارد، بخشی از تصاویر انیمیشن برای فردین خلعتبری ارسال شده تا براساس آن موسیقی مورد نظر را بسازد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این اثر یک انیمیشن خاص و متفاوت بوده و با تولیدات سینمایی بسیار فرق می کند، نیازمند یک تدوینگر بسیار حرفه ای نیز می باشد، به همین منظور سه کاندید حرفه ای برای تدوین این اثر در نظر گرفته ایم که از بین آنها یک نفر را انتخاب خواهیم کرد.

عظیمی ادامه داد: این اثر انیمیشن سینمایی با توجه به اینکه اثری متفاوت است، توجه ویژه ای برای تولید آن شده و سعی کرده ایم تا بهترین ها را برای تولید آن انتخاب کنیم. با توجه به اینکه این انیمیشن باید به نسخه 35 میلیمتری نیز تبدیل شود، به جشنواره فیلم کودک و نوجوان نخواهد رسید، اما تمام تلاش خود را می کنم تا به جشنواره فیلم فجر برسد.

وی ابراز داشت: متاسفانه هیچ تجربه سینمایی در تاریخ انیشمن کشور وجود نداشته که بتوانیم از آن استفاده کنیم. اگر هم تولیدی در این زمینه وجود داشته سالنی برای نمایش آن اختصاص داده نشده است. با توجه به چنین پیش زمینه ای هیچ تهیه کننده سینمایی تمایل به سرمایه گذاری 2 میلیاردی برای تولید یک انیمیشن نداشته و این کاملا طبیعی است.

وی افزود: انیماتورها باید در طول زمان دست به تولید آثار انیمیشن به صورت مجموعه بزنند، تا بتوانند اعتماد سفارش دهنده را برای تولید آثار سینمایی جذب کنند.کارگردان تهران 1500 گفت: تولید انیمیشن سینمایی با انیمیشن تلویزیونی فرق داشته و زمان بیشتری را برای تولید آن باید صرف کرد. من حاضر بودم 500 دقیقه انیمیشن تلویزیونی تولید کنم چرا که تولید آن بسیار راحت تر است.

وی افزود: به عنوان یک کارگردان اعلام می کنم برای تولید این انیمشن از تمام تلاش و توان خود استفاده کرده و امکانات لازم برای تولید آن در اختیارم بود، کار کردن با یک گروه کاملا حرفه ای از افتخارات تولید این فیلم است و امیدوارم نتیجه ای قابل قبول برای مخاطب به همراه داشته باشد.​
 

koochoo

Member
در راه جشنواره فجر: رندر کردن تصاویر «تهران 1500»

30653725-1877969.jpg



'احسان عظیمی' از دست اندركاران تولید این انیمیشن سینمایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: عوامل تولید 'تهران 1500' در حال 'رندر' كردن تصاویر هستند.

'رندرینگ'(Rendering) اصطلاحی در انیمیشن سازی رایانه ای و به معنی فرآیند تولید ماشینی تصاویر بر پایه مدل‌های محاسباتی و سپس ارایه رایانه‌ای آنها بر روی صفحه نمایش است كه اندازه های یك جسم به تصویری حقیقی تبدیل می شود.

رندرینگ در حالت كلی به فرآیند نمایش تصاویر اجسام سه بعدی (3D) بر روی صفحه نمایشگر دو بعدی گفته می شود.

عظیمی افزود: مرحله نهایی تولید این انیمیشن به ترتیب شامل رندر، صداگذاری و موسیقی است كه تاكنون 80 درصد از كار رندرینگ 'تهران 1500' انجام شده است.

وی گفت: این انیمیشن 120 دقیقه است كه باید بین 90 تا 100 دقیقه آن برای اكران، نهایی شود.

عظیمی خاطر نشان كرد: كار پیش تولید این اثر از تیر سال 1387 آغاز شد و 'بهرام عظیمی' خالق انیمیشن های موفق ترافیكی به همراه 'امیرمسعود علمداری' نگارش فیلمنامه آن را بر عهده داشتند.

به گفته عظیمی، این اثر پویانمایی برای مخاطب بزرگسال ساخته می شود و البته كودكان نیز می توانند آن را تماشا كنند.

'تهران 1500' با بازی مهران مدیری، هدیه تهرانی، حسام نواب صفوی، مهتاب نصیرپور، گوهر خیراندیش، محمدرضا شریفی نیا، حبیب رضایی و بهران رادان از مضمونی طنز و عاطفی برخوردار است.

داستان این اثر سینمایی پیرامون شخصیت مهران مدیری شكل می گیرد و زندگی مردم تهران را در سال 1500 به تصویر می كشد.

موسسه نسل اندیشه سبز تهیه كننده این انیمیشن است و 'بهرام عظیمی' علاوه بر نویسندگی، كارگردانی آن را بر عهده دارد.

در فرآیند تولید این انیمیشن، از بازیگران عكاسی شده است و بر اساس میمیك چهره آنان در زوایا و حالت های مختلف شخصیت های داستان طراحی شدند.​
 

koochoo

Member
با اتمام ساخت این انیمیشن ديالوگ‌هاي «تهران1500» كنترل كيفي نهايي شد

Multimedia%5Cpics%5C1389%5C10%5CArt%5C473.jpg

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين جلسه که با حضور بهرام عظيمي کارگردان، محسن علمداري نويسنده، حسين رفيع طنزپرداز و مهرداد رئيسي مدير دوبلاژ تشکيل شد، کنترل کيفي ديالوگ‌ها از لحاظ بار طنز،حس، گويش و به طور کلي دوبلاژ و همچنين نتيجه‌گيري نهايي در اين ارتباط صورت گرفت.
حاضران با مشاهده کامل انيميشن، به نتايجي در ارتباط با تغيير و اضافه نمودن برخي ديالوگ‌ها رسيدند که ضبط نهايي دوبلاژ آن از تاريخ 25 آذر الي 5 دي ماه سال جاري در استوديوي انجمن گويندگان جوان انجام خواهد گرفت.
رئيســـي مدير دوبلاژ اين انيميشـن به ايسنا گفت: به دليل ضبط صدا قبل از ساخت انيميشن که همگام با کشورهاي پيشرفته در اين صنعت، صورت گرفته است،بهتر است در راستاي پر کردن هر چه بهتر فضاهاي نيازمند،حالت‌ها و عکس العمل‌هاي بيشتر و همچنين اضافه نمودن برخي ديالوگ‌ها به متن، روتوش نهايي در دوبلاژ اثر صورت پذيرد که بعنوان يک پروژه‌ي ملي درخشان‌تر جلوه‌گر شود.

اين انيميشن براي حضور در سي امين دوره جشنواره فيلم فجر آماده نمايش مي‌شود.

 

koochoo

Member
تو همه فیلمها این تحفه (محمدرضا شریفی نیا) هم باید باشه؟! حالم ازش بهم می خوره.

سلام دوست عزیز...

تند برخورد نکنید در اصل برای شما نباید این مسائل مهم باشد مسئله مهم چیز دیگریست توجه کنید به نظر شما از چه دیدی باید به این فیلم نگاه کرد؟ (آیا ارزش این فیلم همین هست که به این مسائل بپردازیم)
 

hosienmax100

3D Artist
به نظر من حالا كه از شخصيتاي سينمايي استفاده شده (كه اشتباه محض بود ) بهتره از اساتيد دوبله براي صداگزاري استفاده بشه تا حس لازم رو به شخصيت ها بدن /اينجوري احتمالا خام باشه صداگزاري ../
 

جدیدترین ارسال ها

بالا