انیمیشن Tehran 2121

موفقیت انیمیشن تهران 1500 در سی امین جشنواره فیلم فجر

  • زیاد

    رای: 11 50.0%
  • متوسط

    رای: 4 18.2%
  • کم

    رای: 7 31.8%

  • مجموع رای دهندگان
    22

koochoo

Member
3_880424_L600.jpg



بچه ها یک Soundtrack از انیمیشن تهران 2121 که بسیار زیباست البته توی پست اول گذاشتم اما این یکی مستقیم هست مسلما کیفیت صدا همان کیفیت اصلی نیست:)

دانلود
 
آخرین ویرایش:

koochoo

Member
آقا این پوسترش که خیلی قشنگه !
یه دمو کوتاهی چیزی ازش نیست تو نت ؟
کسی دمو ازش دیده ؟

خیر تا الان هیچ دمو و تریلری از سوی سازندگان جهت نمایش عمومی در نت قرار نگرفته فقط چند تصویر ولی توی جشنواره های مختلف تیکه هایی از کار رو نمایش دادند طبق گفته خود استاد عظیمی گفته که تا پایان ساخت کار هیچ تصویری یا تریلری از اون برای نمایش عمومی در ایران آماده نخواهد شد میگه می خواد به صورت یک سوپرایز باقی بمونه تا موقعی که در سینما ها اکران بشه خدا رو چه دیدی شاید هم طی چند ماه آینده تریلری رو آماده کنند :)
 

koochoo

Member
کسانی که توی ساختنش دست دادن معلوم نیست کیه

به گفته خود استاد عظیمی از بهترین متخصصان در این حوزه استفاده شده که یکی از شاخص ترین اونها استاد حمید بهرامی هست که در والت دیزنی کار می کرد و بسیاری از بچه های بسیار خلاق که ما کم نداریم چه در ایران چه در خارج فعالیت دارند به هر حال هر چه که این انیمیشن خوب یا بد از آب در بیاد به نظرم اصلا مهم نیست (البته چون کار اول هست اون هم با بودجه پایین این رو میگم) مهم اینه که این صنعت رو جدی بگیرند :cry: راستی بچه ها انیمیشن ها امروز دارن در عین تعجب دیگران خوب می فروشند که آخریش Toy Story 3 بوده که هفته ها در صدر بوده حالا هم انیمیشن Megamind از کمپانی دریم ورکس در صدر قرار داره:)
 
اکثر این انیمیشن ها برای خودشون یک سایت دارن که تاریخ انتشار و ... داخلش میزارن.
اینو هرچی گشتم چیزی پیدا نکردم !
نمیدونم ، تو ایران اکثر پروژه ها مخفی کار میشه.مثلاً بازی میرمهنا تا وقتی تولیدش 90 درصد نشد هیچ خبری ازش نبود.
باز خوبه این یکی چندتا شات و خبر ازش اومده.
 
این اخریو هستم منم چنتا پست قبلی گفتم نه سایتی بود نه منبع خبری ثابتی بهرحال من که بی صبرانه مشتاق بیرون اومدنش هستم تا ببینیم چه دسته گلی به آب دادن دوستان هنرمند :green:
 

koochoo

Member
اکثر این انیمیشن ها برای خودشون یک سایت دارن که تاریخ انتشار و ... داخلش میزارن.
اینو هرچی گشتم چیزی پیدا نکردم !
نمیدونم ، تو ایران اکثر پروژه ها مخفی کار میشه.مثلاً بازی میرمهنا تا وقتی تولیدش 90 درصد نشد هیچ خبری ازش نبود.
باز خوبه این یکی چندتا شات و خبر ازش اومده.

سلام

دقیقا باید همین طور هم باشه اما چون صنعت انیمیشن سازی و بازی سازی (منظورم انیمیشن سه بعدی هست) در ایران صنعت نویی هست شاید تجربه کم باعث این گونه مشکلات شده و همین طور جدی نگرفتن این صنعت ها البته توی پست های قبلی گفنم که خواستند به صورت سوپرایز باقی بمونه اما فکر میکنم تا چند ماه آینده تریلری رو آماده کنند چون این قانونه سینما هست :)
 

koochoo

Member
استقبال از«تهران2121» درچين عجيب و بي نظير بود

zy_001.jpg




برای مشاهده عکس ها اینجا کلیک کنید


چندي پيش جشنواره پويانمايي و کميک استريپ «avacc» در شهر «گويي يانگ» چين برگزار شد و بهرام عظيمي در بخش پويانمايي و مسعود شجاعي طباطبايي در بخش کميک استريپ و کارتون در کنار ديگر داوران، داوري جشنواره را برعهده داشتند که «علي درخشي» از ايران توانست جايزه ويژه هيئت داوران را در بخش انيماتورهاي حرفه اي از آن خود کند. با بهرام عظيمي به محض ورود به ايران درباره داوري اين جشنواره گفت وگويي انجام داديم و در ادامه نيز از روند توليد نخستين پويانمايي در کشور با نام «تهران 2121» که با کارگرداني وي در دست ساخت است، سوالاتي پرسيديم که در پي مي آيد.

آثار ارائه شده به جشنواره پويانمايي «avacc» چين را چگونه ارزيابي کرديد؟
در اين جشنواره آثار متعددي از کشورهايي هم چون کره، آمريکا و چين با يکديگر رقابت مي کردند و داوري اندکي سخت بود زيرا آثار ارائه شده حرفه اي و در سطح آثار درجه يک بين المللي بود. در ابتدا هيئت داوران آثار ارسالي را مطالعه و بررسي کرد و در نهايت تصميم گرفت که آثار در بخش هاي مختلفي هم چون دانشجويي، حرفه اي و کمپاني هاي حرفه اي داوري شود.

در مجموع برگزاري جشنواره خارجي چه تفاوتي با جشنواره هاي داخلي دارد؟
جشنواره هايي که در داخل کشور ما برگزار مي شود تنها يک مراسم آغازين و يک آيين پاياني دارد اما به طور مثال براي همين جشنواره پويانمايي «avacc» چين 4 مراسم آغازين و 3 آيين پاياني درمکان هاي مختلف شهر برگزار شد. خصوصيت بارزي که جشنواره هاي خارجي دارد اين است هنگامي که يک جشنواره در شهري برگزار مي شود همه مردم شهر درباره برگزاري جشنواره اطلاعات کامل دارند و روي بيلبوردها، تنديس ها، پوسترها و حتي پشت شيشه مغازه ها پوستر و عکس شخصيت هاي جشنواره به چشم مي خورد و تمام شهر رنگ و بوي جشنواره را به خود مي گيرد. ما نيز بايد اين روش را هنگام برگزاري جشنواره هاي داخلي اجرا کنيم. متاسفانه با وجود اين که مديران و مسئولان فرهنگي کشور ما در جشنواره هاي خارجي شرکت مي کنند و حال و هواي شهرها را هنگام برگزاري جشنواره ها مي بينند اما هيچ کدام را در کشورمان اجرا نمي کنند و همان روش قديمي را پيش مي گيرند، در صورتي که برگزاري اين جشنواره ها به مردم مرتبط است و هرچه باشکوه تر برگزار شود جذابيت آن براي مردم بيشتر مي شود.

چه ملاک ها و معيارهايي داشتيد که به عنوان يکي از اعضاي هيئت داوران اين جشنواره انتخاب شديد؟
نمي دانم! دبير اين جشنواره سال گذشته در سفري که به ايران داشت از استوديوهاي پويانمايي بازديد کرد. او نام من را شنيده بود و هنگامي که از نزديک با روند توليد پويانمايي «تهران 2121» آشنا شد خيلي خوشش آمد وهمين آشنايي باعث شد که داوري بخش پويانمايي جشنواره گويي يانگ چين را به من بسپارد.

از برگزاري نشست تخصصي در اين جشنواره چه حاصلتان شد؟
در کنار داوري جشنواره همايشي تخصصي درباره پويانمايي «تهران 2121» برگزار شد و من به عنوان کارگردان فيلم بخش هايي از آن را نمايش دادم و درباره توليد آن صحبت کردم که با استقبال عجيب و بي نظيري روبه رو شد و برايشان جالب بود که در آسيا اثري به اين عظيمي ساخته مي شود.

اشاره به پويانمايي «تهران 2121» کرديد؛ سوال من اين است که اگر سال آينده فيلم را در جشنواره هاي بين المللي شرکت دهيد آيا مي تواند در عرصه رقابت يک سر و گردن بالاتر از ديگر آثار باشد؟
هدفم کسب افتخار اين پويانمايي است. افتخارآفريني تنها به جايزه گرفتن محدود نمي شود ما بايد قبول کنيم که در صنعت پويانمايي عقب هستيم و از لحاظ فني در سطح پاييني قرار داريم اما مي توانيم باتوجه به توانايي هايي که داريم يک اثر آبرومند و ارزشمند بسازيم. برايم ارزشمند و آبرومند بودن فيلم از دريافت جايزه مهم تر است. اگر پويانمايي «تهران 2121» بخواهد در کنار ديگر پويانمايي هاي سينمايي داوري شود، ممکن است در برخي بخش ها جايزه نگيرد و شايد در بخش محتوايي حائز رتبه اي شود. اما مهم ترين مسئله تمام شدن فيلم و اکرانش در سراسر کشور است. به هيچ عنوان به کسب جوايز بين المللي فکر نمي کنم زيرا تاکنون بيش از 70 جايزه دريافت کرده ام. پويانمايي «تهران 2121» قرار است سبب شود اتفاق خوبي در صنعت پويانمايي ايران بيفتد و مسئولان کشورمان دريابند که مي توان با يک پويانمايي مردم را به سينما کشاند و برايشان زمينه شادي و تفريح ايجاد کرد و اين خود بهترين جايزه براي دست اندرکاران در اين زمينه است.

اکنون پويانمايي «تهران 2121» در چه مرحله اي قرار دارد؟
متحرک سازي هم چنان ادامه دارد. 22 ماه پيش دوبله کار را گرفته ايم اما برخي جاها مشکل دارد و شايد بعضي بازيگران را دعوت کرديم تا دوبله کار را دوباره بگيريم. پروسه توليد پويانمايي «تهران 2121» 5 ماه ديگر به پايان مي رسد و اين پروسه به طور متوسط در تمام دنيا 2 سال طول مي کشد.

اگر سخني در پايان داريد براي خوانندگان، بيان کنيد؟
هرچه روزهاي پاياني کار نزديک مي شود اندکي بيشتر مي ترسم زيرا تبليغات درباره اين فيلم زياد شده است و ما نمي خواستيم فيلم اين قدر بزرگ شود! مي ترسم سطح توقع مردم آن قدر بالا برود که هنگام اکران فيلم در سينما با خود بگويند چه فکر مي کردند و چه شد.همان گونه که مطلع هستيد اين پويانمايي در سال 1500 هجري شمسي مي گذرد و درباره زندگي گذشته و حال فردي به نام اکبر آقا با بازي مهران مديري- است و به زندگي شهرنشيني و مسائل اجتماعي و فرهنگي مي پردازد. در پويانمايي «تهران 2121» از شخصيت هاي هديه تهراني، مهران مديري، بهرام رادان، گوهر خيرانديش، مهتاب نصيرپور، حبيب رضايي و حسام نواب صفوي بهره گرفته شده است و آن ها نقش هاي خود را دوبله کرده اند. من و اعضاي اين گروه با تمام انرژي کار مي کنيم تا فيلمي در خور شان را توليد کنيم و تماشاگران نيز از ديدن آن لذت ببرند.
 
آخرین ویرایش:

koochoo

Member
Fajr_Festival_l_839504.jpg


بچه ها یه خبر خوب قراره 30 دقیقه از انیمیشن تهران 2121 در بیست ‌و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر كه از 17 تا 26 بهمن ماه سال 89 برگزار ميشود به نمایش در آید.


سينماي ما- با موافقت مسوولان بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، 30دقبقه از انیمیشن "تهران1500" به کارگردانی بهرام عظیمی در برج میلاد برای اهالی رسانه به نمایش درمی‌‌آید. عظیمی در این‌باره گفت: مراحل تولید انیمیشن سینمایی "تهران1500" همچنان ادامه دارد. برای سرعت بخشیدن به تولید این اثر به تازگی 10 نیروی انسانی حرفه‌ای جدید به گروه انجام مراحل نورپردازی، رندر و جلوه‌های بصری اضافه شده است و تمام سعی گروه تولید پروژه بر این است که "تهران 1500" تا پایان سال آماده نمایش شود.
وی افزود: اگر تولید یک انیمیشن سینمایی را به هفت بخش تقسیم کنیم، تاکنون 6 بخش کار به اتمام رسیده و در حال حاضر مشغول انجام کارهای بخش پایانی هستیم که 20 درصد آن تاکنون به پایان رسیده است.
همچنین دوبله ابتدایی این اثر توسط چهره‌‌های سینمایی حاضر در این فیلم انجام شده و تنها بخش‌هایی از کار برای درآمدن حس بهتر برخی سکانس‌ها به دوبله اصلاحی و تغییر برخی دیالوگ‌ها نیازمند است که پس از نهایی شدن تصاویر در فرصت مناسب انجام خواهد شد.
وی درباره اولین نمایش انیمیشن "تهران 1500" گفت: خوشبختانه مسوولان بیست و ‌نهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم فجر موافقت نسبی خود را برای نمایش 30 دقیقه‌ از این اثر برای اهالی مطبوعات در برج میلاد اعلام کرده اند. از این رو به احتمال فراوان اولین نمایش انیمیشن سینمایی "تهران1500" در بخش فیلم‌های بلند فجر بیست‌و نهم خواهد بود تا از این طریق حضور رسمی‌تری در جشنواره داشته‌باشیم و بخشی از تکنیک و فضای کار را برای دوستان رسانه‌ای به نمایش درآوریم.
عظیمی ادامه داد: گروه تولید این انیمیشن تمام تلاش خود را انجام دادند تا این اثر بالاتر از کیفیتی که در ابتدا برای آن درنظر گرفته بودیم ساخته‌ شود، در طول کار هر روز با مشکلات جدیدی رو به رو می‌شدیم که با همکاری و تلاش همه همکاران این مسائل رفع می‌شد.لحظه به لحظه به تجربیات اولین تجربه ما در این زمینه افزوده شد که مسلما این امر در آینده کمک شایانی به تولید دیگر پروژه‌ها در آینده خواهد کرد.
این انیماتور در پایان گفت: مهمترین هدف انیماتورها این است که به مسوولان ثابت کنند که چنانچه اکران مناسبی در اختیار تولیدات انیمیشنی قرار بگیرد و این تولیدات حمایت شود، فعالان این حرفه نظر مخاطبان را جلب کرده و با ارائه آثار قوی آنها را به سالن‌های سینما می‌کشانند، در پایان امیدوارم حاصل کار جمعی ما در "تهران 1500" مورد توجه قرار گیرد و این اثر اکران موفقی را تجربه کند.
 
آخرین ویرایش:

koochoo

Member
سلام

بچه ها مجله زندگی ایرانی هم با مدیریت امیرحسین مدرس منتشر شد و وارد کیوسک ها شده فکر کنم تا الان هم شماره 2 این مجله وارد کیوسک ها شده و اما در اولین شماره این مجله به گزارشی از انیمیشن تهران 1500 به همراه عکس های اختصاصی
پرداخته شده:)

اولین شماره «زندگی ایرانی» منتشر شد

c7968d546b0a69066750f0e57b807254.jpg


سینمای ما - اولین شماره ماهنامه زندگی ایرانی در 230 صفحه منتشر شد. رییس شورای سیاست گذاری ماهنامه زندگی ایرانی، امیرحسین مدرس، بازیگر سینما و تلویزیون است. این ماهنامه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی از بخش های مختلفی همچون سینما تلویزیون، گردشگری، سلامت و زیبایی، آشپزی و پوشاک تشکیل شده است.
بخش مختلف زندگی ایرانی با مشاوره دبیران ویژه و افتخاری تنظیم شده است؛ محمدعلی اینانلو، دکتر ملک منصور اقصی، دکتر محمد بیدارمغز، حمید جاوید و سامان گلریز، دبیران افتخاری بخش های گردشگری، سلامت، مد و پوشاک، زیبایی و آشپزی زندگی ایرانی هستند.
در شماره نخست این نشریه اولین گفتگو پس از پنج سال به کتایون ریاحی، بازیگر نقش زلیخا در سریال یوسف پیامبر، گفتگو با رضا رویگری، خواننده سرود الله الله، گزارشی از انیمیشن تهران 1500 به همراه عکس های اختصاصی از این فیلم، عکس های ساتیار امامی از مسجد النبی و قبرستان بقیع، دنیای مادرانه لادن طباطبایی، عکس های اختصاصی آلفرد یعقوب زاده از شبهای پاریس و عکس های اختصاصی از مصطفی زمانی بازیگر نقش یوسف منتشر شده است.
همچنین در اولین شماره زندگی ایرانی، 250 پیشنهاد در زمینه آشپزی، سلامت، زیبایی و مد و پوشاک و سینما، تلویزیون و تئاتر وجود دارد.
زندگی ایرانی با قیمت 2هزار تومان از سه شنبه 28 بهمن ماه در دکه های روزنامه فروشی عرضه می شود.
 

koochoo

Member
سلام
بچه ها جهت اطلاع شبکه 4 برنامه دور میز شب رو به جای دوقدم مانده به صبح با همان تهيه‌كننده و كارگردان سعید بشیری شروع به پخش کرد به امید خدا مثل این که هفته پیش هم به نقل از سایت مجله پیلبان یعنی سه شنبه 2 آذر موضوع این برنامه تئوری در صنعت انیمیشن بوده که با حضور حسين ضيايي و اميرمسعود علمداري(نویسنده انیمیشن تهران 1500) به این بحث پرداختند فکر می کنم مثل سابق موضع سه شنبه ها انیمیشن باشه مطمئن نیستم اما جای بسی خوشحالی داره:)
آهان راستی یادم رفت بگم ساعت پخش این برنامه همانند برنامه قبلی هست 23/30
 
آخرین ویرایش:

koochoo

Member
[FONT=&quot]
images


گزیده ای از سخنرانی بهرام عظیمی ، حمید بهرامی و سایر عوامل سازنده در نخستین همایش[/FONT]
[FONT=&quot] GDC [/FONT][FONT=&quot]ایران[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]پيل بان ( به نقل از سايت انيميشن ديتا ) : در سومین روز نخستین همایش[/FONT]
[FONT=&quot] Iran GDS[/FONT][FONT=&quot] که به همت بنیاد ملی بازی های رایانه ای از اول تا سوم آذر ماه در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد ؛ عوامل سازنده انیمیشن بلند 1500 از جمله کارگردان خوش ذوق آن، آقای بهرام عظیمی و طراح کانسپت حمید بهرامی شرکت داشتند و به بررسی این فیلم جذاب که قرار است بازی رایانه ای آن نیز به زودی تولید گردد؛ پرداختند[/FONT]

[FONT=&quot]بهرام عظیمی[/FONT][FONT=&quot]: [/FONT][FONT=&quot]انیمیشن 1500 با نیت تحقق یک کار بزرگ شکل گرفت تا مردم را به سینما هدایت کرده و ثابت کند که ایرانی ها نیز قادر به ساخت یک انیمیشن بلند سینمایی هستند. البته این کار بیشتر از رویکرد بازاریابی و تجاری مورد توجه قرار گرفت. خیلی وقتها کارایی مد نظر ، یک شعار بیش نیست؛ در حالی که تهران 1500 یک انیمیشن صنعتی و هنری است که در صورت موفقیت ، هم تیم سازنده و هم تمام دستندرکاران صنعت انیمیشن در ایران را با سود زیادی روبرو خواهد کرد و در حقیقت می توان ثابت کرد که صنعت انیمیشن در ایران می تواند صنعتی پولساز باشد که در کنار آن ، شغل های زیادی نیز وجود دارد ؛ همانطور که ما در این فیلم ، حدود هشتاد نفر را درگیر کارهای تخصصی نمودیم. چنانکه برخی نظیر آقای حمید بهرامی به طور مقطعی و برخی نظیر آقای شادانفر به صورت دائم در پروژه درگیر تخصص های خود بودند. لذا صنعت انیمیشن تعداد افراد متخصص را که اکثراً جوان نیز هستند، به خود جلب می کند. می توان گفت صنعت انیمیشن ، کاری پر رونق و با کلاس است که در کنار آن می تواند به صنعتی پولساز بدل گردد[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]طی چندین سال اخیر شاهد حضور گروه زیادی از جوانان در این عرصه و حوزه های وابسته به آن بوده ایم. با این وجود تولید انیمیشن بسیار دشوار است . شاید بتوان به سادگی با در دست گرفتن یک دوربین هندی کم ساده و تدوین آن ، یک فیلم غیر حرفه ای و بد تولید کرد . اما حتی برای ساخت یک انیمیشن بد ، باید از دانش خوبی برخوردار بوده و در کنار آن ،به نوعی یک هنرمند نیز باشیم[/FONT]
[FONT=&quot]البته حرفه ای که در کنار انیمیشن مایلم به آن بپردازم ؛ ساخت بازی رایانه ای است. گرچه به نظر می رسد ساخت یک انیمیشن بلند نسبت به ساخت بازی رایانه ای ، دشوارتر و حساس تر باشد. ولی تقریباً عوامل درگیر ساخت انیمیشن نیز می توانند به ساخت بازی نیز بپردازند. معهذا در بازی رایانه ای ، مباحث فنی از اهمیت زیادی برخوردار است و می توان گفت که در بازی رایانه ای ، هنرمندان در خدمت عوامل فنی ، و در انیمیشن ، به نوعی عوامل فنی در خدمت هنرمندان هستند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]آقای علمداری ، فیلمنامه نویس اصلی این پروژه هستند. اگرچه ایده اولیه این کار در ذهن من شکل گرفت. پیش از حضور آقای علمداری با تهیه کننده این پروژه یعنی آقای ابوالحسنی صحبت شد. به زعم من ایشان با سرمایه گزاری بر این هنر سینمایی ، جرأتی به خرج دادند که نتیجه آن تا زمان اکران آن مشخص نیست. زیرا تا پیش از تهران 1500 هیچ تهیه کننده ای تجربه سرمایه گزاری بر یک چنین پروژه بزرگی را برعهده نداشته است. جالب است بدانید هزینه ساخت انیمیشن تهران 1500 سه چهار برابر ساخت یک فیلم سینمایی معمولی با بازی سوپر استارهایی نظیر خانم هدیه تهرانی و بهرام رادان بوده است[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]آقای علمداری ،در نوروز 1387 چهارچوب اصلی کار را تعیین کردند. آقای حمید بهرامی ساکن آمریکا بوده و در شرکت[/FONT][FONT=&quot] Cartoon Network [/FONT][FONT=&quot]مشغول به فعالیت هنری هستند. ما حقیقتاً مایل بودیم که پروژه تهران 1500 را با هنرمندان شاخص ایرانی تهیه کنیم. با این وجود می دانیم این هنری است که به غرب تعلق دارد و ما وامدار این هنر در ایران هستیم. معهذا می خواستیم انیمیشنی تولید کنیم که بعنوان یک ایرانی به آن افتخار کرده و در عین حال ، در هنگام اکران آن در سایر کشورها ، هویت مان نیز محفوظ بماند. اینچنین تمام عوامل سازنده فیلم را از میان هنرمندان شاخص ایرانی برگزیدیم . گرچه سه چهار نفر ایشان از جمله آقای حمید بهرامی خارج از ایران هستند . ایشان از جلمه[/FONT][FONT=&quot]ایرانی های وطن دوستی هستند که اگر چه مبلغ پیشنهادی ما بسیار کمتر از درامد شان در آمریکا بود ؛ ولی پذیرفتند که در این پروژه باما همراه باشند. اینچنین تمام کانسپت ها از طریق اینترنت به دست ما می رسید[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]حمید بهرامی [/FONT][FONT=&quot]: [/FONT][FONT=&quot]خوشحالم که در جمع هنرمندان ساخت بازی رایانه ای هستم. گرچه تصور می کردم که تنها تولید کنندگان بازی در این جمع حاضر باشند ؛ اما از خوش اتفاق دوستان عزیزم آقای دادگر ، آقای فصیحی و آقای دانش اشراقی نیز در این محفل حضور دارند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]از اینکه تا چه اندازه توسعه و تولید کانسپت های تهران 1500 می تواند برای شما جذاب باشد ؛ آگاهی ندارم. اما این طرح ها و تصاویر، گویای کل اتفاقات موجود در صحنه های فیلم هستند. همانطور که آقای عظیمی نیز اشاره داشتند ؛ من یک ماه قبل از تولید پروژه در جریان کار قرار گرفتم.برای من نیز بسیار جذاب بود و خوشحالم که برای اولین بار در ایران در یک پروژه وسیع و بهره مند از یک تیم حرفه ای شرکت دارم[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]معمولاً برای کسی که قرار است از یک متن نوشتاری ، یک فضای تصویری را بوجود آورد ؛ اولین اتفاق رجوع به فیلمنامه است. طی صد سال آینده شاهد یک سری شلوغی ، ازدحام ، معماری منسجم و وارداتی ، و در کنار آن طراحی مختلف از سبک کلاسیک ، مدرن و حتی پست مدرن هستیم که ناشی از نگاه تنوع طلبانه جامعه ایران است. بی نظمی از جمله فاکتورهای خاص برای شهر بزرگی نظیر تهران بشمار می آید و با در نظر گرفتن آن ، ماهیت امروزی تهران را برای بیننده فیلم تداعی می کند. در عین حال ، از وسایلی که باید به شکلی متأثر از طراحی آینده باشد ؛ استفاده کردیم : از روبات ها گرفته تا اتومبیل های پرنده ، مسیرهای هوایی و تک تک مواردی که در فیلم بدان اشاره شده بود. در مجموع ، این فیلم تولید شد . گرچه خود به شخصه معتقد بودم که برای تهیه کانسپت های آن باید زمان بیشتری صرف شود. چیزی که حاصل شد ؛ نتیجه گفتگو با کارگردان بود که ایشان نیز اغلب ، ایده های زیادی برای مباحث فیلم در نظر داشتند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]بهرام عظیمی[/FONT][FONT=&quot]: [/FONT][FONT=&quot]فیلم تهران 1500 ، آینده تهران را در ژانر کمدی به تصویر می کشد. یکی از چیزهایی که در آن زمان مشاهده می کنید ؛ طول عمر 160 ساله برخی افراد است . علت این امر آن بود که می خواستیم فرد خاصی را تا آنزمان زنده نگاه داریم و اینکه ، خوب یک سری از صحبتها نیز به زمان حال استناد می یافت. دوم اینکه روبات ها با انسان ها زندگی می کنند و سوم اینکه ، ماشین های پرنده وجود دارد. نقدی که براین موضوع است ؛ این است که چرا ما ماشین پرنده را از نمایش فیلم های انیمیشنی دیگر اتخاذ کرده ایم و بطور کلی از یک کلیشه بهره برده ایم؟ حال آنکه پیش بینی بسیار از افراد بر این است که در زمان آینده ، شاهد حضور اتومبیل های پرنده خواهیم بود. حتی بسیاری از کانسپت ها و نقاشی های ما ایرانی است . بطوری که یکی از این کانسپت ها به مدل پیکانی اختصاص دارد که تلوزیون ال سی دی پشت آن برای به نمایش گذاشتن تمام شعارهایی است که در پشت اتومبیل های امروزی می بینید. حتی برای این ماشین ، ما منبع انرژی که باعث به پرواز در آمدن آن می شود نیز بر روی آن تعبیه کرده ایم تا به هر چه واقع گرایانه تر سازی آن نزدیک شویم[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]علمداری[/FONT][FONT=&quot]: [/FONT][FONT=&quot]ما فکر کردیم که یک کار انیمیشن موفق زمانی حاصل می آید که از یک طنز برخیزد. طبیعتاً پشت یک طنز ، درد و حقیقتی نیز وجود دارد . در واقع پیام اصلی ما ، حفظ هویت فرهنگی مردم ما در نسل های آتی است . اگر چه فیلم فانتزی است ؛ اما در صدد بیان این حقیقت بوده ایم که اصالت فرهنگی و هنری مان چه در زمان حال و چه در زمان آینده ،با وجود تحولات فناورانه ، همچنان پایدار و ماندگار خواهد ماند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]بهرام عظیمی[/FONT][FONT=&quot]: [/FONT][FONT=&quot]تهران 1500 ، تنها نشانه ای که از زمان حال دارد ؛ همان ترافیک تهران امروزی است. در کل ، ما در تک تک اجزای فیلمنامه خود ، از هویت ایرانی اسلامی مان برخورداریم . تمام برجها و بناها با توجه به مقبره ها و بناهای تاریخی شهرمان به همت آقای حمید بهرامی طراحی شد.تهران 1500 ، نمادی از یک هویت معماری ایرانی اسلامی است [/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]وقتی بخشی از فیلم را در کشورهایی نظیر ایتالیا نمایش دادیم ؛ کارشناسان بر این عقیده بودند که با دیدن این فیلم به یاد ایران می افتند و نه به یاد کشورهایی نظیر افغانستان و عراق و غیره[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]خیلی از کارها به موازات یکدیگر پیش رفت. یعنی همزمان با تهیه کانسپت از روی فیلم نامه ، با برخی از بازیگر ها نیز صحبت شد. استفاده از بازیگر های مطرح ، هزینه ها را به شدت افزایش می داد ؛ هرچند بسیاری از بازیگران حرفه ای از میان افرادی نظیر مهران مدیری ، هدیه تهرانی ، حسام نواب صفوی ، مهتاب نصیر پور ، گوهر خیر اندیش ،محمد رضا شریفی نیا و بهرام رادان از دریافت پول امتناع می کردند ؛ اما ما می خواستیم از همان ابتدا بدعت گذار استانداردی در صنعت انیمیشن ایران باشیم تا از این پس مورد توجه سایر تهیه کنندگان این حوزه نیز قرار گیرد و کار ، تنها با سلام و صلوات پیش نرود[/FONT][FONT=&quot] .[/FONT]
[FONT=&quot]پس از عقد قرار داد ، از این بازیگران دعوت شد تا از زوایای مختلف چهره ایشان و با حالات حسی متفاوت عکسبرداری شود. همانطور که می دانید ، بهترین حالت در انیمیشن زمانی است که[/FONT][FONT=&quot] Lip sink [/FONT][FONT=&quot]را مد نظر قرار داد ؛ بطوری که صدا روی لبهای کاراکتر به خوبی بنشیند. این مستلزم آن بود که دوبله این عزیزان را پیش از ساخت انیمیشن حاصل آوریم. هرچند ما یک دوبله اصلاحی نیز در زمان آتی داشتیم. اینچنین ، دو دوربین در زمان دوبله وجود داشت که در هنگام ادای کلمات از حالات چهره ایشان عکس برداری می شد تا در هنگام تولید کاراکترهای سه بعدی، میمیک چهره شان کاملاً شبیه آنها گردد. زیرا خیلی ها برای دیدن بازیگر محبوب خود به صورت انیمیشنی به سینما خواهند آمد ؛ لذا ما به اصل چهره ایشان کاملاً وفادار ماندیم[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]در مورد صداها نیز وضعیت اینچنین بود و بازیگر قبل از تولید فیلم ، با راهنمایی من دیالوگ ها را بیان می کرد.حتی گاهی بازیگران به طور منفرد حاضر شده و دیالوگ ها را بیان می کردند و سپس در هنگام تولید ، من این صدا ها را در کنار هم چیده ام[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]در تهران 1500 ، هنوز به تمام سنت ها و روابط اجتماعی خود وابسته ایم[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]شاید 95% این فیلم ، نمایش نکات مثبت و خوب ایرانی ها باشد. در این فیلم ، همچنین به کرات از بزرگان به ویژه بزرگان حاضر در صنعت سینما صحبت می شود[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]به طور مثال اینکه قرار است آقای کیارستمی از جلمه افراد ثروتمند این فیلم باشند که 160 سال عمر کرده اند و با توجه به نگرش روشنفکرانه شان در ساخت فیلم ، در آن زمان نیز فیلمی با زمان 248 ساعت بسازند که با اشاره به دختر و پسری جوانی که صم البکم و بدون هیچ دیالوگی در طی این مدت کنار هم نشسته اند؛ عدم ارتباط موفق نسل جوان را به تصویر کشد . در واقع شوخی های ما در این فیلم بدین شیوه اتخاذ شده است[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]کیوان شادانفر[/FONT][FONT=&quot]: [/FONT][FONT=&quot]منطق گروه فنی همان صفر و یک است که هیچ حاشیه ای نیز ندارد. نکته مهم آن است که مسئله فنی به روند داستان کمک می کند. در هنگام طراحی کاراکتر ها ما یک اصل را در نظر گرفتیم مبنی بر اینکه چه چیزی را در انیمیشن سه بعدی می دانیم و چه چیز را نمی دانیم. و اینچنین ، بر حسب دانسته های خود به چیدمان مسیر پرداختیم و ساختار بومی گذشته را در مدل سازی و رندرینگ مد نظر قرار دادیم. پروژه را به صورت بسیار آهسته شروع کردیم و اینچنین در طول پروژه شاهد تحولات کیفیتی مدل بودیم ؛ بطوری که مدل ها واقع گرایانه تر شدند . از آنجا که پتانسیل کافی برای اجرای کامل کار در مدت زمان تعیین شده پروژه وجود نداشت ؛ لذا سطح کار به یک تعادلی رسید که تقریباً توانستیم در اکثر بخش های مختلف از جمله[/FONT][FONT=&quot] Location [/FONT][FONT=&quot]، انیمیت و رندر ، این تعادل کیفیتی را حفظ کنیم.حداقل چیزی که می توان در مورد این فیلم گفت آن است که سطح کیفی این انیمیشن نسبت به محصولات موجود در ایران ، بیشتر است[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]مدل سازی ما از طریق نرم افزار 3[/FONT][FONT=&quot]d Max [/FONT][FONT=&quot]تحقق یافت و در طول پروژه تکمیل شد [/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]همچنین ابزارهایی نیز از طریق برنامه نویسی بوجود آمد تا به رندرینگ و نورپردازی آن کمک کند. انجینی که برای رندرینگ مورد استفاده قرار دادیم ، [/FONT][FONT=&quot]Mental ray [/FONT][FONT=&quot]بود که همانطور که می دانید برای انیمیشن های بلند کارایی ندارد و باید از[/FONT][FONT=&quot] RenderMan [/FONT][FONT=&quot]بهره جست. اما خوشبختانه دوستان در بخش نورپردازی و رندرینگ این اعتماد را به ما دادند که کار را تا حد امکان به صورت قابل قبولی پیش ببرند. گرچه باید اذعان داشت که اصولاً نرم افزار [/FONT][FONT=&quot]3d Max [/FONT][FONT=&quot]دارای ضعف هایی نیز هست که باعث عدم تطبیق[/FONT][FONT=&quot] Mental ray [/FONT][FONT=&quot]با آن می شود [/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]بعلاوه نرم افزار 3[/FONT][FONT=&quot]d Max [/FONT][FONT=&quot]یک[/FONT][FONT=&quot]Multicore [/FONT][FONT=&quot]نیست و اینچنین لازم شد تا از سری دوستان در حوزه[/FONT][FONT=&quot] Maya [/FONT][FONT=&quot]و[/FONT][FONT=&quot] Soft Image [/FONT][FONT=&quot]نیز دعوت به همکاری کنیم[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]در مدل سازی صورت ، از عکس هایی که پیش از این از تمام رخ و نیم رخ بازیگران تهیه شده بود ؛ استفاده کردیم و تکسچر را به صورت بافت بر چهره سه بعدی قرار دادیم. اولین تست ها ی ما[/FONT][FONT=&quot] Facial [/FONT][FONT=&quot]بود که تقریباً پاسخ تولیدی مناسبی به ما نداد و اینچنین مجبور شدیم که به ساختار سنتی گذشته یعنی [/FONT][FONT=&quot]Morph [/FONT][FONT=&quot]رجوع کنیم. چیزی حدود 30 تا 37 مورف برای هریک از چهره ها وجود دارد . برای مدلینگ نیز به فیگورهای طراحان مان استناد کردیم[/FONT]
[FONT=&quot]Rig [/FONT][FONT=&quot]های ویژه و اخصی وجود ندارد ؛ اما از آنجا که نزدیک به صد کاراکتر باید انیمیت می شد ؛ ملزم به استفاده از یک[/FONT][FONT=&quot] Base [/FONT][FONT=&quot]استانداردی بودیم تا به[/FONT][FONT=&quot]باگ های کمتری برخورد کرده و اینچنین اصلاحات نیز تا حد لازم کاهش یابد[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]نورپردازی برای آبجکت های درون صحنه از پیش تعریف شده و یک بار پردازش شد ؛ یعنی برای هر فریم ، نورپردازی انجام نمی شد. در کل ، با امکاناتی که تهیه کننده در اختیار ما قرار داد ؛ توانستیم این انیمیشن را تا بدینجا برسانیم[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]بهرام عظیمی[/FONT][FONT=&quot]: [/FONT][FONT=&quot]ما در این فیلم سعی کرده ایم تا تمام جزئیات را در طراحی کاراکتر ها مد نظر قرار دهیم. از نکات جالب توجه در این فیلم ، این است که مهران مدیری روی ویلچر پرنده می نشیند[/FONT][FONT=&quot] . [/FONT]
[FONT=&quot]نیروی انتظامی را بسیار هوشمند و برخوردار از یک سفینه به تصویر کشیده ایم. آنزمان هم همانند امروز با ممنوعیت برخی موارد از جمله مشاهده تلوزیون های خارجی و پخش آهنگ های رپ روبرو هستیم. جالب است بدانید ورژن اصلی فیلمنامه 1500 در حدود 150 دقیقه بود که ما با حذف 30 دقیقه ، این فیلم را به 120 دقیقه کاهش دادیم[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]تهیه گزارش و تدوین[/FONT]
[FONT=&quot]: [/FONT][FONT=&quot]مریم ثابت قدم اصفهان
[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]
 

koochoo

Member
کافه سینما-حمید خانی‌پور: روز یازدهم آذر1389انیمیشن های بهرام عظیمی و انیمیشن بالا ( up ) در سالن زیبای تازه تاسیسی از حوزه هنری به نمایش در آمد .

tehran-2121-%286%29.jpg


سپس با حضور بهرام عظیمی و امیر قادری نشست کارگاهی تخصصی من باب انیمیشن به نمایش در آمده و صنعت انیمیشن آغاز گردید . شروع بحث از بهرام عظیمی بود که در برابر سوالی پیرامون فاصله انیمیشن ایران از انیمیشن سطح اول جهان عنوان کرد : مقایسه این دو انیمیشن بسیار دور از هم اصلا درست نیست . حتی انیمیشن اروپا نیز از انیمیشن آمریکا عقب تر است . با اینکه ژاپنی ها خوب و صاحب سبک کار می کنند ولی باز از آمریکا عقب هستند . انیمیشن آمریکا تقریبا دست نیافتنی است . شاید بتوانیم به کمک بهترین انیماتور های داخلی داستان اسباب بازی 1 را بسازیم . از لحاظ تکنیکی و امکانات خوب هستیم و در جهاتی به روز هم هستیم ولی مشکلات عدیده ای داریم که ما را از رسیدن به ایده آل دور می کند . مشکل ما نبود فهم و شعور خاص این کار در همه عوامل و مدیران است . سعه صدر و تعصب و مایحتاج های معنوی و اولیه کار را نداریم . ساده ترین مشکل اگر در کار ایجاد شود کل کار را تحت الشعاع قرار می دهد . بیس و پایه مورد نیاز انیمیشن را نداریم . شاید این حرفی که می زنم به ظاهر خنده دار باشد ولی من که در معرض آن قرار گرفته ام می دانم که خیلی مهم است . مثلا در پروژه تهران 1500 که حدود 40 نفر کار می کردیم .در دفتر محل کارمان یک توالت بیشتر نداشتیم . پارکینگی پیرامون محل کار نداشتیم . همین نبودن های به ظاهر غیر مهم از بچه ها سلب انرژی می کرد و قسمت اعظمی از خلاقیت و اراده و توان را به خود اختصاص می داد و به جای شور و نشاط ، اضطراب به کار تحمیل می کرد . اتفاقا مشکل ما نبود فلان سخت افزار و ... نیست . اتفاقا همین مشکلات کوچک مشکلات ماست . برای ناهارخوردن جا نداشتیم . فرهنگ کار گروهی نداریم . با کوچکترین چیز آزرده می شویم . چون انگیزه نمی ماند از خیلی ایده ها مجبوریم بگذریم . مثلا من در این فیلم تهران 1500 یک سگ داشتم . چون طراحی مو سخت و زمان بر بود کنار گذاشتم و نوع روباتی اش که بافت سختی ندارد طراحی کردیم . ولی غربی ها به تک تک ایده ها اهمیت می دهند و شرایط طوری است که به ایده آل ها نزدیک می شوند . در انیمیشن ما فیلمنامه های اولیه خوبی وارد کار می شود ولی خروجی ، چیزی متفاوت می شود . چون دانش رسیدن به ایده ها را نداریم ایده ها را به آنچه که می دانیم می رسانیم.همیشه به دنبال مقصر می گردیم . جنبه ایراد گرفته شدن نداریم . در حد دانش پایینمان کار می خواهیم . جسارت نداریم . دنبال تحقیق نمی رویم . به دلیل سختی و نبود جسارت سمت کاراکتر های حیوانی نمی رویم . به خودمان زحمت نمی دهیم . به دنبال کار بهتر نمی رویم . در همان حدی که سختی نبینیم تلاش می کنیم و این می شود که کارهایمان رو به جلو و در حال پیشرفت نیست . در این 53 سال تاریخچه انیمیشن ایرانمان به غیر دو تا سه کار بقیه کارها در حد آبرو ریزی هستند .
امیر قادری : قبل از هر چیز بگویم که سالن بسیار زیبا و شیکی را برای اولین بار می بینم و چه خوب که چنین سالنهایی داریم و چه بد که استفاده کمی از این سالن ها می شود . در مورد انیمیشن بنده رجوع می کنم به مصاحبه های جان لاسه تر کارگردان و انیماتور معروف پیکسار . در همه صحبتهایشان به داستان اشاره می کنند و دغدغه اصلی کارهای هنریشان داستان پردازی است . هم جهان رئال می سازند و هم جهان رویایی . در همه نوع فیلم و هنر نمایشی داستان پردازی را از یاد نمی برند . شما در آواتار کوههای معلق و متفاوت را باور می کنید . تکنیک درجه یک و رو به جلو دارند و هر کاری قادر هستند انجام دهند ولی مقدمات و سرچشمه کار هنری را از یاد نمی برند . در اوج کار هنری از داستان غافل نمی شوند . ولی ما در ایران فرض می گیریم داستان بلدیم و بعد دست به تجربه می زنیم . در داستان اساب بازی 3 روابط بشری پایه داستانی کار می باشد . در همین فیلم آپ می بینیم که گفته می شود محبت و عشق واقعی انسان را اسیر نمی کند . همه کارها در وهله اول داستان می گویند . در همین فیلم آپ کلیپ 12 دقیقه ای می بینیم که اتفاقا بهترین قسمت فیلم می باشد . در یک پلان چند ثانیه ای همسر مرد کراوات شوهرش را محکم می کند . همین یک صحنه نمایانگر محبت و ابراز عشق زن به همسر می باشد و به تکنولوژی و امکانات بیشتر ربطی ندارد . تکنولوژی ابزار است . تکنولوژی ریتم و حال و هوا و داستان به اثر هنری هدیه نمی دهد .
بهرام عظیمی : انیمیشن های پیکسار را بسیار دوست دارم . چون بلا استثناء دینی و فلسفی صحبت می کنند و غیر مستقیم انسانیت و اخلاق را نشانه می روند . ولی در کشور ما بدون شناخت هنر مربوطه فشار وارد می شود که کار دینی ساخته شود . در نتیجه اتفاقا های خطرناکی می افتد . مثلا استاد دانشگاه روشنفکری به دانشجویانش تاکید کرده بود که کار دینی متفاوت خلق کنند . یکی از شاگردان انیمیشنی ساخته که در جشنواره ای هم نمایش داده شده است . در این انیمیشن خرگوشی خلق شده که آموزش نماز می دهد . مسلما غرضی پشت این کار نبوده است ولی مسلما چگونه پیام دینی دادن آموزش داده نشده است .
در همه فیلمهای پیکسار دوست داشتن و عشق ورزی و شجاعت و عشق و اخلاق جریان دارد . کاراکترهای کارتون بالا بسیار جذاب اند و همگی شخصیت پردازی شده اند . با اینکه این کارتون را ضعیف ترین کارتون پیکسار می دانم و به غیر نیمه اول و آن 12 دقیقه نکته خوب و بکری ندارد و نیمه دوم فیلم هم کلا پرت است . ولی من در تهران 1500 حدود 42 کاراکتر خلق کردم که اکثرا بازیگرند . من جرئت نکرده ام شخصیت جدید خلق کنم و به محبوبیت ستارگان سینما متوسل شده ام . با این وجود تجربه اول است و برایش خیلی زحمت کشیده ایم . تا آخر سال آماده می شود و در جشنواره فیلم فجر امسال کلیپ حدودا 20 دقیقه ای تدارک دیده ایم که به صورت سورپرایز برای تماشاگران برج میلاد نمایش داده شود . احتمالا در تابستان سال بعد اکران شود و قول می دهم شگفت زده خواهید شد ولی در حد انیمیشن های اروپایی است . نماهای بیرون از شهر تهران هر فریمش حدود 17 ساعت فقط رندرش طول کشیده است . ( بدون در نظر گرفتن مراحل دیگر )
خاطره جالبی باید بگویم در مورد سفر شغلی که به چین داشتم . جشنواره انیمیشن برگزار شده بود و به عنوان نماینده انیمیشن ایران به آنجا رفتم . فردی از کمپانی پیکسار با نام مارک واش بود که در ابتدا سلام و احوالپرسی داشتیم . زیاد تحویلش نگرفتم . ولی او با دیدن بروشور های تهران 1500 و شنیدن سوابق کاری من بسیار بهت زده و مشتاق بود . احتمال دادم یکی از کارمندان دون پایه کمپانی پیکسار باشد و به این دلیل اهمیت خاصی ندادم . ولی وقتی ایران آمدم و نامش را سرچ کردم ( با اینکه در چین امکانات سرچ داشتم ولی به دلیل اهمیت ندادن به فرد مورد نظر این کار را نکردم ) متوجه شدم مارک واش یکی از غولهای کمپانی پیکسار است . یکی از سیاست های کاریشان مسافرت به اقصی نقاط جهان است تا کشف استعداد کنند و حداقل مقدور اگر روزی خواستند از فرهنگ آدمهای آشنا شده فیلمی بسازند از خودشان استفاده کنند . به گفته مارک واش شگرد موفقیت های پیکسار کار بر روی جزییات است . کارهای چاپلین هم اینگونه بوده است . از همه چیز صحنه استفاده درست می کنند . مثلا روی صندلی نشستن حالت های مختلف دارد . برای نشستن یک پیرمرد به روی صندلی 20 پیر مرد مختلف را به این کار وادار می کنند . متفاوت ترینش را انتخاب می کنند . مثلا یکی از پیرمرد ها قبل از نشستن دستش را به پشتش می برد و دنبال صندلی می گردد و وقتی صندلی را پیدا کرد می نشیند . همین کار کوچک ، جزییات جذاب کننده شمرده می شود و در کارشان لحاظ می کنند و از این ایده ها در بالا هم زیاد می بینید .
بهرام عظیمی خودش پیشنهاد پخش قسمتهایی از تهران 1500 را داد که با استقابل تماشاگرن روبرو شد و این کار محقق شد حاضرین این مراسم صحنه هایی از اولین فیلم انیمیشن سه بعدی بلند سینمای ایران را تماشا کردند . حدود 15 دقیقه از فیلم تهران 1500 بدون پرداخت نهایی پخش شد که نوید کار جدید و بکری می داد . صحنه هایی از گفتگوی شریفی نیا و گوهر خیر اندیش . حسام نواب صفوی و هدیه تهرانی . مهران مدیری و هدیه تهرانی و البته صحنه جالب و جذاب فیلم که نمای هوایی از تهران 110 سال بعد بود . ماشین های پرنده و اتوبوس بی آر تی های معلق در هوا و جالب تر مصلای تهران پیشرفته و صدای اذان مرحوم موذن زاده .
به گفته بهرام عظیمی در این فیلم سعی شده تهران مدرنی نمایش داده شود که سنت ها را فراموش نکرده است . از بیان اخلاقیات بد ایرانی جماعت دوری شده است و به سنت و رسوم ایرانی در قالب شهری پیشرفته پرداخته شده است .
بهرام عظیمی اعلام کرد دلیل استفاده از ستارگان سینما جذب تماشاگر است . نمی توانستیم در تجربه اول ریسک کنیم و از نو کاراکتر خلق کنیم . ان شاء الله در کار بعدی کار متفاوت خواهیم کرد . ولی باید امتحان خود را در این کار پس بدهیم .
امیر قادری : برگ برنده فیلم هم همین وارد شدن به حیطه جدید است . مثل ملک سلیمان تصاویر متفاوت و بکر نمایش می دهد و سینمای ایران را از روزمرگی پدید آمده و نمایش زندگی آپارتمان نشینی خلاص می کند و باید این راه ادامه پیدا کند . البته نباید به بازیگران متوسل می شدید . چون همین بازیگران را در فیلمهای زنده می بینیم
بهرام عظیمی : سعی کردیم بازیگرانی که می بینیم در فضای متفاوتی دیده شوند . مثلا ماشاء الله شاهمرادی زاده بازیگر خوبی است که در سینمای زنده نقش های خوبی نصیبش نشده و در این فیلم از صدایش بر روی چهره پیرمردی استفاده شده است . حدود 40 دقیقه از فیلم به دیالوگ و گفتگوهای دو نفره اختصاص دارد . این فیلم در اصل 150 دقیقه است . حدود 120 دقیقه برای نمایش خانگی در نظر گرفتیم ولی برای اکران عمومی نسخه 100 دقیقه ای آماده می کنیم . تم کلی فیلم هم این است که ما هر چه قدر پیشرفت کنیم پایبند سنتهایمان هستیم .
عظیمی در جواب تماشاگری پیرامون پشتوانه مالی فیلم گفت که فیلم قبلا با بودجه شهرداری و خصوصی ساخته شد ولی الان شهرداری به کل کنار کشیده و فیلم کاملا با پشتوانه مالی بخش خصوصی در حال ساخته شدن است .
امیر قادری : باید از این کارهای بزرگ ساخته بشود تا الگوی مناسبی برای علاقه مندان بوجود بیاید . خرد کردن امور و سپردنشان به تعداد زیادی آدم تاثیر گذار نیست . باید سرمایه گذاری شود تا فیلمهای ویترینی مثل این فیلم ساخته بشود . فیلمهای خوب نتیجه کار آدمهای خوب است . برای پدید آمدن آثار هنری مطلوب باید متواضع تر باشیم . در غیر اینصورت نمی توانیم داستان خوب تعریف کنیم . بیشتر از توانایی هایمان ادعا می کنیم . هر وقت مثل مارک واش شدیم می توانیم کارتون هایی مثل up بسازیم .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا