افتتاح بخش فناوری اطلاعات

آرش کریمی

New Member
اعطای مجوز میکروفون‌های رادیویی توسط Ofcom

جمعه، ۱ تیرماه ۱۳۸۶

سرویس اخبار خارجی ایتنا - مرکز رگولاتوری بریتانیا موسوم به Ofcom طرح جدیدی را به تصویب می‌رساند که به موجب آن بریتانیایی‌ها می‌توانند کلیه فستیوال‌ها، مسابقات ورزشی و ... را به صورت مستقیم گزارش دهند.


مرکز رگولاتوری بریتانیا در حال تصویب قانونی است که به دنبال آن شرکت‌های رسانه‌ای می‌توانند با استفاده از میکروفون‌های رادیویی، اتفاقات بزرگ را به صورت مستقیم منتشر کنند.

نهاد تنظیم مقررات رادیویی و مخابراتی بریتانیا پیش از این مشاورات فراوانی را برای عرضه میکروفون‌های بی‌سیم انجام داده بود و در حال حاضر قصد دارد تا مدتی دیگر این دستگاه‌ها را وارد بازار بریتانیا کند.

برای سال‌های طولانی استفاده‌کنندگان از میکروفون‌های رادیویی تنها فرکانس محدودی را در اختیار داشتند و برای پخش گزارش‌های خود با مشکلات فراوانی مواجه بودند.

این اقدامات جدید به مراکز رسانه‌ای بریتانیا امکان مي‌دهد مشترکان بیشتری را تحت پوشش خدمات خود قرار دهند.




منبع:ایتنا
 

آرش کریمی

New Member
به منظور کسب اعتماد سازندگان مادربرد؛ Nvidia چیپست گرافیکی MCP 78 را ارائه می کند

کمپانی nVidia اعلام کرده است طبق یک برنامه ی زمانی پردازنده یکپارچه گرافیکی (Integrated Graphic Processor) جدید مجهز به چیپست MCP 78 را در ماه اکتوبر سال جاری روانه بازار خواهد کرد. به گفته ی برخی سازندگان مادربرد قرار است این چیپست جایگزین نمونه قدیمی تر یعنی MCP 68 شود.

به عقیده ی کارشناسان، با وجود آنکه MCP 68 اخیرآ به بازار وارد شده بود اما بدلیل آنکه ارائه ی آن با تاخیر در ماه فوریه صورت گرفت و در تست های انجام شده نیز نتوانست کارکرد قابل قبولی در برابر چیپست جدید شرکت AMD یعنی 690G از خود نشان دهد، بیشتر سازندگان مادربرد ترجیح دادند از محصولات AMD استفاده نمایند.

nVidia تلاش خواهد کرد تا قبل از آماده شدن چیپست بعدی کمپانی AMD که 780G می باشد MCP 78 را آماده کند تا حداقل در این مدت زمانی بتواند اعتماد از دست رفته اش را در پیش سازندگان مادربرد بدست آورد.

چیپست های MCP 78 می توانند از پلتفرم +AM2 ، تکنولوژی HyperTransport 3.0 ، PCI Express 2.0 و خروجی تصاویر گرافیکی بصورت HDMI پشتیبانی کامل به عمل آورند.

منبع خبر: WinBeta.Net (نقل از DigiTimes)
 

آرش کریمی

New Member
هكر اينترنتي مدعي شد به هري پاتر هفتم رسيده است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب


يك هكر اينترنتي آن‌چه را كه مدعي است قسمت پاياني آخرين كتاب هري ‌پاتر است، بر روي وب‌سايتي قرار داد.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين هكر انگليسي با ادعاي اين‌كه توانسته است به سيستم رايانه‌يي مؤسسه‌ي انتشاراتي "بلومزبري" - ناشر انگليسي كتاب‌هاي هري‌ پاتر - نفوذ كند، اعلام كرد، مي‌داند چه كسي در پايان كتاب «هري پاتر و قديسان مرگ‌بار» خواهد مرد.


اين در حالي است كه سخنگوي بلومزبري با رد اين ادعا، اعلام كرد شايعه‌هاي زيادي در اينترنت وجود دارند.


به گزارش بي.بي.سي، سخن‌گوي مؤسسه‌ي "اسكالستيك" - ناشر آمريكايي كتاب‌هاي هري ‌پاتر - نيز در اظهار نظري مشابه اعلام كرد، اين ادعا هم يكي از چندين ادعايي است كه در اينترنت وجود دارد.


اين هكر كه خود را "گابريل" معرفي كرده، اعلام كرده است براي آن‌كه مطالعه‌ي قسمت پاياني كتاب را براي خوانندگان آن خسته‌كننده و تكراري كند، اين كار را انجام داده است.


"جي.كي‌ رولينگ" - خالق داستان‌هاي هري پاتر - كه اعلام كرده بود دو شخصيت داستان در پايان كتاب هفتم خواهند مرد، ماه گذشته هشدار داد كه طرفداران هري پاتر مراقب شايعه‌هاي غلط درباره‌ي موضوع اصلي داستان «هري پاتر و قديسان مرگ‌بار»‌ باشند.
 

آرش کریمی

New Member
با استفاده از سرويس ياهومسنجر،

با استفاده از سرويس ياهومسنجر،
سيم‌كارت‌هاي قطع‌شده به‌علت ديركرد در پرداخت، در كمتر از دوساعت وصل مي‌شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات


با طراحي سيستم جديد در دفاتر خدمات ارتباطي، سيم‌كارت مشتركان تلفن همراهي كه به دليل پرداخت ديرهنگام مبالغ قبوض قطع مي‌شود، در كمتر از دو ساعت وصل خواهد شد.

زهير طيب - مدير يكي از دفاتر خدمات ارتباطي - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب و با اشاره به قطعي‌هايي كه در رابطه با تلفن همراه صورت مي‌گيرد، اظهار كرد: اين قطعي‌ها در برخي مواقع به دليل ديركرد در پرداخت بعد از موعد قبوض تلفن همراه و يا رسيدن ديرهنگام قبوض به دست مشتركان است.

او ادامه داد: به منظور رفاه حال مشتركان، سيستمي‌ در دفاتر خدمات ارتباطي طراحي شده كه مشتركان مي‌توانند با Add كردن ID با آدرس MCI-iran در ياهومسنجر خود از امكاني استفاده كنند كه درصورت بروز مشكل قطعي سيم‌كارتشان پس از پرداخت مبلغ، با ارسال شماره‌ي تلفن خود به اين ID در كمتر از دو ساعت سيم‌كارتشان وصل شود و ديگر نيازي به مراجعه‌ي حضوري آن‌ها نخواهد بود.

طيب يادآور شد:‌ بخشي از اين سيستم فعال شده و پس از گذشت يك هفته از مراحل آزمايشي خود اجرايي شده است؛ مشتركان همچنين مي‌توانند اگر سوالي در زمينه مباحث تلفن همراه دارند از اين طريق مطرح كرده و پاسخ آن را دريافت كنند.

او تصريح كرد: اين ID از ساعت 8 صبح تا 20 شب فعال است و توسط اپراتوري به تمام متقاضيان در سطح كشور پاسخ داده مي‌شود؛ اين سيستم در برخي از دفاتر وجود دارد و در فازهاي بعدي امكانات جديدي به آن اضافه خواهد شد.
 

آرش کریمی

New Member
اولين حافظه Ddr3 به بازار آمد

سرويس خبر نشريه عصر شبکه
يکشنبه 3 تير 1386


شركت ژاپني Buffalo اولين حافظه رم جهان با چيپ‌ست DDR3 را ساخت.


شركت ژاپني Buffalo اولين حافظه رم جهان با چيپ‌ست DDR3 را ساخت. حافظه‌هاي DDR3 كارايي سيستم را افزايش مي‌دهند و در مقايسه با حافظه‌هاي DDR2 از برق كمتري استفاده مي‌كنند.

بوفالو از چيپ‌ست PC3-8500 در اين حافظه‌ها استفاده كرده است و فركانس كاري آن ‌1066MHz است. زمان تأخير اين حافظه‌ها 7CL و ولتاژ مصرفي آن‌ها 1.5V است. معماري طراحي اين حافظه‌ها نيز به گونه‌اي است كه در هر عمليات اجرايي قادر به اجراي هشت دستور هستند.

در حالي كه حافظه‌هاي DDR2 فقط چهار دستور را اجرا مي‌كنند. اين حافظه رم از پلتفرم‌هاي DDR3 پشتيباني كرده و كاربران مي‌توانند از آن براي محصولات خود استفاده كنند. پيش از توليد اين حافظه، كاربراني كه از كارت‌هاي گرافيك DDR3 استفاده مي‌كردند، مجبور به استفاده از حافظه‌هاي DDR2 بودند. بوفالو حافظه 512 مگابايتي مدل PC3-8500 را 315 دلار و حافظه يك گيگابايتي آن را 595 دلار عرضه مي‌كند.
 

آرش کریمی

New Member
اينترنت روي هوا

3 تير 1386 - دنیای اقتصاد - سر انگشتانت با سرعت روي صفحه كليد حركت مي‌كنند و صفحه‌هاي مختلف روي نمايشگر رايانه باز و بسته مي‌شوند.

اطلاعات مورد نظر نيز با يك اشاره به دكمه موس روي صفحه نمايشگر ظاهر مي‌شوند. همه اين امور با سرعت نور انجام مي‌شوند، بدون اين كه وسط كار ارتباط قطع شود. از وقتي از سيستم اينترنت بي‌سيم استفاده مي‌كني نه از قطع و وصل شدن‌هاي مكرر ارتباط خبري است و نه از سرعت پايين خطوط اينترنت!

در اختيار داشتن سرعت، خواسته‌اي است كه اكثر كاربران خانگي، اداري و تجاري اينترنت براي رسيدن به اهداف خود در كوتاه‌ترين زمان ممكن در پي آن هستند.

در‌حال‌حاضر بسياري از كاربران كه از روش‌هاي دسترسي به اينترنت با استفاده از مودم و خطوط تلفن به ستوه آمده‌اند در پي آن هستند تا با استفاده از راهكارهاي ديگري به سرعت مطلوب خود برسند. استفاده از اينترنت بي‌سيم يكي از اين راهكارها است.

ورود اتصالات بي‌سيم به دنياي ارتباطات، كاربران مشتاق زيادي‌ را به خود جذب كرده است و افرادي كه براي انجام امور روزمره خود از رايانه و اينترنت استفاده مي‌‌كنند و از قطع و وصل‌شدن‌هاي مكرر و نابهنگام ارتباط خسته شده‌اند را به سوي خود كشانده است.
شبكه‌هاي بي‌سيم (wireless) يكي از تكنولوژي‌هاي جذابي هستند كه توانسته‌اند به خوبي پاسخگوي نياز بسياري از كاربران اينترنت باشند.

البته، هر چند اين تكنولوژي جذابيت و موارد كاربرد بالايي دارد ولي مهم‌ترين مرحله كه تعيين‌كننده ميزان رضايت از آن را به دنبال خواهد داشت، ارزيابي نيازها، توقعات و مقايسه آن با امكانات و قابليت‌هاي اين تكنولوژي است.

اينترنت بي‌سيم در ايران
نصري يك ارائه‌دهنده خدمات اينترنتي مي‌گويد: اينترنت بي‌سيم حدود 7سال است كه در ايران مورد استفاده قرار مي‌گيرد و به علت وجود موانعي كه در ابتداي ورود اين شبكه به كشور وجود داشت، در مراحل اوليه در شهرستان‌هايي با مساحت كم مورد استفاده قرار گرفت.

وي شبكه ارتباطي بي‌سيم، wimax wireless، wi-fi وIP wireless را از شبكه‌هاي فعال ارتباطي در ايران معرفي كرده و مي‌گويد: در حال حاضر شبكه‌هاي ارتباطي مذكور توسط شركت مخابرات به اشخاص حقوقي واگذار مي‌شود و اين اشخاص با فروش اين شبكه‌ها به كاربران خانگي و... ارتباطات بي‌سيم اينترنتي را در كشور گسترش مي‌دهند.

مخابرات و تصدي‌گري فروش اينترنت بي‌سيم
در حال حاضر شركت مخابرات ايران تنها عرضه‌كننده رسمي و مستقيم سيستم wire Less به شمار مي‌رود كه طي سال‌هاي اخير با تغيير سياست‌كاري خود به فروش حجمي اينترنت بي‌سيم به اشخاص حقوقي مبادرت ورزيده است. البته شركت‌هاي ديگري چون سروش رايانه، آي‌تك و پارس آن‌لاين نيز به صورت محدود با استفاده از ماهواره و امواج نوري تامين‌كننده نياز برخي متقاضيان خطوط اينترنت هستند. اما شركت مخابرات متصدي رسمي اين كار است. طبق اعلام يكي از ارائه‌دهنده‌گان خدمات اينترنتي، شركت مخابرات طي دو سال اخير اقدام به ارائه سيستم wire less به كاربران محدوده هفت تير به بالا كرده است و در قبال ارائه اين خدمات به صورت ماهانه از مشتركين حق اشتراك دريافت مي‌كند.

به گفته وي اشخاص حقوقي نيز كه با تعبيه يك آنتن مركزي مشترك شبكه wireless شده‌اند با به اشتراك گذاشتن خطوط اين شبكه بين كاربران مختلف از آنها حق اشتراك دريافت مي‌كنند.

انواع شبكه بي‌سيم
همانطور كه قبلا اشاره كرديم شبكه wire less در ايران به سه نوع wimax ، wi Fi و IP تقسيم‌بندي مي‌شود كه هر كدام بسته به بعد آنتن‌دهي، قابليت‌هاي كاربردي و ... براي امور اداري، تجاري و مصارف خانگي به كار برده مي‌شوند.

Wimax
wimax استانداردي است براي انتقال اطلاعات به‌صورت بي‌سيم در فواصل طولاني با پهناي باند زياد.

از كاربردهاي آن مي‌توان به ارتباط مشترك با شبكه در آخرين ضلع ارتباطي (مركز تلفني محلي تا منزل، بدون سيم)، استفاده در شبكه‌هاي سلولي، برقراري ارتباط‌هاي پر‌سرعت در شركت‌ها، انتقال صوت، تصوير و ... اشاره كرد.

استفاده از wimax به عنوان يك راهكار ارتباطي در شبكه‌هاي شهري ميان محل مشترك و نزديك‌ترين مركز مخابراتي به عنوان اصلي‌ترين مزيت اين سرويس در مقابل كابل‌هاي مسي و تكنولوژي‌هاي DSL است.

طبق اعلام يكي از ارائه‌دهندگان خدمات اينترنتي، wimax در حالت ايده‌آل اجازه مي‌دهد كه پهناي باند در حدود 70مگابيت بين كاربران و نقطه مركزي، به صورت اشتراكي مورد استفاده قرار گيرد.

به گفته وي، استانداردهاي دسترسي به اينترنت و شبكه نشان مي‌دهد كه چنين پهناي باندي براي حدود 60شركت كه همزمان نياز به يك ارتباط اينترنتي معادل 544/1مگابيت داشته باشند كافي خواهد بود.

وي عقيده دارد، كيفيت wimax باعث شده است اين تكنولوژي براي استفاده در سرويس‌هاي مانند VOIP، كنفرانس‌هاي ويدئويي، برقراري شبكه‌هاي خصوصي و‌...به طور همزمان كاربرد داشته باشد.

ناظر، يك ارائه‌دهنده خدمات اينترنتي نيز در اين زمينه مي‌گويد: «در حال حاضر wimax wireless توسط شركت‌هاي لايزر، داتك، هماتل و سروش رسانه ارائه مي‌شوند كه هزينه تجهيزات و قيمت پهناي باند آن بسته به سرعت اين شبكه متفاوت است.»

وي هزينه تجهيزات wimax كه شامل آنتن مركزي و ... است را حدود 400 تا 500هزار تومان و قيمت پهناي باند را ماهيانه حدود 60هزار تا 6ميليون تومان اعلام كرد.

Wi F i
Wi Fi Wire less نيز از لحاظ قابليت‌هاي كاربري مانند wimax بوده و در ايران توسط چند شركت كه داتك از جمله آنها است ارائه مي‌شود.

به گفته فعالان اين عرصه هزينه تجهيزات Wi Fi حدود 200 تا 300هزار تومان است و نرخ پهناي باند هم در حد ناچيزي است.

نامق، يكي از ارائه‌دهندگان خدمات اينترنتي مي‌گويد: در حال حاضر شركت‌هاي نامشخصي كه چندان هم بزرگ و معروف نيستند اين خطوط را به مشتركان ارائه مي‌دهند و بسياري از ISPها در نقاط مختلف شهر با برپايي دكل، اين خطوط را بين متقاضيان به اشتراك مي‌گذارند.
وي معتقد است بسياري از ISPها نيز شبكه Wi Fi را به صورت رايگان در اختيار كاربران مي‌گذارند كه برخي ISPهاي پاساژ پايتخت از اين جمله‌اند.

IP wireless
براي كاربران خانگي، اداري و تجاري تجهيزات IP به عنوان يك گذرگاه بي‌سيم براي منازل و دفاتر عمل مي‌كند.
IP wireless نوعي از خدمات دسترسي به شبكه جهاني اينترنت است كه بي‌وقفه و به صورت بي‌سيم با سرعت بالا ارائه مي‌شود و محدوديت اين سرويس در پهناي باند ارائه شده حداكثريك مگابيت است.

اين سيستم به طور معمول به نصب حرفه‌اي نياز ندارد و در نتيجه نيازي به انتظارهاي طولاني براي رسيدن نوبت نصب و حضور مامورين نصب در محل مورد نظر نيست و همچنين قابل انتقال است. از همه مهم‌تر توانايي اين سيستم در برقراري ارتباط است كه بسيار قابل اطمينان‌تر و پرسرعت‌تر از (DSL)، سيستم‌هاي ماهواره‌اي و مودم‌هاي كابلي است. حداقل امكانات و لوازم جانبي نيز كه براي استفاده از خدماتIP wire LESS لازم است عبارت است از PC و ACINTOSH.
شاهد، يكي از ارائه دهندگان خدمات اينترنتي در اين زمينه مي‌گويد: در ايران تنها شركت داتك اقدام به ارائه شبكه بي‌سيم IP مي‌كند و به همين دليل اين شبكه نسبت به WIMax و WIFI بسيار ضعيف عمل كرده و بيشتر، كاربران خانگي از آن استفاده مي‌كنند. در حالي كه wimax و WIFI بيشتر كاربري تجاري و اداري دارندتا خانگي. وي هزينه تجهيزات IP WIRE LESS را حدود 100 تا 150هزار تومان و هزينه پهناي باند آن را از 35هزار تومان به بالا اعلام كرد.

وي معتقد است در‌حال‌حاضر اكثر شركت‌هاي ارائه دهنده اين خدمات، شبكه‌هاي WIRE LESS 128، 64 و ... مگابيتي را بين 4، 8 تا 10 مشترك تقسيم مي‌كنند و در قبال ارائه اين خدمات مبالغي حدود 35 تا 100هزار تومان دريافت مي‌كنند.

موانع شبكه wireless
وجود ساختمان‌هاي بلند، ناهمواري و پستي و بلندي‌هاي زمين و... از عواملي هستند كه امواج شبكه wireless را تغيير داده و گاهي اوقات باعث بروز مشكلاتي در اين زمينه مي‌شوند.
اما به گفته فعالان اين عرصه، اين مشكلات در مقايسه با موانعي كه سر راه خطوط زميني اينترنت (Leased line) است، بسيار ناچيز است.

چراكه خطوط زميني از زيرساخت سيم‌هاي مسي استفاده مي‌كنند كه براي ارتقاي آن در هر مرحله نياز به صرف هزينه‌هاي اضافي است.

امروزه ارتباطات باند پهن (بي سيم) نه‌تنها جانشين مناسبي براي خطوط زميني (Leased line) است بلكه در نقاطي كه امكان برقراري ارتباطات زميني وجود ندارد، مي‌تواند مقرون به صرفه بوده و در مدت زمان بسيار كوتاه‌تري نصب و راه‌اندازي شود.

مزيت‌هاي wireless
پشتيباني از همه پروتكل‌ها و خصوصيات چند رسانه‌اي مديريت فراگير از دروني‌ترين نقطه شبكه تا نقاط انتهايي آن، قابليت كنترل و تنظيم كيفيت خط ارتباطي، پشتيباني‌هاي مختلف مانند (نگهداري و گزارش‌هاي مالي و آماري براي مشتركان)، ارائه پهناي باند به ميزان درخواستي كاربران، خدمات Billing براي سرويس‌هاي اشتراكي، يكپارچگي خدمات صوتي و تصويري، داده و اينترنت، عدم نياز به ديد مستقيم به آنتن (NLOS) از جمله ويژگي‌هاي شبكه wire Less است.

تغييرات قيمت
طبق اعلام صدوق، يكي از ارائه‌دهندگان خدمات اينترنت بي‌سيم، نرخ ارائه اين خدمات نسبت به سال گذشته در حدود30 تا 50درصد كاهش يافته است.

وي علت اين امر را ايجاد رقابت بين ISPها و شركت‌هاي بزرگ ارائه‌دهنده خدمات اينترنتي بي‌سيم عنوان كرده و مي‌گويد: شركت مخابرات حدود 50درصد به خريداران حجمي شبكهwire less تخفيف مي‌دهد.

اشخاص حقوقي نيز با خريد اين خطوط آن را بين مشتركان مختلف به اشتراك مي‌گذارند.
 

آرش کریمی

New Member
لينوکس ناامن است

3 تير 1386 - گروه محاسبات معتبر مایکروسافت (Trustworthy Computing Group)، سیستم عامل اخیر غول نرم‌افزاری دنیا را بسیار امن‌تر از پی‌بسترهای قابل رقابت و یا حتی برنامه‌های ویندوز پیشین خواند.
جف جونز، مدیر استراتژی امنیت در این گروه تحقیقاتی شرکت مایکروسافت، در گزارشی که با فرمت PDF در بلاگ خود قرارداده، آسیب‌پذیری شش ماهه نخست حضور ویندوز ویستا در بازار را به تصویر کشیده است.
در نتایج این تحلیل آمده که با نگرشی درونی به تنگناهای داخلی آسیب‌پذیری ویستا و همچنین نگاهی مقایسه‌ای به لینوکس، اپن آفیس و سایر سیستم‌های عامل می‌توان دریافت که ویندوز ویستا در مقایسه‌ای شش ماهه با تولید پیشین مایکروسافت، ویندوز XP و سایر سیستم عامل‌های جدید قابل رقابت که بهره‌ای از SDL و فرآیندی نظیر آن نبرده‌اند، تمایل بسیار اندکی به آسیب‌پذیری‌های بسیار شدید داشته است که از SDL هم منتفع نشده است.
واژه “SDL” که توسط جونز دراین گزارش مورد استفاده قرار گرفته، به "چرخه زندگی توسعه یافته امن" مایکروسافت (Secure Development Lifecycle) بازمی‌گردد. SDL یک فرآیند نرم‌افزاری توسعه یافته است که شرکت مایکروسافت برای ایجاد نرم‌افزار مقاوم در برابر حملات مخرب پذیرفته است.
طی شش ماهه نخست حضور ویستا در بازار، مایکروسافت 4 نسخه جدید امنیتی برای بررسی 12 مورد آسیب‌پذیری به بازار عرضه کرد که بنا بر اعلام انستیتیو ملی استانداردها، 10 مورد "بسیار قوی"، یک مورد "معمولی" و یک مورد "ضعیف" قلمداد شده‌اند.
در پایان این شش ماه، همچنین مواردی بوده که هنوز به آنها پاسخی داده نشده است که به گزارش این انستیتیو تنها یک مورد آن "بسیار قوی"، 4 مورد"معمولی" و 10 مورد نیز "ضعیف" بوده‌اند.
در مقایسه با ویندوز XP خواهیم دید پیش از زمان عرضه ویندوز XP به بازار 3 مرورگر اینترنتی آسیب دیده بودند و سه هفته پیش از توزیع نهایی نیز تصحیح شدند. در نتیجه کاربران جدید باید بسته‌های IE را به منظور تصحیح آن‌ها فوراً درخواست می‌کردند.
در مجموع، مایکروسافت در آن زمان با 36 مورد آسیب‌پذیری در شش ماهه نخست حضور XP در بازار رو به رو بود که به گزارش انستیتیو ملی استانداردها 26 مورد آن "بسیار قوی" بودند و در پایان این دوره شش ماهه هنوز دو مورد شدید آن تصحیح نشده بودند.
در این مقایسه، اجمالی می‌توان دید که با توجه به روند پردازش ویندوز ویستا، این سیستم عامل شش ماهه نخست بهتری نسبت به همزاد خود داشته و تنها یک مورد آسیب‌پذیری قوی در پایان این دوره بدون پاسخ مانده است.
اگر این سیستم عامل را در کنار لینوکس 4 قرار دهیم، با 129 باگ در شش ماهه نخست حضور رو به رو خواهیم شد که 40 مورد آن در دسته "بسیار قوی" قرار می‌گیرند.
گفتنی است؛ با قیاس‌های انجام شده می‌توان نتیجه گرفت که ویندوز ویستا، (احتمالا) امن‌تر از آن است که در تصور ماست.
 

آرش کریمی

New Member
گوگل تهديدی برای امنيت

.
3 تير 1386 - يك مقام نظامي مسوول اطلاعات و نظارت در نيروي هوايي آمريكا مدعي شد دسترسي تجاري به اطلاعات از طريق نرم‌افزار نقشه‌برداري آن لاين مانند "گوگل ارث" ، يك خطر جبران ناپذير براي امنيت ملي است.
با اين‌حال به گزارش سايت "آي‌تي پرو"، ژنرال ديويد دپتولا معاون ستاد فرماندهي در بخش اطلاعات، نظارت و شناسايي در واشنگتن به خبرنگاران گفت هيچ كس قصد متوقف كردن تصويربرداري ماهواره‌اي تجاري را ندارد.
دپتولا به سايت گوگل ارث اشاره داشت كه براي كاربران اينترنتي خود امكان مشاهده زمين از بالا را فراهم كرده و كاربر مي‌تواند تا سطح خياباني نيز بر روي نقشه متمركز شود.
وي افزود اين سايت به هركسي كه كارت اعتباري دارد امكان مي‌دهد كه به تصاوير هر نقطه‌اي از روي زمين، دسترسي پيدا كند.
وي گفت نمي‌داند آيا ارتش آمريكا قصد دارد محدوديت‌هايي را در مورد اين سايت اعمال كند و يا تهيه تصوير از برخي مناطق را متوقف سازد يا خير.

نسخه قابل چاپ
 

آرش کریمی

New Member
اعتراض ماديران به آمار S&p

یکشنبه، ۳ تیرماه ۱۳۸۶
ايتنا - در پي انتشار خبر «رقابت تنگاتنگ ماديران و فراسو در زمينه گارانتي» كه در تاريخ 30 ارديبهشت 1386 در ايتنا و به نقل از باشگاه فعالان آي.سي.تي، نامه‌اي در مورخ 30/4/86 از سوي شركت صنايع ماشين‌هاي اداري (ماديران) به دفتر سايت ارسال گرديد كه ضمن اعتراض به انتشار خبر مذكور، خواستار انتشار آن در سايت ايتنا در سايت بودند. متن نامه به شرح زير است:







باسمه تعالي
مسئولين، مديران و كاركنان باشگاه فعالان آي. سي. تي با آدرس وب سايت www.sandp.ir و سايت اخبار فناوري اطلاعات ايتنا
باسلام
فعاليت در بازارهاي مجازي و سايبر مانند بازارهاي سنتي، نيازمند رعايت اصولي است كه از آن به اخلاق حرفه‌اي و شغلي تعبير مي‌شود و متضمن جلب اعتماد مشتري به صورت منطقي و اصولي و تهيه و ارائه آمارهاي دقيق و مبتني بر واقعيت است.
در اين بازار طبيعتا هر نوع رقابت غيراصولي و نادرست كه از آن به رقابت مكارانه تعبير مي‌شود و نيز تهيه و تدارك هر نوع آمار نادرست و غيرواقعي و هدفدار و هدايت ‌شده براي وصول به منظور خاص، صرفنظر از خروج از التزامات اخلاق حرفه‌اي، موجب ايجاد مسئوليت‌هايي تا سرحد تعقيب كيفري خواهد شد.
با ارسال فتوكپي پرينت تهيه شده از مطالبي كه تحت عنوان شاخص بازار براي هفته سوم آبان 1385 و هفته چهارم اردبيهشت 1386، توسط سايت باشگاه فعالان بازار آي.سي.تي تهيه شده ملاحظه مي‌شود كه اين سايت به نفع بعضي از اسپانسرهاي خود (مثلا شركت فراسو) با ارائه آماري غيرعلمي و نادرست و متاسفانه هدف‌دار و هدايت ‌شده، تلاش كرده است كه برخلاف واقع شركت‌هاي اسپانسر خود را در زمينه گارانتي و خدمات پس از فروش به سطح شركت ماديران ارتقا دهد و از اين طريق به اعتبار و شهرت تجاري شركت ماديران لطمه وارد سازد و طبيعتا از مشتريان اين شركت بكاهد.

اين آمار هدايت شده و ساختگي و فاقد مبناي علمي، متاسفانه در سايت ITNA تحت عنوان رقابت تنگاتنگ ماديران و فراسو در زمنه گارانتي مورد استفاده قرار گرفته و با مصاحبه با افرادي كه اصولا ارتباط آنها با اين نوع فعاليت محل ترديد است. اطلاعاتي عرضه شده كه در همان راستاي صدمه زدن به فعاليت گارانتي و خدمات پس از فروش شركت ماديران و ارتقاي شركت فراسو است.(فتوكپي اين سايت نيز ارائه مي‌شود.)
از آنجا كه بر اساس اطلاعات آماري از شركت‌هاي رسمي و معتبر موجود، ارقام فعاليت شركت ماديران، در زمينه‌هاي مورد بحث بسيار متفاوت با آمار ارائه شده توسط پورتال باشگاه فعالان بازار آي.سي.تي است و از آنجايي كه آمار فعاليت‌هاي هر شركت جزء اسرار تجاري شركت بوده و مصون از هر نوع دستكاري و تغيير آن به نفع ديگران در فضاي سايبر است و از آنجايي كه اين نوع اعمال و آمارسازي‌ها بر اساس قانون تعزيرات حكومتي و قانون امورصنفي و علي‌الخصوص با عنايت به قانون تجارت الكترونيكي، مي‌تواند علاوه بر غيراخلاقي بودن متضمن پيگيري قانوني و جزايي نيز باشد لذا اين شركت انتظار دارد ظرف 48 ساعت از تاريخ دريافت اين پاسخ مطالب آن در هر دو سايت باشگاه فعالان بازار آي.سي.تي و نيز سايت اخبار فناوري اطلاعات، در همان شكل و حروف استعمال شده براي مطالبي كه برخلاف واقع تدارك شده است. انتشار يابد و مباني و شيوه هاي اخذ آمار كذب منتشر شده و پرسشنامه‌هاي مربوط به چگونگي كسب آمار از افراد بي‌طرف يا ذينفع (منظور اعضاي احتمالي سايت باشگاه فعالان آي.سي.تي است كه‌ علي‌الاصول در اين سايت از منافع مادي برخوردارند و اطلاعات آنها نمي‌تواند بي‌طرفانه باشد) ‌در اختيار شركت ماديران قرار گيرد و بررسي آماري مورد بحث از سايت‌هاي مذكور حذف شده و پس از اين در صورت ضرورت بررسي آماري، از اطلاعات مراجع آماري علمي و بي‌طرف استفاده نمايند.

تبليغ به نفع اسپانسرها البته شايد كار مذمومي نباشد، ولي تخريب اعتبار و شهرت جهاني ديگران براي وصول به آن نتيجه و استفاده از مقدمات نادرست كار پسنديده‌‌اي نيست و اين شركت اميدوار است اقدام به موقع مسئولان سايت‌هاي مذكور مانع از آن شود تا اين شركت ضرورتا تا جاي احقاق حق خود به مراجع رسمي و قضايي رجوع نمايد.
با تقديم احترام
صنايع ماشين‌هاي اداري ايران



- توضيحات ايتنا:
ايتنا ضمن احترام به نظرات مديريت ماديران در راستاي شفاف‌سازي و روشن شدن افكار عمومي ذكر چند نكته را ضروري مي‌داند:
1- خبر مورد نظر ماديران به نقل از باشگاه فعالان آي.سي.تي(بدون كم و بيش) منتشر شده، كه اخبار و آمار آن غالباً در رسانه‌هاي آي.تي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، و بديهي است كه رسانه‌ها در قبال محتواي آن مسئوليتي ندارند.
2- موضوع اطلاع‌رساني نسبت به بازار به خصوص بررسي و ارائه آمار و اطلاعات، همواره جزو اولويت‌هاي ايتنا مي‌باشد و مديريت ايتنا معتقد است قطعاً ارائه آمار و اطلاعات مختلف و متنوع خواهد توانست ضمن پر كردن خلاء موجود در اين زمينه، به بهبود و گسترش بازار و صنعت فناوري اطلاعات كشور عزيزمان كمك نمايد.
3- بي‌ترديد است ارائه آمار و اطلاعات و تحليل‌هاي منتشره از سوي ديگر شركت‌ها و دست‌اندركاران باسابقه بازار(از جمله شركت ماديران) باعث رشد بيشتر اين بازار خواهد شد و بدين وسيله ايتنا آمادگي خود را جهت انتشار اين آمار اعلام مي‌دارد.

جهت مطالعه بيشتر:
- رقابت تنگاتنگ مادیران و فراسو در زمينه گارانتي
- متن كامل خبر در سايت باشگاه فعالان بازار آي.سي.تي
 

آرش کریمی

New Member
مترهاي هوشمند ميزان مصرف برق دستگاه‌هاي الكترونيكي را نشان مي‌دهند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات


انگليسي‌ها با استفاده از مترهاي هوشمند امكان مي‌يابند كه ميزان برق مصرفي دستگاه‌هاي خانگي خود را محاسبه كنند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، 15 هزار انگليسي تحت يك برنامه‌ي آزمايشي جديد كه با هدف كاهش اتلاف برق و مبارزه با تغييرات جوي صورت مي‌گيرد، امكان مي‌يابند از ميزان برق مصرفي دستگاه‌هاي الكترونيكي خود و بهاي آن‌ها اطلاع يابند.

دولت اين كشور اميدوار است كه مردم با اين اقدام متوجه ميزان زياد برق مصرفي دستگاه‌هاي الكترونيكي از جمله تلويزيون‌هاي بزرگ خود شوند تا شايد رفتار مصرفي خود را تغيير دهند.

بر اساس اين گزارش مترهاي هوشمند فن‌آوري‌هاي پيشرفته‌اي را فراهم مي‌كنند كه ميزان مصرف برق دستگاه‌هاي الكترونيكي را نشان مي‌دهند.

نتيجه‌ي اين برنامه‌ي آزمايشي شواهد ارزشمندي را براي پشتيباني از عرضه آتي صفحات نمايش و مترهاي كوچك فراهم كرده و براي كاستن صورتحساب برق و انتشار گازهاي زغال به مصرف‌كنندگان كمك مي‌كند.

بنا بر اعلام، مترهاي هوشمند كه بر اساس آن مصرف‌كنندگان مي‌توانند در يك صفحه نمايش كوچك ميزان برق مصرف هر يك از دستگاه‌هاي خانگي خود را دريابند در هر زمان قابل استفاده بوده و به عنوان يك ابزار كليدي براي كاهش اتلاف برق مورد توجه است.
 

آرش کریمی

New Member
به‌منظور رقابت با نينتندو،

به‌منظور رقابت با نينتندو،
سوني، پلي‌استيشن دستي باريك‌تر عرضه مي‌كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات


سوني در جديدترين تلاش خود به منظور افزايش تقاضا براي پلي‌استيشن‌هاي دستي خود و پيشي گرفتن آن از Ds نينتندو،‌ مدل باريك‌تري را عرضه خواهد كرد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اين كه شركت‌هاي سوني و نينتندو، عرضه‌ي پلي‌استيشن و Ds را همزمان در اواخر سال ‌٢٠٠٤ عرضه كردند اما فروش پلي‌استيشن كه قادر به اجراي فيلم،‌ موسيقي و بازي است كمتر از رقيب خود بوده است.

بر اساس آمار، نينتندو تا مارس سال ‌٢٠٠٧، ‌٦/٢٣ ميليون Ds و سوني ‌٤/٨ ميليون پلي‌استيشن را به فروش رساند و به اين ترتيب نينتندو در هر دو بخش كنسول بازي و مدل دستي از سوني پيشي گرفت.

به اعتقاد رييس جديد بخش بازي سوني، سبكي وزن Ds از جمله دلايل موفقيت آن بوده است از اين رو سوني مدل‌هاي جديد سبك وزن‌تر پلي‌استيشن دستي را با همان قيمت قبلي به مصرف كنندگان عرضه خواهد كرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا