استفاده از swc

clove-pink

کاربر فعال
سلام
می خواستم بدونم اگه ما به جای اینکه مووی های مختلف تو فریم های مختلف بدیم (و واسه رفتن به مووی مربوطه از دستور gotoAndStop استفاده کنیم)اون مووی ها رو به swc تبدیل کنیم و داخل یک لودر یا هر چیز دیگه ای بیاریم و بسته به نیاز اینکه الان کدوم مووی رو می خوایم اون swc مربوطه رو بیاریم تو حجم کارمون تاثیر داره؟؟
 

mohammadbasri

کاربر فعال
سلام
منظورتون swf هست نه swc
به نظر من شکستن پروژه به فایلهای کوچکتر پروژه رو بهتر میکنه
یعنی همین چیزی که شما گفتین، به جای وارد کردن مووی کلیپ ها در پروژه اونها رو از بیرون لود کنیم
خروجی پروژه نهایی رو سبکتر میکنه چون شما همه مووی کلیپ ها رو فراخوانی نکردین و کاربر فقط مووی کلیپهای مورد نیاز رو فراخوانی میکنه که این خودش طبیعتا کار رو سبکتر میکنه مخصوصا اگه از روی سی دی اجرا بشه.
اما حجم کل کار فکر نکنم آن چنان فرقی بکنه، بستگی به نوع کار داره ممکنه حتی سنگینتر هم بشه
 

++Hadi++

Active Member
swc بیشتر واسه قرار دادن کتابخونه های کلاسی به صورتی هست که openSource نباشن . البته در این زمینه من خیلی اطلاعات ندارم .
شاید هم بشه .
 
سلام
می خواستم بدونم اگه ما به جای اینکه مووی های مختلف تو فریم های مختلف بدیم (و واسه رفتن به مووی مربوطه از دستور gotoAndStop استفاده کنیم)اون مووی ها رو به swc تبدیل کنیم و داخل یک لودر یا هر چیز دیگه ای بیاریم و بسته به نیاز اینکه الان کدوم مووی رو می خوایم اون swc مربوطه رو بیاریم تو حجم کارمون تاثیر داره؟؟

سلام

واضح است که اگر کلیپ ها را به صورت swc از فایل اصلی خارج کنید، در حجم فایل main تاثیر دارد و حجم آن کمتر میشود.
اما اگر بخواهید همانها را در library وارد کنید، عملا تاثیری در حجم فایل ندارد. بنابراین باید آنها را جداگانه و در زمان نیاز لود کنید.
 

clove-pink

کاربر فعال
ممنون از جوابتون
اما من يه سوال ديگه اي هم داشتم.زماني كه ما تو سكانس اول چند تا فريم داريم و هر فريمي واسه خودش صدا و كد داره و ما روي يه فريم خاصي stop كرديم،آيا اون محتواي فريم هاي ديگه هم هنوز تو ram هست و اونها هم اجرا مي شه؟؟؟؟
در كل مي خوام بدونم وقتي ما توي يه فريم هستيم چي تو ram لود مي شه؟؟؟اون فريم خاص؟؟يا كل فريم هامون؟؟؟
حالا اگه مثلا 3 تا سكانس ايجاد كنيم چي؟؟محتواي كل سكانس مي ره تو ram ؟؟يا اون سكانسي كه الان توشيم؟؟؟

بازم ممنون از جواب هاتون......
 

clove-pink

کاربر فعال
یا سوال من خیلی مسخره بوده یا خیلی سخت بوده......
مهم نیست که تو چه فریمی یا چه سکانسی باشیم در هر صورت به اندازه کل حجم فایل اصلی از ram فضا اشغال می شه اما میزان استفاده از cpu بستگی به این داره که الان ما تو کدوم فریم هستیم و هر چی انیمیشن یا کدی که تو یه فریم هست بیشتر باشه میزان استفاده از cpu بیشتر است.
مرسی.
 

++Hadi++

Active Member
خیلی تو کارامون از این مورد استفاده نکردیم . رو این حساب جوابی رو نداریم .
 

clove-pink

کاربر فعال
مرسی.من قصد توهین ندارم همین که بدون هیچ چیزی جواب سوالا رو می دین خیلی ممنون.
دوستان می شه خواهش کنم اگه کسی راجع به import کردن swc منابعی داره در اختیار ما هم بزاره؟؟؟؟
من یه swc که فقط یه نماد ساده گرافیکی بوده export کردم حالا می خوام از اون داخل یک فایل دیگه ای استفاده کنم.
اما اگه تو همون فایلی که swc رو ساخته بودم از کلاس مربوط به swc استفاده کنم عمل می کنه اما وقتی تو یه فایل fla جدید که تو flash developer ایجاد کردم و تو پوشه lib قرار گرفته و به library هم اضافه شده،می یام ازش استفاده می کنم خطا میده که ما همچین کلاسی نداریم؟؟
 
زماني كه ما تو سكانس اول چند تا فريم داريم و هر فريمي واسه خودش صدا و كد داره و ما روي يه فريم خاصي stop كرديم،آيا اون محتواي فريم هاي ديگه هم هنوز تو ram هست و اونها هم اجرا مي شه؟؟؟؟
در كل مي خوام بدونم وقتي ما توي يه فريم هستيم چي تو ram لود مي شه؟؟؟اون فريم خاص؟؟يا كل فريم هامون؟؟؟
حالا اگه مثلا 3 تا سكانس ايجاد كنيم چي؟؟محتواي كل سكانس مي ره تو ram ؟؟يا اون سكانسي كه الان توشيم؟؟؟

بازم ممنون از جواب هاتون......

سلام

محتوای یک فریم تنها زمانی از حافظه خارج میشود که تمام ارجاعاتی که به آن وجود دارد حذف شده باشند، یعنی فریم به انتها رسیده باشد و هیچ یک از اشیاء آن روی صحنه موجود نباشند.
اما این ماجرا اصلا نمیتواند مشخص کند که در یک زمان خاص دقیقا چه چیزی در حافظه ram قرار میگیرد. محتوای ram به معماری سیستم عامل و ماشین مجازی فلش FP بستگی دارد نه swf شما.

فکر میکنم اصولا کل اشیاء فریمهای در حال استفاده به همراه آخرین فریمهای مورد ارجاع در حافظه قرار داشته باشند.
 

++Hadi++

Active Member
در مورد ورود swc ها ، ما وقتی از کتابخونه های برنامه نویسی مثل آلترنیتیوا استفاده می کنیم ، اونا رو از اینجا وارد می کنیم و در کد هامون ، ایمپورت می شه :
Menu.File.Publish Setting.Flash tab.Action Script Settings.Library Path.Plus BTN
با زدن دکمه مثبت یه فیلد خالی بوجود می یاد و با زدن آرم swc ، صفحه browse باز می شه و اون فایل swc رو آدرس می دیم ودر کد هامون مخلفاتش ظاهر می شه . یعنی کافیه مثلا کلاسها یا اشیای دیگه ای که توش هست رو new کنین تا در کارتون بوجود بیاد .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا