افزونه 1 اخبار پنجشنبه,26 آذر 1383

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
ويروس هاي سال 2005 دو هفته زودتر رسيدند

با نزديك شدن ايام كريسمس و سال نو مسيحي ويروس هاي جديد رايانه اي حمله گسترده خود را از طريق اينترنت آغاز كردند.

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com ، به نقل از واحد اطلاع رسانی پاندا ایران در تهران، سه كرم نوظهور اينترنتي كه با نام Atak شناخته مي شوند عمليات مخرب خود را در قالب فريبنده تبريك كريسمس پنهان ساخته اند.

براساس اين گزارش كه در روز 25 آذر ماه منتشر شد كرمهاي مزبور كه به نام هاي Atak.I ، Atak.H و Atak.J شناخته مي شوند به همراه نامه الكترونيك با موضوع "Merry X-Mas & Happy New Year" به دست كاربران اينترنت مي رسد.

در متن e-mail هاي مزبور نيز اين جملات به چشم مي خورند:
"سال نو مبارك باد و در سال آتي براي شما آرزوي اقبال نيك داريم"
"كريسمس و سال نو مبارك"
"سال 2005 سرآغاز خواهد بود"

به گفته مسئولين لابراتوار فوريت هاي ويروسي Panda Software، اين برنامه هاي الكترونيكي فايلهايي با فرمت zip. در ضميمه خود دارند كه حاوي برنامه هاي اجرائي با پسوند pif. Com. Scr. و يا bat. مي باشند.
ويروس هاي ياد شده يك كپي از خود را به نام Dec25.exe در پوشه windows\system كپي كرده و سپس فعاليت خود را آغاز مي كنند. شايان ذكر است شيوع ناگهاني اين بد افزارهاي اينترنتي مصادف با گسترش شديد كرم موسوم به zafi.D مي باشد كه تا بحال صدها هزار رايانه را نيز با تبريك كريسمس آلوده ساخته است.
Zafi.D كه پيام خود را به چند زبان مختلف به مردم پنج قاره مي رساند نيز حامل يك ويروس اينترنتي مي باشد.
به گفته Luis Corrons مسئول دپارتمان فوريت هاي ويروسي Panda Software ويروس چند زبانه مزبور هم اكنون در صدرجدول آلودگي هاي را يانه اي اروپا قرار گرفته است.
به كليه كاربران اينترنتي توصيه مي شود قبل از بازكردن هر ايميل ناشناخته و يا حتي شناخته آن را با آخرين نگارش آنتي ويروس خود اسكن نمايند.
كاربراني كه احتمال آلودگي سيستم هاي خود را با ويروس هاي مزبور مي دهند مي توانند با استفاده از ابزار رايگان Panda ActiveScan در آدرس اينترنتي http://www.Pandasoftware.com آن را پويش و پاكسازي نمايد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
کریسمس مبارک، ویروس است!

یک ویروس نسبتا خطرناک بشکل ایمیل تبریک کریسمس در حال انتشار است و شاید تا بحال به شما هم رسیده باشد. پس مراقب این پیام تبریک سال نو مسیحی قلابی باشید که اینروزها به سرعت در اینترنت گسترده شده است.
به گزارش بخش خبر شبكه فن‌آوري اطلاعات ايران، از http://www.ComeToNet.com، این پیام قلابی در واقع یک ویروس بنام زافی یا Zafi.d است که هر چند در رده خطر متوسط دسته بندی شده است اما چون در نزدیکی کریسمس بشما میرسد، کمتر بدان شک میکنید و پیوست آنرا باز میکنید آنگاه کامپیوتر شما به یک زامبی تبدیل میشود.
پیوست این ایمیل، آلوده به کرم ارسال کننده انبوه ایمیل است.
وقتی این ویروس فعال شود، یک کادر حاوی پیام "خطا در Packefile" خواهید دید كه سپس کامپیوتر آلوده میشود و اقدام به دزدیدن آدرس ایمیلهای داخل کامپیوتر و ارسال خود به آن آدرسها مینماید.
توجه کنید که این ایمیل بزبانهای مختلف ارسال میشود. مثلا برای آدرسهایی که به com ختم میشود ایمیل بزبان انگلیسی ارسال میشود و برای آدرسهای ختم شده به DE ایمیل بزبان آلمانی فرستاده میشود. این ویروس برای توزیع خود نیاز به اتصال اینترنت دارد.
برای بررسی وجود این ویروس باید گفت که ظاهرا از طرف افرادی ارسال میشود که برایتان آشناست و Subject آن چیزی شبیه FW:Merry Christmas است . در متن آن هم عبارت Happy Hollydays آمده است. پیوست این ایمیل میتواند Postcard.php8583.zip و یا چیز دیگری باشد.
توجه کنید وقتی کامپیوترتان آلوده به این ویروس شود، پیام خطای قلابی دریافت میکنید. اگر سیستم فایروال در کامپیوترتان فعال باشد بلافاصله بشما هشدار میدهد که یک برنامه قصد دسترسی به اینترنت را دارد البته اگر خود فایروال تحت تخریب ویروس قرار نگیرد. در نهایت باید گفت که TCP Port شماره 8181 در کامپیوتر در سیستم آلوده نیز باز میشود.

اگر به این ویروس آلوده شدید برای برداشت ابزار پاک کن آن از لينك زير استفاده كنيد:
http://www.bitdefender.com/html/free_tools.php



منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
دانشجويان آمريكايي تعداد زيادي از حفره هاي يونيكس را كشف كردند

دانشجويان دانشگاه شيكاگو حدود 44 حفره امنيتي موجود در برنامه هاي مختلف نرم افزار يونيكس را پيدا كردند.

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com ، به نقل از ZD Net، كشف اين حفره ها بخشي از برنامه فارغ التحصيلي پروفسور برينستين در دانشگاه شيكاگو است. اين حفره ها شامل اشتباهات كوچك در برنامه هايي كه به ندرت استفاده مي شوند تا آسيب پذيري هاي جدي تر در نرم افزاري كه در اغلب نسخه هاي سيستم عامل لينوكس استفاده مي شود، مي باشد.

توضيحات و توصيه هاي مربوط به اين حفره ها روز چهارشنبه منتشر شد و هم اكنون از طريق وب سايت Student James Longstreet نيز قابل دسترسي است. اين حفره ها دو روز بعد از اينكه شركت آزمايش كننده نرم افزارها اعلام كرد آنها 985 حفره در آخرين نسخه كرنل لينوكس پيدا كرده اند كشف شد. اين شركت اعلام كرده بود كه اگرچه تعداد حفره ها زياد است اما نسبت به اغلب نرم افزارهاي تجاري خيلي كمتر است.
براساس يادداشت هايي كه در وب سايت برينستين آمده است هر دانشجوي كامپيوتر در طول نيمسال تحصيلي پاييز بايد 10حفره را كشف كند. اين تكليف 60 درصد نمره كلاسي اين دانشجويان را تشكيل مي دهد. با پيدا شدن 44 حفره توسط 25 دانشجوي اين كلاس، آنها اميدوارند حفره هاي بيشتري نيز كشف كنند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا