افزونه 1 اخبار شنبه,28 آذر 1383

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
شرکت Adobe، آکروبات ریدر را اصلاح کرد

شرکت آدوبی برنامه آکروبات ریدر خود که دارای نقطه ضعف امنیتی بود و به افراد غیرمجاز امکان دسترسی میداد را اصلاح و منتشر کرد.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از http://www.ComeToNet.com و به نقل از رجیستر، سه حالت خطرناکی که در محصولات آدوبی نمونه 6.0.0 تا 6.0.2 ایجاد این مشکل میکرد، اینک برطرف شده است.
اولین مشکل، در اجرای فایلهای فلش کار گذاشته شده در مستندات PDF بود که میتوانست بعنوان فایل خوان در سیستم شما مورد بهره برداری قرار گیرد. آگاهی آدوبی از مشکل حفره چندگانه در برنامه کتابخانه ای بنام libpng نیز توسط شرکت حل شده است.
نهایتا یک خطای فرمت استرینگ در plug-in مربوط به eBook وقتی فایلهای etd را پارسینگ میکرد، تولید حالتی خطرناک مینمود که میتوانست منجر به سوءاستفاده برای اجرای کدهایی مخرب گردد.
شرکت امنیتی سکونیا، این نقطه ضعف را خیلی خطرناک ارزیابی کرده بود.

توصیه میشود Acrobat Reader خود را به نسخه 6.0.3 بهینه سازی کنید.
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2679


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
ايميل هايي بدون علامت <

منبع: از مجله شبكه


زماني كه ايميلي را پاسخ مي دهيد، برنامه Outlook، متون قبلي را با علامت ("&lt;") از يكديگر جدا مي كند و مشكلاتي را براي Copy و Paste كردن آن ها به وجود مي آورد. براي حذف اين علامت از متون ايميل هاي پاسخي، پس از مراجعه به سايت http://flash.to/oe-quotfix، برنامه OE-Quote Fix را بارگذاري كنيد و از آن استفاده نماييد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
ساختن آينده اي که شما خواسته ايد

در دنياي رقابتي امروز، با سرعت روزافزون تغييرات تکنولوژيکي ، سيستم هاي علم و تکنولوژي به منظور رويارويي با تغييرات اقتصادي - اجتماعي ، از طريق سازگار کردن تکنولوژي هاي فعلي بايد با ايجاد و استفاده از تکنولوژي هاي جديد، قادر به پاسخگويي و تغيير باشند.
در اين ميان ، فرصتي ساختار يافته براي نگاه به آينده و بررسي نقش علم و تکنولوژي در آينده ، در هر جامعه اي مغتنم شمرده مي شود.
بحث آينده نگاري تکنولوژي ، پاسخي به نيازهاي بخش مديريتي کشور است که با هدف روزآمد کردن دانش مديريت در کشور و سياستگذاري با روش هاي استاندارد ساز و کار علمي تصميم گيري و تدوين استراتژي هاي بلند مدت ملي و فراملي ، برنامه ريزي شده است.
برگزاري کارگاه آموزش آينده نگاري تکنولوژي در 28آبانماه به همت سازمان صنايع نوين ، انگيزه اي است براي پرداخت بيشتر به اين مهم.
آينده نگاري ، ابزاري است بالقوه براي برنامه ريزي هاي استراتژيک که سعي دارد با نگاهي بلند مدت به جامعه ، اقتصاد و تکنولوژي ، فرآيند علمي مناسبي را طراحي کند.
مهندس حليمي ، مدير گروه مطالعات توسعه تکنولوژي مرکز صنايع نوين درباره مباني و مفاهيم آينده نگاري مي گويد: آينده نگاري را مي توان فرآيند برنامه ريزي براي آينده مطلوب دانست که با محاسبه الزامات و اقتضائات دنياي جديد، مسير توسعه و پيشرفت جوامع را با بهره گيري فرآيندهاي علمي سياستگذاري هموار مي کند.

تعريف آينده نگاري
يکي از تعاريف معتبر و جامع ، آينده نگاري را تلاشي سيستماتيک مي داند، براي بررسي آينده درازمدت علم ، تکنولوژي ، اقتصاد، محيط و جامعه به منظور شناسايي تکنولوژي هاي عام نو ظهور و همچنين حوزه هاي زيربنايي تحقيقات استراتژيک که احتمالا بيشترين منافع اقتصادي و اجتماعي را خواهند داشت.
تفاوت آينده نگاري با پيش بيني تکنولوژي در نگاهي است که به آينده وجود دارد. پيش بيني تکنولوژي ، فرض مي کند آينده اي منحصر به فرد وجود دارد و براي پيش بيني اين آينده محتوم ، بايد پيش بيني با نهايت دقت انجام شود، اما در آينده نگاري ، نيازي به پيش بيني جزييات و زمان بندي رخدادهاي ويژه وجود ندارد.
اين کار براي مشخص کردن محدوده آينده هاي محتمل که از مجموعه فرضيات گوناگون درباره فرصت ها و روندهاي ظاهر شونده ناشي مي شود، صورت مي گيرد و اين که دقيقا کدام مورد محقق مي شود، به انتخاب هايي بستگي دارد که در زمان حال صورت مي گيرد. در حقيقت آينده نگاري ، شانس ساختن آينده را از طريق تصميم گيري عاقلانه فراهم مي کند.

آينده نگاري چه مي کند؟
دکتر سيدحبيب الله طباطبائيان ، مدير گروه مديريت و تکنولوژي مرکز صنايع نوين توانايي هاي آينده نگاري را اين گونه برمي شمرد: پوشش مرحله تفکر استراتژيک با تعيين حالتهاي تکنولوژي و جامعه و احتمال وقوع آنها با توجه به قابليت ها، بر عهده آينده نگاري است.
آينده نگاري با ايجاد توجه به آينده و ايجاد شبکه دست اندرکاران و ايجاد اجماع ميان آنها زمينه تدوين استراتژي را فراهم مي کند و با روشن کردن نقش اهرمهاي در اختيار، زمينه ساز برنامه ريزي استراتژيک مي شود. دکتر طباطبائيان ، آينده نگاري را به 3 مرحله پيش آينده نگاري ، مرحله اصلي و پس آينده نگاري تقسيم مي کند و مي افزايد:
نتايج مورد انتظار عيني اين تلاش نظام مند، تشخيص فناوري هاي کليدي ، تشخيص فناوري هاي عام در حال پيدايش ، پيش بيني زمان ظهور و وقوع فناوري ها، تعيين جايگاه ملي ، شناسايي پتانسيل ها و نيازهاي اقتصادي اجتماعي و تهديدها و فرصتها، اولويت گذاري ، اطلاع رساني و ايجاد همکاري ميان بخش پژوهش و صنعت در کشور است.
اما ايجاد فضاي نوآورانه در فعاليت هاي تجاري ، ايجاد يک فضاي عقلايي بر فرآيند تصميم گيري و آموزش هاي گسترده يافته نيز از نتايج پنهان يا غيرعيني آينده نگاري به شمار مي آيد.

اهداف آينده نگاري
يک ويژگي اساسي براي شروع آينده نگاري ، تعريف هدف است ؛ چرا که تعريف هدف ، ماهيت ارتباط با فرآيند تصميم گيري را معين مي کند. شش هدف احتمالي آينده نگاري عبارتند از:
تعيين جهت: خطوط راهنماي گسترده در زمينه سياست علمي و توسعه مجموعه اي از گزينه ها.
هوش پيشگويي: شناسايي روندهاي در حال ظهور که روي خط مشي هاي آينده تاثير مي گذارند.
ايجاد توافق: افزايش موافقت بيشتر روي اهداف يا نيازهاي شناخته شده در ميان دانشمندان ، شرکتهاي سرمايه گذار و کاربران تحقيق.
حمايت: ارتقاي تصميمات و خط مشي هاي هماهنگ با ترجيحات ذينفعان در سيستم تحقيق و توسعه.
ارتباطات و آموزش: ارتقاي ارتباطات خارجي با کاربران تحقيق و آموزش گسترده تر عامه مردم ، سياستمداران و بروکرات ها.
تعيين اولويت ها: شايد مهمترين هدف آينده نگاري و عامل محرکه اجراي آينده نگاري ، تعيين اولويت ها به معناي انتخاب آگاهانه بين فعاليت ها و ترجيح دادن فعاليت مهمتر به کم اهميت تر باشد.
انگيزه انجام اين کار، معمولا کمبود وقت ، پول يا اعتبار است ؛ اما در حال حاضر، جوامع صنعتي و علمي تشخيص داده اند تصميم هاي دشوار، حتما بايد بر مبناي اولويت هاي تحقيق ملي گرفته شوند و برنامه ريزي استراتژيک و تعيين اولويت اجتناب ناپذير است.
بنابراين ، آينده نگاري بايد در چندين سطح و در شکل ايده آل به صورت منسجم انجام شود.

آينده روشن توسعه پايدار
جوان بودن بحث آينده نگاري در دنيا و عمر بسيار کوتاه مطالعاتي آن در ايران ، در کنار نقش پاسخگويانه آن به بخش مهمي از نيازهاي مديريتي صنعت ، مرکز صنايع نوين را بر آن داشته است تا به عنوان باني توسعه صنايع نوين با برگزاري کارگاه آموزشي آينده نگاري تکنولوژي براي جمعي از مديران و کارشناسان به روزآمد کردن دانش مديريت در کشور بپردازد.
دبير اين کارگاه يکروزه گفت: اين سمينار، مقدمه کارگاه بين المللي آينده نگاري است که در آينده نزديک با همکاري مشترک اين مرکز و سازمان توسعه صنعتي ملل متحد (UNIDO) به اجرا درخواهد آمد.
مريم جوان شهرکي ، يکي از مهمترين نتايج برگزاري چنين کارگاهي را تهيه نخستين بانک اطلاعاتي جامع يا شبکه مديريتي ، کارشناسي و تخصصي بزرگ کشور دانست و افزود: آينده نگاري فرآيندي است در خدمت توسعه پايدار و اين شبکه مي تواند همان حلقه مفقوده پيوند صنعت و دانشگاه به شمار آيد.
به گفته دبير اين سمينار، مهندس حليمي سخنران نخست اين کارگاه آموزشي ، آينده نگاري را ابزاري بالقوه براي برنامه ريزي هاي استراتژيک دانست که سعي دارد با نگاهي بلندمدت به جامعه ، اقتصاد و تکنولوژي ، فرآيند علمي مناسبي را طراحي کند.
پس از اين ديدگاه مي توان آينده نگاري را فرآيند برنامه ريزي براي آينده مطلوب تلقي کرد که با محاسبه الزامات و اقتضائات دنياي جديد، مسير توسعه و پيشرفت جوامع را با بهره گيري فرآيندهاي علمي سياستگذاري ، هموار مي کند.
دکتر طباطبائيان ، در اين کارگاه ، به ارائه تصويري از چگونگي اجراي طرح آينده نگاري در ايران پرداخت و حوزه علم و تکنولوژي را به عنوان نخستين حوزه اي که فرآيند آينده نگاري مي تواند در آن انجام پذيرد، مطرح کرد. وي آينده نگاري را فرآيندي تجربي ، تدريجي و متوازن ناميد که بايد از طريق آموزش در سطوح مديران و متخصصان کشور پايه ريزي شود.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا