آنیمیشن حضرت علی (ع)

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
بسم الله الرحمان الرحیم

سلام به همه دوستان و محبان اهل بیت عصمت وطهارت

یاعلی جان
من که باشم که برآن خاطر عاطر گذرم ---------------- لطف ها میکنی ای خاک درت تاج سرم

من این پروژه رو با مدلینگ محیط توی maya شروع کردم . تمام محیط رو همین جوری ساختم و از چیزی ایده نگرفتم
بعضی از خانه ها رو هم با نرم افزار Hexagon ساختم .من عادت دارم در طول پروژه برای تنوع با نرم افزار های مختلف کار کنم .material وtexture هم ساده بود واز render mentalrey استفاده کردم .
کاراکتر حضرت علی رو با نرم افزار Silo شروع کردم نرم افزار با حالی هست ولی باگ زیاد داره .به همین دلیل ما بقیع رو با hexagon انجام دادم .واسه uv از uvlayout استفاده کردم .
خوب الان کم کم همتوت رو کلافه میکنم تازه داره شروع میشه :shock::)
این پروژه واسه من جنبه یادگیری و تحقیقاتی داشت شاید بگین این همه نرم افزار لازم نبود ولی من میخوام نتیجه تحقیقاتم رو با شما در میون بذارم شاید کمکی باشه واسه شما تا راههای الکی رو نرید در ضمن تا اینجای کار تحقیقات من 1سال طول کشیده و من کلی چیز یاد گرفتم .بذارید بقییه داستان رو بگم
تا قبل از این پروژه من با 3dsmax کار می کردم و maya تعطیل
بله این اولین کار من با maya بود . شنیده بودم لباس مایا عالیه از اون طرف maya به من چشمک میزد و میگفت بیا منو یاد بگیر منم ساده لو گفتم باشه .خوب تو این پروژه هم لباس حرف اول رو میزد .منم گفتم یا علی
خلاصه رسیدم به اینجا که 4 تیکه لباس داشتیم پیرهن عبا دیشداش امامه .. دور پیرهنو خط کشیدم چون دیگه هم حوصلم نمیشد هم سنگین میشد هم خیلی سخت .با ما بقیع ادامه دادم حدود سه هفته گیرش بودم بعدش که درست شد تازه فهمیدم کیسه حضرت علی هم هست :cry: خوب دور اونم خط کشیدم و geometri گذاشتم

راستی یادم رفت قبلشو بگم . نگفتم چه طوری حضرت علی رو راه بردم:sad:
من اولش rigging رو بلد نبودم واسه همین از FBIK که ساده تر بود شروع کردم نگو که بعدش کلی مشکل با animationan پیدا کردم . خوب با کمال پررویی رفتم سراغ
autodesk motion builder تا یادش گرفتم و بلاخره حضرت علی راه رفت ولی در نهایت بازم از راه رفتن راضی نبودم
بریم سره لباس دوباره
بعد از این همه تحقیق بازم از لباس ها راضی نبودم چون هر کاری کردم اونجور که می خواستم چروک نمی شد ولی خدایش سرعت محاسباتش هرچند با یه cpu حساب می شد ولی سریع تر از max بود (من از سیستم nclothاستفاده کردم )
بلاخره 30 ثانیه از کارو رندر گرفتم که اینجا گذاشتم ولی داستان اینجا تموم نمی شه
مدتی پروژه رو رها کردم وروی مضوعاتی مثل syflex و اصلا تا حالا فکر میکردم Max رو بلدم فکر کردم
دعوام نکنید قبلا گفتم این یه کار تحقیقاتی و آموزشی واسه من هست
ولی تصمیم گرفتم کارو از اول توی مکس انجام بدم (دیونه هم نیستم :green:)محیط رو داشتم بردمش توی مکس
با یه سری تغییرات . به خودم گفتم محیط باید کثیف باشه با modbox شروع به texture دادم وسط هاش که رسیدم با bodypaint ادامه دادم تا الان محیط و راه رفتن حضرت علی علیه السلام تمام شده به لباس رسیدم واینجا من چند تا رندر از محیط رو گذاشتم

خیلی حرف زدم ببخشید منتظر نظرات شما هستم
شما سوالات و نظرات خود تون رو بگین منم هرچه رو تو این تحقیق یاد گرفتم با دلیل جواب میدم
به نظرم کمک خوبی واسه همه میتونه باشه

لینک انیمیشن با مایا
حجم فایل 1.6 mb

http://dl.yaheydar.ir/my/Yaalimaya.rar

لینک انیمیشن با مکس (آخرین آپدیت من)
حجم فایل 6 مگ

http://dl.yaheydar.ir/my/YaAlimax.rar

ُsimulate لباسهای حضرت علی در مکس

رندر از دو جهت است
دوربین اول حجم فایل 1 مگ

http://dl.yaheydar.ir/my/aliwalk.rar

دوربین دوم حجم فایل 1.4 مگ

http://dl.yaheydar.ir/my/aliwalk1.rar

چند تا عکس هم از simulate گرفتم که در پست اخرم میذارم

محیط ساخته شده توی مکس
Yaalijan%20.jpg
 

پیوست ها

  • max01.jpg
    max01.jpg
    297.8 کیلوبایت · بازدیدها: 318
  • max02.jpg
    max02.jpg
    326.1 کیلوبایت · بازدیدها: 249
  • wire2.jpg
    wire2.jpg
    381.7 کیلوبایت · بازدیدها: 260
  • YaAlisilo.jpg
    YaAlisilo.jpg
    46.4 کیلوبایت · بازدیدها: 316
  • lebas.jpg
    lebas.jpg
    257.3 کیلوبایت · بازدیدها: 286
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ایول بابا. شده مثل یه پروزه سنگین واقعی که از هر نرم افزاری در یه زمینه ی کار استفاده می شه، ولی من نفهمیدم مایا رو برای چی ول کردی برگشتی سراغ مکس!!!!!!!!!!
راستی یه ساله داری روی این کار کار می کنی یا یه ساله داری تحقیقات رو انجام می دی؟ این کار کلا چقدر زمان برده؟
Hexagon و Silo رو دیدم. قدرت Hexagon رو قبول دارم، نرم افزاریه که کلا به مدلسازی تعلق داره و قدرت و سرعت خیلی زیادی هم در این زمینه داره. silo زیاد چیزی در موردش نمی دونم اگه می شه یه توضیحی بده در موردش، اونم فکر کنم کلا برای مدلسازی باشه، مگه نه؟
راستی من نتونستم دانلود کنم فیلمش رو آخه اینجا اینترنت یه کم مشکل داره، اما محیط جالبی رو در آوردی خوشم اومد ازش. کاراکتر امام علی هم یه رندر شده ازش بذار ببینیم با جزئیات بالا.
راستی داستان پروژه چیه؟ داستان داره و رو داستان انیمیتش می کنی یا فقط همین طوری تست می زنی؟
کارت رو ادامه بده. مشکلی بود ما هم در خدمتیم، مثلا اگه خواستی دو سه تا دیگه نرم افزار قاطی کارت کنی، مثل Cinema 4D و Houdini بگو ما در خدمتیم. اطلاعات هم خواستی ما پایه ایم.
موفق باشی.
فعلا بای.
 

sharin

Member
سلام خيلي خوشم اومد رفيق.خدا قوت .كارت خوبه.
موضوع كاري كه شروع كردي رو دوست دارم و بخاطر انتخابش جا داره ازت يه تشكر گنده بكنم.
اما توي ساختن يه همچين موضوعات مهمي بايد يه دقت ويژه اي روي روند كار داشته باشي تا خدايي نكرده مشكلي پيش نياد(مخصوصا تو جنگي كه در پيشه!)(ان شا ا.. كه اهل فن هستي و متوجه منظورم شدي.)
اشكالات كار:
ستاره هاي آسمان زيادي زياد بودن.
texture حضرت علي هم خيلي ساده بود.
در عوض محيط كار خوب بود(هم modeling و هم texture)
يه خورده سعي كن از گرد و خاك استفاده كني.
راه رفتنه هم خوبه فقط تيكه آخر loop اش يه مكث و خم شدن بدي داره.
چونكه براي راه رفتن از loop استفاده مي كني face هاي پارچه هات رو زياد كن و حركت پارچه رو بهتر كن ،درسته كه طول مي كشه ولي از cache استفاده كن كه لازم نباشه راه رفتن تو كل محيط رو simulate كنه.(البته همين الانش هم خوبه)
سعي كن به كيسه هم حركت بدي تا كارت بهتر شه.
در كل عاليه ولي بدون روي اين موضوعات بايد باظرافت خاصي كار بشه تا همه تو كف بمونن.البته animation سازي تك نفره هم خداييش خيلي سخته.
در پايان جا داره ازت يه تشكر ديگه هم بكنم.
به اميد روزي كه ما ايرانيان يه قطب قدرت در عرصه ي animation سازي در جهان بشويم.

بدرود.
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
ممنون از نظر وتشویق شما:rose:
دوست عزیز سعی کن فیلمو دانلود کنی حجم زیادی نداره چون توی اون حضرت علی(ع) رو با لباس داینامیک میبینی.
رها کردن مایا جنبه تحقیقاتی داشت من از حالت داینامیک لباس راضی نبودم زیاد چروک نمیشد ولی سرعت simulation بالا بود
تصمیم گرفتم با مکس انجام بدم هر چند simulation توی مکس پایین تر هست و مثل مایا با یه cpu حساب میشه ولی لباس خیلی طبیعی تر چروک میشه. دارم روش کار میکنم تموم بشه تفاوت لباس ها رو کاملا احساس میکنید
از نظر زمان من دوست دارم این کار رو به بهترین نحو وحداکثر تواناییم انجام بدم مهم نیست کی تموم بشه . با این پروژه دارم همه چی یاد میگیرم. این یکسال صرف اموزشهای لازم در یادگیری مایا _ لباس مایا-motionBuilder_ riggig _لباس مکس و........ واعمال اموخته ها در پروژه شده .
این پروژه از نظر داستان ادامه داره این فقط قسمت شروع اونه که حضرت علی (ع) توی شب سیاه راه میره
ادامه داستان سر زدن به فقیر ها هستش .احتمالا در ادامه احتیاج با جلوه های ویژه هم دارم .شاید اگه با مکس ادامه دادم با particleflow
و peyrocluster یا Afterburnباشه .
هم نرم افزارها رو تست میزنم وهم داستانو ادامه میدم تا در نهایت هم یاد بگیرم و هم بهترین نرم افزار متناسب با ذاعقه خودم پیداد کنم.

silo نرم افزاری هست مثل hexagon با این تفاوت که ابزار paint نداره ولی یه چیزه دیگه داره من باهاش حال کردم که سر عت کارو خیلی بالا میبره و اون ابزار براشه البته hexagon براش داره ولی نه براش move مانند zbrush و modbox ونه به نرمی اونا .
فکر کن توی silo همین طور که با face کم کار میکنی براشهای استاندارد zbrush رو هم از جمله move به همون نرمی داشته باشی جالب تر اینکه میتونی مانند zbrush فیسها رو بالا ببری و جزییات بدی یا حتی modelرو از اول با fase زیاد بسازی بعد با ابزار topologei قوی اون که شبیه polypost مکس هست retopologiکنی و مدل کم face و اماده انیمیشن بسازی .
اگه باhexagon کار کردی یاد گیری silo اسونه
باور کن من فقط 2 ساعت وقت گذاشتم تا جای ابزارها و کلید های میانبره شو یاد گرفتم و شروع به ساختن مدل هام شدم
در ضمن گفنم باگ زیاد داره بعضی وقتها هنگ میکنه . ورژن اخرش 2.1 هست ولی من با 2.0.6 کار میکنم باگش کمتره
سوالی داشتی در خدمتم :)
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
sharin جان ممنون خیلی امید به من دادی اخه از بس کار کردم ولی اونجوری که دوست داشتم نشد داشتم نا امید میشدم
:rose::rose:
اون تیکی که توی راه رفتن هست به خاطر motion builder هست خواستم درستش کنم که نظرم راجع به motion builder عوض شد
(شروع جنگ:mad:)
سیستم lip sync موشن واقا عالیه چون real بود یعنی من یه میکروفن به سیستم وصل میکردم هرچی میگفتم کاراکتر همون موقع اجرا میکرد
یه چند روزی کف کرده بودم ولی
ایرادها
motionbuilder یه محیط جدا بود من نمیتونستم یه چهره رو با gui (لاین های کمکی که توی مایا هست که وصل میشه به morph ها برای تسریع در انیمیشن) به موشن بیلدر ببرم یا اگه می شد وسط راه خراب میشد خلاصه کلی درده سر از اون طرف توی مایا باید یا دستی lipsync کنی یا voice o matic استفاده کنی حالا بگرد دنبال voice o matic (نیست نگرد )
خوب تصمییم گرفتم rigging مایا و Anzovin.The.Face.Machine یاد بگیرم که گرفتم ولی مشکل لباس باز منو مجبور کرد تا سرغ مکس برم

من fase های پارچه رو به اندازه کافی زیاد کرده بودم کیسه هم به دست لینک شده بود ولی حرکتش ندادم
در مورد ستاره ها هم توی مکس تغییر دادم که رندرش هست . اگه خوب نیست بازم تغییر بدم
 

sharin

Member
راستي nclothes مايا خيلي خفنه و تنظيماتش هم زياده (البته به نظرم يكمي هم قاطي داره!)
وقتي روي presets بزني ونگه داري مي توني انواع پارچه ها رو ببيني و %مورد نظرت رو به صورت پيشفرض انتخاب كني.
نميدونم به اين چيزا توجه كردي يا نه اما اگه نه امتحان كن.موفق باشي.
تا بعد.
 

Hi MAJID

کاربر VIP
سلام دوست عزیز راستش میخواستم اشکالات کار رو بهتون بگم ولی دوستان قبلش تمامی اونها رو گفته بودن. فقط میخواستم بهت بگم که نمیدونم برای چی ولی هر وقت نگاهش میکنم اشکم رو در میاره :cry: ازت ممنونم :rose:
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
راستي nclothes مايا خيلي خفنه و تنظيماتش هم زياده (البته به نظرم يكمي هم قاطي داره!)
وقتي روي presets بزني ونگه داري مي توني انواع پارچه ها رو ببيني و %مورد نظرت رو به صورت پيشفرض انتخاب كني.
نميدونم به اين چيزا توجه كردي يا نه اما اگه نه امتحان كن.موفق باشي.
تا بعد.
ممنون دوست عزیز
بله اونا رو امتحان کردم من حتی سراغ syflex هم رفتم . الان دارم با cloth مکس میزنم و کاملا راضی هستم
لباسها خیلی خوب چروک میشن یکی دو روز ایند میزارم مقایسه کنید

سلام دوست عزیز راستش میخواستم اشکالات کار رو بهتون بگم ولی دوستان قبلش تمامی اونها رو گفته بودن. فقط میخواستم بهت بگم که نمیدونم برای چی ولی هر وقت نگاهش میکنم اشکم رو در میاره ازت ممنونم

ممنون دوست عزیز :rose: واسه خودم هم همینجوره :cry:

از دوستان تقاضا دارم اشکلات محیطی رو که با مکس زدم یاداوری کنند چون قراره حضرت علی (ع) با لباسهایی چروک محاسبه شده با مکس و راه رفتنی متفاوت که با character studio زدم توی این محیط قرار بگیره میخوا ایرادا رو رفع کنم
راستی رندر final render هست
از تمامی دوستان که منو در این کار خیر یاری می کنن تشکر میکنم
اجرتون با امام علی (ع)
 
آخرین ویرایش:

Navidmilan

Well-Known Member
لذت بردم وقتی خوندم که برای هر مشکلت وقت گذاشتی ، تحقیق کردی و به نتیجه هم رسیدی. کار هم خوب از آب در اومده ...

ادامه بده من که شخصا دنبال میکنم و شک ندارم که این تلاش خروجی های قشنگتری هم داره.
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
ممنون :rose::rose::rose:
تشویق های شما به من امید بیشتری میده که با انرژی بیشتری کارو دنبال کنم
 

hrgh

Member
آفرین رفیق
کارت عالیه
پشت کارت هم از اون عالیتر
دقیقا این چیزایی که گفتی و مشکلات رو درک میکنم
چون خودم هم دو تا انیمیشن ساختم و پی بردم که چه مکافاتی داره
دمت گرم ادامه بده
 

sharin

Member
راستي گفتي سراغ syflex هم رفتي!
ميشه بگي كه با چه version ي از مايا كار مي كردي؟
syflex چي? version اش چند بود؟
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
راستي گفتي سراغ syflex هم رفتي!
ميشه بگي كه با چه version ي از مايا كار مي كردي؟
syflex چي? version اش چند بود؟

من کارو با مایا 2008 شروع کردم بعد که 2009 اومد توی اون render گرفتم
syflex هرچی گشتم ورژن جدیدش گیرم نیومد اخه ورژن جدیده با 4 cpu محاسبه میشه سرعتش وحشتناکه
ولی نیست نگردید تازه این شرکت یه ورزنم واسه 3ds max داده اونم هنوز کرک نشده .
من چیزی که به دستم رسید syflex واسه مایا 8 بود که با یک cpu محاسبه می شد . بد نبود ولی به نظرم هنوز لباس مکس واسه پروژه من بهتر بود . نتیجشو الان دارم میبینم و راضی هستم .انشا الله یکی دو روز ایند میذارم تا روش بحث کنیم .
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام مهدی جان...

واقعا خسته نباشی بهت میگم.. (گرچه میدونم هیچ وقت خسته نمیشی چون مثل بقیه بچه ها با عشق و لذت کار میکنی)

از آدمایی مثل تو خوشم میاد چون نرم افزاری رو انتخاب کینن که توی زمینه خودش تخصص داره و بعد اون رو توی مکس و مایا تلفیق میکنن

منم با کلوت مکس خیلی حال میکنم... و کلا قبولش دارم...

بزار چون از کارت خوشم اومده یه پیشنهادی هم بهت بدم...

چرا سراغ پلاگینه Ground Wiz نرفتی....

برای تکسچر تلفیقی برای زمین خیلی عالیه ... ...

این جور کارا باید زمینش بامپی باشه و کلا یه مقدار Chaos داشته باشه تا بیننده حس قدیمی بودن توی کار رو درک کنه و بتونه با داستان و کل کار رابطه برقرار کنه...

آخه محیط هست که همون اول داستان رو باز گو میکنه و مخاطب رو توی اون تم داستان قرار میده و بعد....

از نور هایی که استفاده کردی خیلی خوشم اومد ... نقطه قوتی بود برای کارت....

یه چیز دیگه که خیلیا بهش توجه نمیکنن و میگن مهم نیست اینه که بین زمین و دیوار که یه حالت گونیا مانند داره رو باید دقت کنی...

چون هیچ وقت توی دنیای واقعی این جور بین این دو تا جسم تمیز نیست و نیازه که کمی خاک مدل کنی... تکسچرینگ زیاد به چشم نیماد

اگر چه میدونم تنهایی خیلی سخته ... ولی.... (خودت خواستی :دی )

بازم بهت سرمیزنم ....

میدونم موفق میشی و موفق هم میشی پس تا موفقییتت بهت میگم که موفق باشی (چی گفتم !!!‌)

هادی ....
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
سلام دوست عزیز ممنون :rose::rose:
Ground Wiz پلاگین قوی هست ولی تا موقعی که moudbox , podypaint رو دارم دیگه چیزی جا نمیمونه
در مورد زمین من بهش بامپ دادم ولی خودشو اونجوری که میخواستم نشون نداد . آفرین دست گذاشتی روی چیزایی که تو ذهنم بود :)
می خواستم توی تغییرات زمینو با moudbox حسابی پر چاله جولش کنم
من مرز بیین دیوارو زمینو کاملا رعایت کردم نمی دونم چرا به نظر نیومده ؟
راستی تا امشب دیگه حتما یه پریویو از لباسا میذارم
اینو علی الحساب داشته باشید
 

پیوست ها

  • lebas.jpg
    lebas.jpg
    257.3 کیلوبایت · بازدیدها: 36
  • marz.jpg
    marz.jpg
    449.8 کیلوبایت · بازدیدها: 35

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
راستی یه سوال سخت
از ID تون معلومه reactor ها رو فولید
چه طوری میتونم کیسه حضرت علی رو داینامیک کنم در حالی که بالباسا کالیژن داشته باشه :shock:
این چیزیه که دارم این روزا در موردش فکر میکنم .اگه تونستم حتما آموزشه اونو + لبسها میزارم قول میدم
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
راستی یه سوال سخت
از ID تون معلومه reactor ها رو فولید
چه طوری میتونم کیسه حضرت علی رو داینامیک کنم در حالی که بالباسا کالیژن داشته باشه :shock:
این چیزیه که دارم این روزا در موردش فکر میکنم .اگه تونستم حتما آموزشه اونو + لبسها میزارم قول میدم
سلام مهدی جان...

عکسی که تازه گذاشتی رو دیدم...

به جرات میشه گفت شبیه سازی فوق العاده بود...


در باره زمین و بامپ و رندر نشدن باید عرض کنم که هر چی هست و همونجوری که خودت میگی که تمام این مسائل رو رعایت کردی ؛ پس نتیجه میگیریم که رندرت مشکل داره و یه نموره ضعیفه...

در رابطه با اون کاری که شما گفتی هم یه راهی هست...

با Reactor میشه انجام داد ( توی این مورد هنوز با Cloth امتحان نکردم که آیا میشه یا نه ولی با Reactor رو مطمئنم که میشه)

باید لایه ای Simulate کنی

ینی یه سیمولیت واسه لباس که خودت استادی...

و یه سیمیولیت هم واسه کیسه...

اما سیمیولیت برای کیسه:

(البته من خلاصه توضیح میدم چون زیاد میشه‌؛ بعضی کار هارو خودت میدونی)

وقتی که حرکت کاراکترت همراه با لباس شبیه سازی شد باید از Soft Body Collection استفاده کنی...

به کیسه باید SBcollection بدی و توی راکتور وارد کنی

حالا اینجاش مهمه که جسم برخور کننده با کیسه چیه..!!!

باید امتحان کرد...
RB collection برای جسم تاثیر گذار میتونه جواب گو باشه...

مهم ترین نکته ای که میشه توی این جور حرکت ها بهش توجه کرد تا کیسه تابع حرکت جسم مورد نظر باشه اینه که باید به جسم تاثیر گذار فرمان آنییلدینگ (طبعییت کننده یا unyielding) بدی تا همون جور که گفتم کیسه مورد نظر مطابق با حرکت واکنش دهنده یا تاثیر گذار شبیه سازی بشه..

سعی کن توی قسمت تنظیمات جهانی Reactor گزینه Col.Telorance رو پایین بیاری تا با دقت بالا تر و فاصله کمتری بین دو جسم یه شبیه سازی خوبی رو داشته باشی... این گزینه رو میشه با گزینه Offset توی تنظیمات کولیژن کلوت شبیه دونست....

سرت رو درد نمیارم... اگه بخوام برم تو مبحث راکتور که دیگه زیاد میشه...

اگه نتونستی از این راه بری
باید به لباس یه کلکسیون DM بدی

چرا که هر فریمی لباس در حال تغیر شکل هست و فکر میکنم باید از این راه بری....

اگه نتونستی کاری کنی... فایل مکس و همراه ریگینگ و شبیه سازی کلوت بده بهم تا ببینم کجای کار میلنگه...

98٪ همیشه یه راهی هست....

راستی ...
چرا اینقدر تکسچرت Low رزوله هستش؟؟؟

موفق باش پسر...
 
آخرین ویرایش:

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
ممنون
معلومه حسابی رفتی تو دلو جیگر reactor
اینا رو که گفتی حتما امتحان میکنم اگه هم گیر کردم دست شما رو می بوسه
این عکس از محیط مکس grab شده . رندر نیست
واسه همین کیفیتش پایینه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا