آموزش Reactor در 3D MAX8 به زبان فارسی

SARGON

Member
ریلیف مپینگ

اقای امین سلام
من توانستم تبدیل عکس معمولی را به آنچه لازمه ریلیف مپینگ میباشد را در یکی از سایت ها پیدا کنم یک پلاگین است برای فتوشاپ
اینجا قرارمیدهم شاید مورد استفاده سایرین هم باشد .
به هرحال مشکلم رفع شد وتوانستم در تریدی مکس با پلاگین ( ریلیف ماپینگ ) روکش اشیاء را بصورت برجسته تر تهیه نمایم
ازشما برای راهنمائی ارزنده متشکرم

http://developer.nvidia.com/object/photoshop_dds_plugins.html
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    31.5 کیلوبایت · بازدیدها: 37

SARGON

Member
نرمال مپینگ

سلام آقای امین
اینهم یک کار دیگر ( در واقع آشی دیگر ) به کمک پلاگین ریلیف مپینگ ونرمال مپینگ
لطفا نظر بدهید .
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    53.5 کیلوبایت · بازدیدها: 55
سلام
می خواستم در مورد یکی از قسمت های رکتور برام توضیح بدین ... چون من توی همه آموزش ها نگاه کردم ... هیچ کدوم از آموزشها در مورد این قسمت هیچ توضیحی نداده :razz:

اگه می شه شما بهم بگید که اون قسمت که من توی عکس با رنگ صورتی دورش کادر کشیدم برای چی هست ..... لطفا کامل توضیح بدین .


3D%20reactor.bmp

سپاسگذارم:-?
 
آخرین ویرایش:

امین تری دی

Active Member
سلام
می خواستم در مورد یکی از قسمت های رکتور برام توضیح بدین ... چون من توی همه آموزش ها نگاه کردم ... هیچ کدوم از آموزشها در مورد این قسمت هیچ توضیحی نداده :razz:

اگه می شه شما بهم بگید که اون قسمت که من توی عکس با رنگ صورتی دورش کادر کشیدم برای چی هست ..... لطفا کامل توضیح بدین .


3D%20reactor.bmp

سپاسگذارم:-?

حتما رفیق

موفق باشی
 
آخرین ویرایش:
همشهری آموزشات خیلی عالیه.امین جان من فیلم هایی که تو irananimation هست دانلود کردم ولی اجرا نمیشن.
موفق باشی
 
سلام به بچه های گل مجید آنلاین
علاوه بر سوال قبلیم یه سوال دیگه هم در مورد راکتور دارم ....:

من اگه بخوام مثلا یه توپ در هوا هم در جهت محور X بچرخه و هم در جهت محور Y باید چی کار کنم ؟
فرض کنیم من از Motor ( در راکتور ) استفاده کنم اما اون فقط توانایی اینو داره که در یک جهت چرخش انجام بده که اگرم بخوایم دوبار از رکتور استفاده کنیم هم کاری رو که ما بخویم انجام بدیم رو نمی تونه انجام بده ....

حالا به نظر شما کارهایی مثل اینو چطور باید با رکتور انجام داد ؟
یا مثلا یه شی ء ای رو متحرک سازی کردیم و بخوایم در محیط ،حرکاتی که ما بهش دادیم رو هم انجام بده و هم از محیط تاثیر بپذیره ....خوب ما برای این کار باید چی کار کنیم ؟
یا اینکه مثلا همون توپ رو که گفتم ؛ اگه ما توپ رو در جهت Y متحرک سازی کرده باشیم که بچرخه و بخوایم در رکتور هم متحرک سازیش کنیم که مثلا در جهت X بچرخه باید چی کار کنیم ؟
در راکتور ما فقط قادریم یکی از متحرک سازی ها رو قبول کنیم یا متحرک سازی خودمونو و یا متحرک سازی خود راکتور رو .

در سته ؟ اگه هر جا اشتباه می کنم بهم بگید و لطفا راهنماییم کنین
با آرزوی موفقیت برای همه ی دوستای گلم :-?
یا حق.
 

امین تری دی

Active Member
من اگه بخوام مثلا یه توپ در هوا هم در جهت محور X بچرخه و هم در جهت محور Y باید چی کار کنم ؟
فرض کنیم من از Motor ( در راکتور ) استفاده کنم اما اون فقط توانایی اینو داره که در یک جهت چرخش انجام بده که اگرم بخوایم دوبار از رکتور استفاده کنیم هم کاری رو که ما بخویم انجام بدیم رو نمی تونه انجام بده ....

می تونی از روش rotate دستی استفاده کنی به شکل که مثلا آبکت خودت رو 5 frame تحت محور xy rotate انیمیت می کنی

بعد در تنظیمات reactor

start را از 3 یا 4 فرم بزنید حتما باید یک یا دو فرم قبل از آخرین Key frame باشه


حالا به نظر شما کارهایی مثل اینو چطور باید با رکتور انجام داد ؟
یا مثلا یه شی ء ای رو متحرک سازی کردیم و بخوایم در محیط ،حرکاتی که ما بهش دادیم رو هم انجام بده و هم از محیط تاثیر بپذیره ....خوب ما برای این کار باید چی کار کنیم ؟

خب این دو حالت داره اگر مدل تو یک کاراکتر که Skin داده شده باید از Creat Deforming Mesh Collection استفاده کنی .


ولی اگر مدل یک آبجکت رو انیمیت کردی باید در قسمت Rigid body Properyگزینه Unyieding رو بزنید تا انیمیت شما بر

محیط تاثیر بزاره

فعلا
 
آخرین ویرایش:

ZMan

Member
آموزشات عالی هستن امین جان
ببینم ناکس مگه سافت ایمیج هم بلدی
بابا دست مارو هم بگیر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا