امین آقا شرمنده جاتو تنگ کردم
نتونستم تو محیط اصلی یه جا برای خودم
دستوپا کنم اومدم اینجا.
------------------------------------------------------------------------
بسم الله الرحمن الرحیم
3smax با حول وقوه الهی اولین بخش از آموزش
آغاز می کنم. با توجه به اینکه اکثر کاربران مکس
به محیط مکس تا حدودی آشنایی دارند وبرای -
جلوگیری ازتکرار مکررات سعی می کنم مباحث
مورد سئوال و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته و
تجربیات شخصی خودم را مد نظر داشته باشم.
را AFTERBURNدر اولین قدم برنامه
بطور خلاصه آموزش می دهم وباقی مباحث
و جزعیات را به خودتان واگزار مکنم.
-------------------------------------------------------------------------
AfterBurnآموزش
بعد از نصب برنامه afterburn برای اجرای آن باید در مکس
(particle system)نیاز به ایجاد یک منبع نور و یک سیستم ایجاد ذره
داریم .
نوع منبع نوری وسیستم ذرهای بستگی به چیزی که می خواهید ایجاد
کنید دارد.
استفاده می کنیم وبرای ایجاد دود pcloud برای مثال جهت ایجاد ابر از
ودیگرسیستمها. super spray از
RENDERINدر مکس برای اجرای برنامه افتربورن وارد قسمت
شده وبه ترتیب زیر عمل - ENVIRONMENTو از آنجا وارد
می کنیم.
روی دکمه atmosphereدر قسمت
add
کلیک کرده وگزینه
afterburndemo
انتخاب میکنیم ودرمحیط باز شده در قسمت
afterburm manager
source particle/daemonseدرزیرگروه
روی علامت دست کلیک کرده و پارتیکل را
source lightانتخاب می کنیم.سپس در قسمت کناری
نور را انتخاب می کنیم.
در بخش پایین قسمت ابزار روی گزینه مانیتور کلیک
می کنیم.این کار باعث می شود تا ما ذرات پارتیکل
را به صورت توپهای کوچک ببینیم .
البته اینکار روی رم رایانه تاثیر دارد وباعپ
اشغال فضای رم وکندی رایانه می شود.
در صورتی که در مراحل بالا را انجام داده باشید
میتوانید در قسمت پرسپکتیو ویا از نگاه یک دوربین
ایجاد شده توسط خودتان صفحه را رندر کنید تا
نتیجه را ببینید. توجه داشته باشید که زاویه تابش
نور به ذرات در جهتی باشد که شما بتوانید توسط
نور آن ذرات را مشاهده کنید.
موفق باشید . علیرضا سلیمانی[/B]