آموزش ( maya ) . << توسط کریم کاشفی>>

kashefy

Member
در مورد سوال lari
شما برای اینکه خطوط و ساختار یک حجم را رندر کنید باید از mentalray استفاده کنید.
البته کار کردن با mentalray نیاز به تمرین زیادی دارد . و نمیشه با نوشتن چند سطر مطلب
در این مورد توضیح داد .
ولی شما برای رسیدن به این نوع رندر باید از mentalray استفاده کنید .
من هم سعی میکنم در آینده در مورد mentalray کمی توضیح بدم .
حالا برای اینکه خطوط طراحی شده در کرل را وارد مایا کنید باید در
هنگام سیو کردن کار خود در کرل فرمت خروجی را روی illustrator قرار دهید.
 

sam_sam

Banned
برای رندر کردن خطوط و به اصطلاح مش یک آبجکت باید از وکتور رندر استفاده کرد .. البته فکر میکنم . اگر فکر میکنی میشه با منتال ری از مش رندر گرفت . توضیح بده به طور خلاصه .من روش وکتور را توضیح دادم بخونی بد نیست
 
سلام آقای کاشفی
امیدوارم حالتون خوب باشه. من یه سوال داشتم:
من میخوام یک شی رو توسط اثر های دینامیک تکه تکه کنم. اما میخوام شی توپر بشه.اگر کمکم کنید ممنون میشم.
موفق باشید.
 

kashefy

Member
در ابتدا شکل مورد نظر را انتخاب کنید.و دستور history <== delete by type را اجرا کنید.
حالا به بخش دینامیک بروید.
ازقسمت effects کادر محاوره ای create shatter را باز کنید.
در این کادر شما سه سر برگ را خواهید دید.
برای اینکه شکل شما بصورت تو پر تکه تکه بشود سر برگ دوم solid shatter را انتخاب کنید.
و تنظیمات دلخواه را انجام دهید . حالا دستور را اجرا کنید.
 

امین تری دی

Active Member
آفرین کارت خیلی درسته واقعا خسته نباشی
اگه مکان داره در مورد hyper shadeهم یه آموزشی ترتیب بده
فعلا با اجازه
 

ToFaN

Well-Known Member
واقعا به شما احسنت آقای کاشفی
استاد اگه میشه هر آموزش با نام خودش یه تایپیک اختصاصی درست کن که مرتبط تر باشه
ممنون و موفق باشی
بالاخره یکی پیدا شد بجای کل کل کردن و نرم افزار به رخ کشیدن یه آموزشی بزاره که هم خودش استفاده کنه و هم دیگران استفاده کنه
 

sam_sam

Banned
خیلی بده تموم تلاش بقیه را نادیده بگیرین .
همین اقای سعید هم اینجا و هم تو سایت شما خیلی زحمت کشیده . نکشیده ؟ اگر منظورت من هستم که من هم خیلی زحمت کشیدم هم اینجا و هم تو سایت جناب عالی . نه . درست نیست اینطوری قضاوت بفرمایین افای طوفان .
 

ToFaN

Well-Known Member
sam_sam گفت:
خیلی بده تموم تلاش بقیه را نادیده بگیرین .
همین اقای سعید هم اینجا و هم تو سایت شما خیلی زحمت کشیده . نکشیده ؟ اگر منظورت من هستم که من هم خیلی زحمت کشیدم هم اینجا و هم تو سایت جناب عالی . نه . درست نیست اینطوری قضاوت بفرمایین افای طوفان .
منظورم شما نیستین عزیز
کل انجمن و نگاه کن 80% فوش و کل کل و این بهتره اون بهتره شده
کلی گفتم منظور خاصی نداشتم
 

sam_sam

Banned
چیکار میشه کرد ؟ میشه ول کرد و کلا رفت ؟ میشه بود و هیچی نگفت ؟ اما خوب صبر و تحمل هم حدی داره ؟ نداره ؟ باید این به شما ثابت شده باشه که من یکی تا کسی به هم کار نداشته باشه با کسی کار ندارم . میتونی بری تاپیکم را ببینی . که چطوری با کسی که از من کمک بخواد رفتار میکنم . اما . . .

دیگه ایرانی هستیم دیگه هیچ کاریش هم نمیشه کرد .

از همش گذشته . چرا نرفتی بیرون صفا کنی ؟ یا رفتی اومدی ؟ 4 شنبه سوری بود ها . پارسال این موقع من دبی بودم خیلی خوش گذشت . جات خالی . اون موقع هنوز اقامت نداشتم اونجا . هی روزگار .
عیدت مبارک سال خوب و خوشی را داشته باشه و در کارهات موفق باشی طوفان عزیز
 

ToFaN

Well-Known Member
sam_sam گفت:
چیکار میشه کرد ؟ میشه ول کرد و کلا رفت ؟ میشه بود و هیچی نگفت ؟ اما خوب صبر و تحمل هم حدی داره ؟ نداره ؟ باید این به شما ثابت شده باشه که من یکی تا کسی به هم کار نداشته باشه با کسی کار ندارم . میتونی بری تاپیکم را ببینی . که چطوری با کسی که از من کمک بخواد رفتار میکنم . اما . . .

دیگه ایرانی هستیم دیگه هیچ کاریش هم نمیشه کرد .

از همش گذشته . چرا نرفتی بیرون صفا کنی ؟ یا رفتی اومدی ؟ 4 شنبه سوری بود ها . پارسال این موقع من دبی بودم خیلی خوش گذشت . جات خالی . اون موقع هنوز اقامت نداشتم اونجا . هی روزگار .
عیدت مبارک سال خوب و خوشی را داشته باشه و در کارهات موفق باشی طوفان عزیز
مرسی همچنین شما عزیز
بهر حال بیخیال سعی کنید انجمن رو بهترش کنید سعی کنید کسی که میاد نا امید نشه
موفق باشی عزیزم
 

saeed_22

Banned
ToFaN گفت:
مرسی همچنین شما عزیز
بهر حال بیخیال سعی کنید انجمن رو بهترش کنید سعی کنید کسی که میاد نا امید نشه
موفق باشی عزیزم
این یکی باهات موافقم
یعنی هستم بدجورم هستم
و سعی میکنم تا جاییکه میتونم به دوستان تازه وارد
و.. کمک کنم
دیشب هم به سام گفتم
دیگه بجا هدر دادن انرژی برا کری بیاییم
خودمون را ارتقا بدیم
تازه کسی که باید بدونه میدونه چی به چی است
وکسی که نخاد فلسفه ار سطو هم براش بگی
قبول نمیکنه
 

cs_mohsen

Member
سلام کاشفی عزیز
آموزشها تو دیدم خیلی کامل و با حوصله بود
اگر دوست داشتی یا وقتشو داشتی نحوه ساخت یک فشنگ (بدون پوکه) رو به من یاد بدی اگر میشه نحوه ساخت رنگشو که نقره ای مات باشه (با نور )که پشتش عکس یا فیلم مورد نظر بیفته رو هم به من بگی ممنون می شم
اگر وقتشو داشتی کمکم کنی فشنگ رو با تمام جزئیات و تزئیناتش یاد بده
سوال دیگم اینه که اگه من بخوام یک تیری رو نشون بدم توی یک فیلم که میره به شخصی برخورد می کنه آیا با مایا می شه این کار رو کرد؟یعنی فیلم ایمپرت کرد؟
سوال دیگه این که آیا عکس ها فقط در قالب دوربین ایمپرت می شن ؟ نمی شه اونا رو یک جسم تعریف کرد؟
متشکرم کاشفی عزیز
 

wolfman

Member
سلام کریم جان
ممنونم از آموزشی که دادی.

از تمامی دستان عزیز هم خواستاریم که بیان و در انجمنهای ما ثبت نام کنند.
www.largestudio.com
 

kashefy

Member
با سلام
اره تو مایا میتونی این کارو انجام بدی وی بهتر است از shake و یا after effects هم کمک بگیری
در ضمن برای این که فیلم وارده مایا بکنی حتما اونو sequence کن .
بعد میتونی فیلم رو روی یک جسم هم قرار بدی . و یا در قالب دوربین اونو داشته باشی
آقا محسن این لینک رو ببین
http://www.3dhonar.com/3DSoftwares/MAYA/MayaIndex.htm
برو به بخش انیمیشن اولین آموزش در مورده ساخت گلوله و جلوه های گلوله هستش شاید بدردت خورد.
 
آخرین ویرایش:

kashefy

Member
با سلام
چند نفر از دوستان از من خواسته بودن تا در مورده دینامیک مطلب بنویسم .
البته بعضی از مطالب رو واقعا نمیشه با چند سطر نوشته و چند نمونه تصویر
بیان کرد.
ولی من سعی میکنم مطالبی در این مورد بنویسم.
در ابتدا کار خود را با شبیه سازی یک آسیاب شروع میکنیم .
من میخوام یک آسیاب داشته باشیم که با برخورد آب شروع به حرکت کنه.
برای شروع کار شما باید یک آسیاب رو مدلینگ کنید.
البته این یک تمرین هست و خیلی مهم نیست که آسیاب شما واقعی طراحی شود
من اونو به این شکل ساختم .

asiyab01.png



خوب حالا چرخ آسیاب رو انتخاب کنید و به اون یک hinge نسبت دهید .

asiyab02.png



خوب Hinge رو طوری بچرخونید که در جهت محور آسیاب قرار بگیره .
در واقع ما میخواهیم که چرخ به حول hinge بچرخه .

asiyab03.png




حالا شما باید یک emitter ایجاد کنید .
این emitter رو طوری باید تنظیم کنیم که حالت ریزش آب رو برای ما نشون بده .

asiyab04.png




خوب حالا emitter option رو باز کنید و اونو مثل شکل زیر تنظیم کنید.

asiyab05.png



در این مرحله از کار شما باید emitter رو طوری در صفحه جابه جا کنید و بچرخانید
که particles ها به سمت چرخ آسیاب در حرکت باشند .

asiyab06.png



حالا باید particles رو طوری تنظیم کنیم که حالت ریزش آب رو نمایش بده .
برای این کار ابتدا particles را انتخاب کنید و با فشردن کلید ctrl+a =>>attribute editor. را
باز کنید . و آن را طبق شکل زیر تنظیم کنید.

asiyab07.png


برای اینکه به آب یک رنگ اختصاص بدین مراحل زیر را دنبال کنید.

asiyab08.png




در داخل کادر rgbpp راست کلیک کنید و گزینه ramp رو انتخاب کنید.

asiyab09.png




رنگ دلخواه خود را ایجاد کنید.

asiyab10.png




دو مرتبه به attribute editor باز گردید و طبق شکل زیر عمل کنید .
با کم و زیاد کردن lifespan شما قادر خواهید بود مدت زمان باقی ماندن particles را
در صحنه کنترل کنید.

asiyab11.png




تا اینجای کار شما باید کاری همانند شکل زیر داشته باشین.

asiyab12.png



همانطور که می بینید particles در یک مسیر مستقیم حرکت میکند . برای اینکه این
ذرات به طرف زمین کشیده شوند باید یک gravity به آن نسبت دهیم .

asiyab13.png


اگه یک بار انیمیشن رو اجرا کنید خواهید دید که آب از بین چرخ آسیاب رد میشه و هیچ
برخوردی صورت نمیگیره .
برای این که آب هنگام برخورد با چرخ بشکنه و تغیر جهت بده شما باید ابتدا particles و
بعد چرخ را انتخاب کرده و make collide را بزنید.

asiyab14.png




حالا می بینید که آب در اثر برخورد با چرخ تغیر جهت میدهد. ولی هنوز چرخ هیچ حرکتی ندارد.

asiyab15.png



برای اینکه در اثر برخورد آب؛ چرخ آسیاب شروع به حرکت کند مراحل زیر را انجام دهید.
چرخ را انتخاب کرده و در attribute editor آن مانند شکل عمل کنید.

asiyab16.png




در نهایت یک بار انیمیشن را اجرا کنید تا نتیجه کار خود را ببینید.


asiyab17.png



با تشکر
کریم کاشفی
 

امین تری دی

Active Member
کریم کاشفی عزیز واقعا برای من مبتدی آموزش عالی بود خسته نباشی

آقا کریم کاشفی گل یک سوال :

شما می تونید با مایا نحوه تر ک خوردن زمنین رو به صورت انیمیشن طراحی کندید

دقیقا مثل ترک خوردن زمین در فیلم ( عصر یخبندان )

اگه شما استاد گرامی این را آموزش بدید واقعا یک عمر ممنونت می شم ........

-------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------

با تشکر امین
 

جدیدترین ارسال ها

بالا