آموزش Flash

Violet89

Active Member


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد

سلام بر هنرجویان٬ از اینکه جسارت كردم و در محضر شما اساتيد فلش، این مطالب را میگزارم٬ شرمنده ام.
این مطالب تنها بدین دلیل است كه علاقمندان به Flash بهتر بتوانند مطالب را درك كنند و همچنين برای هنرجویانی است كه می خواهند فلش را كاملا از صفر شروع كنند٬ فكر ميكنم فرصت مناسبی باشد٬ تا تنها با صرف هزينه ي يك صلوات جهت تعجیل در فرج آقا صاحب زمان، به آنچه كه علاقه دارند برسند.


با اينكه فلش معمولاً در طراحي و ساخت صفحات وب و Banner هاي تبليغاتي كاربرد دارد، اما امروزه از اين برنامه در ساخت تصاوير متحرك ساده و نرم افزار هاي چندرسانه اي ساده نيز در سطح وسيعي استفاده ميشود. بطور كلي ميتوان گفت Flash يك نوع آچار فرانسه در كامپيوتر به حساب مي آيد.

فهرست مطالبی که قرار است در این تاپیک به امید خدا قرار بگیرد٬ از قرار زیر است:



  • فصل اول: مفاهیم اولیه Flash
  • فصل دوم: رسم تصاویر
  • فصل سوم: رسم اشکال پیچیده
  • فصل چهارم: کار با لایه ها
  • فصل پنجم: روش استفاده از متون
  • فصل ششم: کار با نمادها و کتابخانه ها
  • فصل هفتم: کلیدها و رخدادها
  • فصل هشتم: ایجاد تصاویر متحرک (Animation)
  • فصل نهم: کار با اصوات
  • فصل دهم: طراحی صفحات web
  • فصل یازدهم: برنامه نویسی در فلش




صلوات هم يادتون نره
اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم


موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

Violet89

Active Member
فصل اول: مفاهیم اولیه Flash

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد

فصل اول: مفاهیم اولیه Flash
1-1 کاربرد های Flash
1-2 متحرک سازی در Web
1-3 آشنایی با انواع فایلهای Flash
1-4 شروع کار با Flash
1-5 آشنایی با محیط Flash
1-6 آشنایی با جعبه ابزار و ابزارهای پانل Tool Box
1-7 آشنایی با پانل های Flash
1-8 تغییر خصوصیات فیلم
1-9 آشنایی با پانل Prefrences


صلوات هم يادتون نره
اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم
موفق باشید

 
آخرین ویرایش:

Violet89

Active Member
1-1کاربرد های Flash

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد


زمانی که با یک صفحه ی وب برخورد میکنیم ایده های مختلفی برای ساختن یک وب سایت جالب، در ذهنمان ایجاد میشود. با وجود بخشهای گوناگون در یک وب سایت در مورد تصاویر و رنگها قانونی کلی وجود دارد. در Flash ابزارهایی وجود دارد که به وسیله ی آنها میتوان به راحتی تصاویر مختلفی خلق کرد. تصاویر برداری خیلی بهتر از نقشه های بیتی هستند. تصویر برداری نه تنها از لحاظ اندازه کوچکتر است بلکه در هنگام کوچک و بزرگ شدن به هیچ وجه کیفیت خود را از دست نمیدهد. ولی زمانی که یک نقشه بیتی را بزرگ میکنیم تصاویر مات به نظر میرسند. تصاویر Flash همانند یک فیلم بر روی صفحه ی وب گذاشته می شود. هرگاه که مرورگر وب شما با یک فیلم Flash روبرو می شود به طور اتوماتیک Flash player را اجرا می کند.

نکته :
به یاد داشته باشید که فیلم های Flash به واسطه برداری بودنشان کم حجم تر از تصاویر نقشه بیتی خواهند بود.


صلوات هم يادتون نره
اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم
موفق باشید


 
آخرین ویرایش:

Violet89

Active Member
1-2 متحرک سازی در Web

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد

در گذشته در سایتهای وب به علت اینکه انیمیشن نداشتند، بسیار خسته کننده به نظر می رسیدند. ولی نرم افزار Flash به آسانی انیمیشن را توسط فرآ یندی به نام Tweening ایجاد می کند. در این مرحله شما به Flash نقطه آغاز و پایان میدهید و تصاویر بین این دو نقطه به طور اتوماتیک به صورت فریم (Frame) ایجاد خواهند شد. مثلاً اگر یک تصویر کامپیوتری برای کامل شدن احتیاج به 10 فریم داشته باشد تنها لازم است به آن دو فریم شروع و پایان را بدهیم (فریم 1 و فریم 10)، خود نرم افزار Flash فریم های ما بین آن را می سازد.
علاوه بر آن میتوانید یک Motion Tween برای آن شیء بسازید.

ساخت فیلم های محاوره ای:
در Flash علاوه بر انیمیشن های ساده میتوانید وب سایتهای محاوره ای نیز بسازید. به عنوان مثال میتوان فیلم فلشی را ایجاد کنید که در آن فیلمهای کوتاه و Trackهای موسیقی متعدد قابل انتخاب وجود داشته باشد زیرا Flash گاملا شیء گرا می باشد.

نکته :
در یک فیلم Flash منظور از محاوره ای بودن این است که کاربر قادر به انتخاب کلیپ های ویدئویی یا Track موسیقی دلخواه باشد.

تغییر شکل اشیاء و متون متحرک:
یکی از تکنولوژی های انیمیشن در Flash این است که به شما اجازه ی تغییر یک شکل به شکل دیگر را می دهد، به این فرآیند Shape tween می گویند. بدون شک متون متحرک را در سایت های مختلف مشاهده کرده اید. این متون درون یک جعبه از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت می کنند. از این Effect در سرفصل روزنامه ها و تبلیغات فروشگاهها استفاده می شود. ایجاد یک متن متحرک در Flash کار بسیار ساده ای است. بدین منظور جهت رسیدن به نتیجه ی مطلوب با ید تکنیک های فیلم سازی Flash را با هم ترکیب کنیم، به این صورت که ابتدا یک Motion Tween ایجاد کرده، بوسیله آن متنی را داخل جعبه از ا ین سمت به آن سمت برده و سپس یک Mask اضافه می کنیم. توسط این ماسک می توانیم متن داخل جعبه را کنترل کنیم. این بدان معنی است که شما قادر خواهید بود هر قسمت از متن دلخواه خود را قابل مشاهده کنید.



صلوات هم يادتون نره
اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم
موفق باشید

 

Violet89

Active Member
1-3 آشنایی با انواع فایلهای Flash

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد


فایل های Flash با سه نوع پسوند قابل ذخیره سازی است:
1- fla
2- swf
3- exe

1- پسوند fla
هنگام ذخیره سازی یک فایل در Flash، به طور اتوماتیک فایل با پسوند fla ذخیره می شود. از خصوصیات این پسوند این است که صرفا در محیط نرم افزار قابل باز شدن و ویرایش است. یعنی اینکه اگر فایل مورد نظر ما نیاز به ویرایش داشته باشد، تنها باید با پسوند fla ذخیره سازی گردد.
آیکون فایلهای fla را به این شکل می توانید بشناسید.
icon-flash-fla.jpg




2- پسوند swf
این پسوند حاصل اجرای فایل fla می باشد، و بطور خودکار یک بار پس از اجرای فایل fla در کنار این پسوند (در همان مسیر) ساخته می شود. این فایل که حجمی به مراتب کمتر از فایل fla داشته، قابلیت اجرا توسط برنامه Flash Player را دارد.

نکته: برای ایجاد پسوند swf باید قبلا فایل را به شکل fla ذخیره کرده باشید.

نکته: در گذشته برای پویانمایی از برنامه Shock Wave Flash استفاده می شده است. پسوند swf از این برنامه گرفته شده است. آیکون فایلهای swf را به این شکل می توانید بشناسید.
icon-flash-swf.jpg




3- پسوند exe
این پسوند که از فایلی با پسوند swf ساخته می شود، بدون نیاز به نرم افزار Flash و همچنین Flash Player قابل اجرا است. البته باید توجه داشت که حجم این فایل بیشتر از بقیه پسوندهای دیگر Flash بوده و استفاده چندانی بر روی وب ندارد.
برای ایجاد کردن این فایل حتما باید از نسخه swf فایل استفاده کرد، ضمن اینکه مسیر اجرای آن از منوی File گزینه ی Creat Projector و سپس swf می باشد.

نکته: برای استفاده بر روی وب حتما باید از نسخه ی swf فایل استفاده کنیم.

آیکون فایل های exe را به این شکل می توانید بشناسید.
icon-flash-exe.jpg




صلوات هم يادتون نره

اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم
موفق باشید

 
آخرین ویرایش:

Violet89

Active Member
1-4 شروع کار با Flash

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد


به نرم افزار آموزش Flash CS6 خوش آمدید. شما در طی این دوره آموزشی با نحوه استفاده از این نرم افزار آشنا خواهید شد.

لازم به ذکر است که شما باید ابتدا نرم افزار Flash را روی کامپیوتر خود نصب کرده باشید. در اینصورت برای شروع کار با این نرم افزار، می توانید از منوی Start استفاده کنید. روی دکمه Start کلیک نمایید.
روی منوی فرعی All Programs کلیک کنید تا باز شود.
روی پوشه Adobe Master Collection CS6 کلیک کنید.
روی گزینه Adobe Flash Professional CS6 کلیک کنید.



صلوات هم يادتون نره
اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم
موفق باشید

 

Violet89

Active Member
1-5 آشنایی با محیط Flash

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد

[FONT=&amp]هنگامی که[/FONT][FONT=&amp] Flash CS6 [/FONT][FONT=&amp]را اجرا می کنید، گزینه هایی در اختیار شما قرار می گیرد از طریق آنها می توانید فایل جدیدی را ایجاد کرده و یا یک فایل موجود را باز نمایید. همچنین گزینه های دیگری نیز وجود دارند که در حال حاضر در پشت پانلهای[/FONT][FONT=&amp] Flash [/FONT][FONT=&amp]مخفی شده اند. برای آنکه پانلها را مخفی کنید، باید روی دکمه حاوی فلش مضاعف در بالای سمت راست کلیک کنید[/FONT][FONT=&amp].

1-4.jpg



[/FONT][FONT=&amp]با این کار، علاوه بر آنکه فضای بیشتری برای کار با فایل ها در اختیار خواهید داشت، می توانید سایر گزینه هایی که جهت استفاده از الگوهای پیش ساخته [/FONT][FONT=&amp]Flash [/FONT][FONT=&amp]بکار می روند را نیز مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که ما در محیط نمایش 600*800 پیکسل کار می کنیم. اما اغلب کاربران حرفه ای[/FONT][FONT=&amp] Flash[/FONT][FONT=&amp]، از محیط های نمایش 768*1024 و بالاتر استفاده می کنند[/FONT][FONT=&amp].

[/FONT][FONT=&amp]در حال حاضر ما می خواهیم کار خود را با یک فایل جدید شروع کنیم. پس بهتر است پانل ها را به حالت اولیه برگردانده و یک فایل جدید ایجاد کنیم. روی دکمه مشخص شده توسط فلش کلیک کنید[/FONT]
[FONT=&amp].

1-4-2.jpg



[/FONT][FONT=&amp]برای ایجاد یک فایل جدید باید یکی از گزینه های موجود در قسمت Create New [/FONT][FONT=&amp]را انتخاب کنید. دو گزینه ی اول این قسمت برای ایجاد یک فایل فلش جدید، گزینه ی دوم برای ایجاد فایل فلش قابل ارائه بر روی موبایل و سایر گزینه ها برای ایجاد فایل های مبتنی بر زبانهای برنامه نویسی[/FONT][FONT=&amp] Action Script [/FONT][FONT=&amp]و[/FONT][FONT=&amp] Java Script مورد استفاده قرار می گیرند[/FONT][FONT=&amp].

1-4-3.jpg




[/FONT][FONT=&amp]همانطور که گفته شد دو گزینه ی اول موجود در قسمت[/FONT][FONT=&amp] Create New [/FONT][FONT=&amp]برای ایجاد یک فایل فلش جدید مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت این دو گزینه در آن است که شما می توانید در فایل فلش ایجاد شده توسط گزینه ی اول، از زبان[/FONT][FONT=&amp] Action Script [/FONT][FONT=&amp]نسخه ی 3 و در فایل فلش ایجاد شده توسط گزینه ی دوم از زبان[/FONT][FONT=&amp] Action Script [/FONT][FONT=&amp]نسخه ی 2 استفاده نمایید. اما از آنجا که ما قصد نداریم در فایل جدید خود از زبان[/FONT][FONT=&amp] Action Script [/FONT][FONT=&amp]استفاده کنیم می توانیم هر یک از دو گزینه ی فوق را انتخاب نماییم. روی گزینه ی مشخص شده توسط فلش کلیک کنید[/FONT][FONT=&amp].

1-4-4.jpg



[/FONT][FONT=&amp]یکی از مزایای[/FONT][FONT=&amp] Flash[/FONT][FONT=&amp]، امکان انتقال فایل های ایجاد شده در نگارش های قدیمی به محیط های جدیدتر می باشد. همچنین، فایل های خروجی این برنامه با سایر محصولات شرکت[/FONT][FONT=&amp] Adobe[/FONT][FONT=&amp]، نظیر[/FONT][FONT=&amp] Dream Weaver [/FONT][FONT=&amp]یا[/FONT][FONT=&amp] Director [/FONT][FONT=&amp]سازگار است. در ادامه، شما را با روش های متفاوت سازماندهی محیط[/FONT][FONT=&amp] Flash [/FONT][FONT=&amp]آشنا می کنیم[/FONT][FONT=&amp].


[/FONT][FONT=&amp]ناحیه صحنه[/FONT][FONT=&amp] (Stage) [/FONT][FONT=&amp]جایی است که محتویات هر یک از فریم های فیلم در آن طراحی و ایجاد می شود. همچنین، در این محیط می توانید فایلهای گرافیکی وارد شده را تصحیح و سازماندهی کنید[/FONT]
[FONT=&amp].

1-4-5.jpg



[/FONT][FONT=&amp]برای مشاهده کل ناحیه[/FONT][FONT=&amp] Stage[/FONT][FONT=&amp]، از منوی[/FONT][FONT=&amp] View [/FONT][FONT=&amp]استفاده می شود. منوی[/FONT][FONT=&amp] View [/FONT][FONT=&amp]را باز کنید[/FONT][FONT=&amp].
[/FONT][FONT=&amp]منوی فرعی[/FONT][FONT=&amp] Magnification [/FONT][FONT=&amp]را باز کنید[/FONT][FONT=&amp].
[/FONT][FONT=&amp]از منوی فرعی باز شده، گزینه[/FONT][FONT=&amp] Show All [/FONT][FONT=&amp]را انتخاب نمایید[/FONT]
[FONT=&amp].




[/FONT][FONT=&amp]به این ترتیب، تمام قسمت صحنه در محدوده ای که برای آن تعیین شده است نمایش داده شد. توجه داشته باشید که اگر این محدوده را بزرگتر کنید، با انتخاب دستور[/FONT][FONT=&amp] Show All[/FONT][FONT=&amp]، صحنه با بزرگ نمایی بیشتری در آن محدوده نمایش داده می شود[/FONT][FONT=&amp].


[/FONT][FONT=&amp]قسمت مشخص شده در زیر، خط زمان[/FONT][FONT=&amp] (Timeline) [/FONT][FONT=&amp]نامیده می شود. از این قسمت برای سازماندهی و کنترل محتویات فیلم در لایه ها و فریم ها استفاده خواهید کرد[/FONT][FONT=&amp]. [/FONT][FONT=&amp]هر یک از مستطیل های عمودی کوچکی که در اینجا وجود دارد، بیانگر یک فریم است. نوار وضعیت که در پایین این منطقه قرار دارد، نشان دهنده شماره فریم منتخب، نرخ پخش فریم ها (تعداد فریم هایی که در یک ثانیه پخش می شود)، و زمان سپری شده از فیلم است[/FONT][FONT=&amp].

[/FONT]

1-4-7.jpg
[FONT=&amp]

[/FONT][FONT=&amp]خط قرمز رنگی که در[/FONT][FONT=&amp] Timeline [/FONT][FONT=&amp]وجود دارد، هد اجرا[/FONT][FONT=&amp] (Play Head) [/FONT][FONT=&amp]نامیده می شود و نشانگر فریم یا فریم هایی است که هم اکنون در صحنه در حال اجرا هستند. با کلیک در هر نقطه از خط زمان، هد به همان نقطه منتقل خواهد شد[/FONT]
[FONT=&amp].


[/FONT]
1-4-8.jpg

[FONT=&amp]

[/FONT]
صلوات هم يادتون نره
اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم
موفق باشید

 
آخرین ویرایش:

Violet89

Active Member
1-6 آشنایی با جعبه ابزار و ابزارهای پنل Tool Box

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد

این قسمت از Panel های Flash تشکیل شده است. با استفاده از این پانل ها می توانید عملیاتی مانند تغییر رنگ قلم (Font) و رنگ های مورد استفاده و حتی شدت نور و یا انتخاب اشیاء و یا استفاده از راهنمایی های Flash را به راحتی و سرعت انجام دهید.

1-6-1.jpg



اینجا پانل خصوصیات (Properties) نامیده می شود. از این پنجره برای تغییر نام، مختصات، اندازه، رنگ و دیگر خصوصیات یک فریم یا هر یک از محتویات داخل آن استفاده می شود. در ضمن از طریق این پانل می توانید خصوصیات متحرک سازی و صداگذاری را در فیلم ایجاد نمایید.

1-6-2.jpg



این قسمت، جعبه ابزار (Tool Box) نامیده می شود. به کمک ابزارهای موجود در جعبه ابزار می توانید عملیات مختلفی از جمله ترسیم، ویرایش، انتخاب اشیاء و غیره را انجام دهید. البته توجه کنید که در حال حاضر تمامی ابزارها قابل مشاهده نیستند.


1-6-3.jpg



در این حالت می توانید با استفاده از ماوس دیواره سمت چپ ابزار را کمی به سمت چپ حرکت دهید تا تمامی ابزارها قابل مشاهده شوند. همانطور که مشاهده می کنید تمام ابزارهای موجود در جعبه ابزار در دو ردیف مرتب می شوند.

1-6-4.jpg



حالا بهتر است با این ابزارها بیشتر آشنا شوید.

1-6-5.jpg
Arrow (پیکان): اشکال رسم شده را انتخاب می کند.

1-6-6.jpg
Sub Selection (زیر گزینش): گره های ویرایش اشکال را نمایش داده و انتخاب می کند.

1-6-7.jpg
Fill Transform: برای تغییر اندازه، جهت یا مرکز رنگ پر کردنی استفاده می گردد.

1-6-8.jpg
این ابزار در طراحی سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.

1-6-9.jpg
Lasso (کمند): گروهی از اشکال نامنظم را در محدوده ای که خودتان ایجاد می کنید، انتخاب می کند.

1-6-10.jpg
Pen (قلم): با تعیین نقاط گره ای، منحنی ها را به روش بزیه رسم می کند.

1-6-11.jpg
Text (متن): امکان ایجاد بلوک های متن را فراهم می آورد.

1-6-12.jpg
Line: خطوط را رسم می کند.

1-6-13.jpg
Rectangle (چهار گوش): مربع و مستطیل رسم می کند.

1-6-14.jpg
Pencil (مداد): خطوط منحنی و یا زاویه دار رسم می کند.

1-6-15.jpg
Brush (قلمو): برای رسم خطوط ضخیم بکار می رود.

1-6-16.jpg
این ابزار شامل الگوهای پیش ساخته ای است که با استفاده از آن ها می توان اشکال پیچیده مانند گیاهان، درخت، آتش، ساختمان و... را به سادگی ترسیم کنید.

1-6-17.jpg
با استفاده از این ابزار می توانید در اشکال ترسیم شده مفصل تعریف کرده و آن ها را به اشکال قابل انعطاف تبدیل نمایید.

1-6-18.jpg
Paint Bucket (سطل رنگ): رنگ ها را به پر کننده ها تخصیص می دهد.

1-6-19.jpg
Eye Dropper (قطره چکان): رنگ ها را از یک رنگ موجود اقتباس می کند.

1-6-20.jpg
Eraser (پاک کن): قسمت های مورد نظر را حذف می نماید.

1-6-21.jpg
شامل ابزارهایی برای تغییر نمای صحنه اصلی است.

1-6-22.jpg
شامل ابزارهایی برای تغییر نمای صحنه اصلی است.

1-6-23.jpg
شامل امکانات تغییر رنگ خطوط پیرامون و یا پر کردن اشیا است.

مانند اغلب برنامه های تحت ویندوز، در قسمت بالای پنجره، منوها قرار دارند. در این منوها، گزینه های مختلفی برای دسترسی به دستورات و ابزارهای Flash وجود دارد.

1-6-24.jpg



به محض اجرای Flash، یک فایل جدید با نام [Untitled-1] ایجاد می شود. در Flash این امکان وجود دارد که همزمان چند فایل باز باشد. برای ایجاد فایل های جدید از فرمان New و جهت باز کردن فایل های موجود، از دستور Open استفاده نمایید. به محض ایجاد فیلم های جدید، Flash آنها را به ترتیب [Untitled-2] و [Untitled-3] و الی آخر نامگذاری می کند. البته شما در هنگام ذخیره فیلم می توانید یک نام جدید را برای آن تعیین کنید.


1-6-25.jpg


برای استفاده از دستوراتی مانند Copy ،Save ،Open ،New و Paste که معمولا زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. یک نوار ابزار ویژه در Flash پیش بینی شده است. برای دسترسی به این نوار ابزار باید از منوی Window، منوی فرعی Toolbars را باز کرده و سپس گزینه Main را انتخاب نمایید.

منوی Window را باز کنید.
منوی فرعی Toolbars را باز کنید.
از منوی فرعی باز شده، گزینه Main را انتخاب نمایید.


1-6-26.jpg


همانطور که می بینید نوار ابزار Main به محیط کار اضافه شده است. البته اکنون ما نیازی به این نوار ابزار نداریم و برای افزایش فضای کار بهتر است آن را ببندیم. روی دکمه Close از نوار ابزار Main کلیک کنید.


1-6-27.jpg



برای اینکه محتویات لازم برای فیلم را در یک فریم Flash وارد نمایید، باید ابتدا آنها را به ناحیه صحنه (Stage) اضافه کنید. برای این کار می توان علاوه بر آنکه اشکال مورد نظر را مستقیما طراحی کرد، نسخه ای از آن محتویات (که عنصر گرافیکی یا متن هستند) را از سایر برنامه ها کپی کرده و به صحنه درج نموده و یا فایلهایی که خارج از Flash ایجاد شده اند را مستقیما به صحنه وارد (Import) کرد.




صلوات هم يادتون نره
اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم
موفق باشید

 
آخرین ویرایش:

Violet89

Active Member
1-7 آشنایی با پنل های Flash

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد


یکی از تحولات Flash CS6، اضافه شدن Panelهای قدرتمند و دسترسی آسان به آنها می باشد. پانل ها پنجره های شناوری هستند که هر یک شامل مجموعه ای از گزینه های لازم برای انجام یک عمل خاص هستند.

برای مثال، پانل Info اطلاعاتی در مورد خصوصیات کلی شیء انتخاب شده ارائه می دهد. بطور کلی، برای دسترسی به پانل های مختلف Flash، علاوه بر دکمه های موجود در قسمت پانل ها، از گزینه های موجود در منوی Window نیز استفاده می شود. روی دکمه Info کلیک کنید.

1-7-1.jpg




به این ترتیب، پانل Info باز شده است. این پانل اطلاعات مختلفی در مورد شیء انتخاب شده ارائه می دهد. ما می توانیم با فشردن دکمه ماوس بر روی گیره واقع در گوشه سمت چپ و بالای پانل و کشیدن آن به سمت راست محیط Flash (یعنی محلی که پانل های دیگر وجود دارند)، این Panel را به حالت چسبان در آوریم. برای بستن پانل هایی که به این شکل در میان صفحه معلق هستند، کافیست روی دکمه حاوی فلش مضاعف مربوط به آن پانل کلیک کنید.
روی دکمه حاوی فلش مضاعف از پنجره Info، که توسط فلش مشخص شده است، کلیک نمایید.

1-7-2.jpg




شما همچنین می توانید سایر پانل های موجود در صفحه را نیز در صورت عدم استفاده حذف کنید تا فضای کاری شما افزایش پیدا کند. برای بستن هر یک از پانل های موجود کافیست روی عنوان پانل راست کلیک کرده و سپس از منویی که باز می شود گزینه Close را انتخاب کنید.
روی عنوان پانل Library راست کلیک کنید.
از منوی باز شده گزینه Close را انتخاب کنید.

1-7-3.jpg




همانطور که قبلا یاد گرفتید، برای اضافه کردن هر یک از پانل ها می توانیم از منوی Window استفاده کنیم. حالا پانل Library را مجددا به محیط کار اضافه می کنیم.
روی منوی Window کلیک کنید.
روی گزینه Library کلیک کنید.

1-7-4.jpg




مشاهده می کنید که پنل Library مجددا به محیط Flash اضافه شده و در محل قبلی خود قرار گرفته است.


1-7-5.jpg





صلوات هم يادتون نره

اللهم صل علی محمد و آل محمد

و عجل فرجهم
موفق باشید


 
آخرین ویرایش:

Violet89

Active Member
1-8 تغییر خصوصیات فیلم

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد

بسیاری از عناصر فیلم، مانند رنگ پس زمینه و اندازه صحنه را می توان به کل فیلم اعمال نمود. به عنوان مثال، برای تغییر رنگ پس زمینه (Background)، از پانل Properties واقع در سمت راست صحنه استفاده می کنیم. روی پانل Properties، کلیک نمایید.


1-8-1.jpg



روی کلید Edit که با شکل آچار نمایش داده شده است، در مقابل گزینه Size، کلیک نمایید.


1-8-2.jpg



ملاحظه می کنید که پنجره Document Properties باز شده است. این پنجره دارای گزینه های مختلفی از جمله Height و Width می باشد که این گزینه ها برای تغییر اندازه ابعاد فیلم کاربرد دارند. همچنین، گزینه Frame Rate برای تعیین تعداد فریم های فیلم در هر ثانیه یا سرعت نسبی آن به کار می رود و گزینه Background Color نیز برای تغییر رنگ زمینه فیلم کاربرد دارد.
روی کلید Cancel از این پنجره کلیک کنید تا بسته شود.


1-8-3.jpg




صلوات هم يادتون نره
اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم
موفق باشید

 
آخرین ویرایش:

amird

خبرگان انجمن فلش
سلام
ممنون از آموزش ها. اگر آموزش ها رو به صورت فایل pdf هم بذارید واسه کسانی که می خوان استفاده کنن خیلی بهتر می شه.
امیدوارم همینطور خوب ادامه بدید
موفق باشید
 

espatna.com

New Member
سلام
دوست عزيز خيلي زحمت كشيديد براي تهيه اين آموزش ، به نظر كامل و بسيار مفيده براي كسايي كه مي خوان تازه شروع كنن:rose:
 
سلام دوستان
میشه بگید دکمه ها رو تو این نرم افزار چطور باید طراحی کرد ؟ مثل دکمه های درباره ما یا خروج و... که توی سی دی های مالتی مدیا هست و توسط فلش ساخته شده
تو فتوشاپ هم طراحی کردم نشد بیارمش تو فلش یعنی زیبا در نیومد!
کمک کنید پروژه دارم و عجله
خدا خیرتون بده ممنون
 

espatna.com

New Member
سلام دوستان
میشه بگید دکمه ها رو تو این نرم افزار چطور باید طراحی کرد ؟ مثل دکمه های درباره ما یا خروج و... که توی سی دی های مالتی مدیا هست و توسط فلش ساخته شده
تو فتوشاپ هم طراحی کردم نشد بیارمش تو فلش یعنی زیبا در نیومد!
کمک کنید پروژه دارم و عجله
خدا خیرتون بده ممنون



سلام
دوست عزيز
اول با استفاده از ابزار rectangle مستطيلي به هر شكل و رنگ دلخواه مي كشيد . البته اگه رو همون ابزار دابل كليك كنيد مي تونيد با عددي كه بهش ميديد گوشه هاشو گرد كنيد
رنگ بوردر دورش و رنگ داخلش رو قبل از ترسيم تنظيم كنيد . يا بعد از ترسيم روش كليك كنيد مي تونيد تغيير بديد

همين طور مي تونيد بعد از اينكه داخل يا بوردرشو سلكت كرديد از جعبه كالر gradient بهش بديد و البته زاويه و جهت و... رنگ رو با ابزاري به اسم gradient transform tools
تنظيم كنيد
وقتي طراحي تموم شد رايت كليك مي كنيد روش و از convert to symbol به دكمه تبديلش مي كنيد
يا اينكه به movie clip تبديلش مي كنيد و در لايه ي بالاتر يه دكمه نامرئي روش ايجاد مي كنيد ( يه مستطيل با اندازه دكمه مربوطه ايجاد ، به button تبديل و سپس از باكس properties آلفاش رو صفر مي كنيد)
بعد هم كه روي باتن كليك كرده اكشن رو باز مي كنيد و داخلش كد مي نويسيد

موفق باشيد
 

Violet89

Active Member
سلام مجدد، معذرت بابت وقفه طولانی، بزرگواران من امروز اومدم ادامه آموزش رو بزارم که پست های جدید رو دیدم، ممنونم از لطف شما بزرگواران در رابطه با این آموزش ها، اما پست آخری رو اصلا متوجه نشدم، سرکار خانم آناهیتا ایمانیان بنده متوجه پستتون نشدم، بنده این آموزشها رو با کمک نرم افزار آموزشی رشد و چند کتاب و سایت مختلف اینجا ارائه میدم، حال اگر این کارم میشه فرموده شما، از همه بزرگواران معذرت خواهی میکنم و از مسئول مربوطه، خواستار حذف این تاپیک هستم...
باتشکر...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا