آموزش نصب Ipb

VAHID216

مدیر بازنشسته
IPB_Installation.png

خوب بعد از مدتی که این آموزش تهیه کرده بودم تونستم آپلودش کنم . نکته : تو این آموزش فقط طرز نصب IPB توسط خود Installer داده شده و بقیه موارد همچون ساختن دیتابیس توضیح داده نشده که بعدا اضافه می شه.

1-اول از همه که IPB رو می ریزید خودش خود کار نصب کننده براتون می یاد و با همچین صفحه ای روبرو می شید :
Install_1.jpg
2- در صفحه بعدی هم مجوز و شرایط استفاده از IPB می یاد که باید با اون موافقت کنید :
Install_2.jpg
3- در مرحله سوم مسیر نصب IPB به شما نشون داده می شه تا از صحت درستی اون مطمئن شید:
Install_3.jpg
4- در این بخش به ترتیب باید جزییات هاست خودتون رو وارد کنید فیلد اول رو که دست نزنید همون Localhost باشه در فیلد دوم نام دیتابیس خودتون رو بنویسید و در فیلد های سوم و چهارم به ترتیب یوزر نیم و پسورد دیتابیسی رو که برای IPB ساختید بنویسید :
Install_4.jpg
5- در این مرحله یوزر نیم و پسورد و ایمیلی رو که برای ورود به اکانت مدیریت و کل انجمن ها استفاده کنید بنویسید . دقت کنید از طریق همین ایمیل هم به اعضا ایمیل داده می شه:
Install_5.jpg
6- در این مرحله فقط بر روی Start Installation بزنید و منتظر باشید تا IPB به طور خودکار نصب شه :
Install_6.jpg
7- منتظر بمونید تا عملیات نصب کاملا تموم بشه :
Install_7.jpg
8- زمانی که با تصویر زیر برخورد کردید و دکمه Next فعال شد IPB نصب شده و بر روی دکمه Next بزنید :
Install_8.jpg
9- در انتها هم شما با صفحه اتمام نصب IPB مواجه می شید و می تونید با زدن روی کلمه Invision Power Board انجمن خودتون رو مشاهده کنید :
نکته : بعد از نصب فایل Index.php درون فلدر Install را واقع در جایی که انجمن رو نصب کردید حذف کنید . کل پوشه Install رو حذف نکنید چون IPB به محتویات درون آن نیاز دارد.
Install_9.jpg

نویسنده : وحید نامنی
منبع IPBFarsi.com
 

arashsoft

Well-Known Member
اینم نصب روی لوکال هاست :
منبع : invision.ir

لینک در فوروم : لینک صحیح نیست
لینک صفحه اصلی : http://www.invision.ir/easyphp.html

اینم آموزش :
=========================================
برای نصب هر برنامه که به زبان php نوشته شده است شما باید ابتدا رایانه تان را به سروری با قابلیت اجرای این گونه فایل ها تبدیل کنید. ما از برنامه easyphp نسخه 1.8 استفاده می کنیم.مراحل به این گونه است:

1) بعد از نصب برنامه به پوشه برنامه رفته و پوشه ای که نامش phpmyadmin است را به داخل پوشه www کپی کنید
1.gif


2) بعد با کلیک بر روی فایل EasyPHP.exe این برنامه را اجرا کنید . به خاطر داشته باشید که با باز شدن این برنامه هر دو برنامه Apache و MYSQL اجرا شده باشند. طریقه فهمیدن این موضوع چراغ سبز رنگی است که کنار این دو گزینه روشن است. اگر به هر دلیلی چراغ سبز رنگ روشن نبود . دکمه سمت چپ چراغ را زده و برنامه easyphp را ملزم به اجرای این دو برنامه کنید.

2.gif


3) حالا به پوشه www رفته و فایل های IPB را در آن کپی کنید. دقت کنید در اکثر نسخه ها فایل conf_global.php را به صورت conf_global.php.dist می گذارند. شما آنرا تغییر نام داده و از وجود آن مطمئن شوید

3.gif


4) حال مرورگر خود را باز کرده و به آدرس http://localhost/phpmyadmin بروید . ضمنا این آدرس را به صورت ip گونه هم می توانید بروید.http://127.0.0.1/phpmyadmin . در این بخش نام دیتابیس را وارد کنید و دکمه Create را فشار دهید

4.gif


5) مراحل سخت تمام شد. حالا به آدرس زیر بروید : http://localhost/install/index.php و مراحل نصب را با فشار دادن دکمه next برنامه نصب ipb پی بگیرید. موقعی که به آدرس زیر رسیدید http://localhost/install/index.php?p=address&sub=check اینگونه عمل کنید

5.gif


برنامه easyphp به طور پیش فرض برای دیتابیس خود و کلا برنامه phpmyadmin شناسه ورود root و بدون رمز عبور را بر می گزیند. همانطور که در عکس می بینید شما فقط کافی است نام دیتابیسی که در مرحله قبل درست کردید را وارد کرده و دکمه next را بزنید

6) بعد هم با چند کلیک ساده نصب را تمام کرده و پوشه install را حذف کنید و سپس به آدرس http://localhost بروید .

6.gif
 

VAHID216

مدیر بازنشسته
یک توصیه برای نصب در لوکال :
در پوشه www نیز یک فلدر دیگه ایجاد کنید تا این طوری اگر سیستمی همزمان خواستید داشته باشید با مشکلی پیش نیاد و تک سیستمی کار کنید.
موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا