madmaster_3d
Well-Known Member
به نام خدا
سلام
من علی هستم(Madmaster_3d) و این اولین آموزش رسمی من هستش. خودم هم درست کردم و ترجمه از خارجی نیستش. امیدوارم دوستانی که واقعا تو مکس چیزی بلدن سعی کنن آموزش بسازن تا 3 دی تو کشورمون پیشرفت کنه. همین آموزش های ساده می تونه به بچه های تازه کار کلی صحبت کنه. حتی اونهایی هم که خیلی وقته دارن مکس رو کار می کنن ممکنه بلد نباشن یک طناب بسازن و این یک چیزه عادی هستش.چون سراغش نرفتن.سلام
صحبت کافیه بریم سر کارمون.
1.اول از همه یک ngon مثل شکل میسازید با این اندازه ها که نشون دادم در نمای top
2.حالا یک clynder با ابعاد شکل زیر میسازید.
3. clynder خودتون رو انتخاب می کنید و بعد گزینه align رو میزنید و بعدش روی ngon که تو مرحله 1 ساختیم کلیک می کنیم.
حالا چه اتفاقی میفته. این صفحه که تو عکس هستش میاد و مطابق عکس انتخاب کنید گزینه ها رو. align به ما کمک می کنه یک جسم در مرکز یک جسم دیگه یا گوشه اش مثلا قرار بگیره. ما الان گزاشتیم وسطش قرار بگیره.
4.گزینه snap که با دکمه S کیبوردتون فعال میشه رو میزنید یا از اون بالا انتخابش می کنید.(حالا چرا گزینه snap رو میزنیم. چون اسنپ باعث میشه که این clynder که داریم کپی میگیرم ازش روی گوشه ngon قرار بگیره.)
بعد clynder رو انتخاب کنید. و بعد دکمه shift کیبورد خودتون رو نگه دارید( با گیزنه shift کپی میگیریم از جسم خودمون )
و با ابزار move این clynder رو در جهت X و Y مثل شکل بکشید به یکی از گوشه های این ngon خودمون. وقتی درست این موس ما روی گوشه تیزی این ngon باشه سبز رنگ میشه مثل شکل زیر
4-1. توجه! روی گزینه snap اون بالا راست کلیک کنید. مطمئن شید مثل شکل زیر باشه. گزینه های تیک خورده
5.خوب از clynder وسطی کپی گرفتیم و گوشه های ngon مثل شکل زیر قرار دادیم.
6.یکی از این clynder ها رو انتخاب می کنیم و راست کلیک می کنیم روش و گزینه editable poly رو انتخاب می کنیم
7.بعد گزینه attach رو میزنیم و بعد همه روی همه clynder ها کلیک می کنیم. اینجوری همه clynder ها با هم میشن.
8.گزینه twist رو از modifire list انتخاب می کنیم
9.روی همون twist روی مثبتی که بغلش هستش کلیک کنید 2تا گزینه زیرش اضافه میشه.بعد شما center رو انتخاب کنید
center یعنی مرکز. الان تو شکل ما این اقای center وسط نیستش درسته.
10.پس چی کار می کنیم که مرکز باشه!؟ درسته دوباره از ابزار align استفاده می کنیم و روی clynder میزنیم و مثل شکل زیر تنظیماتش رو میزارید و ok میزنیم. الان مثل شکل مرکز ابجکت ما ( همون طناب ما ) قرار میگیره
11.حالا منفی کناره twist رو مزنیم که بسته شه و یک بار هم روی خود twist میزنیم. اینجوری دیگه نمی تونیم اون مرکز رو جا به جا کنیم. بعد مقدارش رو مثل شکل قرار میدیم
12.حالا میریم سراغ تکسچر دادن. گزینه m کیبوردتون رو میزنید و بعد اول اونجایی که تو شکل مشخص شده رو میزنید و بعد هم از صفحه جدیدی که باز میشه گزنه bitmap رو 2 بار کلیک می کنید
13. بعد مسیر تکسچر رو از روی کامپیوتر خودتون بهش میدید. من تکسچر رو هم براتون میزارم که استفاده کنید. پیوستش می کنم براتون
14.و بعد طنابتون رو انتخاب کنید و طبق شکل زیر اون گزینه ها رو بزنید که تکسچز به طناب داده بشه و تو محیط برنامه به شما
نشون داده بشه.
و بعد این گزینه رو هم بزنید که به صفحه اول متریال هامون برگردیم
15.تو قسمت maps همون تکسچری که تو قسمت diffuse color هستش رو راست کلیک کنید و کپی رو بزنید و به روی قسمت bump برید و paste کنید. البته میتونید روی خود bump هم کلیک کنید و مثل مرحله قبلی مسیر رو از هاردتون بدید.
16.حالا برای اینکه تکسچرمون درست و حسابی روی طنابمون قرار بگیره و خوب خودش رو نشون بده. گزینه UV Map رو از modifirelist انتخاب کنید و مطابق شکل گزینه ها رو بزارید
17.حالا برای اینکه دیگه کارمون بهتر بشه و نرم تر بشه گزینه turnosmoth رو انتخاب کنید و روی 2 بزارید
اگر بچه ها کسی هستش که کلاس انگلیسی رفته و واقعا فوله. این آموزش رو برای من ترجمه کنه. ممنون میشم.
این هم چیزی که داریم میسازیم.
لطف کنید حتما نظر هم بدید.
می تونید این مطلب رو می تونید تو سایت های دیگر هم شیر کنید.
موفق باشید