آموزش ساخت طناب به زبان پارسی (سطح مبتدی - متوسط)

شروع موضوع توسط madmaster_3d ‏18 آگوست 2012 در انجمن مباحث آموزشي و مقالات

  1. nono3D

    nono3D New Member

    ارسال‌ها:
    12
    تشکر شده:
    9
    امتیاز دستاورد:
    1
    خیلی عالی بود الان رسیدم تا قبل از ffd ها واقعا دستت درد نکنه اینم نتیجه
    tanab.jpg

    بعد یه موضوع دیگه من توی تایم لاین پایین صفحه مکس به طناب یه حرکت دادم که جمع میشه و دوباره باز میشه وقتی توی مکس نگاه می کنم خوبه اما نمی دونم خروجی ازش بگیرم اصلن همچین چیزی امکان داره اگه آره لطفا راهنمایی کنید مثلا خروجی swf داشته باشه
     
    نوشته شده توسط nono3D در ‏18 مارس 2014
    madmaster_3d از این پست تشکر کرده است.
  2. madmaster_3d

    madmaster_3d Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,985
    تشکر شده:
    4,466
    امتیاز دستاورد:
    113
    خواهش می کنم. معلومه استعدادت خوبه ها. سریع منظور من رو گرفتی.

    منظورت از اینکه نمیدونی چیه؟ چرا نشه خروجی گرفت
    شما با چه موتوری مخوای رندر بگیری. انیمیشن که کردی. بعد خروجی بگیر دیگه. به نظر من با عکس خروجی بگیر نه فرمت فیلم

    مثلا فرمت jpeg خروجی بگیر یا tga مثلا که کیفیتش بالاتر هستش. با موتور عادی مکس هم می تونی
    من نمیدونم چقدر مکس رو بلدی. اصلا تنظیمات رندر رو اینها رو بلدی نیستی. من نمیدونم والا. دقیقا چی رو توضیح بدم :)
     
    نوشته شده توسط madmaster_3d در ‏18 مارس 2014
    nono3D از این پست تشکر کرده است.
  3. madmaster_3d

    madmaster_3d Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,985
    تشکر شده:
    4,466
    امتیاز دستاورد:
    113
    راستی. برای اینکه کارت خوشگل تر بشه. یک کاری هم می تونستی بکنی. شما قبل از اینکه خود طناب رو درست کنی. اول به یکی از استوانه های که قراره خود طناب بشه. uvmap بده. تکسچر رو روش تنظیم کن اول. بعد خود طناب رو بساز و بعد هم بقیه مراحل که رفتی. اینطوری تکسچر هم بهتر روی طنابت قرار میگیره.
     
    نوشته شده توسط madmaster_3d در ‏18 مارس 2014
    nono3D از این پست تشکر کرده است.
  4. nono3D

    nono3D New Member

    ارسال‌ها:
    12
    تشکر شده:
    9
    امتیاز دستاورد:
    1
    ممنون به خاطر تعریفت باعث قوت قلب می شه
    با موتور vray رندر می گیرم یه منبع واسه توضیحات و تنظیماتش دارم اما وقتی تو تایم لاین انیمیشن دارم و رندر می گیرم فقط یه عکس بهم میده یه اموزش ساده یا یه لینکی در این مورد سراغ ندارید خلیی ممنونتون میشم
     
    نوشته شده توسط nono3D در ‏18 مارس 2014
    madmaster_3d از این پست تشکر کرده است.
  5. madmaster_3d

    madmaster_3d Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,985
    تشکر شده:
    4,466
    امتیاز دستاورد:
    113
    والا من چند تا لینک میزارم ولی اگر بوق شکن داری برو تو یویتوب و اونجا بگردی حتما آموزش های خوبی پیدا می کنی

    http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/tutorials_anim2.htm

    http://www.workshop.mintviz.com/tutorials/flicker-free-animation-using-vray/

    http://www.timsportfolio.co.uk/tutorials/vray-gi/

    http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/tutorials_imap2.htm


    راستی شرکت lynda یک آموزشی برای موتور v-ray داره. اونو به نظرم دانلود کن. تو سایت های ایرانی هست بیشتر آشنا میشی با وری. به سایت 3dtotal هم سر بزن. و آموزش های اونجا رو هم ببین مثلا استودیو و نورپردازی و تنظیمات رندر آشنا میشی
    http://www.3dtotal.com/index_tutorial.php?catDisplay=1&p=1&sort=date&order=1&detailsoff=0&roPos=1
     
    نوشته شده توسط madmaster_3d در ‏19 مارس 2014
    nono3D از این پست تشکر کرده است.
  6. nono3D

    nono3D New Member

    ارسال‌ها:
    12
    تشکر شده:
    9
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام من میخام همین ایجاد طناب رو با استفاده از ایجاد سطح مقطع و استفاده از مدیفایر sweep ایجاد کنم اما نمیشه؟
    ایا سطح مقطعی که بهش مدیفایر اعمال شده باشه می تونه به عنوان سطح مقطع استفاده بشه
    من مثل آموزش خودتون 6 تا سیلندر کنار هم گذاشتم بعد با مدیفایر twistاون رو پیچ دادم اما وقتی خاستم به عنوان یک سطح مقطع در مدیفایر sweep استفاده کنم نشد نمیشناختتش
    ممنون از راهنمایی تون
     
    نوشته شده توسط nono3D در ‏21 مارس 2014
    madmaster_3d از این پست تشکر کرده است.
  7. madmaster_3d

    madmaster_3d Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,985
    تشکر شده:
    4,466
    امتیاز دستاورد:
    113
    والا منظورت از سطح مقطع مثل plan هستش دیگه ؟ نه با twist اونطوری نمیشه.
    الان شما که ماشالا تور رو ساختی. حالا با sweep چی کار داری.
    من منظورت رو دقیقا نفهمیدم :)
     
    نوشته شده توسط madmaster_3d در ‏22 مارس 2014
    nono3D از این پست تشکر کرده است.
  8. nono3D

    nono3D New Member

    ارسال‌ها:
    12
    تشکر شده:
    9
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام دوستان یه سوال داشتم من یک ابجکت تانک دارم
    الان اگه بخام یه قسمتش رو جدا کنم مثلا چرخهاش یا زنجیرش رو ایا می تونم روی ابجکت کلیک راست کنم و با تبدیلش به editable poly و انتخاب زنجیر تانک این کار رو بکنم مثلا زنجیرها یه ابجکت جدا باشه تو صحنه و بتونم جداگانه حرکتش بدم و بهش متریال بدم؟ آیا میشه؟
     
    نوشته شده توسط nono3D در ‏7 آوریل 2014
    madmaster_3d از این پست تشکر کرده است.
  9. madmaster_3d

    madmaster_3d Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,985
    تشکر شده:
    4,466
    امتیاز دستاورد:
    113
    آره
    شما با گزینه element در ادیت ایبل پلی مثلا زنجیر رو انتخاب کن. بعد گزینه detach رو بزن. همین .
    فقط یک نکته. اون وقت اگر این کار رو بکنی pivot یعنی نقطه ای که باعث میشه مثلا شما آبجکت رو بر اساس اون حرکت چرخاندن یا بزرگ کوچیک کنی. بر حسب همون تانک هستش پس دوباره pivot center بهش بده
    حالا اگر هم داری این کار رو می کنی چون میخوای متریال جدا گونه ای بهش بدی
    یک راه ساده تر هم هست
    شما متریال هات رو درست کن
    مثلا رنگ سبز برای بدنه. و سیاه برای زنجیرش
    حالا با همون المنت که گفتم انتخاب کن. دیگه دیتچ نیاز نیست بکنی. متریال سیاه رو بهش بده ( نکته: قبلش متریال سبز رو به کل تانک دادی )

    به نظرم آموزش های شرکت digital tutors رو هم بخر و ببین. فقط قبلش به خودم بگو که بگم چی رو بگیری چی رو نگیری. پولت حروم نشه.چون اگر اون آموزش ها رو بگیری پشرفت رو خواهی دید. به اینکه سطح پایین میمونی رفیق خودم
    و سایت http://cgi.tutsplus.com/search?utf8=✓&view=&search[keywords]=3ds+max&button= هم خوبه
     
    نوشته شده توسط madmaster_3d در ‏7 آوریل 2014
    nono3D از این پست تشکر کرده است.
  10. nono3D

    nono3D New Member

    ارسال‌ها:
    12
    تشکر شده:
    9
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام من وقتی روی help کلیک میکنم یه پیغام ارور میده و میگه که سرور وصل نیست یعنی چی؟ و چطوری help م درست میشه؟ عکسشم پایین گذاشتم
    بعد یه مدته که پنجره متریال ادیتورم این شکلی شده چجوری میره رو حالت قبلی فقط رنگ اسلاتها تغییر کردن
    راستی پوشه متریال لایبراریم هیچی توش نیست مثل یخچال فقیر می مونه جریانش چیه؟
    ممنون error.jpg
     
    آخرین ویرایش: ‏13 آوریل 2014
    نوشته شده توسط nono3D در ‏13 آوریل 2014
    madmaster_3d از این پست تشکر کرده است.
  11. madmaster_3d

    madmaster_3d Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,985
    تشکر شده:
    4,466
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام
    این علتش این هستش که باید سایت خود autodesk بری و هلپ رو از اونجا دانلود کنی
    در مورد متریال ها هم شما برای اینکه کل مکس به حالت پیشفرض برگرده
    این کار رو بکن
    customize > load custiom ui scheme > بعد فایل default ui رو انتخاب کن و بعد مکس رو ببند باز کن
     
    نوشته شده توسط madmaster_3d در ‏13 آوریل 2014
    nono3D از این پست تشکر کرده است.
  12. nono3D

    nono3D New Member

    ارسال‌ها:
    12
    تشکر شده:
    9
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام استاد چیکار می کنی با زحمت های ما
    اقا من این اشپزخونه رو ساختم حالا میخام راجب به تنظیمات رندر و-ری یه خوده برام توضیح بدی چه تنظیماتی برای رندر تست بذارم و چه تنظیماتی برای رندر نهایی
    1.jpg 2.jpg
     
    نوشته شده توسط nono3D در ‏19 آوریل 2014
    madmaster_3d از این پست تشکر کرده است.
  13. nono3D

    nono3D New Member

    ارسال‌ها:
    12
    تشکر شده:
    9
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام استاد نیستی کجایی؟
    اقا تنظیمات وی ری رو تو یکی از تاپیکا پیدا کردم
    حالا وقتی تیک indirect illumination رو فعال میکنم و رندر میگیرم نتیجه رندر فقط یه صفحه سیاهه
    اینم عکس اون تیک که فعال میکنم.
    111.jpg
     
    نوشته شده توسط nono3D در ‏25 آوریل 2014
    madmaster_3d از این پست تشکر کرده است.
  14. madmaster_3d

    madmaster_3d Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,985
    تشکر شده:
    4,466
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام بر نه نه 3 دی خودم
    شرمنده متوجه نشدم پیغام گزاشتی
    استادم کجا بوده بابا
    ببین این علتش این هستش که شما اصلا نوری نزاشتی احتمالا یا اینکه اگر نور گزاشتی شدتش پایین بوده یا f number بالا هستش یا .... دلیل دیگه
    بهترین کاری که می تونم بهت بگم بکنی این هستش که به این سایت بری و یک دیکشنری هم بزار بقل دستت خیلی ساده و روان هستش
    حتی اگر انگلیسی هم بلد نیستی عکس داره مشخص هستش چی کار می کنه
    حسابی راه میفتی. باز اگر سوال داشتی بگو . فقط یک کاری کن. این دکمه تشکر رو نزن که وقتی سوال داشتی بزنی من بفهمم که شما پیغام گزاشتی
    به لطف مدیران سایت من نمی تونم به کسی پیغام بدم :lol:
     
    نوشته شده توسط madmaster_3d در ‏26 آوریل 2014
    nono3D از این پست تشکر کرده است.
  15. madmaster_3d

    madmaster_3d Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,985
    تشکر شده:
    4,466
    امتیاز دستاورد:
    113
    راستی سایته

    http://www.aleso3d.com/blog/

    و اینکه شما باید متریال سازی و شیدر سازی رو هم یاد بگیری.و خود موتور وری رو هم باید یاد بگیری. یکی از بچه ها داره آموزش وری رو تو همین سایت میزاره. البته تو گوگل هم سرچ کنی آموزش فارسی ازش هست ولی قدیمی هستش. ولی فعلا از آموزش های همین سایت برای تنظیمات استفاده کن.

    برای یادگیری متریال و شیدر سازی هم 3 شماره آموزش های زیر رو تهیه کن
    [h=3]Creating V-Ray Materials Vol 1 - VISCORBEL[/h]
    [h=3]Creating V-Ray Materials Vol 2 - VISCORBEL[/h]
    [h=3]Creating V-Ray Materials Vol 3- VISCORBEL[/h]هم برای دانلود تو بعضی از سایت های ایرانی هست هم برای خرید. فقط گرون نخری. مثلا 1500 2000 تومان خوبه هر آموزش
    بازم سوال داشتی در خدمتم
    موفق باشی
     
    نوشته شده توسط madmaster_3d در ‏26 آوریل 2014
    nono3D از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید