سلام دوستان
من یک سوال دارم در مورد بافت و تکسچر . خیلی هم وقت گذاشتم برا اینکه خب متوجه بشم. البته یک چیزهایی هم یاد گرفتم. دیدم اینجا اموزش تکسچر کثیف هست با خودم گفتم بهتر هست اینجا مطرح کنم. عذر میخوام اگر سوالم مربوط به بحث نباشه. در ساختن یک متریال از چندین طرح و بافت استفاده میشه. مثل bump , normal map , displacement ,specularity , diffuse , falloff ,...... از بین دوستان امکانش هست کسی منو راهنمایی کنه که فرق اینها در چی هست و چطور میتونم از اونها درست استفاده کنم. مثلا من جایی خواندم که بامپ برای حجم دهی موضعی هست و displace برای حجم دهی کلی . این عبارات باعث سردرگمی من شده . وقتی میخوام یک متریال در ویری بسازم کلا گیج میشم که اینهمه بافت و عکس در متریال های اماده برای چی داده شده و نمیتونم درست الگو برداری داشته باشم. اگر میشه کمک کنین و یا راهنمایی کنین که چه منبعی مراجعه کنم تا این موارد درست و دقیق یاد بگیرم. ممنونم از لطف شما عزیزان. باز هم بابت طرح نابجا عنوان عذر میخوام.