آموزش ساخت تكسچر كثيف . . .

javadgonbadi

Well-Known Member
سلام دکتر

عالی بود من که حال کردم

با خودم گفتم دکمه تشکر فایده نداره چون برا من که هیچی ار فتوشاپ نمی دونم یه دنا ارزش داشت

باید بزارمت تو گلدون لبه پنجره تا بازم ازت یه کاره گله دیگه ببینم
 

dr.hashemi

کاربر فعال
سلام دکتر

عالی بود من که حال کردم

با خودم گفتم دکمه تشکر فایده نداره چون برا من که هیچی ار فتوشاپ نمی دونم یه دنا ارزش داشت

باید بزارمت تو گلدون لبه پنجره تا بازم ازت یه کاره گله دیگه ببینم

سلام جواد جان
قربونت برم رفيق حتما ادامه ميدم اين مبحثو . . .
الان با يه مشكل بزرگ مولجه شدمو چشمم بد جور اذيتم ميكنه . . .
اصلا تا حالا مشكل چشم نداشتم ولي ناجور ضعيف شده . . .
ايشالا اگه درست شه حتما ادامه ميدم . . .
 

mohammad 15

New Member
سلام دکتر
فوق العاده بود. مدتهاست که دنبال چنین اموزش هایی می گردم. اگه میتونی بازم از این آموزش های ساخت تکسچر بزار. باز هم ممنون:)
راستی تو واقعا دکتری یا نه؟
 

farasu

New Member
سلام دوستان
من یک سوال دارم در مورد بافت و تکسچر . خیلی هم وقت گذاشتم برا اینکه خب متوجه بشم. البته یک چیزهایی هم یاد گرفتم. دیدم اینجا اموزش تکسچر کثیف هست با خودم گفتم بهتر هست اینجا مطرح کنم. عذر میخوام اگر سوالم مربوط به بحث نباشه. در ساختن یک متریال از چندین طرح و بافت استفاده میشه. مثل bump , normal map , displacement ,specularity , diffuse , falloff ,...... از بین دوستان امکانش هست کسی منو راهنمایی کنه که فرق اینها در چی هست و چطور میتونم از اونها درست استفاده کنم. مثلا من جایی خواندم که بامپ برای حجم دهی موضعی هست و displace برای حجم دهی کلی . این عبارات باعث سردرگمی من شده . وقتی میخوام یک متریال در ویری بسازم کلا گیج میشم که اینهمه بافت و عکس در متریال های اماده برای چی داده شده و نمیتونم درست الگو برداری داشته باشم. اگر میشه کمک کنین و یا راهنمایی کنین که چه منبعی مراجعه کنم تا این موارد درست و دقیق یاد بگیرم. ممنونم از لطف شما عزیزان. باز هم بابت طرح نابجا عنوان عذر میخوام.
 

dr.hashemi

کاربر فعال
سلام دوستان
من یک سوال دارم در مورد بافت و تکسچر . خیلی هم وقت گذاشتم برا اینکه خب متوجه بشم. البته یک چیزهایی هم یاد گرفتم. دیدم اینجا اموزش تکسچر کثیف هست با خودم گفتم بهتر هست اینجا مطرح کنم. عذر میخوام اگر سوالم مربوط به بحث نباشه. در ساختن یک متریال از چندین طرح و بافت استفاده میشه. مثل bump , normal map , displacement ,specularity , diffuse , falloff ,...... از بین دوستان امکانش هست کسی منو راهنمایی کنه که فرق اینها در چی هست و چطور میتونم از اونها درست استفاده کنم. مثلا من جایی خواندم که بامپ برای حجم دهی موضعی هست و displace برای حجم دهی کلی . این عبارات باعث سردرگمی من شده . وقتی میخوام یک متریال در ویری بسازم کلا گیج میشم که اینهمه بافت و عکس در متریال های اماده برای چی داده شده و نمیتونم درست الگو برداری داشته باشم. اگر میشه کمک کنین و یا راهنمایی کنین که چه منبعی مراجعه کنم تا این موارد درست و دقیق یاد بگیرم. ممنونم از لطف شما عزیزان. باز هم بابت طرح نابجا عنوان عذر میخوام.
برای تعریف هر کدوم باید بگم:
Diffuse: بافت اصلیه متریاله که میتونه map یا رنگ ساده یا texture یا . . . . باشه
displace: برای ساخت چیزهاای مثل سنگ یا صخره که خیلی زمخت هستن استفاده میشه
normal map:که باید توش از یه تکسچر به نام normal bump استفاده کرد که معمولا آبی رنگه برای ایجاد برآمدگی روی جسم استفاده میشه که از بامپ طبیعی تره
bump: هم برای یه سری زبری ها مثل موکت فرش یا چوب صیقل نشده استفاده میشه
برای اطلاعات بیشتر برو اینجا آموزشای خیلی خوبی داره
www.3dtotal.com
موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا