آموزش رندر شبکه ای در 3ds Max با V-ray

puma

New Member
نمیدونم .شاید؟؟؟
آخه خیلی وقته دیگه نرفتم دنبال رندر شبکه.
بازم از راهنماییتون ممنونم.
 
آخرین ویرایش:

men

Well-Known Member
سلام به همه.منم تازه شبکه رو یاد گرفتمو چندتا تستم کردم نکاتش اینه که باس هر چندتا سیستم تکسچرارو داشته باشن مثلا وقتی از سرور آرشیو میگیری باس بیاری توو باقیه سیستم ها تعریف کنی مسیرشو ک اینکارو یکم وقت گیر میکنه بعدشم من با اینکه اینکارم میکنم و از cpu های دستگاهامم استفاده میشه و رندرامم تکسچر داره ولی باز انگار خوب نچسبیدن بهم انگار باکت های هر سیستم بالا پایینن نسبت ب سیستم سرور.هر دو سیستم مکس 2014 نصبه با یه ورژن ویری و هر دو هم seven
 
به نظرم از مشخصات سیستم ضعیفتر به عنوان توانایی مشترک بین 2 سیستم استفاده می‌کنه. یعنی اگر 2 تا سیستم داشته باشیم، یکی قوی و دیگری ضعیف باشه. موقع عملکر میاد توانایی‌های هر 2 سیستم رو یکی میکنه و بعد عملیات شروع میشه. البته تست نکردم و قبلا در چند جا خونده بودم.
آیا دوستانی که از شبکه استفاده می‌کنند تاحالا این موضوع رو تست کردند؟ آیا صحت داره؟
البته این رو میدونم که در یک سیستم، اگر یک رم با سرعت بالا داشته باشی و یک رم با سرعت پایین، خود سیستم توانایی رم سرعت بالا رو در حد رم سرعت پایین می‌کنه تا سیستم بتونه run بشه. گفتم شاید تو شبکه کردن هم همین‌طور باشه...
 

mohammad@er

Well-Known Member
سلام .

دوست عزیز memari2013 اتفاقا دقیقا برعکس فرمایشات شماست ... به عنوان مثال اگر شما 2 رم KINGSTON داشته باشید یکی با باس 1033 یکی با باس 1600 . میتونید رم باس پایینتر رو اورکلاک کنی و 1600 هرتز کنیش .

اما در رابطه با رندر شبکه ای تجربه (نداشته) من میگه رندر شبکه ای تنها بدرد رندر هایی با رزولیشن بالا می خوره و تو کارای معمولی با توجه به سرعت انتقال پروژه از سرور به کلاینت و مشکلات پیرامون از جمله هنگ کردن ، بهم ریختگی و مشکل در متریال و غیره ... اصلا عقلانی نیست . مگر کلاینت ها با سرور از نظر سخت افزاری برابری کنه و بتونن از پورت های پر سرعت بالای 12 گیگ بر ثانیه برای شبکه کردنشون استفاده کنن .و گرنه با سیستم های ضعیف و شبکه های کم سرعتی مثل اترنت این کار از نظر بنده منطقی نیست ... البته با عرض پوزش از استارتر عزیزمون اقا حمید رضا ...:rose:

یا علی.
 

3D_lover

Active Member
من رندر شبکه با vray 2.4 کردم ولی تکسچر هایی که توسط سیستم های دیگه (باکت ها) رندر میشدند سیاه میشد. و در vray 3.0.0.7 هم که اصلا روز و شبم رو گذاشتم رو این کار ولی اصلا باکت های سیستم های دیگه در vray 3 نمیامد
 

HR3D

کاربر فعال
memari2013 جان ، خیر اینطور نیست ، باکت هایی که میوفته دست سیستم ضعیفتر دیر تر رندر میشن و باکت های که دست سیستم اصلی هست نسبت به قدرت سخت افزارش رندر میگیره همچین چیزی صحت نداره که توانایی سیستم ها به یک حد برسه و رندر !

محمد جان رندر شبکه ای کاربرد خونگی هم میتونه داشته باشه ما توی خونه 30 تا سیستم رو با سیم لن به هم وصل نمیکنیم که بخواد مشکل هنگ کردن رو داشته باشه ! :) نهایت 3 -4 تا سیستم رو وصل میکنم که توی تسریع زمان رندر کمکمون کنه

3D_lover والا الان به ویری 3 دسترسی ندارم توی سیستم اصلی توی تنظیمات اصلی رندر باید گزینه ی Use Cache assest و Transfer Missing assest ، مقدار max servers رو برابر مقداری سیستم هایی که توی رندر شبکه ای نقش دارن قرار بدید Cache limit value رو هم افزایش بدید و دوباره سعی کنید اگه نشد احتمالا مشکل نرم افزاریه ( حالا چه کرک ، چه دسترسی به فایل ها توی سیستم عامل و....) سیستم اصلی رو تغییر بدید و با یک سیستم دیگه امتحان کنید ، من تست های وی ری 3 رو روی مکس 2014 زدم


 

mohammad@er

Well-Known Member
حمید جان اترنت cat 5 (یا cat 6 ) ماکسیموم سرعتش 100 مگ برثانیه هست .. یعنی پر پر پرش .. البته cat 6 سرعتش از cat 5 بیشتره ...

ولی تو رم سیستم با باس 1600 (رم های رایج ) اگر اشتباه نکنم سرعت 16 گیگ بر ثانیه رو داره که با سی پی یو ارتباط برقرار می کنه .

تو پروژه های سنگین خودش کلی زمان میبره که بخاد پروکسی ها تکسچر ها و غیره ... رو لود کنه ..

حالا فرضو بزار رو اینکه این سرعت 16 گیگ بر ثانیه بره کنار و سرعت 100 مگ بر ثانیه پورت لن بیاد این وسط دیتا انتقال بده ...

حالا باید متوجه مخالفت من با این نوع شبکه بشی .

منم خیلی مدت پیش اومدم این کارو کردم ولی نتیجه مطلوبی بهم نداد .

در ضمن یه نکته :
دستگاه به 28 دقیقه کاهش داد !! ، یعنی دستگاه خودم که چهار هسته سی پی یو داره 4 Bucket (اگه اشتباه تایپ نکرده باشم ) و اون یکی دستگاه که دو هسته ای هست 2 Bucket کنار این 4 Bucket ایجاد میکنه و در کل میشه 6 Bucket که انگار ما داریم پروژه رو با یه سیستم 6 هسته ای رندر میکنیم .

سیستم قبلیت i5 بود .... i5 2 هسته و 4 تردد داره ! (جز یه نسل از i5 که 4 هسته ایه که روی لب تاپ ها نیست ) !

سیستم دومت هم 2 تا تردد داره ... که چون نسل قدیمی هست تعداد واحد های پردازشیش با هسته هاش برابری می کنه ..!!! (احتمالا باید پنتیوم ایتل باشه ).

خوب جمعاً سیستمت با 6 باکت رندر می کنه ! 6 باکت با 4 هسته سی پی یو !!!

شما نوشتید 6 باکت که انگار ما داریم پروژه رو با یه سیستم 6 هسته ای رندر می کنیم !!!

اگر اینجوری باشه سیستم جدید شما هم که 16 تردد داره رو باید بگی چون 16 واحد پردازشی داره پس باید 16 تا هسته پردازشی هم داشته باشه ... در اصل 8 هسته پردازشی داره ..!!!

به نظرم شما اینجا فریب سی پی یو های خدا بیامرز تک هسته ای با یک واحد پردازشی رو خوردید که می گید اگر 1 هسته 1 تردد داره پس 6 تردد 6 هسته هست . البته سی پی یو ها (1 و2 و4 و 8 و ... ) هسته ای هستن !!!

لطفا پستتون رو اصلاح بفرمایید !


با تشکر ! :rose:
 
آخرین ویرایش:

HR3D

کاربر فعال
بله حرف شما درسته منم عرض کردم برای استفاده ی خونگی مشکل آنچنانی نمیبینم چون ، ما توی یک پروژه ی خونگی از تکسچر ها و پروکسی های بیشمار و حجیم و صحنه های عظیم استفاده نمیکنیم که نکنه جوابگوی کارمون نباشه !
من توی تست ، به روش وایرلس و اتصال به اکسس پویینت خانگی اشاره کردم و با مودم وایرلس میشه به سرعت مطلوب رسید ( البته با پهنای باند بالا و همچنین بسیار گرانتر در حد 3 -4 میلیون ! :) ) بیشتر هم توی اتاق های سیستم های رندرینگ بزرگ سیستم ها یا با روتر وایرلس و یا با فیبر نوری تغذیه میشن
من نتیجه ی مطلوب رو با دو سیستم خانگی و یک پروژه ی خانگی گرفتم ====> تایم رندر 52 دقیقه ای شد 28 دقیقه !
اونم با کمک یک سیستم ضعیفتر نه هم رده !

من هم منظورم رو واضح نرسوندم ، منظور من از یک سیستم 6 هسته ای اشاره به رشته های پردازشی سی پی یو بود تا تعداد واحد های پردازشی سی پی یو و یا تعداد فیزیکی خود هر سی پی یو ( که برای زمان قاجاره !! D: ) منظورم از تعداد Bucket ها هم تعداد رشته های پردازشی هست چون رندرینگ یک سیستم نسبت به تعداد هسته های cpu ها انجام نمیشه ، باکت ها نسبت به تعداد رشته های پردازشی تشکیل میشن ، این نهایت استفاده از توانایی سی پی یو هست ، یعنی مثلا دو تا دست داره 4 تا کار انجام میده ! :D یا یه اتوبان چهار بانده !
سیستم اول یه i5 بود با 4 رشته پردازشی و سیستم دومم هم یه dual core بود با دو هسته ی پردازشی و دو هسته ی واحد سی پی یو ،

سیستم حال حاضر هم دارای 6 هسته واحد سی پی یو و 12 رشته ی پردازشی یعنی هر هسته ی سی پی یو دو رشته ی پردازشی داره که همه ی اینها برروی یه سی پی یو سوار شده !! ( مدل جدید سری E5 زئون با 18 هسته هم اومده ! که 36 واحد پردازشی داره ! :||||||||| بیاد ایران 15 میلیون کم ِکمشه !!! )

دیگه اونقدر ها هم بی اطلاع نیستم که فرق رشته های پردازشی با تعداد هسته های پردازشی رو ندونم :)

موفق باشید ممنون از ریز بینی :rose:
 
آخرین ویرایش:

mohammad@er

Well-Known Member
فرمایشات شما صحیح هست .

ولی برای اتاق های سرور از یه نوع شبکه که انحصار شرکت اپل هست با سرعت فوق العاده بالا و هزینه ی پایین استفاده شده .

در ضمن این سی پی یو 18 هسته ای زئون وارد بازار شده . البته تا جایی که بنده مطلع هستم حدود 23 میلیون .
 

3D_lover

Active Member
این تنظیمات من در vray 3 برای شبکه کردن هست که به هیچ عنوان سیستم دوم اضافه نمیشه به رندر.
ولی در vray 2.4 هیچ مشکلی نداره. با مکس 2014 و 2015 تست کردم برای vray 3 ولی نشد. لطفا یک راه جلو پام بگذارید.
اول به سرویس پک 1 و 2 در مکس 2015 شک کردم ولی بعد با مکس 2014 (بدون سرویس پک) تست کردم دیدم که این نمیتونه مشکل باشه پس اگر کسی تجربه ای در حل این مشکل داره لطفا بگه واقعا کلافه شدم


muk3sigztxkcznkwnpcn.jpg
 

HR3D

کاربر فعال
سلام ، خدمتتون عرض کردم که در وی ری 3 نسخه های مکس هر دو سیستم یکی باشه و بعد امتحان کنید
اگر دو دستگاه رو به هم متصل کردید مقدار گزینه ی Max Servers رو روی 2 بگذارید
دیگه در غیر اینصورت اگه حل نشد کاری از دست من بر نمیاد

موفق باشید
 

meysam-pari

New Member
با سلام و عرض ادب، بنده هم دقیقا مشکل 3D_lover رو دارم. با مکس 2012 و ویری 2.4 رندر شبکه ای گرفتم و کاملا درس بود...ولی من میخواستم از ویری 3 استفاده کنم که هم سرعتش بیشتره و هم اینکه دیگه مشکل شناسایی تکستچر رو اونطوری که تو متوجه شدم نداره، استفاده کنم....حالا مکس 2014 و ویری 3 رو هم نصب کردم و در قسمت distributed سیستم های دیگه اضافه میشن ولی تو رندر شرکت نمیکنن...هر چقد تلاش کردم فعلا نتونستم مشکل رو پیدا کنم ...
ویندوزم 8.1 هستش..میتونه از اون باشه ؟
واقعا موندم دیگه چیکار کنم...اگه تونستین کمکم کنید واقعا ممنون میشم...سپاس
 
آخرین ویرایش:

HR3D

کاربر فعال
سلام دوست عزیز
مربوط به ویندوز نیست ، الان هم متاسفانه نمیتونم دوباره تست رو انجام بدم ، ولی چک کنید دستگاه ها به اینترنت متصل نباشن ، چون ممکنه دستگاه اول بخواد دنبال آی پی مد نظر توی اینترنت بگرده !

توی این لینک توضیحات مربوطه هست که ممکنه به کارتون بیاد : http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3/Distributed+Rendering

شرمنده ، امیدوارم به کارتون اومده باشه :)
 

3D_lover

Active Member
من انگلیسی حالیم نیست اگر کسی به نتیجه رسید دست ما رو هم بگیره. خدا خیرتون بده
 

hosseinDB

New Member
با سلام و عرض ادب، بنده هم دقیقا مشکل 3D_lover رو دارم. با مکس 2012 و ویری 2.4 رندر شبکه ای گرفتم و کاملا درس بود...ولی من میخواستم از ویری 3 استفاده کنم که هم سرعتش بیشتره و هم اینکه دیگه مشکل شناسایی تکستچر رو اونطوری که تو متوجه شدم نداره، استفاده کنم....حالا مکس 2014 و ویری 3 رو هم نصب کردم و در قسمت distributed سیستم های دیگه اضافه میشن ولی تو رندر شرکت نمیکنن...هر چقد تلاش کردم فعلا نتونستم مشکل رو پیدا کنم ...
ویندوزم 8.1 هستش..میتونه از اون باشه ؟
واقعا موندم دیگه چیکار کنم...اگه تونستین کمکم کنید واقعا ممنون میشم...سپاس


با سلام
من با این مشکل مواجه بودم با اینکه در قسمت distributed سیستم های دیگه اضافه میشن ولی تو رندر شرکت نمیکنن اما در مکس 2013 و ویری 2.4 کار می کند. من از مکس 2015 و ویری 3 استفاده کردم و متوجه شدم که ایراد در نصب نبودن backburner 2015 بود که با نصب آن درست شد و رندر گرفت ( backburner 2013 نصب بود ) شاید مشکل شما هم همین باشد
backburner 2015 در هنگام نصب مکس error داد و نصب نشد و بعد هم برای نصب نیاز به اتصال اینترنت داشت در مکس 2015
امیدوارم مشکلتان حل شود
 

Mehdi3cm

New Member
سلام
من یک لبتاپ دارم با ویندوز 8.1 -تری دی مکس 2014 و ویری 3.0.2
یک سیستم دارم ویندوز 8.1-تری دی مکس 2016 و ویری 3.0.3
شبکه کردم-رندر هم گرفتم نتیجه این شد که
از سیستمم رندر گرفتم فقط 8 تا باکت سی پی یو ی 8 هسته ای خودشو شناخت
از لبتاپ رندر گرفتم خودش 2تا باکت داشت و 8 تای سیستمم رو هم اضافه شد و با 10 تا باکت رندر گرفت

نتیجه ای که گرفتم اینه که هرگاه خواستید از سیستم دیگه ای برای رندر گیری کمک بگیرید ورژن تری دی مکس و وی ری شما باید یا برابر یا کمتر از سیستم یاری دهنده باشه
نمیدونم این نتیجه گیری درسته یا نه اساتید نظر بدن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا