آموزش رندر شبکه ای در 3ds Max با V-ray

HR3D

کاربر فعال
آموزش رندر شبکه ای در 3ds Max با V-ray 2.x و V-ray 3.x

به نام خدا

با سلام به دوستان عزیز ، با توجه به تاپیک احیا سازی بخش سه بعدی ، بنده هم سعی کردم که به نوبه ی خودم آنچه که در توانم هست رو بکار بگیرم و کمکی کرده باشم ، که فکر میکنم تا انشاا... این انجمن دوباره پا بگیره :rose:

هزینه ی این آموزش یک صلوات است !
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم


خب بریم سراغ آموزش ، اول یه توضیح برای این کار میدم که خیلی از ماها مشکل سرعت رندر با Vray رو داریم و یه دستگاه اضافی ای که تو خونه داره خاک میخوره داریم ، و بار ها برای من پیش اومده که بگم کاش میشد از
توان هردوی این دستگاه ها برای کار بر روی یک پروژه استفاده کنم ، کاری که ما میکنیم اینه که دو دستگاه رو ( که مشخصات و قدرتشون فرقی نمیکنه ) به هم متصل میکنیم و برای رندر یک صحنه از هردو سیستم کمک میگیریم که رندر سریعتر انجام بشه ، اولا بگم که این کار توسط بنده تست شده و زمان رندر یک پروژه ی 52 دقیقه ای رو توسط رندر دو دستگاه به 28 دقیقه کاهش داد !! :shock: ، یعنی دستگاه خودم که چهار هسته سی پی یو داره 4 Bucket (اگه اشتباه تایپ نکرده باشم :green: ) و اون یکی دستگاه که دو هسته ای هست 2 Bucket کنار این 4 Bucket ایجاد میکنه و در کل میشه 6 Bucket که انگار ما داریم پروژه رو با یه سیستم 6 هسته ای رندر میکنیم .:)

**آپدیت رندر شبکه ای V-ray 3 اضافه شد (با حل مشکل تکسچر وی ری 2)**

رندر شبکه ای Vray 2.x
--------------------------------------
((قبل از این ها بهتون پیشنهاد میکنم با برای جلوگیری از بروز بعضی مشکل های هنگام رندر و عرضه شدن نسخه ی جدید این پلاگین یعنی V-ray 3 ، نسخه ی جدید یعنی نسخه ی 3 رو دانلود و جایگزین قبلی بکنید تا مشکلی نداشته باشید ))
روش کار :
--------------------------------------
مواردی که مورد نیاز است :

1- دو دستگاه با سیستم عامل ویندوز ترجیحا هردو یا 7 باشد یا 8 ( یعنی اگه این موردو نمیگفتم میمردم !!!
:lol:) قدرت و مشخصاتشون فرقی نمیکنه.
2- سیم لن یا یک اکسس پوینت برای شبکه از طریق وایرلس ( در ادامه بیشتر توضیح میدم ) دستگاه ها.
3- روی هر دو دستگاه باید نسخه ی یکسان Vray و Wibukey (نرم افزاری که همراه Vray نصب میشه ) نصب باشه ، در مورد مکس مطمعن نیستم ولی ترجیحا مکس هم یک ورژن روی هر دو دستگاه نصب باشد .
4- کمی تجربه و امید بسیار بالا برای نتیجه دادن کار !
:green:
--------------------------------------
شبکه کردن دو دستگاه :

روش این کار بسیار آسونه ، شما اول باید توسط یک کابل لن دو دستگاه رو به هم متصل کنید ، روش دیگه ی اتصال دو دستگاه اینه که هر دو دستگاه
به یک دستگاه وایرلس ( Acces Point) از طریق مودم وایرلسشون وصل شده باشن که نیازی به کابل لن نداره و نگرانی بابت حرکت و قطعی
سیم ندارید ، البته من این روش رو برای لپ تاپ ها توصیه میکنم ، وفتی از اتصال دو دستگاه کاملا مطمئن شدید بعد از اینها توسط دستگاه شماره ی 1 (دستگاه اصلی رندر کننده) وارد کنترل پنل بشید و از آنجا وارد HomeGroup بشید ، کمی صبر کنید که دستگاه ها از عدم وجود HomeGroup دیگری در شبکه ی متصل شده مطمئن بشن که گزینه ی Create HomeGroup .... ظاهر میشه ،این گزینه رو بزنید و مراحل رو به آسونی طی کنید ( Next پشت Next ! :green: ) در قسمت موارد Share شده دستگاه حین راه اندازی HomeGroup گزینه ی Document روی حالت Not Shared هست که اون روی گزینه ی Share بگذارید و در آخرین مرحله قبل از Finish کردن HomeGroup ایجادی شما به شما پسووردی میده که برای join شدن توسط دستگاه شماره 2 ( دستگاه کمکی رندر ) به این HomeGroup این پسوورد نیازه ، خب بعد از زدن Finish ، شبکه ی گروه خانگی شما ساخته میشه ! پس تبریک ..:green: حالا توسط دستگاه شماره ی 2 وارد کنترل پنل و HomeGroup می شوید صبر کنید کیم جستجو کنه و گزینه ی Join .... رو انتخاب کنید تا به HomeGroup شما وصل بشه که از شما پسوورد میخواد پس پسووردی رو که اونجا گرفته بودید با رعایت حروف کوچک و بزرگ وارد کنید ، تا به HomeGroup شما وصل بشه ( اگر احیانا پیام خطایی دریافت کردید مشکل از اتصال دستگاه های شما توسط وایرلس و یا کابل لن میباشد که در این صورت این موارد رو چک کنید و دوباره امتحان کنید ، اگر دوباره موفق به ساخت HomeGroup نشدید این دفعه از HomeGroup اولی خارج شده با انتخاب گزینه ی Leave .. شبکه ی خانگی شما از بین میره و HomeGroup رو توسط اون یکی دستگاه ایجاد کنید و دوباره مراحل رو طی کنید ، انشاا... که وصل میشه :)) بعد از اینها توسط هردو دستگاه این کار رو انجام بدید : وارد کنترل پنل و HomeGroup بشید و گزینه ی Allow all devices... رو بزنید در پنجره ی باز شده رو بروی گزینه ی Show device on گزینه ی Local network رو به All network تغییر بدید و در سمت راست روی Allow All کلیک کنید و Next رو از پایین پنجره بزنید و همه ی گزینه ها روی Shared باشد و بازم Next و Finish ! :green: ( البته من طبق ویندوز 8 این آموزش ها رو دادم )
حال در دو دستگاه وارد کنترل پنل شده و وارد Network and Sharing Center بشوید و از بین گزینه های سمت چپ پنجره ی باز شده گزینه ی Change advance sharing settings رو بزنید در پنجره ی باز شده وارد سر شاخه ی All Networks شده ، گزینه ی انتخابی اولی رو Turn on رو انتخاب کنید ، گزینه ی دومی که هیچ ... گزینه ی سومی رو هم روی Turn off pass ... انتخاب کنید ، که این کار رو برای سرشاخه های دیگه اعمال کنید این کار یعنی میتونیم به همه ی دستگاه های شبکه شده ی به هم متصل اجازه بدیم که بتونن دستگاه مارو ببینن و بهش دسترسی داشته باشن و برای دسترسی به فایل های Share شده ی ما نیاز به وارد کردن پسووردی نباشه
برای اطمینان از درست شبکه شدن دستگاه ها به My Computer بروید و از شاخه های سمت چپ Network رو بزنید و میتوانید اسم دستگاه شماره 1 و 2 را ببینید و اگر با دستگاه شماره 1 هستید روی گزینه ی دستگاه شماره 2 دوبار کلیک کنید و اگر وارد شدید شما موفق شدید!:) و اگر با درخواست پسوورد مواجه شدید که اون قسمت پسوورد رو چک کنید و اگر با اروری نا معلوم روبرو شدید ، هر دو دستگاه رو ری استارت کنید .
--------------------------------------
خب حالا روی هر دو دستگاه برنامه ی V-ray DR spawner رو اجرا کنید
[MIUC]61325303359[/MIUC]


(ترجیحا Run as admin... ) و همچنین نرم افزار Wibukey رو که اسم نرم افزار هاش رو توی Start به اسم Network Server و Server Monitor اجرا کنید حال با دستگاه شماره ی 1 یک پروژه ی وی ری رو روی مکستون باز کنید و از قسمت تنظیمات رندر یا Render Setup در تب Setting تیک گزینه ی Distributed rendering رو بزنید ،


[MIUC]21325303565[/MIUC]


حال بر روی Setting (کنار تیک گزینه ی Distributed rendering ) کلیک کنید و در پنجره ی باز شده Add server رو بزنید و در اینجا اسم اون یکی دستگاه رو تایپ کنید ( همانند تصویر زیر ) که اسم دستگاه دوم من Sami-pc هست ( توجه کنید که میتوان تعداد زیادی دستگاه و رندر باکس را به این لیست اضافه کنید ) :

[MIUC]51325303880[/MIUC]


حالا بعد از وارد کردن اسم دستگاه دومتون بر روی گزینه ی Resolve servers این پنجره کلیک کنید و کمی صبر کنید که اگر تا اینجا درست عمل کرده باشید آی پی دستگاه دوم شما رو بروی اسمش در این پنجره نمایان میشود
پس اگر آی پی شما نمایان شد ، کار شما تمام است !:oops: حالا دستگاه شما آماده ی رندر شده و رندر رو بزنید تا دستگاه شروع کنه به رندر و اضافه شدن Bucket های دستگاه دوم ممکنه کمی دیر پس از چند ثانیه به Frame رندر شما اضافه بشه و رندر بشه .

----------------------------------------
توجه !! :

<<در مورد مشکل عدم شناخت تکسچر توسط وی ری ، همونطور که تو خود سایت شرکت گفته ، باید تمام دستگاه های کلاینک تکسچر ها و فایل های اضافی و پلاگین های استفاده شده در پروژه رو داشته باشند و یعنی اگر ما یک تکسچری رو در پروژه استفاده کردیم و در آدرس مثلا C:/render ذخیره کردیم باید در دستگاه کلاینت هم همینکار رو بکنیم یعنی یک پوشه با نام های یکسان بسازیم و تکسچر ها و فایل های یکسان رو هم در همان آدرس یکسان بریزیم (چقدر یکسان تو یکسان شد !!
:lol: ) تا فایل ها توسط دستگاه دوم شناخته بشه ، البته این برداشتی بود که من از منظور سایت کردم ممکنه درست نباشه و مشکل رو حل نکنه !!! پس به همین خاطره به شما پیشنهاد میکنم که ورژن ویریتون رو به Vray 3 تغییر بدید تا همه چیز بصورت اتوماتیک وار انجام بشه >>
----------------------------------------


رندر شبکه ای Vray 3.x (با حل مشکل تکسچر وی ری 2)
--------------------------------------
لینک دانلود نسخه ی سوم !
( این قسمت ها برگرفته شده از نوشته های بالاییه و جاهایی که نسبت به V-ray 3.x ویرایش شده رو پر رنگ کردم ! )
پشنهاد من اینه که برای رندر شبکه ای اگر مکس 2014 دارید حتما با وی ری 3 امتحان بکنید

--------------------------------------
مزایای رندر شبکه ای با V-ray 3 نسبت به V-ray 2 :
1- عدم نیاز به استفاده از برنامه ی اضافه مانند Wibukey ( که خود شرکت گفته اگه مشکلی با رندر شبکه ای وی ری سه داشتید بجای Wibukey از Backburner همراه مکس استفاده بشه که تو اینجا نیاز نیست ولی بهتره تو پس زمینه در حال اجرا باشه ! )
2- حل مشکل شناسایی تکسچر ها ، شناسایی و ارسال خودکار تکسچر ها به دستگاه های کلاینت !
3- دسترسی و شناسایی بهتر دستگاه ها و سرعت بهتر تبادل اطلاعات
و ....

روش کار :
--------------------------------------
مواردی که مورد نیاز است :

1- دو دستگاه با سیستم عامل ویندوز ترجیحا هردو یا 7 باشد یا 8 ( یعنی اگه این موردو نمیگفتم میمردم !!!
:lol:) قدرت و مشخصاتشون فرقی نمیکنه.
2- سیم لن یا یک اکسس پوینت برای شبکه از طریق وایرلس ( در ادامه بیشتر توضیح میدم ) دستگاه ها.
3- روی هر دو دستگاه باید نسخه ی یکسان Vray 3 (دیگه احتیاجی به اجرای Wibukey نیست !! ) نصب باشه ، در مورد مکس مطمعن نیستم ولی ترجیحا مکس هم یک ورژن روی هر دو دستگاه نصب باشد .
4- کمی تجربه و امید بسیار بالا برای نتیجه دادن کار !
:green:
--------------------------------------
شبکه کردن دو دستگاه :

روش این کار بسیار آسونه ، شما اول باید توسط یک کابل لن دو دستگاه رو به هم متصل کنید ( بهتره از روش لن استفاده کنید تا از سرعت بیشتری نسبت به روش بیسیم برخوردار بشید! ) ، روش دیگه ی اتصال دو دستگاه اینه که هر دو دستگاه
به یک دستگاه وایرلس ( Acces Point) از طریق مودم وایرلسشون وصل شده باشن که نیازی به کابل لن نداره و نگرانی بابت حرکت و قطعی
سیم ندارید ، البته من این روش رو برای لپ تاپ ها توصیه میکنم ، وفتی از اتصال دو دستگاه کاملا مطمئن شدید بعد از اینها توسط دستگاه شماره ی 1 (دستگاه اصلی رندر کننده) وارد کنترل پنل بشید و از آنجا وارد HomeGroup بشید ، کمی صبر کنید که دستگاه ها از عدم وجود HomeGroup دیگری در شبکه ی متصل شده مطمئن بشن که گزینه ی Create HomeGroup .... ظاهر میشه ،این گزینه رو بزنید و مراحل رو به آسونی طی کنید ( Next پشت Next ! :green: ) در قسمت موارد Share شده دستگاه حین راه اندازی HomeGroup گزینه ی Document روی حالت Not Shared هست که اون روی گزینه ی Share بگذارید و در آخرین مرحله قبل از Finish کردن HomeGroup ایجادی شما به شما پسووردی میده که برای join شدن توسط دستگاه شماره 2 ( دستگاه کمکی رندر ) به این HomeGroup این پسوورد نیازه ، خب بعد از زدن Finish ، شبکه ی گروه خانگی شما ساخته میشه ! پس تبریک ..:green: حالا توسط دستگاه شماره ی 2 وارد کنترل پنل و HomeGroup می شوید صبر کنید کیم جستجو کنه و گزینه ی Join .... رو انتخاب کنید تا به HomeGroup شما وصل بشه که از شما پسوورد میخواد پس پسووردی رو که اونجا گرفته بودید با رعایت حروف کوچک و بزرگ وارد کنید ، تا به HomeGroup شما وصل بشه ( اگر احیانا پیام خطایی دریافت کردید مشکل از اتصال دستگاه های شما توسط وایرلس و یا کابل لن میباشد که در این صورت این موارد رو چک کنید و دوباره امتحان کنید ، اگر دوباره موفق به ساخت HomeGroup نشدید این دفعه از HomeGroup اولی خارج شده با انتخاب گزینه ی Leave .. شبکه ی خانگی شما از بین میره و HomeGroup رو توسط اون یکی دستگاه ایجاد کنید و دوباره مراحل رو طی کنید ، انشاا... که وصل میشه :)) بعد از اینها توسط هردو دستگاه این کار رو انجام بدید : وارد کنترل پنل و HomeGroup بشید و گزینه ی Allow all devices... رو بزنید در پنجره ی باز شده رو بروی گزینه ی Show device on گزینه ی Local network رو به All network تغییر بدید و در سمت راست روی Allow All کلیک کنید و Next رو از پایین پنجره بزنید و همه ی گزینه ها روی Shared باشد و بازم Next و Finish ! :green: ( البته من طبق ویندوز 8 این آموزش ها رو دادم )
حال در دو دستگاه وارد کنترل پنل شده و وارد Network and Sharing Center بشوید و از بین گزینه های سمت چپ پنجره ی باز شده گزینه ی Change advance sharing settings رو بزنید در پنجره ی باز شده وارد سر شاخه ی All Networks شده ، گزینه ی انتخابی اولی رو Turn on رو انتخاب کنید ، گزینه ی دومی که هیچ ... گزینه ی سومی رو هم روی Turn off pass ... انتخاب کنید ، که این کار رو برای سرشاخه های دیگه اعمال کنید این کار یعنی میتونیم به همه ی دستگاه های شبکه شده ی به هم متصل اجازه بدیم که بتونن دستگاه مارو ببینن و بهش دسترسی داشته باشن و برای دسترسی به فایل های Share شده ی ما نیاز به وارد کردن پسووردی نباشه
برای اطمینان از درست شبکه شدن دستگاه ها به My Computer بروید و از شاخه های سمت چپ Network رو بزنید و میتوانید اسم دستگاه شماره 1 و 2 را ببینید و اگر با دستگاه شماره 1 هستید روی گزینه ی دستگاه شماره 2 دوبار کلیک کنید و اگر وارد شدید شما موفق شدید!:) و اگر با درخواست پسوورد مواجه شدید که اون قسمت پسوورد رو چک کنید و اگر با اروری نا معلوم روبرو شدید ، هر دو دستگاه رو ری استارت کنید .
--------------------------------------
خب حالا روی هر دو دستگاه برنامه ی V-ray DR spawner رو اجرا کنید (ترجیحا Run as admin... )
[MIUC]N1333782013[/MIUC]


حال با دستگاه شماره ی 1 یک پروژه ی وی ری رو روی مکستون باز کنید و از قسمت تنظیمات رندر یا Render Setup در تب Setting تیک گزینه ی Distributed rendering رو بزنید ،

[MIUC]N1333781652[/MIUC]


حال بر روی Setting (کنار تیک گزینه ی Distributed rendering ) کلیک کنید و در پنجره ی باز شده Add server رو بزنید و در اینجا اسم اون یکی دستگاه رو تایپ کنید ( همانند تصویر زیر ) که اسم دستگاه دوم من Sami-pc هست ( توجه کنید که میتوان تعداد زیادی دستگاه و رندر باکس را به این لیست اضافه کنید ) بعد تیک گزینه ی Transfet missing assests رو بزنید که اگر تکسچری رو دستگاه های کلاینت نداشته باشن و یا نتونن پیدا کنن خود دستگاه سرور فایل های ناشناخته و تسکچر ها رو میفرسته به دستگاه های کلاینت گزینه ی Cache limit value هم که پیشفرضش روی 100 هست منظور یعنی این که تو کلاینت ها میتونه تا 100GB بعنوان کش اطلاعاتی رو از قبیل تکسچر و پروکسی ها و ... که تبادل میکنه رو تصرف کنه :

[MIUC]N1333781757[/MIUC]


حالا بعد از وارد کردن اسم دستگاه دومتون بر روی گزینه ی Resolve servers این پنجره کلیک کنید و کمی صبر کنید که اگر تا اینجا درست عمل کرده باشید آی پی دستگاه دوم شما رو بروی اسمش در این پنجره نمایان میشود
پس اگر آی پی شما نمایان شد ، کار شما تمام است !:oops: حالا دستگاه شما آماده ی رندر شده و رندر رو بزنید تا دستگاه شروع کنه به رندر و اضافه شدن Bucket های دستگاه دوم ممکنه کمی دیر پس از چند ثانیه تا یکی دو دقیقه به Frame رندر شما اضافه بشه و رندر بشه .
خب حالا همونطور که تو تصویر زیر میبینید پروژه ای که دارم رندر میکنم بدون هیچ مشکلی رندر میشه و تکسچر ها نمایش داده میشن :
:oops:

[MIUC]N1333782219[/MIUC]


از بازدید شما دوستان عزیز متشکرم ، اگر مشکلی برای شما در حین این کار بوجود اومد که شما نتونستید حل کنید ، خوشحال میشم در خدمت باشم و در همین تاپیک در اسرع وقت به سوالات و مشکلات شما پاسخ داده می شود.

با تشکر
:rose:

یا علی
 
آخرین ویرایش:

Mehran coyote

Well-Known Member
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

برای LAN کردن دو دستگاه فقط IP بدی هر دو سیستم متصل میشن. حتما باید درگیر home group بشیم؟
و ممنون بابت آموزش به جات، دستت درد نکنه
خبر ببینی دادا :rose:
 

HR3D

کاربر فعال
برای LAN کردن دو دستگاه فقط IP بدی هر دو سیستم متصل میشن. حتما باید درگیر home group بشیم؟

ممنون مهران جان :rose:
به نظرم اونطوری با آی پی دادن درگیر آیپی بازی میشدیم و ممکن بود مشکل ساز بشه و دستگاه ها همدیگر رو نشناسن که Home Group بدون نیاز به تغییر آی پی مثل نصب یک نرم افزار این شرایط اتصال رو برامون محیا میکنه و دستگاه ها رو خودکار میشناسه که ترجیح دادم از این روش استفاده بکنم :)

با تشکر :rose:
 

saloolish

New Member
سلام ممنون ...
من گیم نت دارم و دوازده تا سیستم.یک بار این کارو امتحان کردم ولی مشکلی که داشتم این بود که رندر انجام میشد ولی اون قسمتی که با سیستم اصلی یا همون master انجام میشد متریال داشت و باقی سیستما به صورت solid یا بدون متریال رندر میکردن...
به نظر شما مشکل از کجاست؟
 

HR3D

کاربر فعال
سلام ممنون ...
من گیم نت دارم و دوازده تا سیستم.یک بار این کارو امتحان کردم ولی مشکلی که داشتم این بود که رندر انجام میشد ولی اون قسمتی که با سیستم اصلی یا همون master انجام میشد متریال داشت و باقی سیستما به صورت solid یا بدون متریال رندر میکردن...
به نظر شما مشکل از کجاست؟

بله ممنون که این مشکل رو اینجا مطرح کردید من هم یادم رفت بالا بنویسم ، من آموزش این مطلب رو از اینجا گرفتم که در آخر اون به این مطلب اشاره شده بود ، که متاسفانه من متوجه نشدم ، اگر کسی از دوستان میتونه ترجمه کنه ممنون میشم

حل این مشکل این هست :


  • Every render server must have all the plugins and texture maps in their proper directories loaded so that the scene you are sending will not cause them to abort. For example having a PHOENIX plugin used in the scene will cause a server failure in any of the servers that do not have the PHOENIX plugin installed. If you have mapped your object with a file named JUNGLEMAP.JPG and you do not have that map in the BITMAPS directories of the render server installation - you will get bucket rendered at that machine as if the map was turned off, unless you also turned on the Check for missing files option in the V-Ray System rollout, in which case the render server will refuse to render the scene.
فکر میکنم گفته که آدرس تکسچر ها و متریال ها رو ممکنه دستگاه های فارم نتونن پیدا کنن که من متوجه نشدم که گفته چیکار کنیم ، فکر میکنم منظورش اینه که گفته گزینه ی Check for missing files رو باید فعال کنیم تا بگه که کدوم مپ هارو نتونسته پیدا کنه حالا این گزینه کجاست؟ ، اهان تو تب Settings تو قسمت Miscellaneous option گزینه ی Check for missing file هست که اگه فعالش کنیم میگه کدوم مپ هارو نتونسته پیدا کنه و ای اینجا به یعد رو باید دوستان کمک کنند
با تشکر:rose:
 
آخرین ویرایش:

rmreza

Well-Known Member
بله ممنون که این مشکل رو اینجا مطرح کردید من هم یادم رفت بالا بنویسم ، من آموزش این مطلب رو از اینجا گرفتم که در آخر اون به این مطلب اشاره شده بود ، که متاسفانه من متوجه نشدم ، اگر کسی از دوستان میتونه ترجمه کنه ممنون میشم

حل این مشکل این هست :


  • Every render server must have all the plugins and texture maps in their proper directories loaded so that the scene you are sending will not cause them to abort. For example having a PHOENIX plugin used in the scene will cause a server failure in any of the servers that do not have the PHOENIX plugin installed. If you have mapped your object with a file named JUNGLEMAP.JPG and you do not have that map in the BITMAPS directories of the render server installation - you will get bucket rendered at that machine as if the map was turned off, unless you also turned on the Check for missing files option in the V-Ray System rollout, in which case the render server will refuse to render the scene.
فکر میکنم گفته که آدرس تکسچر ها و متریال ها رو ممکنه دستگاه های فارم نتونن پیدا کنن که من متوجه نشدم که گفته چیکار کنیم ، فکر میکنم منظورش اینه که گفته گزینه ی Check for missing files رو باید فعال کنیم تا بگه که کدوم مپ هارو نتونسته پیدا کنه حالا این گزینه کجاست؟ ، اهان تو تب Settings تو قسمت Miscellaneous option گزینه ی Check for missing file هست که اگه فعالش کنیم میگه کدوم مپ هارو نتونسته پیدا کنه و ای اینجا به یعد رو باید دوستان کمک کنند
با تشکر:rose:
فکر کنم که منظورش این باشه:
اگه روی همه ی سیستم ها پلاگین وی ری نصب باشه ولی روی یکی نصب نباشه با خطا مواجه میشید .
البته اونی هم که شما گفتید هم درسته و در انتها یک لینک داده که آموزش همین کاره (البته فکر کنم)
 

HR3D

کاربر فعال
اگه روی همه ی سیستم ها پلاگین وی ری نصب باشه ولی روی یکی نصب نباشه با خطا مواجه میشید .

اصلا بدون پلاگین Vray اون سیستم فارم توی رندر شرکت نمیکنه ، منظورش اینه که اگر از پلاگین مثلا Forest Pack 4 توی پروژه تون استفاده کردید باید توی اون یکی سیستم هم این پلاگین نصب باشه که بتونه مثلا درخت ها رو یا آبجکت هایی که توسط اون پلاگین به پروژه اضافه میشن رو شناسایی کنه.
------------------------------------------
در اینجا گفته که اگر اون تیک Check for missing file رو در تب settings فعال کنید در شروع رندر شبکه ای قبل رندر چیز هایی نا معلومی درونش نوشته که اسم مپ های شناخته نشده هست که اگر Copy to clipboard رو بزنیم و توی note pad گزینه ی pase رو بزنیم اسم فایل مپ شناخته نشده pase میشه که میفهمیم کدوم مپ شناخته نشده ، این رو که این مپ رو باید کجا بذاریم که دستگاه های دیگه بشناسن رو متوجه نمیشم

با تشکر
:rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
عالی بود.درود خدا و رسول خدا بر شما دوست گلم
ببین ترجمه کردم میگه شما باید حتما تمامی تکسچرها و پلاگین ها رو هم روی سرور هم روی شبکه ها نصب کنین.
حالا منظورش رو خلاصه کنم اینو میگه
ببینید وقتی save as archive میگیریم تمامی تکسچرها آبجکت ها پروکسی ها چی میشه؟ همه یه فایل منسجم یه جا قرار داده میشه.
توی الگوریتم مکس تعریف شده اگه فایلی رو میخواد باز کنه مکان فایل هرجا باشه اولویت اول جستجو برای تکسچر دقیقا فولدر و زیر فولدرهایی هست که فایل مکس اونجاست
اینجا میگه شما باید این قانون رو رعایت کنین.مثلا اگه فایل مکس شما توی فولدر server درایو d هست.همه تکسچرهایی که استفاده شده رو باید توی همون فولدر یا مثلا یه فولدر مپ درست کنین همه رو بریزین اونجا.
من الان خونم برم شرکت با سیستم های شرکتم این کارو انجام بدم ببینم چی میشه نتیجه رو گزارش میدم.بازم ممنون.
 

HR3D

کاربر فعال
ببینید وقتی save as archive میگیریم تمامی تکسچرها آبجکت ها پروکسی ها چی میشه؟ همه یه فایل منسجم یه جا قرار داده میشه.
توی الگوریتم مکس تعریف شده اگه فایلی رو میخواد باز کنه مکان فایل هرجا باشه اولویت اول جستجو برای تکسچر دقیقا فولدر و زیر فولدرهایی هست که فایل مکس اونجاست
اینجا میگه شما باید این قانون رو رعایت کنین.مثلا اگه فایل مکس شما توی فولدر server درایو d هست.همه تکسچرهایی که استفاده شده رو باید توی همون فولدر یا مثلا یه فولدر مپ درست کنین همه رو بریزین اونجا.

خواهش میکنم عارف جان ، واقعا ممنون ،
راستی من دیشب دوباره این کار رو امتحان کردم دیدم که از اون یکی دستگاه تو رندر استفاده میشه ولی براش Bucket نمیسازه ، اینطوری مشکل مپ هم نبود ، حالا چجوری اینطوری شد؟ خودمم نفهمیدم :shock: :lol:

با تشکر :rose:
 

gold_cat

Active Member
درود بر شما....چه آموزشی خداییش من خیلی وقت بود دنبال این کار میگشتم ولی هر بار که کار امتحان می کردم را نمی افتاد....حالا یه سوال اگه با موتور رندر وی ری نباشه چطور امکان چنین رندری رو فراهم کنیم؟ مثلا موتور فاینال رندر! یه سوال کوچولوی دیگه با رندر فارم چطوری می شه رندر گرفت این رندر فارم لعنتی دهن مارو صاف کرد؟
 

ahura3d

Member
خدا بهت یه زنه کارخونه دار میلیاردر بده + سلامتی + بلیت کانادا + بلیت هرجا خواستی با یه قول چراغ جادو. ممنون
 

HR3D

کاربر فعال
درود بر شما....چه آموزشی خداییش من خیلی وقت بود دنبال این کار میگشتم ولی هر بار که کار امتحان می کردم را نمی افتاد....حالا یه سوال اگه با موتور رندر وی ری نباشه چطور امکان چنین رندری رو فراهم کنیم؟ مثلا موتور فاینال رندر! یه سوال کوچولوی دیگه با رندر فارم چطوری می شه رندر گرفت این رندر فارم لعنتی دهن مارو صاف کرد؟

سلام ،خوشحالم که آموزش مورد نظرتون رو پیدا کردید
من در مبحث رندر شبکه ای فقط درباره ی رندر شبکه ای با وی ری آشنایی دارم و در مورد موتور رندر های دیگه این رو نمیدونم ، فقط این رو میدونم که این راهی که من گفتم فقط برای رندر شبکه ای در وی ری استفاده میشه (البته بعد از ساخت گروه خانگی ) ، شاید با موتور های رندر دیگه از روش دیگه بشه این کار رو کرد :rose:


خدا بهت یه زنه کارخونه دار میلیاردر بده + سلامتی + بلیت کانادا + بلیت هرجا خواستی با یه قول چراغ جادو. ممنون

ممنون سلامت باشید ، بزرگترین پاداش برای من اینه که این اموزش برای شما دوستان مفید واقع شده باشه :rose:
 

ahura3d

Member
به نظرم خیلی ها به رندر شبکه ای منتال ری هم نیاز دارند اگر اونم میشد دیگه نور الا نور بود خدا کنه شما راهشو پیدا کنی چون ما هروقت تست کردیم به در بسته خوردیم
 

HR3D

کاربر فعال
به نظرم خیلی ها به رندر شبکه ای منتال ری هم نیاز دارند اگر اونم میشد دیگه نور الا نور بود خدا کنه شما راهشو پیدا کنی چون ما هروقت تست کردیم به در بسته خوردیم

اگه وقت داشتم ، چشم انشاا... در اولین فرصت
 

puma

New Member
سلام دستت درست.من قبلا این کار رو کرده بودم .ولی این مشکل تکسچر رو یه جور دیگه داشتم.مشکلم این بود که تکسچر خوانده می شد ولی میزان نور در باکت هایی که توسط سیستم های فرعی (کلاینت)گرفته می شد کمتر از سیستم سرور بود.کسی این مشکلو نداشته؟؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

HR3D

کاربر فعال
سلام دستت درست.من قبلا این کار رو کرده بودم .ولی این مشکل تکسچر رو یه جور دیگه داشتم.مشکلم این بود که تکسچر خوانده مشد ولی میزان نور در باکت هایی که توسط سیستم های فرعی (کلاینت)گرفته مشد کمتر از سیستم سرور بود.کسی این مشکلو نداشته؟؟؟؟
احتمالا ورژن مکس یا ویری تون روی دو سیستم متفاوت بوده .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا