آموزش - توليد بافت يکپارچه آب

Erfan

Active Member
در اين آموزش سعي مي کنيم يک بافت آب مانند ايجاد کنيم که تخيل وجود يک سطح آبي را ايجاد کند . البته با تغيير رنگ تصوير توليدي ميتوان خيلي از مايعات را شبيه سازي نمود. روش کار بصورت زير است :

١ - يک تصوير جديد ايجاد مي کنيم . رنگ روکار مشکي و رنگ زمينه را سفيد انتخاب مي کنيم .

٢ - افکت Filter>Render>Clouds را انتخاب کرده و کليد OK را مي فشاريم .

watertext01.jpg


٣ - حال افکت Filter>Blur>Radial Blur را انتخاب کرده و مقدار Amount را 38 ، نوع بلور را Spin و کيفيت را Good تعيين کنيد . کليد OK را بفشاريد . دوبار به منوي Blur رفته و اينبار Gaussian Blur را انتخاب کنيد . مقدار Radius را برابر 2 قرار داده و کليد OK را بفشاريد .

watertext02.jpg


٤ - افکت Filter>Sketch>Bas Relief را انتخاب کنيد . مقدار Detail را 13 ، مقدار Smoothness را 10 قرار دهيد . کليد OK را بفشاريد . دوباره به منوي Sketch رفته و اينبار افکت Chrome را انتخاب کنيد . مقدار Detail را برابر 5 و مقدار Smoothness را برابر 2 انتخاب کنيد . کليد OK را بفشاريد .

watertext03.jpg


٥ - براي تغيير رنگ اين تصوير راههاي متعددي وجود دارد . يکي از اين راهها به اين صورت است که : گزينه Image>Adjustment>Channel Mixer را انتخاب کنيد . در کانال Red ، دستگيره رنگ آبي را به سمت چپ بکشيد و در کانال Blue دستگيره رنگ آبي را کاملا به سمت راست بکشيد . کليد OK را بفشاريد .

watertext04.jpg


٦ - حال براي تغيير حالت موج آب با استفاده از افکت Filter>Distort>Twirl و يا Filter>Distort>ZigZag تغييراتي را که دوست داريد در تصوير ايجاد کنيد . کاملا اختياري ! در اين تصوير از افکت Twirl استفاده شده است . محصول آماده است .

watertext05.jpg


::‌ بارزام
 

جدیدترین ارسال ها

بالا